Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5294 295 296 297 298414 415 416 417 418
rockid
12.12.2014 12:15:55 (muokattu 12.12.2014 13:14:32)
Kaipasin lisää kirkkautta peltiosastoon joten ostin uudet AAX:t

14" AAX Xplosion Hats
16" AAX Xplosion crash
18" AAX Xplosion crash
21"AAX Raw bell ride

https://www.dropbox.com/s/s6tibq1cwpwcsu1/20141212_114747.jpg?dl=0
"juo viskisi vedellä,ilman vettä tai kuin vettä" -skotlantilainen sananlasku-
kincy
12.12.2014 12:41:37

hollmi-5: Tammikepeissä tippi kestää hyvin, mutta ne iskee aika kovaa takaisin. Nylon-tippi pilaa symbaalisoundin totaalisesti. Itse olen hyväksynyt sen, että kapula ei kestä parhaassa iskussaan kovin kauaa. Siksi ostan niitä laatikoittain. En pareittain. Raaskii heittää huonon pois, kun on uutta tarjolla.

Käytän Pro Markin 5A kapuloita joissa on tatsi tällä hetkellä omaan makuun. Oon kans huomannut ettei yhden parin käyttöikä ole kovin pitkä. Ne kuluvat aika nopeasti ja tatsi menee järkyttäväksi. Yleensä aika surutta poistan käytöstä niitä kun kulunut kapula on todella vammainen soittaa.
moderndrummer88
12.12.2014 16:00:41
Heräteostos musaliikkestä, kun kävin haikkaständiä ettimässä http://muusikoiden.net/dyn/users/130364.jpg
hollmi-5
12.12.2014 16:04:11
moderndrummer88: Heräteostos musaliikkestä, kun kävin haikkaständiä ettimässä http://muusikoiden.net/dyn/users/130364.jpg

Kyllä kelpaa ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
12.12.2014 16:13:44
hollmi-5: Kyllä kelpaa ;)

Siellä se nökötti tiskin vieressä lattialla, ei voinut olla ostamatta, joku muu sen ois vieny kuitenkin äkkiä siitä... No nyt on jo sitten pari erilaista 6,5" supraa
rockid
13.12.2014 09:55:51
BanZai88: No voihan perkele :) "Yllättävän" pitkään kerkesi olla myynnissä. Kävin sitä reilu viikko sitten hypistelemässä, mutta en tohtinut ottaa matkaan, kun piti tämmöinen hommata:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9072957/spd-sx.jpg

Itse myös ostolistalla. Millaiselta vaikuttaa? Ajattelin ehkä kallistua Yamahan DTX 12 multipadiin. Hinta on halvempi mutta hoitaa homman....
"juo viskisi vedellä,ilman vettä tai kuin vettä" -skotlantilainen sananlasku-
janneto
13.12.2014 12:15:12
rockid: Itse myös ostolistalla. Millaiselta vaikuttaa? Ajattelin ehkä kallistua Yamahan DTX 12 multipadiin. Hinta on halvempi mutta hoitaa homman....

Tuo SPD-sx on yliveto jos on tarvetta käyttää omia sampleja, myös looppien ja taustojen toisto on helppoa. Ainoa miinus on, että laite ei osaa synkata looppeja klikkiin.
Speedy
13.12.2014 14:08:22

janneto: Tuo SPD-sx on yliveto jos on tarvetta käyttää omia sampleja, myös looppien ja taustojen toisto on helppoa. Ainoa miinus on, että laite ei osaa synkata looppeja klikkiin.

Eik siihen saa .mid tiedostoja? Nehän ois helppo synkata klikkiinkin.
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
JGroover
13.12.2014 14:11:51
rockid: Itse myös ostolistalla. Millaiselta vaikuttaa? Ajattelin ehkä kallistua Yamahan DTX 12 multipadiin. Hinta on halvempi mutta hoitaa homman....

Mä ostin SPD-SX:n muutama kuukausi sitten ja tähän mennessä laite kyl yllättänyt ainoastaan positiivisesti. En edes vielä ehtinyt kokeilemaan kaikkia ominaisuuksia. Vielä pitäis löytää joku kiva samplesofta soundikirjastoksi. Superior Drummer 2.0 varmaankin menee hankintaan.

DTX 12 oli mullakin vaihtoehtona, mutta tuo 64 mb:n tallennustila on aika onneton verrattuna SPD-SX:n neljään gigaan. Lisäks tuo Yamahan näyttö on tosi pieni ja epäselvä. Ite päätin venyttää budjettia vielä parilla sadalla. Mulla on myös Rollen RT-triggerit ja ne ymmärtää SPD-SX:n kanssa toisiaan tosi hyvin.
JGroover
13.12.2014 14:12:47 (muokattu 13.12.2014 14:14:28)
Speedy: Eik siihen saa .mid tiedostoja? Nehän ois helppo synkata klikkiinkin.

SPD-SX ymmärtää vaan 16mb 44.1KHz .waveja.
Speedy
13.12.2014 14:37:07 (muokattu 13.12.2014 14:37:50)

JGroover: Vielä pitäis löytää joku kiva samplesofta soundikirjastoksi. Superior Drummer 2.0 varmaankin menee hankintaan.

Vähän varmaan riippuu tarpeista, mutta itse suositteleisin hommaamaan Abletonin Live-softan. Superiorissa eikö ole vain lähtökohtaisesti akustisia rumpuja? Livessä taas enemmän elektronisia, mitä minun ajatusmaailman mukaan tuolla spedellä ois tarkotus just soitella.. Lisäksi Liven sämpläys ja warppaus ominaisuudet on ihan huikeat. Lisäksi ymmärtää MIDI/USB kontrollerina nuo padit ja midilearnin ym ohjelmointien ansiosta rajattomat mahdollisuudet tehdä mitä vaan tuolla saralla. Voi soittaa taustoja ja sampleja KLIKKIIN ja klikinkin saa vaikka tap-tempoon jos meinaa karata.. Tokihan se vaati aina tietsikan mukana roudaamista.. Tom Cosm kannattaa katsoa Youtubesta jos aihe kiinnostaa, aika huikeita juttuja..=)

JGroover: SPD-SX ymmärtää vaan 16mb 44.1KHz .waveja.

Niin tosiaan vaatishan se sitten jonkun soundipankin kaverikseen..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
wardog
13.12.2014 15:16:13
moderndrummer88: Heräteostos musaliikkestä, kun kävin haikkaständiä ettimässä http://muusikoiden.net/dyn/users/130364.jpg

No sepäs ei kauaa vanhentunu Viikissä! =)
EJ84
13.12.2014 15:22:28

wardog: No sepäs ei kauaa vanhentunu Viikissä! =)

Oliko se sun?
wardog
13.12.2014 15:24:28
Kyllähän se.
EJ84
13.12.2014 15:24:45

wardog: Kyllähän se.

Arvasin. :D
janneto
13.12.2014 17:02:43 (muokattu 13.12.2014 17:04:03)
Speedy: Vähän varmaan riippuu tarpeista, mutta itse suositteleisin hommaamaan Abletonin Live-softan. Superiorissa eikö ole vain lähtökohtaisesti akustisia rumpuja? Livessä taas enemmän elektronisia, mitä minun ajatusmaailman mukaan tuolla spedellä ois tarkotus just soitella.. Lisäksi Liven sämpläys ja warppaus ominaisuudet on ihan huikeat. Lisäksi ymmärtää MIDI/USB kontrollerina nuo padit ja midilearnin ym ohjelmointien ansiosta rajattomat mahdollisuudet tehdä mitä vaan tuolla saralla. Voi soittaa taustoja ja sampleja KLIKKIIN ja klikinkin saa vaikka tap-tempoon jos meinaa karata.. Tokihan se vaati aina tietsikan mukana roudaamista.. Tom Cosm kannattaa katsoa Youtubesta jos aihe kiinnostaa, aika huikeita juttuja..=)

Niin tosiaan vaatishan se sitten jonkun soundipankin kaverikseen..

Live on mullakin käytössä, voin suositella.

Sampleja olen tehnyt itse ja esimerkiksi freesound.orgista olen ladannut laadukkaita kellopelin, melodican ja putkikellojen soundeja.
ostany
13.12.2014 17:31:35 (muokattu 13.12.2014 17:34:31)
hollmi-5: Nylon-tippi pilaa symbaalisoundin totaalisesti.

Tää on jännä! Olen samaa mieltä, rumpupenkille sen eron kuulee kyllä isosti.
Muutama aika sitten kuulin Porthenin Tonin soittavan mahtavasti fuusiomatskua nylon-tippisillä kepeillä ja tohtisin melkeinpä julistaa,
ettei kukaan erota tipin materiaalia bändin seasta sokkotestissä muutaman metrin päästä setistä.

Edit: Tuollainen taottu BB on kyllä mahtavan kuuloinen rumpu.
JGroover
13.12.2014 22:36:50
Speedy: Vähän varmaan riippuu tarpeista, mutta itse suositteleisin hommaamaan Abletonin Live-softan. Superiorissa eikö ole vain lähtökohtaisesti akustisia rumpuja? Livessä taas enemmän elektronisia, mitä minun ajatusmaailman mukaan tuolla spedellä ois tarkotus just soitella.. Lisäksi Liven sämpläys ja warppaus ominaisuudet on ihan huikeat. Lisäksi ymmärtää MIDI/USB kontrollerina nuo padit ja midilearnin ym ohjelmointien ansiosta rajattomat mahdollisuudet tehdä mitä vaan tuolla saralla. Voi soittaa taustoja ja sampleja KLIKKIIN ja klikinkin saa vaikka tap-tempoon jos meinaa karata.. Tokihan se vaati aina tietsikan mukana roudaamista.. Tom Cosm kannattaa katsoa Youtubesta jos aihe kiinnostaa, aika huikeita juttuja..

Joo, pienen perehtymisen jälkeen tuo Superior Drummer ei muuten todellakaan ajais asiaansa mun hommiin. Haussa on just elektronisempaa ja moderninpaa soundia. Näemmä EZdrummeriinkin sais aika maukkaan olosia lisäosia. Eli siis onko toi Ableton Live DAWin lisäks myös samplesofta? Hinnasta päätellen siinä täytyy ainakin olla hulluna enemmän ominaisuuksia. Nää tän puolen jutut on multa toistaseks melko hämäränpeitossa. :) Täytyypä tsekata toi Tom Cosm.
Epämuusikko
13.12.2014 23:44:01 (muokattu 13.12.2014 23:44:38)
ostany: Tää on jännä! Olen samaa mieltä, rumpupenkille sen eron kuulee kyllä isosti.
Muutama aika sitten kuulin Porthenin Tonin soittavan mahtavasti fuusiomatskua nylon-tippisillä kepeillä ja tohtisin melkeinpä julistaa,
ettei kukaan erota tipin materiaalia bändin seasta sokkotestissä muutaman metrin päästä setistä.

Edit: Tuollainen taottu BB on kyllä mahtavan kuuloinen rumpu.

Fuusiossa se nyt saattaakin mennä läpi. + Toni on Toni.

Ride-soundin suhteen näillä asioilla on paljolti väliä. Beatimman matskun suhteen en osaa sanoa.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)