Laulava Kylätohtori 11.12.2014 08:49:55 | |
---|
Kyllä rikosilmoitus kannattaa aina tehdä, koska poliisi ei puutu näihin ennen kuin ilmoituksia on riittävästi. Kun niitä ilmoituksia on tarpeeksi (pienistäkin summista), niin voi poliisi voi kenties tehdä asialle jotain... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Snapo 11.12.2014 09:03:57 (muokattu 11.12.2014 12:56:50) | |
---|
Träkkäsin just huijari-Sepon IP-osoitteen ja sijainnin sähköposteista, jäljet menee Dubliniin. Varmaankin kierretty jonkun proxyn avulla. Ihan hirveesti en näistä hommista tiiä. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
rrroope 11.12.2014 10:56:33 | |
---|
mullekin tarjosi seppo kalanti tavaraa. mut epäilykset heräs jo heti kun kysyin yhteystietoja eikä niitä tullut. kuvia lähetti kuitenkin. tosin samat kuvat on ebayssakin... aika ovelaa sinänsä, koska googlen kuvahaku ei niitä kuvia näyttänyt. melkein menin siis lankaan. kuvista saa onneksi helposti tarkistettua exif-datan esim tollasella sivustolla: http://regex.info/exif.cgi ja siellä luki "Processed By eBay with ImageMagick, z1.1.0. ||B2" noh, homma ois varmasti joka tapauksessa kun ei kuulunut osoitetta ja puhelinnumeroa. prepaidien tai salattujen numeroiden kanssa en jaksa asioida muuta kuin naamatusten. |
Seppo Kalanti Oulusta viestitteli myös minulle, kun laitoin ostoilmoituksen Korg R3:sta. Hinta oli puolet normitasosta ja kuvat ei löytynyt googlen haulla. rrroopelta hyvä vinkki tuo http://regex.info/exif.cgi Hetken aikaa viestittelin ja ihan ensimmäiseksi pyysin kuvaa jossa päivän lehti päällä. Kuvia tuli kyllä mutta lehti puuttui. Seuraavaksi pyysin kuvaa jossa virrat päällä ja sellaisen sainkin. Sanoin että tehdään kaupat jos mennään postiennakolla ja avaamisoikeudella. Se ei sitten käynyt, koska huonot kokemukset etc. Viimeiseksi pyysin kuvaa jossa lappu päällä jossa tämä päivämäärä, mutta siihen loppui yhteydenpito. Selkeä kusettaja. |
WanhaWihtahousu 11.12.2014 16:00:49 | |
---|
Kuulostaa ihan TKG:n touhuilta, ettei olisi taas pahat mielessä. Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru |
naavanka_ 11.12.2014 18:29:34 | |
---|
Nimimerkiltä Leosson ostin Kahlerin Pron. Kaiken piti olla kunnossa ja osia vaihdettu mutta kuinka ollakkaan, ylä-e:n tallapalan kiinnitystapit oli pikaliimalla paikoillaan. Laittelin viestiä asiasta eikä mitään vastausta. |
RikuKS 12.12.2014 08:54:12 | |
---|
Mulle tarjoutui kanssa ihan samoin tekstein myymään pedaalin muuan Tomi Raunio Salosta. Yllätäen kuvat oli ebaysta. Eipä ole kuulunut nyt neljään päivään kun niistä kysyin. |
Myrkky Nuoli 13.12.2014 10:24:35 (muokattu 13.12.2014 11:34:31) | |
---|
Kalantin kanssa on tässä tullut viestiteltyä. Strymon Flint lähtee huokeaan 190€ hintaan posteineen, huhhuh! Pakkohan se on tarttua. More Nintendo, less Marshall. |
toivase 13.12.2014 13:26:15 | |
---|
Myrkky Nuoli: Kalantin kanssa on tässä tullut viestiteltyä. Strymon Flint lähtee huokeaan 190€ hintaan posteineen, huhhuh! Pakkohan se on tarttua. Kyllä noin edullista tarjousta on vaikea ohittaa :). Minäkin olisin tehnyt Kalantin kanssa Mariachi-nupista kauppaa paikan päällä, mutta hän ei jostakin syystä ilmoittanut osoitettaan. Ilmoitin, että tulen tarkastamaan hänen nuppinsa... |
käsi 13.12.2014 14:58:09 | |
---|
Olenko ainoa jolla on ikävä kutina persiissä että nämä huijaukset on lisääntynyt täällä mnetissä? Kun viime aikoina olen yrittänyt kaupitella rojujani, on yhteyden otoissa ollut mukana kourallinen hyvin epäilyttäviä ostotarjouksia, kun olen katsellut uusia soittokamoja tai kysellyt niiden perään on niihinkin tietenkin tullut hyvin arveluttavia ehdotuksia. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
Antti1 13.12.2014 15:10:39 | |
---|
käsi: Olenko ainoa jolla on ikävä kutina persiissä että nämä huijaukset on lisääntynyt täällä mnetissä? Ei se mikään peräkutina ole, ihan totta ja todellisuutta. Ei siitä niin kamalan monta vuotta ole kun täällä ei puhuttu mistään huijauksista oikein yhtään mitään. Tori on iso kauppapaikka, otollinen mesta kusettamiselle kaikessa valvomattomuudessaan. |
JaaGeRMaisTeR 13.12.2014 15:17:06 | |
---|
toivase: Ilmoitin, että tulen tarkastamaan hänen nuppinsa... Pistäähän se pelottamaan. Tiedä yhtään mikä kotimengele sieltä tulee. Kaverilla siis itsesuojelu pelaa vielä :) |
käsi 13.12.2014 15:42:57 | |
---|
Antti1: Ei se mikään peräkutina ole, ihan totta ja todellisuutta. Ei siitä niin kamalan monta vuotta ole kun täällä ei puhuttu mistään huijauksista oikein yhtään mitään. Tori on iso kauppapaikka, otollinen mesta kusettamiselle kaikessa valvomattomuudessaan. Rajoitan tällä tietenkin omia kaupanteko mahdollisuuksia, mutta harvoin teen enää kauppoja jos nimimerkki on alle pari vuotta vanha. Ei tuo mikään täydellinen suoja ole, mutta jotenkin uskon siihen että jos nimimerkki on täällä ollut käytössä vaikka kymmenen vuotta, niin harvemmin sieltä takaa paljastuu huijari. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
Old Joe 13.12.2014 16:24:27 | |
---|
käsi: Rajoitan tällä tietenkin omia kaupanteko mahdollisuuksia, mutta harvoin teen enää kauppoja jos nimimerkki on alle pari vuotta vanha. Ei tuo mikään täydellinen suoja ole, mutta jotenkin uskon siihen että jos nimimerkki on täällä ollut käytössä vaikka kymmenen vuotta, niin harvemmin sieltä takaa paljastuu huijari. Jos vielä profiilissa on pelkkää blankkoa, on syytä olla tarkkana. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
rrroope 13.12.2014 16:57:48 | |
---|
mä vaadin aina puh numeron, ja sen taustalta pitää löytyä nimi ja osoite. kaupanteko tyssää siihen jos on prepaid tai muuten vaan tunnistamaton numero. tämä siis minimivaatimus. |
Alfons Åberg 13.12.2014 23:57:06 (muokattu 13.12.2014 23:57:59) | |
---|
rrroope: mä vaadin aina puh numeron, ja sen taustalta pitää löytyä nimi ja osoite. kaupanteko tyssää siihen jos on prepaid tai muuten vaan tunnistamaton numero. tämä siis minimivaatimus. Tämän olen itsekin todennut toimivaksi. Käytännössä aina kun numeroa ei löydy tiedustelusta, hommassa on jotain muutakin hämärää. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
JaaGeRMaisTeR 14.12.2014 00:02:46 (muokattu 14.12.2014 00:08:04) | |
---|
Presidentti: Tämän olen itsekin todennut toimivaksi. Käytännössä aina kun numeroa ei löydy tiedustelusta, hommassa on jotain muutakin hämärää. Lisää ihmisiä, joiden kanssa ei tarvi käydä kauppaa. Oma numeroni pysyy salaisena vaikka se ostajia tai myyjiä karkoittaakin. E: Mielummin muutama myymätön kampe, kuin kännipuhelut ja muut pirun fiksut puhelut. |
Tami 14.12.2014 00:17:22 | |
---|
Hehe, Sepon kanssa kirjailin minäkin. Ensin tarjolle kitaranuppi ja vähän ajan päästä just semmoinen mikserin joka oli hakusessa... Yhteydenpito loppui kun kuviakin oli tarjolla ja pyysin kuvaa molemmista: "Moro! Molemmat vehkeet kelpaa. Nappaas mulle molemmista vielä valokuva samassa kuvassa sillai että mikseri on vasemmalla ja nuppi oikealla takapuoli kameraan päin.Mä voin siirtää sitten OP:n tilille rahaa sopivasti vaikka heti..... " Sepi lupasi laittaa kuvat kun pääsee kotiin, mutta eipä ole kuulunut.. Höh! En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
hallu 14.12.2014 00:22:05 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Lisää ihmisiä, joiden kanssa ei tarvi käydä kauppaa. Oma numeroni pysyy salaisena vaikka se ostajia tai myyjiä karkoittaakin. E: Mielummin muutama myymätön kampe, kuin kännipuhelut ja muut pirun fiksut puhelut. Popparit joutuu varmaan pitämään tietonsa salaisina ja se heille/teille suotakoon, koska on varmaan aika pakon sanelema ratkaisu. Itse ehkä tutustuisin nimimerkin proffilisivun lisäksi hänen muuhunkin aktiivisuuteensa foorumilla (ei tietenkään tarvitse olla mikään himopostaaja, mutta pikkuisen kyllä lisää luottamusta jos henkilö on muutenkin läsnä kuin vain kaupantekomielessä). Olisipa jo kevät |
JaaGeRMaisTeR 14.12.2014 00:39:20 | |
---|
hallu: Popparit joutuu varmaan pitämään tietonsa salaisina ja se heille/teille suotakoon, koska on varmaan aika pakon sanelema ratkaisu. Itse ehkä tutustuisin nimimerkin proffilisivun lisäksi hänen muuhunkin aktiivisuuteensa foorumilla (ei tietenkään tarvitse olla mikään himopostaaja, mutta pikkuisen kyllä lisää luottamusta jos henkilö on muutenkin läsnä kuin vain kaupantekomielessä). Olisi hienoa jos rajoittuisi vain poppareihin. Nykyään kun nuita iltapuheluita tulee rividuunarillekkin. Niitäkin muutama tullut. Eräs mestari soitteli 21-22, että miksi en ole työmaalla. Se jäi mysteeriksi mistä numeron kaivoi. Hieman tuo haittaa, kun soittaa jollekkin. Ongelmaan on ratkaisu laittaa viesti ensin asiasta ja soitella sitten perään. |