Aihe: Asa
1 2 3 4 5
TheBlackestEye
28.11.2012 13:45:03
Aijjaijjai. Aika nostella vanhaa ketjua, sillä reilun viikon päästä ilmestyy Asan uusi Foetida.

Kylmät väreet menee uutta biisiä kuunnellessa. On tätä ollut ikävä!

http://www.youtube.com/watch?v=c3tLZkMjcQo
ruuhkis
22.12.2012 02:17:33
http://www.youtube.com/watch?v=eBV7Uut_-fs

kait tämänkin voi tänne laittaa. Pakko sanoa, että suunta on juurikin semmoista mikä uppoaa minulle.
AZa
03.01.2013 01:16:14 (muokattu 03.01.2013 01:16:40)
Ihan käsittämätön tuo Use Your Illusion III. Ensimmäinen puhelaulumusiikkigenren levy jonka oon ostanut elämässäni. Ihan älyttömän kovia muusikoita soittamassa ja mielenkiintosia sanotuksia. Pekko Käppi, Sami Kuoppamäki! Huhhuh. Mielyttää tämä orgaaninen saundi ja perinteiset soittimet yhdistettynä tälläiseen kielikuvastoon.

Aikasempi kosketus räppiin ja hip-hoppiin jäänny hyvin vähäseen, tykkään silti kyllä esim. joistan Palefacen jutuista. Mutta, mitäs kannattais kuunnella seuraavaks? Toi Loppuasukas näyttäis ainakin mielenkiintoselta.
"Come on let's scratch the heavens one last time"
PJS
03.01.2013 07:49:05

AZa: Ihan käsittämätön tuo Use Your Illusion III. Ensimmäinen puhelaulumusiikkigenren levy jonka oon ostanut elämässäni. Ihan älyttömän kovia muusikoita soittamassa ja mielenkiintosia sanotuksia. Pekko Käppi, Sami Kuoppamäki! Huhhuh. Mielyttää tämä orgaaninen saundi ja perinteiset soittimet yhdistettynä tälläiseen kielikuvastoon.

Aikasempi kosketus räppiin ja hip-hoppiin jäänny hyvin vähäseen, tykkään silti kyllä esim. joistan Palefacen jutuista. Mutta, mitäs kannattais kuunnella seuraavaks? Toi Loppuasukas näyttäis ainakin mielenkiintoselta.

Jätkäjätkien levyt lienee myös melko takuuvarmoja ostoksii.
Peace!
Chunga
08.01.2013 15:02:51 (muokattu 08.01.2013 15:04:16)

AZa: Ihan käsittämätön tuo Use Your Illusion III. Ensimmäinen puhelaulumusiikkigenren levy jonka oon ostanut elämässäni. Ihan älyttömän kovia muusikoita soittamassa ja mielenkiintosia sanotuksia. Pekko Käppi, Sami Kuoppamäki! Huhhuh. Mielyttää tämä orgaaninen saundi ja perinteiset soittimet yhdistettynä tälläiseen kielikuvastoon.

Loppuasukas on mielestäni Asan paras levy. Illusion III pyörii paraikaa, ja kuvauksesi perusteella uskon että se tippuu sulle todella hyvin. Asa Masa on sellaista hieman iloisempaa asaa, mutta sekin toimii oikein hyvin. En tiedä suomi-orgaanin saundin edustajia viimesimpien paleface-levyjen lisäksi hirveesti, mutta jos englannin kielen kuuntelu ei aiheuta pahoinvointia, niin The Roots - yhtyeen viimeisin levy Undun saattaa tipahtaa.

EDIT: aivan, Jätkäjätkät toki menee samaan Asa-juttuun.

Tästä näkee hyvin mitä kaikkea Asa on eri nimillään ehtinyt tehdä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Asa_(muusikko)
miten hiljennetään sähkökitaristi? -annetaan sille nuotti.
AZa
10.01.2013 01:39:13
Kiitti vinkeistä, pitää tsekkailla noita! Levykaupasta menin etsiskeleen tuota Loppuasukasta, mutta sitä ei ollut, mukaan tarttui sen sijaan Jätkäjätkien Ykstoist Ykstoist kun oli halvalla.

Aluks en tykännyt siitä ihan niin paljon, mutta nyt on jo löytynyt hyviä rallatuksia siitäkin. Mm. paras (ja ainoa) biisi pesäpallon pelaamisesta jonka oon ikinä kuullut :D Ehkä en tykkää ihan niin paljon noista reggae vaikutteista tässä, mutta myös esim. Ihmepyörä on todella hyvä kappale. Hauska huomata että tältäkin levyltä löytyy tuttuja muusikkoja, mm. Erno Haukkala joka oli tuttu Alamaailman Vasaroista.

The Rootsia oon muutaman biisin verran kuullut, sekin vaikuttaa tutustumisen arvoiselta! Täytyy se Loppuasukas jostakin vielä ettiä käsiinsä.

Jännästi sitä löytää uutta mielenkiintoista musiikkia kun uskaltautuu vähäsen oman comfort zonen ulkopuolelle!
"Come on let's scratch the heavens one last time"
Cathi777
11.01.2013 15:56:39

AZa:
The Rootsia oon muutaman biisin verran kuullut, sekin vaikuttaa tutustumisen arvoiselta! Täytyy se Loppuasukas jostakin vielä ettiä käsiinsä.

Rootsilta kannattaa ehdottomasti tsekata se livelevy The Roots Come Alive, siinä on kyllä uskomatonta svengiä ja vedetään todellakin se oikean bändin kanssa.

Toki levyllä toimii kanssa, ei siitä mihinkään pääse.
Only pop music can break my heart...
Henri Henri Olavi
12.01.2013 14:23:27
AZa: Täytyy se Loppuasukas jostakin vielä ettiä käsiinsä.

Suosittelen vielä Asa:n "Terveisiä kaaoksesta" ja "Leijonaa metsästän" levyjä. Molemmat aivan törkeen kovia ja munsta parempia kuin ne uudemmat.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Milkop
12.01.2013 14:38:34

Henri Henri Olavi: Molemmat aivan törkeen kovia ja munsta parempia kuin ne uudemmat.

Samaa mieltä. Onhan näillä uusillakin levyissä hetkensä, mutta vanhoissa on vain sitä jotain.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Chunga
14.01.2013 12:31:26

itse lähinnä lähdin hakemaan sitä Asan levyiltä tuttua synkkyyttä, jota vanhemmilla Rootseilla ei oikein ole. Siitä olen samaa mieltä että soitto, ja meininki on vanhoilla levyillä ihan toista luokkaa!
miten hiljennetään sähkökitaristi? -annetaan sille nuotti.
jigsore
14.01.2013 12:46:21

Uusi Jätkäjätkät muuten täällä kuunneltavana: http://www.levykauppax.fi/artist/jatkajatkat/marian_sairaala/
Varsinkin Viimeinen Värssy on komeaa kuultavaa.

Asan uusi Foetida on alkanut uppoamaan ihan hyvin, vaikka aluksi olo oli hieman pettynyt kun vanha kaava rikottiin. Aika diippiä settiä kaikin puolin.
sientenystävä.
26.02.2015 19:00:16
Jahas. Huomenna ilmestyy vihdoinkin Asan kauan puhuttu Love Records -sämpleihin perustuva levy. Hieman asiaa aiheesta täällä: http://rosvot.fi/kalenterikarju/asa-ma-haluun-olla-hippi
jigsore
26.02.2015 23:10:47

Radiosta kuului tuo Mä haluun olla hippi, eikä ollut ythään huono. Levyä odotellen.
obiwan
29.08.2015 11:48:09 (muokattu 29.08.2015 11:49:38)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 183 päivää vanhaan aiheeseen!

Well, shit. Koska Love-albumihan tuli ihan hetki sitten ulos!

Muutaman kuuntelukerran perusteella kyseessä erikoinen paketti, ja erikoisen hyvä sellainen. Mukava kuulla Asalta taas omalaatuista soundia, käytettävissä oleva samplekirjasto tämän levyn tiimoilta on ollut kyllä mammuttimainen. Anna Puun feattaus Taulu-biisissä nostaa ko. biisin omaksi suosikiksi.
Henri Henri Olavi
08.02.2025 21:40:23
Asa & Ransukoira - Rappari

Ihavitukova

https://www.youtube.com/watch?v=AIQfSUqNjH8
"Jos tahto on vapaa, voiko se olla sinun?" -Mirkka Rekola
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)