Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 517 18 19 20 21139 140 141 142 143
Myrkky Nuoli
13.12.2014 13:05:52
2randpo: Mun mielestä esim. fuzzien kanssa toimii matalaulostuloiset mikit paremmin, siis ilman mitään lisäpotkuja/ylikäämintöjä.

Riippuu hiukka fuzzista, mutta yleisesti ottaen oon kyllä täysin samaa mieltä.
More Nintendo, less Marshall.
antnis
13.12.2014 13:25:32
Vintage '65 Stratossa olis Thick C kaula, mimmoinenkohan lienee.
balzary
13.12.2014 15:01:38

Gabe: Fender American Vintage Hot Rod 62, enpä muista törmänneenä paksumpaan kaulaan.

Mun kouraan paras straton kaula mitä on tullut vastaan. On paksu.
stratomaster
13.12.2014 17:07:14

Gabe: Fender American Vintage Hot Rod 62, enpä muista törmänneenä paksumpaan kaulaan.

Oletko kokeillut Nocasteria? Mulla on tuossa CS -62 Relicissä sitä mukaileva NoNeck- kaula ja on muuten melko paksu. Omaan kouraan kyllä varsin sopiva, mutta ei varmaan miellytä kaikkia.

Jos ei pituutta niin sitten vertaillaan paksuutta...
mopar
13.12.2014 21:10:30

stratomaster: Oletko kokeillut Nocasteria? Mulla on tuossa CS -62 Relicissä sitä mukaileva NoNeck- kaula ja on muuten melko paksu. Omaan kouraan kyllä varsin sopiva, mutta ei varmaan miellytä kaikkia.

Olen ymmärtänyt että Nocasterin kaula on PAKSU. Mulla on Nash:n stratossa semmonen tuhti C. Ensin tuntui paksulta, mutta nykyään huomaan että normi Fenderin C-kaulalla käsi väsyy melko nopeasti. Toisin sanoen se pieni lisäpaksuus kaulassa ei todellakaan ole huono juttu.
klobasa
13.12.2014 21:34:15
Tietääkö kukaan mitään stratomallia missä olis tuhdihko profiili ja 43-44mm välille sijoittuva yläsatulan leveys?
antnis
13.12.2014 21:39:27
klobasa: Tietääkö kukaan mitään stratomallia missä olis tuhdihko profiili ja 43-44mm välille sijoittuva yläsatulan leveys?

Varmaankin Jeff Beck tai KWS voisivat olla sinne päin. Ebaysta runko ja siihen Warmothilta 1 3/4 fatbacki?
stratomaster
13.12.2014 22:15:52

mopar: Olen ymmärtänyt että Nocasterin kaula on PAKSU. Mulla on Nash:n stratossa semmonen tuhti C. Ensin tuntui paksulta, mutta nykyään huomaan että normi Fenderin C-kaulalla käsi väsyy melko nopeasti. Toisin sanoen se pieni lisäpaksuus kaulassa ei todellakaan ole huono juttu.

Olenpa muuten soittanut tuota sun Nashia aikoinaan Custom Soundsissa. Loistava kitara. Olen huomannut ihan samaa, että ainakin tuo modern c on aivan liian ohut mulle.
mopar
13.12.2014 22:51:36

stratomaster: Olenpa muuten soittanut tuota sun Nashia aikoinaan Custom Soundsissa. Loistava kitara. Olen huomannut ihan samaa, että ainakin tuo modern c on aivan liian ohut mulle.

Juu, on todella hyvä strato. Mulla on ollu vähän ennakkoluuloja noitten paksumpien kaulojen suhteen kun kuitenkin itse olen aika pieni äijä ja sormet melko lyhyet, mut eipä ole käytännössä ennakkoluulot toteutuneet.
blues guitar
14.12.2014 09:34:32

Itselläni parissa kitarassa 10/56 neck. Se on kanssa sopivan paksu. : )
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
2randpo
14.12.2014 09:43:08

blues guitar: Itselläni parissa kitarassa 10/56 neck. Se on kanssa sopivan paksu. : )

Fender CS Time Machine-stratossa on juuri tuo kaula.
Insanely happy
Gabe
14.12.2014 11:16:08 (muokattu 14.12.2014 11:16:48)
stratomaster: Oletko kokeillut Nocasteria? Mulla on tuossa CS -62 Relicissä sitä mukaileva NoNeck- kaula ja on muuten melko paksu. Omaan kouraan kyllä varsin sopiva, mutta ei varmaan miellytä kaikkia.

No joo, Nocasterissa on jytky kaula. Kyllähän kaulassa saa olla paksuutta, mulle tulee Mojoon kaula joka on 1. nauhalta 21mm ja 12. nauhalta 23mm. Tuo on minulle optimaalisin. Stratossa on tuota vähän ohuempi mutta hyvä sekin. Kyllähän pituus ja paksuus ovat tärkeitä, mutta tärkeintä on miten sitä käyttää. Hyvä kepittäjä räiskii menemään millä vain.
JaaGeRMaisTeR
14.12.2014 11:21:43
Gabe: No joo, Nocasterissa on jytky kaula. Kyllähän kaulassa saa olla paksuutta, mulle tulee Mojoon kaula joka on 1. nauhalta 21mm ja 12. nauhalta 23mm. Tuo on minulle optimaalisin. Stratossa on tuota vähän ohuempi mutta hyvä sekin. Kyllähän pituus ja paksuus ovat tärkeitä, mutta tärkeintä on miten sitä käyttää. Hyvä kepittäjä räiskii menemään millä vain.

Eikös siitä tuon läskimpi tulekkaan. Ihan kokonaan muistin, että toiveena oli joku 48 52 pyhisprofile.
Gabe
14.12.2014 11:44:48
JaaGeRMaisTeR: Eikös siitä tuon läskimpi tulekkaan. Ihan kokonaan muistin, että toiveena oli joku 48 52 pyhisprofile.

Eihän tuommoisella pystyisi soittamaankaan. :) R9:ssäkin on joku 24/26mm ja se on muille jo ehdoton maksimi.
JaaGeRMaisTeR
14.12.2014 12:11:32
Gabe: Eihän tuommoisella pystyisi soittamaankaan. :) R9:ssäkin on joku 24/26mm ja se on muille jo ehdoton maksimi.

Nuo numerot tuli tuulesta tempastua :) Muistin näemmä väärin. Eihän tuosta kaulasta paksu tullutkaan. Ite päädyin tuohon 20-22 kaulaan. Se on tälle pizzalapiolle sopivan tikku ja sairaan nopee. Tuossa vain taitaa käydä, että fenkku menee myyntiin.
Antti90
14.12.2014 17:06:02 (muokattu 14.12.2014 17:11:50)

Hei!

Olisikohan täällä joku joka tuntee 90-luvun alun Japanissa tehtyjä photo flame-stratoja?

Omistan MIJ Photo flame stratocasterin, todennäköisesti '62 reissue, jossa on split maple kuvio. Texas special mikit ja kitara on käytetty syyskuun alussa Kristian Oeschilla täysrempassa ja nauhat on uusittu. Kroppa on ottanut osumaa edellisten omistajien toimesta. Paljonkohan tämmöisen arvo olisi? Vaikuttaako hyvä remontti kuinka paljon jälleenmyyntiarvoon?

Hinnat näyttää netissä vaihtelevan aika paljon...

EDIT: Laittelin jo aiemmin viestiä DLX Musiciin, kun ovat ymmärtääkseni Fenderin maahantuoja, mutta eivät vaivautuneet auttamaan.
"Never give up."
73nd3r
14.12.2014 18:43:31
Noista FotoFlameista tietää maailman eniten tää kaveri:
http://xhefriguitars.com/page7.html

Viime(kin) aikoina on ollut kiivasta keskustelua näistä mm. Fenderin omalla forumilla, koska noita on väärennöksinä liikkeellä maailmalla ilmeisesti aika paljon.
Mitä minä olen hintoja maailmalla seurannut (sattumoisin ja hajanaisesti) niin näyttäis yllättävästi menevän aika samoilla linjoilla kuin "tavalliset" MIJ't.
hallu
14.12.2014 19:29:46
Antti90: Hei!

Olisikohan täällä joku joka tuntee 90-luvun alun Japanissa tehtyjä photo flame-stratoja?

Omistan MIJ Photo flame stratocasterin, todennäköisesti '62 reissue, jossa on split maple kuvio. Texas special mikit ja kitara on käytetty syyskuun alussa Kristian Oeschilla täysrempassa ja nauhat on uusittu. Kroppa on ottanut osumaa edellisten omistajien toimesta. Paljonkohan tämmöisen arvo olisi? Vaikuttaako hyvä remontti kuinka paljon jälleenmyyntiarvoon?

Hinnat näyttää netissä vaihtelevan aika paljon...

EDIT: Laittelin jo aiemmin viestiä DLX Musiciin, kun ovat ymmärtääkseni Fenderin maahantuoja, mutta eivät vaivautuneet auttamaan.

Ei musakaupat ole monestikaan kovin aktiivisia e-mailin suhteen (poikkeuksiakin tietenkin löytyy varsinkin muualta euroopasta). DLX:n duunia on myydä kitaroita ja jos olet itse myymässä, niin et ole heidän kannaltaan kovin potentiaalinen asiakas. DLX:ltä löytyisi taatusti asiantuntemusta Fendereiden suhteen (ainakin yksi myyjä siellä taitaa olla oikea Fendervelho), mutta saattavat vähän nihkeästi tietoaan jakaa jos et ole tiskintakana setelitukko kädessäsi.

Mitä kitaraan tulee, niin ainoastaan vintagekitaroissa korjaukset saattavat laskea arvoa, mutta käyttökitaroissa asialliset (lue emmattilaisten tekemät) korjaukset ovat ainoastaan plussaa. Tarkoitan, että kuluneet nauhat laskisivat kitaran myyntiarvoa, mutta juuri korjautetut nauhat nostavat sen myyntiarvon takaisin ennalleen. Tarkoitan että ei se korjaus nosta kitaran arvoa, mutta korjattuna saatat saada sen mitä saisit virheettömästä muutenkin...... öh.

En tiedä noista kitaroista varsinaisesti, mutta rohkenen ehdottaa että viisisataa voisi olla kurantti hinta jos ei ihan hillittömästi ole kolhittu. Muut korjatkoon arviotani.
Olisipa jo kevät
Tsugu Way
14.12.2014 19:49:35
Antti90: Hei!

Minulla on myös tuollainen MIJ Foto Flame (profiilissani kuva). Aivan loisto kitara. Ymmärtääkseni tämä Foto Flame ei kuitekaan itseasiassa tuo kait lisäarvoa muutoin kuin että on vaan todella hieno. Toki kyllähän hyvä ulkonäkö aina arvoa nostaa..

Japanin Fendereiden hinnat kyllä vaihtelee tosi paljon. Ainakin pyynnöt. Toteutuneiden kauppojen hinnoistahan ei kukaan koskaan huutelee. Haarukka on ollut about 500-800 euron haarukassa. Riippuen siis kunnosta, varustelusta jne..

Muutokset ovat aina haastavia. Paremmat mikit, sähköt ja muut rautaosat voivat kyllä nostaa hintaa - vaikka reilustikin. Mutta silloin on haastavaa, että ostaja sattuu haluamaan juuri kyseiset muutokset. Moni haluaa myös mahdollisimman alkuperäistä. Eli sekin voi olla myös myyntiarvo.

Itse ostin omani siten, että alkuperäistä taisi olla enää body ja kaula. Mikit, raudat ja sähköt oli vaihdettu. Mutta ne olikin tehty niin hyvin valinnoin ja minun makuuni, että maksoin (tai vaihdoin) omastani hintahaarukan yläpään hinnan. Enkä kadu.

Mutta anyway - Japanin Fenderit ovat laatupelejä, joista voi pyytää asiallisen hinnan. Huolloista ja remonteista joku tuolla jo mainitsikin, että huolto ei siis varsinaisesti nosta hintaa, mutta se pitää sen entisellä tasolla. Eli rautalangasta vääntäen: Jos ostat hyväkuntoisen trimmissä olevan kitaran 600 eurolla. Soitat sen umpisurkeaan kuntoon ja koetat myydä, niin hinta on enää 400-500 euroa, jos sitäkään. Mutta jos huollat sen ammattilaisella. Maksat siitä 100-200 euroa, niin tuskin voit sitä hintaa lisätä siihen kuuteensataan. Mutta voit hyvillä mielin edelleen pyytää kuitenkin sen 600.
Blues is allright!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)