Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeiden impedanssin merkitys
1
HektograM
15.12.2014 11:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En omista tällä hetkellä yhtään kuulokkeita. Aikomus olisi hankkia, jotta kehtaa musiikkia väsäillä kerrostalossa, myös kellon ollessa paljon. Olen Beyerdynamic DT 770 Pro mallia harkinnut. Tuosta mallista löytyy 3 eri versiota, joissa on eri impedanssi. Löytyy 32, 80, sekä 250ohmin versiota. Mitä käytännön merkitystä kuulokkeiden impedanssilla on? Mitä suosittelette minulle?
 
Mulla on äänikorttina RME:n Fireface UC, jos sillä jtn merkitystä on. Myös muita kuulokevaihtoehtoja saa ehdotella.
 
Antti1
16.12.2014 21:07:09 (muokattu 16.12.2014 21:07:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimerkiksi tuolta vähän tietoa enempi aiheesta jo valmiiksi: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=224798
 
Kuulokkeiden impedanssin merkitys on seuraava: pienempi impedanssi on helpompi kuorma transistorivahvistimelle, kunnes kuormasta tulee liian pieni ja syntyy riski vahvistimen rikkoutumisesta (=yleensä hyvin teoreettinen kuulokkeilla). Vahvistin siis jaksaa antaa eniten tehoa pienimmällä mahdollisella kuormalla, jonka se ylipäätään kestää. Jonkinlaisena nyrkkisääntöjä voi pitää, että teho puolittuu impedanssin kaksinkertaistuessa: 32ohm 1000mW, 64ohm 500mW, 128ohm 250mW, 256ohm 125mW, 512ohm 62,5mW jne.
 
Ota kuitenkin huomioon, että toi impedanssi ei ole sinänsä merkitsevä tekijä soundin kannalta, vaan se on aina merkki jostain muusta erosta kuulokkeessa. Ne eri mallit ei ole samanlaisia keskenään ominaisuuksiltaan tai soundiltaan.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «