Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5103 104 105 106 107347 348 349 350 351
sustain65
14.12.2014 05:18:27
Presidentti: Käytännössä aina kun numeroa ei löydy tiedustelusta, hommassa on jotain muutakin hämärää.

Ei todellakaan ole noin, siis että "käytännössä aina". On paljon eri ammattikuntia, joissa työskentelevien kannattaa pitää numeronsa pois numerotiedusteluista. Aivan ilman mitään "hämärää".
delarco
14.12.2014 10:40:51
Täälläkin numero on ja pysyy salaisena.
Sen on saanut, jos on ollut tarvetta ja kauppa on käynyt.
Seba
14.12.2014 11:01:37

Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen alkaa vaatimaan nimiä, numeroita ja osoitteita kaupankäynnin alussa, saati tarkistella täsmääkö ne.
Kauhean vaikeaa. Sitten jos tuntuu muutenkin hämärältä niin saatan heittää muutamat lisäkysymykset jotka kertoo asian oikean laidan.

Alkaa saada joissain jo hysteriaa aikaan koko ostaminen.
Huijaukset kuitenkin painottuu lähes kokonaan ostoilmoituksiin joista selviää kuvilla onko lintu vai kala.
Joka tapauksessa kuvat on se juttu jota ilman ei kannata outojen tyyppien kanssa kauppaa tehdä, ne kun on niin helppo tarkistaa onko omat vai ei.
edenbeast
14.12.2014 12:09:03
delarco: Täälläkin numero on ja pysyy salaisena.
Sen on saanut, jos on ollut tarvetta ja kauppa on käynyt.

Niin täälläkin. Jos joku ajattelee että se on hämärää niin se on hänen ongelmansa, ei minun...
Hard as a rock
14.12.2014 12:16:14

askel_vakaa: Onko kyseessä Tomi Raunio?

Mulla oli kyseessä Tomi Raunio vähän aikaa sitten. Rolandin FC-300 ostoilmoitukseen tuli sähköpostiin vastaus tasan samoilla sanoilla kun muillekin; "Hei, Löytyisi pietarsaaresta otsikonmukainen laite. Ehjä ja hyväkuntoinen, itselleni jäänyt ylimääräiseksi." Ilmeisesti oli tarvinnut muuttaa Salosta, varmaan pelotti että sieltä haluaisin tulla noutamaan kun ei ole tarpeeksi kaukana. :)

Yllättäen postiennakko ei käynyt koska "huonot kokemukset parin edellisen kanssa" ja nimellä ei löytynyt paikkakunnalta mitään numeroa tai osoitetta. Jäi kaupat tekemättä.
Alfons Åberg
14.12.2014 12:52:10
sustain65: Ei todellakaan ole noin, siis että "käytännössä aina". On paljon eri ammattikuntia, joissa työskentelevien kannattaa pitää numeronsa pois numerotiedusteluista. Aivan ilman mitään "hämärää".

No joo, lievennetään. Ei käytännössä aina, mutta sanotaanko että joskus. Viime keväänä möin autoa. Sain epämääräisen sähköpostin jossa luki "1500? heti käteistä". Ei mitään muuta. Nettiauton kautta tuli kuitenkin nimi (liekö keksitty) ja numero mitä ei numerotiedustelusta löytynyt. Soitin perään ja vähän haastattelin ja jobbarihan se oli.

Sitten tuli toinen epämääräinen sähköposti, jossa kysyttiin tiukkaa hintaa ja lässytys "olen perheeleni kakkos autoa". Numeroa ei löytynyt tiedustelusta, enkä jaksanut soitella perään, vastasin vain että paikan päällä pyöristetään ja tankki täyteen. Ei kuulunut sen jälkeen mitään. Numero googleen, niin oli pari autoa sillä numerolla myynnissä eli taisi olla jobbari sekin.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
LesPaul70
14.12.2014 13:51:56 (muokattu 14.12.2014 13:56:09)
Presidentti: Käytännössä aina kun numeroa ei löydy tiedustelusta, hommassa on jotain muutakin hämärää.

Hämärä tyyppi ilmoittautuu. Mulla listaamaton puhelin, koska firman puhelin (työsuhde-etu). Ja tiedän kokemuksesta, etten todellakaan ole ainoa mnettiläinen jolla näin on.

No, jos se on kynnyskysymys, ei ole pakko tehdä kauppoja mun kanssa.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
Hynkel
14.12.2014 14:02:48
Presidentti: No joo, lievennetään. Ei käytännössä aina, mutta sanotaanko että joskus. Viime keväänä möin autoa. Sain epämääräisen sähköpostin jossa luki "1500? heti käteistä". Ei mitään muuta. Nettiauton kautta tuli kuitenkin nimi (liekö keksitty) ja numero mitä ei numerotiedustelusta löytynyt. Soitin perään ja vähän haastattelin ja jobbarihan se oli.

Sitten tuli toinen epämääräinen sähköposti, jossa kysyttiin tiukkaa hintaa ja lässytys "olen perheeleni kakkos autoa". Numeroa ei löytynyt tiedustelusta, enkä jaksanut soitella perään, vastasin vain että paikan päällä pyöristetään ja tankki täyteen. Ei kuulunut sen jälkeen mitään. Numero googleen, niin oli pari autoa sillä numerolla myynnissä eli taisi olla jobbari sekin.

Mitä väliä sillä on jos on jobbari, jos tavara menee kaupaksi?
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
mpekkanen
14.12.2014 15:10:33
Itse teen kaupat aina naamatusten, nykyään.

Pikaviestein voi aloittaa ja kaikki muu tarvittava tieto kyllä löytyy ja sen saa tarvittaessa. Kyllä näinkin saa seulottua ne oikeat ostajat ja jos tämä minun systeemi ei käy, niin sitten voi tehdä kauppaa jonkun toisen kanssa.

Puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta en kuitenkaan ilmoitukseen laita. Ne kyllä saa jos niitä tosiaan tarvitsee ja näin ei minun tarvitse vastailla kenellekkään keskellä yötä.

Toisekseen jos minä myyn jotain niin miksi se minulle kuuluisi, mitä ostaja sillä tekee. Hän saa toki myydä tuotteen eteenpäin jos näin haluaa. Kuka haluaisi tehdä kauppaa sellaisen ihmisen kanssa joka edellyttää, ettei myytyä soitinta enää koskaan myydä eteenpäin. Eihän sellaisen valvominen olisi edes mahdollista ja en kyllä usko, että sellaista kukaan muutenkaan haluaisi.

Musiikilliset mieltymykset saattaa ajan myötä muuttua ja itsellä on tullut vielä monenlaiset sairaukset, joiden takia yritän myydä itselle ylimääräisiä soittimia pois.
Itsellä on myös mennyt huomattavasti enemmän rahaa soittokamoihin kuin mitä niistä olen myydessä saanut. Joskus jos on oikein hyvä tuuri käynyt on saattanut saada jopa omat takaisin, mutta harvoin voittoa. Nämäkin ovat olleet yleensä tilanteita jossa ollaan hyvitetty esim. liikkeessä suunnilleen sama hinta mitä itse olen maksanut ja tämän lisäksi olen joutunut vielä laittamaan väliä, että olen haluamani soittimen saanut.
Tästä voi päätellä sitten olenko ihan tavallinen musiikin harrastaja vai jobbari.

Kaikille kyllä toivotan varovaisuutta ettei tule huijatuksi. Näin on itsellekkin päässyt käymään joskus ja siksi en tee enää kauppaa kuin naamatusten tai vain entuudestaan tuntemieni kavereiden kanssa.
Seba
14.12.2014 15:14:35 (muokattu 14.12.2014 15:17:51)

Itse en viitsi rajata kauppoja n.50km säteelle, joka väistämättä tapahtuu jos vain kasvokkain pitää kauppaa käydä.

Nämä vain nouto -ilmoitukset tulee nykyään skipattua suoraan jos ei ole naapurissa.
Pari kertaa yrittänyt saada oululaisia lähettämään, mutta liian hankalaa ollut heille, eli ovat saaneet pitää tunkkinsa.
Kimmo72
14.12.2014 15:19:20
Seba: Itse en viitsi rajata kauppoja n.50km säteelle, joka väistämättä tapahtuu jos vain kasvokkain pitää kauppaa käydä.

Multa on tultu Virosta hakemaan kauppaamaani kampetta.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
mpekkanen
14.12.2014 15:35:05
Itse en tarkoittanut, kun Jyväskylässä asun, että naamatusten kauppojen pitäisi vain ja ainoastaan tapahtua Jyväskylässä.
Välillä on käyntiä kyllä muuallakin ja tämä systeemi toimii itselle. Kaikkihan saavat tehdä kauppaa ihan omilla ehdoillaan ja hyvä niin.

Kalliimpien soittimien kanssa kannattaisi aina kokeilla soitinta, ainakin minun mielestä. Ne kun ovat yksilöitä niinkuin halvemmatkin, mutta tässäkin jokainen voi tehdä kuten itse parhaakseen näkee.
Bosambo
14.12.2014 15:36:32
LesPaul70: Hämärä tyyppi ilmoittautuu.

Täällä toinen.
Vielä kun työluurin numero näkyy firman ulkopuolisiin liittymiin 020-alkuisena, niin on ollut puhelimitse mahdotonta tehdä kauppaa, kun kukaan ei vastaa...
Alfons Åberg
14.12.2014 19:17:46 (muokattu 14.12.2014 19:19:01)
Hynkel: Mitä väliä sillä on jos on jobbari, jos tavara menee kaupaksi?

Ai mitä väliä? Moottoriajoneuvon kaupassa sillä on. Jobbarit eivät meinaan halua rekisteröidä autoa itselleen, vaan yrittävät saada ilmoitusosan tyhjänä. Näin myös vakuutus ja autovero eivät katkea. Tämäkin saatanan jobbari kun vähän haastattelin ja vihjasin luovarista, tämä alkaa änkyttämään että on ostamassa autoa kaverilleen. Sanoin, että kaveri tulee itse paikalle, ei kuulemma onnistunut.

Sellainen limanuljaska.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Seba
14.12.2014 22:35:41 (muokattu 14.12.2014 22:37:58)

Presidentti: Ai mitä väliä? Moottoriajoneuvon kaupassa sillä on. Jobbarit eivät meinaan halua rekisteröidä autoa itselleen, vaan yrittävät saada ilmoitusosan tyhjänä. Näin myös vakuutus ja autovero eivät katkea. Tämäkin saatanan jobbari kun vähän haastattelin ja vihjasin luovarista, tämä alkaa änkyttämään että on ostamassa autoa kaverilleen. Sanoin, että kaveri tulee itse paikalle, ei kuulemma onnistunut.

Sellainen limanuljaska.

Mitä sitä ihmettelemään, kirjoittaa vaan luovarin, siihen nimet alle ja ilmoitusosaan kirjoittaa myös päivämäärän ym.
Mulle ainakin ihan sama mikä jobbari on jos saan autosta mitä tahdon sekä luovarin, ja itse täytän otteen.
Saapahan itse poikki vakuutuksen jos ei vastapuoli sitä hoida.

omaa tyhmyyttähän se on jos auton myy ilman luovaria ja antaa tyhjän ilmoitusosan mukaan.
tuquoque
14.12.2014 23:03:42
Joku joka käyttää itsestään nimeä Jori Suvanto tarjoili sähköpostilla Mooerin pedaaleja vastauksena ostoilmooni. Liitteenä olleet kuvat löytyivät Googlesta ja ei pyytäessäni voinut laittaa viestiä m.netin kautta, kun ei kuulema ole rekisteröitynyt. Saattoi olla ihan oikeallakin asialla, mutta tuskinpa vain. Kirjoitti osoitteesta jorisuvanto@suomi24.fi
m.
Alfons Åberg
14.12.2014 23:08:45 (muokattu 14.12.2014 23:12:18)
Seba: Mitä sitä ihmettelemään, kirjoittaa vaan luovarin, siihen nimet alle ja ilmoitusosaan kirjoittaa myös päivämäärän ym.
Mulle ainakin ihan sama mikä jobbari on jos saan autosta mitä tahdon sekä luovarin, ja itse täytän otteen.
Saapahan itse poikki vakuutuksen jos ei vastapuoli sitä hoida.

omaa tyhmyyttähän se on jos auton myy ilman luovaria ja antaa tyhjän ilmoitusosan mukaan.

Toisaalta eipä noilla jobbareilla sitä lupaamaansa rahamäärää yleensä edes ole. Auton haukkuminen alkaa jo näkemättä ja keksitään syitä miksei voi maksaa. Itse olen neljä autoa yksityisesti myynyt ja aina on huolehdittu että luovari tulee tehtyä. Olen vain tehnyt jo ostajista esikarsintaa. Oikein hinnoittelevahan voi jopa valita ostajan. Mustalaisestakin pääsin eroon ilmoittamalla että kaupat tehdään vain luovari allekirjoitettuna.
Seba
14.12.2014 23:20:56

Presidentti: Toisaalta eipä noilla jobbareilla sitä lupaamaansa rahamäärää yleensä edes ole. Auton haukkuminen alkaa jo näkemättä ja keksitään syitä miksei voi maksaa. Itse olen neljä autoa yksityisesti myynyt ja aina on huolehdittu että luovari tulee tehtyä. Olen vain tehnyt jo ostajista esikarsintaa. Oikein hinnoittelevahan voi jopa valita ostajan. Mustalaisestakin pääsin eroon ilmoittamalla että kaupat tehdään vain luovari allekirjoitettuna.

Mie oon parisenkymmentä autoa myynyt, kerran ilman luovaria, konerikkoisen auton joka oli liikennekäytöstä poistettu.
2 vuotta myöhemmin Fennia alkoi lähettelemään mulle laskuja, vaikka auto oli toki jo rekisteröity uudelle omistajalle ja senkin jälkeen jo kertaalleen myyty :)

Eivät osanneet kysellessä selittää miksi näin oli kun tiedot akelta oli, olin jo pari pikkulaskua maksanutkin kun en tiennyt oliko tuttu hoitanut asian ja ajattelin periväni siltä ne takaisin.
Fennia lupasi hyvittää ne, mutta eipä rahoja ole näkynyt. Tästä on nyt yli 2 vuotta. En ole muutaman kympin takia vaivautunut mokomaan paskalafkaan edes soitella, ei niiden kanssa muutenkaan ikinä mikään sujunut.
JaaGeRMaisTeR
14.12.2014 23:28:49 (muokattu 14.12.2014 23:30:05)
Itse vaihdoin autoa tuossa kesällä ja myyjä vaikutti hiukka trokarilta. Myi hiukka arveluttavasti tuon tämän hetkisen autonikin. Yllättävää, että vanha autoni olikin myyty parissa päivässä. Unohdin vain mainita muutaman pikku vian tuossa koslassa. Ihme ettei kaverilla herännyt yhtään epäilys, kun suostuin halpaan ostohintaan. Vanhan auton korjaaminen olisi maksanut hiukka enemmän kuin Ruokankaan Grande mojo, kun hinta-arviota kyselin :D Koijasin koijaria.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)