Aihe: Vuoden 2014 parhaat julkaisut | |
---|
Kulkunen 11.12.2014 20:26:42 (muokattu 11.12.2014 20:32:38) | |
|
Joko se olisi aika alkaa listailemaan perusteluiden kera. Itseäni kiinnostaisi myös taas löytää niitä vuoden aikana ohi menneitä helmiä, joita näistä listauksista viime vuosina on jokusen aina bongannut. Ei missään järjestyksessä: Behemoth - The Satanist Muutamien musiikkisivustojen tämänvuotiset top-listat on tullut jo katseltua, eikä ole tainnut vielä yhtään tulla vastaan, jolta Behemothin tekelettä ei löytyisi. Levy on sen verran tiheään soinut myös itsellä vuoden mittaan, että paikka listalla on selkiö. Todella tasavahva levy, vaikkakaan ihan huippusfääreihin ei missään vaiheessa nousta. Helppo 4/5. Anaal Nathrakh - Desideratum Tämä on yksi niistä bändeistä, jotka olen tiennyt kauan ja koettanut useaan kertaan ymmärtää homman jujun, ennen kuin sitten joku homma vain naksahtaa. Nathrakhin Anaalinkin kohdalla pitää antaa vain metelin valua yli ja viedä mukanaan, turhan analyyttinen kuuntelu pilaa kokemuksen. Origin - Omnipresence Teknistä tilumättäjäistä ei kukaan tarjoile samalla tavalla ja tasolla. Ei ehkä Entityn tasoinen suoritus, mutta kyllähän tämä vaan maistuu. Septicflesh - Titan Behemothin tavoin todella tasavahva suoritus, tosin ehkä vähän selkeämpiä huippuja ja notkahduksia tältä levyltä löytyy. Huippuina ehdottomasti Burnin jälkipuolisko sekä Prometheus. Sinfonisen metallin parasta antia. Kunniamaininnat: Decapitated - Blood Mantra: Blindnessin tilalle bonus-kappale Moth Defect ja paikka vuoden levyissä olisi irronnut Abysmal Dawn - Obsolescence: Bändi petrasi kosolti edelliseltään ja pääsi yllättämään. Päälypuolisesta geneerisyydestään huolimatta toimivaa modernia deathia Triptykon - Melana Chasmata: Kesällä tätä tuli kuunneltua lopulta aika paljonkin, vaikka missään vaiheessa ei tullut tunnetta "onpa hyvä levy". Jännä tapaus. Soreption - Engineering the Void: teknisyyden ruuvia on kiristelty aika tiukalle, mutta biiseissä on silti punainen lanka, eikä mennä sentään ihan Rings of Saturniksi. Tämäkin osastoa "aivan hyvä, mutta ei tällä kuuhun mennä". E: Meinasipa unohtua Bloodbathin Grand Morbid Funeral. Laulajanvaihdos oli lopulta onnistunut veto ja levy veti sopivasti takapakkia jotenkin tarttumapintaköyhältä Fathomless Masterylta. Rakenna talo niin löydät tien tai rakenna tie niin tulee talo vai miten hä. |
|
Kulkunen: Decapitated - Blood Mantra: Blindnessin tilalle bonus-kappale Moth Defect ja paikka vuoden levyissä olisi irronnut
Tuo on kyllä pätevä levy! Kun kerran annoit sille kunniamaininnan, niin täytyykin kokeilla noita muita listaamiasi. Kuuntelen niin paljon muutakin kuin rankkaa mättöä, että nuo muut ovat vielä tutkimattomia. Behemothin olen kyllä kertaalleen kuvannut Tuskassa, mutta kuvatessa ei oikeastaan kuule paljon mitään. |
TTV 11.12.2014 21:14:08 (muokattu 11.12.2014 21:18:21) | |
|
Hyvä listan alku, paremmuusjärjestyksestä ei kannata edes alkaa vääntämään ... Lisään mukaan seuraavat: At the Gates - At War With Reality. Tää on todella hyvä comeback, vaikkakin edellinen levy nosti riman liian korkealle. Mayhem - Esoteric Warfare. Loistavaa ja ainutlaatuista metelöintiä genren merkittävältä vaikuttajalta. Obituary - Inked in Blood. Mielestäni paras Obituary sitten Cause of Deathin. Hannes Grossman - The Radial Covenant. Hemmetin hieno pläjäys teknistä death metallia, mielestäni onnistuneempi levy kuin Obscuran Omnivium. Eipä tullu kovin kummoiset perustelut ;-) Oma suosikkini parhaaksi on ehdottomasti tuo mainittu Bloodbath. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
|
Tän vuoden parhaat hevi-julkaisut ovat (rummun pärinää): - Opium Warlords - Taste My Sword Of Understanding S.A.H.:n näkemykset kaikilla kolmella Opiumin levyillä ovat olleet huikeita. Tämä viimeisin on melkeinpä poppia kahteen edelliseen verrattuna, mutta itseoikeutetusti siitä huolimatta ja siksi, tämän vuoden kovin heviplatta. - Electric Wizard - Time To Die Suht munattoman edellisen levyn jälkeen tämä veti totaalisen lung-lock:in päälle. Ihan vitun timantti. - Swans - To Be Kind Kohta 70-kymppisellä ei paukut lopu koskaan (niinkuin ei vanhoissa kunnon länkkäreissäkään), eikä ruuti ole kosteaa. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Jeszse 11.12.2014 22:18:14 (muokattu 11.12.2014 22:21:17) | |
|
Oon ostanu helvetin huonosti levyjä tänä vuonna, ja itse asiassa vissiin vaan kolme tänä vuonna julkastua: Benighted - Carnivore Sublime Menee komeesti samalle viivalle kolme vuotta aiemman julkasun kanssa, en oikein osaa ees päättää kumpi olis parempi. Soundit ja sävellykset enemmän ku kohdallaan. Stam1na - SLK Edeltäjäänsä parempi, mutta muuten ei kyllä mee bändin kärkikastiin. Muutama jämäbiisi, muutama ihan timanttinenki rykäsy. Mayhem - Esoteric Warfare Tasalaatunen paketti Ordo ad Chaon ja Chimeran välimaastoo. Helevetin hyvä. Yllä mainitut Bloodbath ja At the Gates on myös ollu spotifyn puolella kierrossa muutaman kerran. Bloodbath toimii helvetin mainiosti, mut ei mee kyl Nightmares Made Fleshin ohi. At the Gates jätti vähän kylmäks, mutta johan sekin bändi on parhaan lättynsä tehny kauan sit. |
|
Henri Henri Olavi: Kohta 70-kymppisellä Siis melkein 700-vuotiaalla! Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
pehko 12.12.2014 05:05:31 (muokattu 12.12.2014 05:15:37) | |
|
Terra Tenebrosa - V.I.T.R.I.O.L.- Purging The Tunnels EP - majesteettinen orkesteri. Avant-garde bläkkistä, post-rockia ja ambienttia sekottava orkesteri ruotsin maalta. Lätty sisältää kaks biisiä. Eka biisi Draining The Well on kohtalaisen synkkää kamaa brutaalilla soundilla. 18minuuttin pituuteen riittää ahdistusta tarpeeksi. Kakkos biisi Apokatastasis on vaan niin vitun kova biisi, enempi post-rock meininkiä ainakin alkuun. Back beat rumpukomppi koukuttaa myös niin witusti. Loppu on suht raakaam eininkiä myös. https://www.youtube.com/watch?v=xfXB1OOZqdo https://www.youtube.com/watch?v=c4aw_mUJDI0 muuten onkin tän vuoden julkasut aika vähissä ollu ostoslistalla. ainakin metallipuolella haluaisin niiiin laittaa tälle listalle myös Sólstafirin uuden, mutta en sitä kyllä tee. EI vaan valitettavasti yllä enää sille tietylle tasolle levyjen kokonaisuus tuolla pändillä. eikä tää nyt enää metallia edes ole. "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
aro 12.12.2014 09:09:12 | |
|
1. Hateful Abandon - Liars/Bastards 2. Swallowed - Lunarterial 3. Kohti Tuhoa 7" __ Sitten ainakin nämä vielä: Wovenhand - Refractory Obdurate Coltsblood - Into the Unfathomable Abyss Woodrue/Semtex split Cardinal's Folly - Our Cult Continues Forced Kill 7" Blood farmers - Headless Eyes Black metal-hommelit on vähän jääneet huonolle kuuntelulle joten en osaa niistä sanoa oikein mitään. |
|
Jucciz: Siis melkein 700-vuotiaalla! Oho. Virhe tuli. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Xingu 12.12.2014 11:34:35 (muokattu 12.12.2014 14:51:43) | |
|
ei mtn.. Rumpalit on aivan hirveitä hinaajia. -Moderaattori |
Ali 12.12.2014 12:15:13 (muokattu 12.12.2014 12:15:37) | |
|
^ Tää on hevipalsta. Pitäs tehdä yleiselle oma ketju. Oon tässä listaa valmistellutkin jo tovin, muttei ole vielä valmis. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
aro 12.12.2014 13:19:19 | |
|
Onko nyt jo valmis? |
Luthanasia 12.12.2014 13:33:33 (muokattu 12.12.2014 13:34:59) | |
|
Tässä viisi parasta jonkinmoisessa järjestyksessä: Ne Obliviscaris - Citadel Heittämällä vuoden kovin. Jos ykköslevy oli semmonen vahva kasi, niin nyt ollaan jo hyvin lähellä täyttä kymppiä. Juuri sopivan pituinen ja erittäin tyylitajuinen paketti mitä monimuotoisinta äärimetallia. Unohtakaa Wintersun ja Time II:n odottaminen, aussit menee oikealta ja vasemmalta ohi. Bloodbath - Grand Morbid Funeral Ennakkomaistiaisten perusteella Nick Holmesin ääni kuulosti aivan liian ohuelta verrattuna yhtyeen "suht" koviin aiempiin vokalisteihin, mutta albumimitassa Old Nickin kuin suoraan haudasta tuleva korina toimii oikein hyvin. Kun biisitkin ovat taattua Bloodbath-laatua ja soundit ihan vi-tun hyvät, ei valittamisen aihetta juuri jää. Haken - Restoration EP Kolmen biisin EP, joista 20min kellottava päätösbiisi Crystallised lienee koko vuoden paras biisi. Uskomattoman tyylitajuista progemetallia, kuin Dream Theater parhaina päivinään mutta paremmalla tyylitajulla sekä laulajalla. Hiilikopioksi DT:stäkään tätä ei pääse haukkumaan, oma soundi on myös selvästi kuultavissa. Jos ei ole vielä tuttu bändi, niin haltuun nyt! Devin Townsend Project - Sky Blue Z2:n päälevy Dark Matters osottautui pitkässä kuuntelussa melkoiseksi pannukakuksi, mutta ykköslevy on soinut todella paljon kuulostaen edelleen sopivan raikkaalta. Soundimaailma on vähän tuhnu, mutta biisit osoittavat, että Deviniltä kyllä nykypäivänäkin irtoaa vielä toisinaan sitä A-luokan materiaalia. Midnight Sun on ilahduttava paluu Terria-AE-aikoihin. The Haunted - Exit Wounds Marco Arolla on painavaa asiaa. Nousee lopulta todella niukasti "isoveljen" At The Gatesin paluulevyä paremmaksi. Miksi? Koska tätä tekee jostain syystä mieli kuunnella huomattavasti useammin. Soundit, biisi ja Marco Aro yksinkertaisesti toimii, aiheuttaen nykivää liikehdintää niskan seudulla ja voimakasta oluenhimoa. Kunniamaininnat: At The Gates, Mastodon, Opeth, Lost Society, Triptykon Vuoden ei-raskas: Atomirotta - I "Pessimist won't never be disapointed" |
aro 12.12.2014 13:59:05 | |
|
Mitä noi kunniamaininnat meinaa? |
|
aro: Mitä noi kunniamaininnat meinaa? Mitäpä lottoot? Kovia levyjä, mutta top femmaan ei mahtunu. "Pessimist won't never be disapointed" |
ÄrGee 12.12.2014 14:12:14 (muokattu 12.12.2014 14:12:43) | |
|
Evergrey - Hymns For The Broken Tom Englundin ulosanti menee taas siirappisuuksiin saakka katkeransuloista melankoliaa ja raskautta unohtamatta, mikä on tälle bändille ominaista. Mielestäni parhaita progressiivisen metallin julkaisuja tänä vuonna. Mors Principium Est - Dawn Of The 5th Era Perusvarman kuuloinen kokonaisuus, kaikki elementit paikoillaan. Kokonaisuutena ehkä hieman tasapaksu. At The Gates - At War With Reality Hyvä comeback, ehkä Slaughter Of The Soulin timanttinen kovuus asetti riman liian korkealle. Bloodbath - Grand Morbid Funeral Kuoloa, pörinää, korinaa ja murhaavan kuuloista sellaista höystettynä ajoittaisella tunnelmoinnilla, sopii kuin nyrkki ******** Revocation - Deathless Ruuvia on taas kiristetty... miten se oli mahdollista tämän bändin kohdalla. Tekninen thrash/death rullaa kuulijan aivoihin entistä voimaakkaampana. Kunniamaininnat: The Haunted, Beyond Creation, Soreption, Bloodshot Dawn, Insomnium, Ne Obliviscaris, Ghost Brigade, Eluveitie. |
aro 12.12.2014 14:19:32 | |
|
Siis tota sanaa vaan pohdin että miten niin kunniamaininta? |
|
Parhaimpiin en ota sinänsä kantaa,mutta nämä levyt nyt on kuitekin pyöriny eniten omassa soittimessa. Axel Rudi Pell: Into The Storm Gojira: (Live At Brixton Academy) Primal fear: Delivering the black Perverssillä tavalla Baby metal;) Gamma Ray : Empire of the Undead _ Sabaton : Heroes (Bändi joka laulaa suomalaisista sotasankareista ei voi olla huono):D Judas Priest: Redeemer of Souls Accept: Blind Rage Amaranthe - Massive Addictive (eukon suosikki ,niin jotuu kuuntelemaan itsekkin) Machine Head: Bloodstone & Diamonds |
vt1100 12.12.2014 14:25:02 (muokattu 12.12.2014 14:25:26) | |
|
Jos nyt kolme mitkä tulee ensimmäisenä mieleen, olleet siis kovimmassa soitossa: Evergrey - Hymns for the broken Mastodon - Once more 'round the sun Xerath - III Jokerina: Alestorm - Sunset on the golden age Devin Townsendin viimeisimmän olisin mielellään listannut, mutta ei pysty. |
aro 12.12.2014 14:31:45 | |
|
vt1100: Devin Townsendin viimeisimmän olisin mielellään listannut, mutta ei pysty. Tässä ollaan mielestäni kunniamainnan ytimessä! |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|