methanol88 11.12.2014 21:55:11 | |
---|
Moi. Hakusessa joku halpa käyttökelpoinen mikki laulujen nahotteluun. Oon omaks huvikseni ruvennu vähän kikkailee jotain ja nyt tarvis jonkun halvan studiomikin tai jonkun sen kaltaisen. Satkun-parin hintaluokkaan.. onko ehdotuksia. Niin syvällä pelissä ei vielä olla että haluaisin enempää hommaan sijoittamaan.. |
tepeh 11.12.2014 23:04:18 (muokattu 11.12.2014 23:08:27) | |
---|
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
methanol88 12.12.2014 11:57:07 | |
---|
|
methanol88: Kiitos vinkeistä! Täytyy paneutuu! Mikä ois paras ihan peruslauluu ja sen lisäksi kuiskauksiin, sekä selostuspuheen tyyliseen kotinauhotteluun. Eli onko siis esim. joku noista parempi ku toinen, moiseen tarkotukseen? Mulla on nuo SP ja Röde, ja molemmat sopivat mainitsemiisi asioihin loistavasti. Itse ehkä hieman enempi suosin SP:tä, mut se on vaan mun omaa päänsisäistä arvottamista ilman sen kummempaa perustelua. Tai perusteluna se, että kotistudio-olosuhteissa oon saanut parempaa jälkeä tuolla SP:llä. Tämä tosin johtuu monesta muusta(kin) asiasta kuin mikkien eroista. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Heavy98 21.12.2014 19:37:30 | |
---|
Hei, aloittelija tarvisi apua. Tarvitsen mikserin rumpujen äänitykseen (8 mikkiä) ja tarkoitus saada jokainen mikkikanava erikseen tietokoneelle ohjelmaan. Onko mahdollista pelkästään USB-mikserillä vai tarvitseeko vielä joitain välikappaleita? Olen ymmärtänyt että USB-mikserillä saa vain 2 pääkanavaa tai Main -kanavan. Tälläista olen ajatellut: http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x2222_usb.htm Meneekö pahasti käyttötarkoitukseni ohi? |
washburn 21.12.2014 21:29:58 | |
---|
Heavy98: Hei, aloittelija tarvisi apua. Tarvitsen mikserin rumpujen äänitykseen (8 mikkiä) ja tarkoitus saada jokainen mikkikanava erikseen tietokoneelle ohjelmaan. Onko mahdollista pelkästään USB-mikserillä vai tarvitseeko vielä joitain välikappaleita? Olen ymmärtänyt että USB-mikserillä saa vain 2 pääkanavaa tai Main -kanavan. Tälläista olen ajatellut: http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x2222_usb.htm Meneekö pahasti käyttötarkoitukseni ohi? Et tarvitse välttämättä mikseriä. Tarvitset audiointerfacen (ulkoisen äänikortin), jossa on vähintään 8 mikrofonietuvahvistinta, esim. tällaisen: http://www.thomann.de/fi/m_audio_m_track_eight.htm On noita mikserimallisiakin, mutta tuolla linkittämälläsi saat usb:tä pitkin vain stereosumman koneelle. Tämmöinen toimisi: http://www.thomann.de/fi/mackie_onyx_1640i.htm Live long and Prosper |
Lahtari 22.12.2014 01:04:32 | |
---|
Hei, Kertokaahan viisaammat että meneekö klikki kaikissa sekkareissa ns. samaan aikaan? Esim jos PT:lla nauhoittaa tempoon 152 onko se klikissä jos raidat siirtää vaikka Cubase vitoseen? Jos ei natsaa, miksi ei? I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too |
Megadethh2 22.12.2014 19:39:56 | |
---|
Lahtari: Hei, Kertokaahan viisaammat että meneekö klikki kaikissa sekkareissa ns. samaan aikaan? Esim jos PT:lla nauhoittaa tempoon 152 onko se klikissä jos raidat siirtää vaikka Cubase vitoseen? Jos ei natsaa, miksi ei? Kyllä sen pitäisi olla jos tempo ja tahtilaji on samat. |
Kalju Pitkätukka 25.12.2014 23:11:55 | |
---|
Kokeilin hieman Audacityllä äänittämistä, puheella ja akustisella kitaralla. Kytkin läppärin mikki/audiotuloon Philipsin parin kympin dynaamisen mikin. Signaalitaso on heikko. Kokeilin mikkietuseksi Akain kelanauhuria, se toi kohinaa ääneen, joka on leikattavissa onneksi melko pitkälle Audacityn kohinanpoistolla. Vaikeampi juttu on verkkohurina, pitääpä kokeilla jotain hauenleukaviritystä lämpöpatterista nauhurin runkoon. Juha |
mattim 27.12.2014 23:23:01 (muokattu 27.12.2014 23:23:56) | |
---|
Kalju Pitkätukka: Kokeilin hieman Audacityllä äänittämistä, puheella ja akustisella kitaralla. Kytkin läppärin mikki/audiotuloon Philipsin parin kympin dynaamisen mikin. Signaalitaso on heikko. Kokeilin mikkietuseksi Akain kelanauhuria, se toi kohinaa ääneen, joka on leikattavissa onneksi melko pitkälle Audacityn kohinanpoistolla. Vaikeampi juttu on verkkohurina, pitääpä kokeilla jotain hauenleukaviritystä lämpöpatterista nauhurin runkoon. Tasot kohdilleen, kohinat lähtee. Älä maadottele tolleen, jos et ole ammattilainen, voi henki mennä. . |
Kalju Pitkätukka 29.12.2014 22:19:54 (muokattu 03.01.2015 00:02:31) | |
---|
mattim: Tasot kohdilleen, kohinat lähtee. Älä maadottele tolleen, jos et ole ammattilainen, voi henki mennä. Tasoja säätelinkin, ongelma ei poistunut, melkoiset kohinageneraattorit Akain mikkietuset tuntuvat olevan. Pitää kuitenkin kokeilla erilaisia tasoja, mikä on paras kompromissi. Ei sepustuksieni musiikillinen taso kuitenkaan ensimmäisenä kohinaan kaadu. Tiedostan kyllä riskin mainitsemassani maadoituskikassa(on mulla heikkosähköpuolen koulutus), jos jostain syystä jokin laite antaa 230V näppeihin, maadoitettu runko tarjoaa tappavan kaverin tuolle. EDIT: Kohinan sain kuriin, mutta en sirinää. Pitääpä tsekkailla RCA-3,5mm plugi- välikaapeli, ettei siinä ole vikaa. EDIT2: Vikaahan siinä oli, toinen johto korjasi asiaa. Hommasin LIDL:in 30euron karaokemikserin(sis. 2 mikkiä) mikkietuseksi :-) Sain homman toimimaan, mutta en noilla kökkömikeillä, aiemmin Halpa- Hallista hankkimani Philipsin SBC MD110 on paljon herkempi ja kirkkaampiääninen. Kiertoherkkänä(suuntakuvio jokseenkin pallo) tuo Philips ei sitten käykään karaokekäyttöön. Pienen kohinanpoisto- ja kompressointikikkailun jälkeen sain akustista kitaraa raidalle ihan mukiinmenevällä äänenlaadulla. Juha |
TodellisuudenUhrit 09.01.2015 23:22:41 | |
---|
Itse kaipailisin jonkin asteista DACia, joka ei ole liian kallis muttei myöskään mikään halppis (noin 100€ hintaluokka). Tarkoitus olisi sen kautta äänittää syntikkaa ja konkkamikkiä, eli Phantom pitäisi olla ja toimia kunnolla (itsellä on Behringerin mikseri jonka phantom ei sylje tarpeeksi voltteja). Olen katsellut Focusriten Scarlett Soloa. Kaverilla on vähän kalliimpi Scarlett, ja hienosti ainakin se toimii. Kenelläkään kokemuksia tuosta Solo mallista? |
tsydatsenko 12.01.2015 18:01:40 | |
---|
... |
tepeh 12.01.2015 19:02:13 | |
---|
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
AnteroJokinen 12.01.2015 19:20:00 | |
---|
http://www.twitter.com/antero_jokinen |
rokettirollari 01.02.2015 23:23:59 | |
---|
Minulla on Behringerin Truth aktiivimonitorit. Kytkin ne ensihätään tavallisilla 3m pitkillä instrumenttipiuhoilla äänikorttiin. Oppaassa kuitenkin sanotaan, että pitäisi käyttää balansoituja piuhoja. Vaikuttaako havaittavasti soundiin tai häiriöihin jos sellaiset ostan, ts. onko sillä näin lyhyessä vedossa paljonkin väliä? |
Antti1 01.02.2015 23:25:11 | |
---|
Ei ole juurikaan väliä. |
rokettirollari 01.02.2015 23:43:44 | |
---|
No sehän tuli nopeasti. Kiitos! |
varakeef 01.02.2015 23:49:58 (muokattu 01.02.2015 23:51:28) | |
---|
Antti1: Ei ole juurikaan väliä. Voi sillä hyvinkin olla väliä: balansoimattomina noissa tuntuu olevan aika monissa yhteyksissä hurinaa, joka saatta kadota balansoiduilla yhteyksillä. Toki jos hurinaa ei esiinny, ei sitä ole tarpeen yrittää poistaakaan. Ja jos äänikorttisi lähdöt ovat balansoimattomat ei balansoitu piuha tee kytkentää balansoiduksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Krice 08.02.2015 13:56:12 | |
---|
Yritin äänittää AKG Perception 170 -mikillä akustista kitaraa, mutta ei oikein irtoa.. soundi tulee kuin maan alta (mikki suunnattu suht koht oikein). Onko mikki huono akustisen äänittämiseen, vai onko Propellerhead Balancen etuaste vain surkea? Olen saanut kohtalaisen hyvältä kuulostavaa ääntä vahvistimesta. |