Epämuusikko 29.10.2014 16:42:55 | |
---|
Kimd: Taitaa mun artikulaatiot olla vielä liian vaiheessa. Jos puhutaan dynamiikasta niin en tiedä tarvinko koko kropan stuntteja a'la Stanton Moore. Toisaalta Jos tarve on vaan nopeasti louskuttaa niin ymmärrän tekniikan yhteyden nopeuteen, mutta tunnustan etten osaisi luultavasti soveltaa mihinkään musiikilliseen kontekstiin. Jos artikulaatiosta on epäselvyyttä niin älä miinoita touhujasi polkemalla pelkillä varpailla. isompi liha liikenteeseen. Myös jazz-hommissa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kimd 29.10.2014 19:01:44 | |
---|
Epämuusikko: Jos artikulaatiosta on epäselvyyttä niin älä miinoita touhujasi polkemalla pelkillä varpailla. isompi liha liikenteeseen. Myös jazz-hommissa. Kuis pelkillä varpailla? Minä poljen päkiällä Harrastelija harrastelija rumpali |
greene 29.10.2014 19:27:23 (muokattu 29.10.2014 19:28:00) | |
---|
Uusi virvelini saapui, ja huomasin siinä olevan valmistajan jäljiltä suunnilleen samanlainen viritys kuin parissa muussa virvelissäni. Otin ääninäytteet. Jos joku haluaa arvailla, mikä on mikä, niin en kerro järjestystä vielä. Tässä on siis kolme virveliä peräkkäin, jokaista noin minuutin verran. Eli rumpu vaihtuu ensimmäisen kerran minuutin kohdalla, ja toisen kerran kahden minuutin kohdalla. Mikkeinä Audix i5 ja Samsonin C02 overhead-pari, ei taajuuskorjauksia (eli flat eq). Rummut, ei välttämättä tässä järjestyksessä: - Kumu 66, koko 6,5 x 14, die cast -vanteet, päällä Remo Emperor coated, alla Remo Ambassador Snare - DW Edge, koko 6 x 14, True Hoop -vanteet, päällä Remo Ambassador coated, alla Remo Ambassador Snare - DW Collector's Maple VLT, koko 6,5 x 14, True Hoop -vanteet, päällä Remo Ambassador coated, alla Remo Ambassador Snare http://maihinnousu.net/s/23182 |
markkuliini 29.10.2014 19:42:52 | |
---|
greene: Uusi virvelini saapui, ja huomasin siinä olevan valmistajan jäljiltä suunnilleen samanlainen viritys kuin parissa muussa virvelissäni. Otin ääninäytteet. Jos joku haluaa arvailla, mikä on mikä, niin en kerro järjestystä vielä. Tässä on siis kolme virveliä peräkkäin, jokaista noin minuutin verran. Eli rumpu vaihtuu ensimmäisen kerran minuutin kohdalla, ja toisen kerran kahden minuutin kohdalla. Mikkeinä Audix i5 ja Samsonin C02 overhead-pari, ei taajuuskorjauksia (eli flat eq). Rummut, ei välttämättä tässä järjestyksessä: - Kumu 66, koko 6,5 x 14, die cast -vanteet, päällä Remo Emperor coated, alla Remo Ambassador Snare - DW Edge, koko 6 x 14, True Hoop -vanteet, päällä Remo Ambassador coated, alla Remo Ambassador Snare - DW Collector's Maple VLT, koko 6,5 x 14, True Hoop -vanteet, päällä Remo Ambassador coated, alla Remo Ambassador Snare http://maihinnousu.net/s/23182 Veikkaan: Edge, Kumu, VLT. Muiden täytyy veikata muuta. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 29.10.2014 19:49:53 (muokattu 29.10.2014 19:51:09) | |
---|
Voi hitto, markkuliini ehti ensin. En veikkaa sitten mitään kun samaa ei saa veikata =( Ensimmäisssä näytteessä eniten ringiä, toisessa selkeä Emperor + valuvanteet. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Epämuusikko 29.10.2014 20:24:41 (muokattu 29.10.2014 20:35:55) | |
---|
Kimd: Kuis pelkillä varpailla? Minä poljen päkiällä no siis joo joo mutta kantapää ilmaan edes vähän. kyänäätiiät :D e: taidetaan olla väärässä ketjussa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
greene 29.10.2014 21:29:34 | |
---|
greene: Uusi virvelini saapui, ja huomasin siinä olevan valmistajan jäljiltä suunnilleen samanlainen viritys kuin parissa muussa virvelissäni. Otin ääninäytteet. Jos joku haluaa arvailla, mikä on mikä, niin en kerro järjestystä vielä. Tässä on siis kolme virveliä peräkkäin, jokaista noin minuutin verran. Eli rumpu vaihtuu ensimmäisen kerran minuutin kohdalla, ja toisen kerran kahden minuutin kohdalla. Mikkeinä Audix i5 ja Samsonin C02 overhead-pari, ei taajuuskorjauksia (eli flat eq). Rummut, ei välttämättä tässä järjestyksessä: - Kumu 66, koko 6,5 x 14, die cast -vanteet, päällä Remo Emperor coated, alla Remo Ambassador Snare - DW Edge, koko 6 x 14, True Hoop -vanteet, päällä Remo Ambassador coated, alla Remo Ambassador Snare - DW Collector's Maple VLT, koko 6,5 x 14, True Hoop -vanteet, päällä Remo Ambassador coated, alla Remo Ambassador Snare http://maihinnousu.net/s/23182 Oikea rivi: Edge VLT Kumu Edge on se uusi, luulisin että sointi aukeaa vielä tuosta kun jaksaa viritellä. |
markkuliini 29.10.2014 21:38:05 (muokattu 29.10.2014 21:40:13) | |
---|
greene: Oikea rivi: Edge VLT Kumu Edge on se uusi, luulisin että sointi aukeaa vielä tuosta kun jaksaa viritellä. VLT kaipais maton kiristystä. Hämäsi korvaa kun matto on niin löysällä niin rumpu vaikuttaa syvempisoundiselta (tai Emperor-kalvotetulta). Yllättävän syvä botne siinä, vaikka kalvona "vain"ambassador, kuulostaa läskimmältä kuin Kumu vaikka siinä on emperor. Toki Kumun valuvanne taas kimakoittaa. Edgen tunnistin heti, sen atakki on just sellainen melko penetroiva mäjähdys, oon kuullu sen varmaan miljoona kertaa. :D Toki se soi jos soittaa reunaan, mutta sen soundi kiinteytyy yllättävän paljon kun soittaa rimshotin ja kapulan pään keskelle kalvoa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
greene 29.10.2014 21:42:21 | |
---|
markkuliini: VLT kaipais maton kiristystä. Hämäsi korvaa kun matto on niin löysällä niin rumpu vaikuttaa syvempisoundiselta (tai Emperor-kalvotetulta). Yllättävän syvä botne siinä, vaikka kalvona "vain"ambassador, kuulostaa läskimmältä kuin Kumu vaikka siinä on emperor. Toki Kumun valuvanne taas kimakoittaa. Edgen tunnistin heti, sen atakki on just sellainen melko penetroiva mäjähdys, oon kuullu sen varmaan miljoona kertaa. :D Toki se soi jos soittaa reunaan, mutta sen soundi kiinteytyy yllättävän paljon kun soittaa rimshotin ja kapulan pään keskelle kalvoa. VLT:ssä on vuoden vanhat kalvot ja tosiaan mattokin ehkä vähän löysällä. Lisäksi ovarien kautta tulee buzzia 10-tuumaisesta tomista, joka on melkein samassa vireessä. |
Laakstr 11.11.2014 00:54:00 | |
---|
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
artsipartsi 12.11.2014 07:30:40 | |
---|
|
jazzmies 12.11.2014 21:53:31 | |
---|
Kamoon, tähän ketjuun on ollut tapana pistää näytteitä OMISTA lyömäsoittimista. Pidetään tuo muu saisse tuolle youtube-ketjussa. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Speedy 17.11.2014 14:18:53 (muokattu 17.11.2014 14:55:11) | |
---|
Haitsuja http://youtu.be/YMXo1CgI5Ts E: Hee, vaihdoin avataren ensimmäisen kerran sitten vuoden 2006..=) Mikähän mulla oli ennen sitä KUMU-lätkää, ei voi muistaa..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Speedy 01.12.2014 22:32:47 | |
---|
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Jape Muusa 16.12.2014 22:33:25 | |
---|
jazzmies: En osaa päättää kummasta pidän enemmän. Eli näytteessä on kaksi 20" komppipeltiä, jossa korkeampiäänisessä on pari niittiä. Kummasta sinä pidät enemmän ja miksi? Auttakaa miestä hädässä. https://dl.dropboxusercontent.com/u/76983909/20-tuumaiset_ridet.m4a Jos mun pitäisi näiden ääninäytteiden perusteella valita itselleni symbaali, niin mä ottaisin tuon matalampiäänisen. Se on soundiltaan myös hieman tummempi ja mä vaan diggaan sen soundista enemmän. Kettumaisia tilanteita, jos kahdesta hyvästä pitää toinen heivata. Ota molemmat ;) Kyllä mä ton vielä ohitan. |
Kimd 16.12.2014 22:41:53 | |
---|
Harrastelija harrastelija rumpali |
Speedy 16.12.2014 23:15:09 | |
---|
jazzmies: Kummasta sinä pidät enemmän ja miksi? Auttakaa miestä hädässä. https://dl.dropboxusercontent.com/u/76983909/20-tuumaiset_ridet.m4a Itse en ottaisi kumpaakaan, mutta jälkimmäisestä tykkäsin enemmän. En tiedä missä pannuhuoneessa olet nuo soittanut, mutta ensimmäisestä ei saanu mitään selvää. Tietysti jos se on tavoitekin, niin sitten ensimmäisen..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
jazzmies 17.12.2014 14:03:02 | |
---|
Speedy: Itse en ottaisi kumpaakaan, mutta jälkimmäisestä tykkäsin enemmän. En tiedä missä pannuhuoneessa olet nuo soittanut, mutta ensimmäisestä ei saanu mitään selvää. Tietysti jos se on tavoitekin, niin sitten ensimmäisen..=) Kännykkäkameralla äänitetty audio soivassa luokkatilassa kävellen rumpusettiä ympäri. Oppilaani soitti peltejä, kun hänen kanssa sovimme vertailla 20" Sabian Artisan Light Rideä ja turkkilaista 19 3/4" K Zildjiania jostakin viidenkymmenen vuoden takaa. Pelleissä on paljon samaa ulkonäöllisesti ja painoa on 100 g Artisanissa enemmän, mutta kokoa on siis hieman vähemmän. Profiililtaan K on korkea ja Artisan myöskään ei ole kovin littana. K:n saundi on todella Elvin ja krässiominaisuudet tutun kuuloiset n. 200 Blue Note levyltä, kun taas Artisanin "tah" on selkeä ja resonoi alempaa. Mielelläni ottaisin tuon K:n käyttöön, mutta melkein kaksi rahaa oli opiskelija joutunut pulittamaan siitä, kun taas Artsanin saa käyttöön noin puolella rahalla. Mutta kaikkea ei lasketa rahassa, jos jotakin tiettyä hakee ja siihen ihastuu. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
markkuliini 18.12.2014 18:39:15 | |
---|
jazzmies: En osaa päättää kummasta pidän enemmän. Eli näytteessä on kaksi 20" komppipeltiä, jossa korkeampiäänisessä on pari niittiä. Kummasta sinä pidät enemmän ja miksi? Auttakaa miestä hädässä. https://dl.dropboxusercontent.com/u/76983909/20-tuumaiset_ridet.m4a Tuo korkeampisoundinen on enemmän käyttis mun mielestä, ja ihan nastasoundinen. Matalempi alkaa jotenkin kongimaisesti vähän huutamaan alaääntä, se alkoi vähän ärsyttämään omaa korvaa aika nopsaan. Toki kännykän mikki voi korostaa melkein mitä vaan taajuutta jne. Mutta jos tuo kongimaisuus on mukana livenä, niin ehdottomasti ottaisin korkeampiäänisen. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |