Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä mieltä tällaisesta ideasta?
1
silhouette
12.12.2014 18:15:55 (muokattu 12.12.2014 18:17:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen kerännyt pitkän aikaa omia keksimiäni lickejä nuottivihkoihin ja itse pidät noita pieniä musikaalisia pätkiä aika hyvänkuuloisina ja mulle tuli jokunen päivä sitten - ehkä hieman suuruudenhullu - idea, että tekisin joskus tulevaisuudessa ns. "opetuskirjan" mihin laittaisin kaikki vuosien varrella kehittämäni lickit, ideat, riffit ja melodiat.
 
Ja, kirja olisi oikeastaan vaan tarkoitettu piristämään lukijan soittoa ja antamaan mahdollisia uusia suunta vihjeitä siitä mihin soitossa ehkä kannattaa mennä ja mihin ehkä ei. Eli, kirja ei tarjoaisi oikeastaan ollenkaan teoriaa, vaan olisi tosiaan tarkoitettu pelkästään hyvänkuuloisten likkien hauskaan opetteluun.
 
Ajatuksia? =)
 
Aina voi yrittää.
sticky fingers
12.12.2014 19:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo sitten eroaisi niistä virtuaali"kirjastoista" joita netti on pullollaan? Mikä on lisäarvo?
 
"Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014
silhouette
12.12.2014 19:39:00 (muokattu 12.12.2014 19:41:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Mites tuo sitten eroaisi niistä virtuaali"kirjastoista" joita netti on pullollaan? Mikä on lisäarvo?
 
Saman voisi oikeastaan kysyä kaikilta jotka tekevät jonkinlaisen opetus-kirjan tai DVD:n jne. Ja, mä olen ehkä hakoteillä, mutta uskon silti, että mulla on jotain uutta ja hyvää annettavaa muille kitaristeille kuten heilläkin minulle. Uskon oikeasti siihen.
 
Aina voi yrittää.
sticky fingers
12.12.2014 19:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Saman voisi oikeastaan kysyä kaikilta jotka tekevät jonkinlaisen opetus-kirjan tai DVD:n jne. Ja, mä olen ehkä hakoteillä, mutta uskon silti, että mulla on jotain uutta ja hyvää annettavaa muille kitaristeille kuiten heilläkin minulle. Uskon oikeasti siihen.
 
Tokihan näin. Tsemppiä hankkeellesi.
 
"Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014
silhouette
12.12.2014 19:49:57 (muokattu 12.12.2014 19:55:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Tokihan näin. Tsemppiä hankkeellesi.
 
Jess, kiitos! Ja, jos mä rupean toteuttamaan tuota ideaa, niin kyllä siinä toteuttamista riittääkin ennen kuin sen saa sellaiseen kuntoon, että kehtaa lähettää sen kustantajan luettavaksi. No, ehkä jossain vaiheessa tosiaankin toteutan tämän hullun ajatuksen, ainakin mulla tuntuu riittävän mielenkiintoa tähän projektiin ja nuottikirjatkin on jo aika täynnä valmiita lickejä kyseiseen kirjaan =)
 
Aina voi yrittää.
xjas73
12.12.2014 20:29:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee ennemmin biisejä niistä ideoista?
 
silhouette
12.12.2014 20:51:31 (muokattu 12.12.2014 20:54:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xjas73: Tee ennemmin biisejä niistä ideoista?
 
Muuten ihan hyvä idea, mutta ne mun keksimät lickit on aika selvästi sellaisia pätkiä millaisia esiintyy enemmänkin kitarasooloissa, kuin itse kappaleiden riffeissä. Ja, mulla on kyllä ylhäällä myös kaikki mun ns. riffi- ja biisi-ideat ja niitä riittää mulle jo ihan tarpeeksi. Ja, pahoittelut, että ilmaisin tuossa aloitusviestissäni itseäni epäselvästi =)
 
Aina voi yrittää.
freakingenius
12.12.2014 21:52:45 (muokattu 12.12.2014 21:55:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko ajatellu tehä YouTube kanavaa minne voisit tehä esim. joka viikko yhen lickin opetus videon? Niin voisi saada katsojia joita voisi tulevaisuudessa ehkä kiinnostaa likkikirjan ostaminen. En tiedä kuinka helposti tubessa saa katsojia, mutta varmaan pitkäjänteisellä ja aktiivisella toiminnalla ja hyvä laatuisilla videoilla voisi saada pitkällä juoksulla katsojia.
EDIT. Ihan siinä mielessä Youtube videoiden teko voisi olla hyvä ajatus, sillä silloin kohderyhmä näkisi minkälaista matskua on kyseessä. En tiedä missä muodossa olet ajatellut kirjaa, mutta jos musakaupan hyllyssä on likkikirja, niin varmaan mielummin ottaisin Rick Grahamin kirjan kuin sellaisen jonka tekijältä en ole kuullut mitää biisiä.
 
Funkånaut
12.12.2014 22:01:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Ootko ajatellu tehä YouTube kanavaa minne voisit tehä esim. joka viikko yhen lickin opetus videon? Niin voisi saada katsojia joita voisi tulevaisuudessa ehkä kiinnostaa likkikirjan ostaminen. En tiedä kuinka helposti tubessa saa katsojia, mutta varmaan pitkäjänteisellä ja aktiivisella toiminnalla ja hyvä laatuisilla videoilla voisi saada pitkällä juoksulla katsojia.
EDIT. Ihan siinä mielessä Youtube videoiden teko voisi olla hyvä ajatus, sillä silloin kohderyhmä näkisi minkälaista matskua on kyseessä. En tiedä missä muodossa olet ajatellut kirjaa, mutta jos musakaupan hyllyssä on likkikirja, niin varmaan mielummin ottaisin Rick Grahamin kirjan kuin sellaisen jonka tekijältä en ole kuullut mitää biisiä.

 
Tää taitaa olla se järkevin tapa, etenkin jos/kun ei ole nimeä/näyttöä musiikkiskenessä.
 
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
silhouette
12.12.2014 22:28:56 (muokattu 12.12.2014 22:32:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Ootko ajatellu tehä YouTube kanavaa minne voisit tehä esim. joka viikko yhen lickin opetus videon? Niin voisi saada katsojia joita voisi tulevaisuudessa ehkä kiinnostaa likkikirjan ostaminen. En tiedä kuinka helposti tubessa saa katsojia, mutta varmaan pitkäjänteisellä ja aktiivisella toiminnalla ja hyvä laatuisilla videoilla voisi saada pitkällä juoksulla katsojia.
EDIT. Ihan siinä mielessä Youtube videoiden teko voisi olla hyvä ajatus, sillä silloin kohderyhmä näkisi minkälaista matskua on kyseessä. En tiedä missä muodossa olet ajatellut kirjaa, mutta jos musakaupan hyllyssä on likkikirja, niin varmaan mielummin ottaisin Rick Grahamin kirjan kuin sellaisen jonka tekijältä en ole kuullut mitää biisiä.

 
Joo, toi on kyllä ihan varteen otettava neuvo, kiitos siitä freakingenius. Ja, sekin on hyvä pointti, että mulla ei ole tosiaankaan pahemmin nimeä tai minkäänlaista näyttöä musiikkiympyröissä, joten se voisi vaikeuttaa kirjan myyntiä, tätä en itse ajatellut ihan loppuun saakka. Olin kai liian innostunut ajatuksesta.
 
Mutta, en tavallaan kuitenkaan tekisi kirjaa pelkästään rahan tai ylipäänsä hyvän myynnin takia, vaan ihan yleensä vaan luodakseni jotain ja ollakseni ehkä hyödyksi muille soittajille kuten muut ovat hyödyksi minulle. Saadakseni edes jotain aikaiseksi musiikissa.
 
Aina voi yrittää.
freakingenius
12.12.2014 22:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Joo, toi on kyllä ihan varteen otettava neuvo, kiitos siitä freakingenius. Ja, sekin on hyvä pointti, että mulla ei ole tosiaankaan pahemmin nimeä tai minkäänlaista näyttöä musiikkiympyröissä, joten se voisi vaikeuttaa kirjan myyntiä, tätä en itse ajatellut ihan loppuun saakka. Olin kai liian innostunut ajatuksesta.
 
Mutta, en tavallaan kuitenkaan tekisi kirjaa pelkästään rahan tai ylipäänsä hyvän myynnin takia, vaan ihan yleensä vaan luodakseni jotain ja ollakseni ehkä hyödyksi muille soittajille kuten muut ovat hyödyksi minulle. Saadakseni edes jotain aikaiseksi musiikissa.

 
En meinannut olla ilkeä tai mitään kun en tiedä onko sinulla nimeä musaskenessä vai ei, kunhan ajattelin että siitä olisi ehkä helpompi ponnistaa liikkeelle kun olisi vähän kannattajaryhmää tai jotain näyttöä jos ei ole jo ennestään. Ja nimenomaan, vaikkei tavoite ole rahan saanti, niin varmaan ainakin videoiden kautta ihmiset löytäisivät kirjasi helpommin ja tehokkaammin kuin esim. musaliikkeistä. En oikeestaan tiedä tällasesta markkinoinnista ym. jutuista mitään kunhan pohdiskelen. Mutta näin itse tekisin, jos alkaisin musakirjaa väsäämän nimenomaan kitaran soittoon liittyen, koska sellaselle tuntuu olevan kysyntää internetissä vaikka massasta erottuminen onkin varmasti haastavaa.
 
silhouette
12.12.2014 22:50:46 (muokattu 12.12.2014 22:53:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: En meinannut olla ilkeä tai mitään kun en tiedä onko sinulla nimeä musaskenessä vai ei, kunhan ajattelin että siitä olisi ehkä helpompi ponnistaa liikkeelle kun olisi vähän kannattajaryhmää tai jotain näyttöä jos ei ole jo ennestään. Ja nimenomaan, vaikkei tavoite ole rahan saanti, niin varmaan ainakin videoiden kautta ihmiset löytäisivät kirjasi helpommin ja tehokkaammin kuin esim. musaliikkeistä. En oikeestaan tiedä tällasesta markkinoinnista ym. jutuista mitään kunhan pohdiskelen. Mutta näin itse tekisin, jos alkaisin musakirjaa väsäämän nimenomaan kitaran soittoon liittyen, koska sellaselle tuntuu olevan kysyntää internetissä vaikka massasta erottuminen onkin varmasti haastavaa.
 
Joo, en mä mitenkään käsittänytkään sun viestiä ilkeäksi, ihan hyvä neuvo/ajatus se minustakin on. =)
 
Ja, itse asiassa sain likki-kirjan idean kun lueskelin yksi päivä Riffi-lehden julkaisemaa Teemu Viljakaisen jazz-kirjaa. Ajattelin vaan, että samanlaisen kirjan voisin itsekin saada aikaiseksi. Mutta, siihen en osaa sanoa mitään, että onko Teemulla paljon vai vähän meriittejä musiikissa, tai kuinka tunnettuja tekijöitä opetus-kirjojen kirjoittajat ylipäänsä ovat. Suurin osa esim. vastaavista teoksista mitä mulla on omassa hyllyssä niin en ole koskaan edes kuullutkaan tekijästä mitään, mutta hyviä ja inspiroivia ovat useimmat kuitenkin olleet ja täyttäneet ainakin jonkun pienen paikan täällä maailmassa.
 
Aina voi yrittää.
käsi
13.12.2014 15:45:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Minä olen kerännyt pitkän aikaa omia keksimiäni lickejä nuottivihkoihin ja itse pidät noita pieniä musikaalisia pätkiä aika hyvänkuuloisina ja mulle tuli jokunen päivä sitten - ehkä hieman suuruudenhullu - idea, että tekisin joskus tulevaisuudessa ns. "opetuskirjan" mihin laittaisin kaikki vuosien varrella kehittämäni lickit, ideat, riffit ja melodiat.
 
Ja, kirja olisi oikeastaan vaan tarkoitettu piristämään lukijan soittoa ja antamaan mahdollisia uusia suunta vihjeitä siitä mihin soitossa ehkä kannattaa mennä ja mihin ehkä ei. Eli, kirja ei tarjoaisi oikeastaan ollenkaan teoriaa, vaan olisi tosiaan tarkoitettu pelkästään hyvänkuuloisten likkien hauskaan opetteluun.
 
Ajatuksia? =)

 
Jos noi on hyvin nuotitettuja tai mieluusti tabeina, hyvän näköinen painos, esim pädillä hyvin luonteva e-kirja. Uskon siihen että varmasti löytöä asiakkaita. Kunhan hinta on maltillinen
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
silhouette
13.12.2014 16:01:11 (muokattu 13.12.2014 16:02:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Jos noi on hyvin nuotitettuja tai mieluusti tabeina, hyvän näköinen painos, esim pädillä hyvin luonteva e-kirja. Uskon siihen että varmasti löytöä asiakkaita. Kunhan hinta on maltillinen
 
Kiitos vaan! Ja, toi e-kirja on muuten kanssa ihan hyvä vaihtoehto. Tai sitten teen omakustanteen jos en saa ketään kustantajaa innostumaan asiasta.
 
Edit: tuleeko kenellekään muuten mieleen mitään tähän projektiin sopivaa kustantajaa? Mielellään ottaisin vinkkejä vastaan, itselleni Riffi-lehti on ainut mikä tulee mieleen.
 
Aina voi yrittää.
käsi
13.12.2014 16:40:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos vaan! Ja, toi e-kirja on muuten kanssa ihan hyvä vaihtoehto. Tai sitten teen omakustanteen jos en saa ketään kustantajaa innostumaan asiasta.
 
Edit: tuleeko kenellekään muuten mieleen mitään tähän projektiin sopivaa kustantajaa? Mielellään ottaisin vinkkejä vastaan, itselleni Riffi-lehti on ainut mikä tulee mieleen.

 
Ei tule, lisäksi koko kirja ja lehti alaa vaivaa ikävä laskusuhdanne, kustantamoista sekä lehtiä on kadonnut kovaa vauhtia. Tietenkin homma maksaa jos teet omakustanteena, mutta siihenkin voi kerätä mainoksia jne jolla saat kuluja alaspäin.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Funkånaut
13.12.2014 16:48:53 (muokattu 13.12.2014 16:50:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos vaan! Ja, toi e-kirja on muuten kanssa ihan hyvä vaihtoehto. Tai sitten teen omakustanteen jos en saa ketään kustantajaa innostumaan asiasta.
 
Toimiva vaihtoehto vois olla e-kirja hyvin kuvattujen opetusfilmien kanssa. Joku kaveriks kuvaamaan, kun soittelet likit niin tosta vois kasata kätevän kokonaisuuden.
 
E: Ja tietty käydä likit läpi selkeästi, jotta vähemmänkin reenanneelle olisi teoksesta enemmän iloa. Joskus katsonut huvikseen niitä opetusvideoita, missä likki vedetään kahdesti turbo-vauhdilla läpi ja sit uuteen. Paljonpa iloa siitä on, jos ei käydä tekniikoita ja hyviä sormituksia + leikit läpi ollenkaan. :)
 
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
käsi
13.12.2014 17:14:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Toimiva vaihtoehto vois olla e-kirja hyvin kuvattujen opetusfilmien kanssa. Joku kaveriks kuvaamaan, kun soittelet likit niin tosta vois kasata kätevän kokonaisuuden.
 
E: Ja tietty käydä likit läpi selkeästi, jotta vähemmänkin reenanneelle olisi teoksesta enemmän iloa. Joskus katsonut huvikseen niitä opetusvideoita, missä likki vedetään kahdesti turbo-vauhdilla läpi ja sit uuteen. Paljonpa iloa siitä on, jos ei käydä tekniikoita ja hyviä sormituksia + leikit läpi ollenkaan. :)

 
Hyviä ideoita noi. Ne kun saisi siihen toteutukseen mukaan tulis hyvä paketti.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
silhouette
13.12.2014 18:07:19 (muokattu 13.12.2014 18:10:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ideoita teiltä, kiitos vaan erittäin paljon niistä. Ja, mä olen jo ruvennut hieman aloittamaan projektia, kirjoittelin tuossa äsken joitain löyhiä alkusanoja kirjalle eli infoa lukijoile siitä, että mikä tämä kirja oikein. Ja lisäksi aion olla yhteydessä yhteen mun kaveriin jolle noi e-kirja jutut on vähän tutumpia kuin mulle ja muutenkin hänellä on tietoa ja taitoa tämänlaisten asioiden parissa. Eli, täytyy katsella mitä mieltä hän on tästä projektista. =)
 
Aina voi yrittää.
käsi
13.12.2014 23:01:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Hyviä ideoita teiltä, kiitos vaan erittäin paljon niistä. Ja, mä olen jo ruvennut hieman aloittamaan projektia, kirjoittelin tuossa äsken joitain löyhiä alkusanoja kirjalle eli infoa lukijoile siitä, että mikä tämä kirja oikein. Ja lisäksi aion olla yhteydessä yhteen mun kaveriin jolle noi e-kirja jutut on vähän tutumpia kuin mulle ja muutenkin hänellä on tietoa ja taitoa tämänlaisten asioiden parissa. Eli, täytyy katsella mitä mieltä hän on tästä projektista. =)
 
Joskus jonkin asian toteuttaminen voi olla hyvä juttu tehdä, vaikka moni sanoo että älä tee, paska idea, voi tulla kalliiksi jne... Matkalla oppii yhtä ja toista, eikä koskaan tiedä mitä silloi tulee vastaan tai milloin opittu tieto ja saatu taito tulee hyödyksi. Hulluista ajatuksista moni hyvä asia on lopulta lähtenyt
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
silhouette
13.12.2014 23:16:13 (muokattu 13.12.2014 23:18:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Joskus jonkin asian toteuttaminen voi olla hyvä juttu tehdä, vaikka moni sanoo että älä tee, paska idea, voi tulla kalliiksi jne... Matkalla oppii yhtä ja toista, eikä koskaan tiedä mitä silloi tulee vastaan tai milloin opittu tieto ja saatu taito tulee hyödyksi. Hulluista ajatuksista moni hyvä asia on lopulta lähtenyt
 
Niinhän se on, jotain on vaan yritettävä tehdä ja vielä uskoa omiin tekemisiinsä, mikä voi olla välillä vaikeaa, muttei kuitenkaan silti ehkä mahdotonta. Mikä tarkoittaa sitä, että kyllä mä olen ajatellut ryhtyä tähän juttuun jos vaan elämän tilanteet sen sallii, tiedä vaikka planeetat olisi kohdillaan ja e-kirja jossain vaiheessa myynnissä pientä korvausta vastaan =)
 
Aina voi yrittää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «