Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: strato alle 300€
1 2
Progorava
20.05.2009 12:41:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleeko kenelläkään mieleen alle 300 stratoa, jossa olisi isolapainen kaula ja 3 pultin microtilt kaulakiinnitys.
 
Olen tällaista haeskellut jo pitkään tuloksetta. Mikit ja rauta saa olla täyttä roskaa kunhan puuosat ovat hyvät.
 
Squierilta löytyy isolapaista mutta nekin on tavallisella 4 pultin kiinnityksellä.
 
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
duc
20.05.2009 13:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ihmeessä kukaan haluaisi kolmen pultin kiinnitystä :)
Janne19691
20.05.2009 13:43:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Miksi ihmeessä kukaan haluaisi kolmen pultin kiinnitystä :)
 
Sen takia vaikka että se ältsisti coolimpi kuin 4-pultin kiinnitys ;)
 
(Oikeesti, tää keskustelu on kyllä käyty jo hiljattain tällä foorumilla.)
 
Rule #1: There are no rules.
Krice
20.05.2009 15:29:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok:
Olen tällaista haeskellut jo pitkään tuloksetta.

 
Varmaan myös jää ilman tulosta tuossa hintaluokassa.
 
Metalkallo
11.12.2014 19:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo halvemman luokan stratot, pysyykö ne vireessä vai ovatko täysin roskaa? Miten soivat ja niin edel... Tokai, fender ja muut.
 
En itse tiedä niin hirveästi stratoista, mutta on alkanut kiinnostaa hiukan ja aion ehkä hankkia sellaisen, mutta sen ei tarvitse olla välttämättä fender.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Funkånaut
11.12.2014 19:48:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Miten nuo halvemman luokan stratot, pysyykö ne vireessä vai ovatko täysin roskaa? Miten soivat ja niin edel... Tokai, fender ja muut.
 
En itse tiedä niin hirveästi stratoista, mutta on alkanut kiinnostaa hiukan ja aion ehkä hankkia sellaisen, mutta sen ei tarvitse olla välttämättä fender.

 
Vireessä pysyminen on melko paljon satulasta, tallasta ja virittimistä kiinni. Tokait on hyviä tossa hintaluokassa, kuten ylemmän pään Squieritkin. Käytettynä öh, nimittäin.
 
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
lavaamo
11.12.2014 20:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progorava: Tuleeko kenelläkään mieleen alle 300 stratoa, jossa olisi isolapainen kaula ja 3 pultin microtilt kaulakiinnitys.
 
Olen tällaista haeskellut jo pitkään tuloksetta. Mikit ja rauta saa olla täyttä roskaa kunhan puuosat ovat hyvät.
 
Squierilta löytyy isolapaista mutta nekin on tavallisella 4 pultin kiinnityksellä.

 
Squjusta yks pultti irti?
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
hallu
11.12.2014 20:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Miten nuo halvemman luokan stratot, pysyykö ne vireessä vai ovatko täysin roskaa? Miten soivat ja niin edel... Tokai, fender ja muut.
 
En itse tiedä niin hirveästi stratoista, mutta on alkanut kiinnostaa hiukan ja aion ehkä hankkia sellaisen, mutta sen ei tarvitse olla välttämättä fender.

 
Vireen pitämiseen vaikuttaa eniten satula ja sitten tremolo riippuen vähän miten on säädetty. Halvimman hintaluokan stratoissa saattaa vireenpidon kannalta olla liian pehmeä satulamateriaali ja sen satulan siitä saattaa joutua vaihtamaan. Siiten urat pitää olla kielille sopivan väljät ja lisäksi jotain voiteluainetta sinne satulauriin ja tietenkin ne urat on syytä pitää puhtaana. Jos satula luistaa riittävän hyvin niin ollaan vireenpidon kanssa jo voiton puolella. Virittimet ei mun kokemuksen mukaan juurikaan vaikuta vireenpitoon, mutta sillä miten kieli on viritystappiin laitettu, voi olla vaikutusta. Mielellään ei kovin montaa kierrosta kieltä siihen tappiin (itse en ole ikinä tehnyt mitään solmuja sinne). Tremolossa vaikuttaa se jousten tasapaino vallankin jos se on säädetty kellumaan eli jousikuorma on juuri sopiva, että keskittää mahdollisimman tarkasti.
 
Straton tremolo on muutenkin sellainen herrasmiesvibra ettei sillä voi mitään kovin huimia sukelluksia tehdä ilman että vire kärsii. En usko että tuolla systeemillä on ihan kamalan huimia eroja kalliiden ja halpojen soittimien välillä. Kalliimmat kitarat on luultavasti paremmin säädetty kaupasta ulos kannettaessa, mutta halvan kitaran kyllä saa iskuun (jos se vain on rungoltaan terve ja suora).
 
Olisipa jo kevät
Metalkallo
11.12.2014 20:56:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista.
 
Tremoloa en edes yleensä käytä itse kitarassa et blokkaisin tai olisin käyttämättä kampea. Ihan kiinteätallaisena menis.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
hallu
11.12.2014 21:24:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Kiitoksia vastauksista.
 
Tremoloa en edes yleensä käytä itse kitarassa et blokkaisin tai olisin käyttämättä kampea. Ihan kiinteätallaisena menis.

 
Siinä tapauksessa vireet eivät oletettavasti tule olemaan ongelma, mutta kannattaa se satula silti trimmata hyvin.
 
Olisipa jo kevät
freakingenius
11.12.2014 22:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä pari sataa lisää ni fenkun classic series 70.
 
Metalkallo
11.12.2014 22:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Käytettynä pari sataa lisää ni fenkun classic series 70.
 
Itse lähinnä katselen tuota Tokai TST-50 stratoa kun vaikuttaa olevan ihan hyvä. Eihän se fenderkään pois suljettu ole.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Laulava Kylätohtori
11.12.2014 22:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Käytettynä pari sataa lisää ni fenkun classic series 70.
 
Tai japanilainen Tokai. En tiedä, millainen tilanne kysyjällä on ja ymmärrän, että aina ei voi tuosta vaan venyttää budjettia satasia suuremmaksi, mutta jos se vaan on mahdollista, niin kannattaa ehdottomasti. Japanilaisia Tokaita saa alle viiteen sataan, samoin Mexicon Fenkkuja ja parhaimmillaan myös japanilaisia Fenkkuja.
 
Mutta jos se budjetti on tiukka, niin Squierin Classic Vibejä tai Tokain korealaisia...
 
Tremolo on täysin huoleton, kun pistää viisi jousta pohjaan ja vetää tallan kunnolla kiinni kanteen. Ja jouset voi jo valmiiksi dempata jollain paperilla tai vaahtomuovilla, niin ei aiheuta nekään ongelmia missään vaiheessa...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Laulava Kylätohtori
11.12.2014 22:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Itse lähinnä katselen tuota Tokai TST-50 stratoa kun vaikuttaa olevan ihan hyvä. Eihän se fenderkään pois suljettu ole.
 
Kyllä Fenderistä voi maksaa enemmän, jos se on parempi. Mutta ei siihen kannata sokkona luottaa. Hyvät japanilaiset Tokait on loistavia kitaroita. Pärjää hyvin amerikkalaisillekin Standardeille...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Progorava
11.12.2014 22:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kyllä Fenderistä voi maksaa enemmän, jos se on parempi. Mutta ei siihen kannata sokkona luottaa. Hyvät japanilaiset Tokait on loistavia kitaroita. Pärjää hyvin amerikkalaisillekin Standardeille...
 
Totta. Molemmat olen omistanut.
 
tender.insanity
12.12.2014 08:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin syksyllä Squierin Vintage Mod 70's straton. Hintaa oli loppujen lopuksi 270e. Hyvin toimii. Pitää vireen, ei hurise ja oikein mukava soittaa. Kampea en käytä vaan talla ruuvattu kanteen kiinni.
 
Profiilissa kuva.
 
Oikein tyytyväinen olen. Toisen bändin basisti kehui myös tatsia ja kitaraa yleensäkin ja sillä sentään on noita jenkkifenkkuja ja suhreja ja muutakin kalliimpaa vempelettä.
 
askomiko
12.12.2014 11:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squier classic vibeä on vaikea ylittää, mutta ei taida kolmipulttista olla. Valintojen maailma.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Progorava
12.12.2014 11:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Squier classic vibeä on vaikea ylittää, mutta ei taida kolmipulttista olla. Valintojen maailma.
 
CV on kyllä hyvä. Ainoat ongelmat ovat se paksu tahmea lakkakerros kaulassa ja rimpula talla mutta ne on helposti fiksattavissa.
 
Vielä kun sitä saisi edes hieman tuhdimmalla profiililla. Nämä aloittelijaystävälliset lastukaulat ei istu vaikka omaankin pienet kätöset.
 
kekkuliheikki
12.12.2014 14:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari sataa lisaa. Vanha Tokai ja kova tinkaus. Voi olla mahdollista hyvalla tuurilla.
 
En allekirjoita.
Gabe
12.12.2014 15:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pystyt sietämään neljännen pultin niin käytettyä Tokaita tuskin voittaa mikään tässä hintaluokassa, tosin japanilaista ei ehkä ihan tuohon hintaan saa. Mutta suosittelen lämpimästi venyttämään budjettia edes sinne 400e tienoille.. tulee kivasti lisää vaihtoehtoja. Classic Vibe on myös kelvollinen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «