Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom r24 ei toista ääniä ongelmitta
1
Jappi67
11.12.2014 22:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri hankkittu Zoomini vaihtaa sample ratea 44.1kHz:n ja 96kHz:n välillä vaihdettaessa kuuntelulähdettä esim. Cubase 5.0:n ja tietokoneen äänien(esim.Youtube video). Tämä aiheuttaa sen, että takaisen Cubaseen palatessa laite ei enään toista ääntä. Käyttö järjestelmänä Win 7 Pro. Ajurit on päivitetty viimeisempiin versioihin.
 
Onko muilla ilmennyt samanlaisia ongelmia? Mikähän vikana?
 
anapena
11.12.2014 22:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso, että "Release driver", on ruxattuna:
https://docs.google.com/file/d/0B5dJn4gLqYp7SzVVc3l5cGowNDA/edit
Näkyyköhän tämä linkki...
 
Istu ja pala!
Jappi67
12.12.2014 06:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pee.... ei aukea(kun mulla ei ole Google-tiliä)
 
anapena
12.12.2014 12:29:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin tuonne mun omiin kuviin, kun en jaksanu muuta keksiä...
 
Istu ja pala!
Jappi67
12.12.2014 15:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo oli jo tehty. Ei auttanut.
 
73nd3r
12.12.2014 18:23:06 (muokattu 12.12.2014 18:24:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaan asiaan josta en ymmärrä enempää kuin kana leivonnasta, mutta valmistajan FAQ-sivuilla vähän vastaava ongelma, R8-mallissa:
 
"Question: I am using Cubase LE 5 with Mac OS X, but I cannot change the project sampling rate to 88.2 kHz or 96 kHz.
Answer: This problem can be fixed by using a patch distributed by Steinberg. Click the following link to download the patch.
ftp://ftp.steinberg.net/Download/Hardware/CoreAudio2ASIO_Patch/CoreAudio2ASIO.zip
 
NOTE: If downloading does not start after you click the link, copy the URL address and paste it into the address bar of your browser."
 
-Q-
15.12.2014 15:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys saisi ehkä enemmän näkyvyyttä tuolla tietokone-osastolla..
 
Mun nähdäkseni ja empiirisen kokemuksen turvin sanoisin ennemmin että tämä on ominaisuus. Se Cubase käyttää Zoomia ikäänkuin käyttöjärjestelmän ohi sillä ASIO-ajurilla, ja näin esimerkiksi se samplerate asetetaan sieltä Cubasen projektimäärityksistä ilman että se vaikuttaa Windowsin puolella mitään. Tämä osuus on siis varmasti ihan niinkuin sen pitäisikin olla.
 
Samasta ajurikäytännöstä johtuen se Cubase ikäänkuin varaa koko kortin itselleen eikä se ole Windowsin puolella käytettävissä samaan aikaan. Tuo manittu "release driver" tekee nimenomaan sen että kun Cubase vaihtuu taka-alalle ja joku toinen sovellus käyttöön niin ASIO-ajuri irroittaa otteensa kortista ja antaa sen Windowsille. Tämä on edelleen ihan niinkuin sen pitääkin olla.
 
Nyt tullaan sitten siihen kokemuspuoleen, eli tuo kortin vapauttaminen ja uudellen varaaminen ja sama uudelleen ja vielä pari kertaa, niin se ylipäänsä on epäluotettavaa ja joka kierroksella aiheuttaa ylimääräistä vaivaa Cubaselle vaikka se sampleratekin olisi sama. Siltähän se äänikortti katoaa aina siksi aikaa kun joku toinen sovellus sen varaa. Pitäisikö tämän toimia? PlugNPlay-maailma? -oletettavasti, mutta ihmisten tekemiä ne on.. Kyllä mä hyväksyn tuon skenaarion ja silloin kun mä teen musaa niin en edes harkitse käyttäväni sitä samaa äänikorttia johonkin videon katsomiseen tms. vaan se on yksinomaan sen Cubasen käytössä. Samassa koneessa on pari muutakin äänikorttia joita Windows voi vapaasti käyttää, oletuksena se kuitenkin pitää ajurinsa irti mun interfacesta.
 
Ei ole hirveän kauan aikaa kun ehdoton suositus musakoneelle oli että sillä ei tehdä mitään muuta, pidetään videot muissa vehkeissä ja tämä jopa vallan irti facebo...eikun siis internetistä ja minimoidaan muiden sovellusten, videokoodekkien, flashien, taustapäivitysten ja mitä lienee mahdollinen vaikutus musahommiin vakauden ja suorituskyvyn maksimoinnilla.
 
anapena
17.12.2014 00:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen Zoom tai muu vastaava on ensisijaisesti kätevä tallennin, kaikki muu luvattu hyve on ehkä vähän sekundääristä. Ajuripäivityksiä tulee varmaan hitaammin kuin varsinaisiin äänikortteihin.
 
Istu ja pala!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «