Aihe: Valetut korvatulpat
1 2 3 4 510 11 12 13 1420 21 22 23 24
naavanka_
10.12.2014 21:44:21
Täytyypä tännekin ilmoitella http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=947255

Elikkäs kuulotulppakimppaa.
kihtaristi
11.12.2014 08:27:42
sebu: "Ite huomasin kehittyväni soittajana ihan hemmetin paljon kun aloin käyttää hyviä tulppia treeneissä. Kun kuulin paremmin niin oppi enemmän."

Tää on just noin. Oon antanut itseni ymmärtää, että kun äänenvoimakkuus nousee, korvan erottelukyky laskee. Jos joku pistää mellakan päälle, pitää laittaa kamojaan isommalle, kun ei enää erota yksityiskohtia omasta soitosta. Peruskierre valmis... Kova vola tuntuu kuitenkin mukavalta kehossa ja monet kamat vaan kuulostaa hyvältä kovalla.

Itellä korvat ei kestä sellasta mekkalaa, mikä joillekin on ihan ok. Perus keltaset apteekissa on itelle toimi parhaiten, vaikka valetutkin löytyy. Vaikka soundi muuttuukin, niin ite nauttii eniten siitä, että korvissa ei tunnu pahalta. Surkeita esimerkkejä löytyy läheltä ihan tarpeeksi, miten kuulo on menny paskaksi ja päässä humisee taukoamatta.

Täytyy kysyä, että millaiset suotimet sulla on tulpissa, jos tuntuu korvissa pahalta valetuilla? Vai onko vain ahdas treenikämppä?

Itse sain omat valetut tulpat muutama viikko sitten Finfonicilta ja otin itselleni 15 db ja 25 db filtterit. Tuo 25 oli itselle ainakin ehdoton, silloin kuin soitan Lonestarilla Rumpalin kanssa, koska ääntä saa avata aikalailla, että saa ruttua soundiin. Nuo 15 db on sitten hyvät varalle muihin juttuihin.
kihtaristi
11.12.2014 08:27:42 (muokattu 11.12.2014 08:28:44)
Tupla ja kuitti
Laulava Kylätohtori
11.12.2014 08:45:31
käsi: Sellainen huomio tullut vuosien saatossa, että jengi on valmis laittamaan ihan helvetisti rahaa soittimiin mutta kun pitäisi kuulosuojata niin sitten alkaa nihkeily ja käytetään ties mitä kertakäyttö korvatulppia jotka aiheuttaa enemmän ongelmia kuin hyötyä pitkällä aika välillä..

Näinhän se on. Ehkä siksi, kun niitä tulppia ei voi myydä torilla, niin kuin ne muut romut...

Mutta tilasinpa itsekin valetut. Valokset on otettu ja nyt odottelen pakettia saapuvaksi. Mielenkiintoista nähdä, miten toimivat...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
kihtaristi
11.12.2014 08:47:09
Laulava Kylätohtori: Näinhän se on. Ehkä siksi, kun niitä tulppia ei voi myydä torilla, niin kuin ne muut romut...

Mutta tilasinpa itsekin valetut. Valokset on otettu ja nyt odottelen pakettia saapuvaksi. Mielenkiintoista nähdä, miten toimivat...

Itsellä ensimmäinen reaktio oli soundien ruuvaaminen, kun huomasi millaisilla soundeilla sitä aiemmin tuli soitettua :)
Muovinen
11.12.2014 09:08:38

Ihmeellistä kyllä, mun ainakin 15 vuotta vanhat Elacinit istuu vieläkin korviin. Kolmenkin tunnin treenit menee kevyesti ilman mitään särkyjä, eikä tule äänivuotoja, kun repii sooloa naama irvessä. Kuusitulpat ainakin nousee samantien pois, kun vähäsen irvistää. Hieman kyllä tuo -25dB syö fiilistä, kun kaikki tulee niin pirun pienellä ;)
Boltsa
11.12.2014 09:54:46
kihtaristi: Itsellä ensimmäinen reaktio oli soundien ruuvaaminen, kun huomasi millaisilla soundeilla sitä aiemmin tuli soitettua :)

Mä taas käytin niitä ekan kerran, kun olin katsomassa keikkaa. Eka reaktio oli, et onko nää oikein korvissa kun kaikki tuli niin selvästi, kun oli tottunut niihin keltaisten tulppien tunkkaisuuteen. Oli ne oikein, ääni tuli vain sopivalla voimakkuudella korviin, mutta ilman sitä muhjua. Ja mulla on ne -15 dB filtterit Finfonicin tulpissa.

Ite kaipaisin -9 dB filttereitä, kun on ite keikalla soittamassa, mutta reenit ja keikat joita katsoo menee mun mielestä hyvin noilla -15 dB tulpilla. Tosin mä en reeneissä otakkaan sitä päätesäröä 100 W putkinupilla, että ehkä siksi ei tuota -25 dB:tä kaipaa.
Boltsa
Muovinen
11.12.2014 10:01:34

Boltsa: Tosin mä en reeneissä otakkaan sitä päätesäröä 100 W putkinupilla, että ehkä siksi ei tuota -25 dB:tä kaipaa.

Juu, kyllä tuo -25 on aika ekstreme. Tuli aikoinaan otettua nuo rumpureenausta varten, kun kuitenkin aika pienissä kopeissa tuli soitettua. Nyt reenaan hevibändissä, jossa on kovakätinen rumpali, kaks kitaraa, basso ja neljä laulua, eikä treeniksen koolla voi hirveesti kehua. Rockerverb 50:stä on volahanikka puolessa välissä ja gain klo 13, lievä middlekorostus ja od-boost spedusta. Näillä asetuksilla kuulen kitaran aika hyvin. Soitan itse rumpusetin vieressä haikan ja virpan puolella ja rummut tulee niin pirun nätisti silti. Keikalle ottasin kyllä ne -9dB filtterit mieluiten.
Boltsa
11.12.2014 10:08:05
Tietääkö muuten joku, et meneekö noi Elacinin filtterit Finfonicin tulppiin? Thomanilta kun filtterit olis 69 e ja Finfonicin omat 93 e. Ulkoisesti ainakin näyttävät samalta.
Boltsa
F_Lame
11.12.2014 10:13:28
Boltsa: Tietääkö muuten joku, et meneekö noi Elacinin filtterit Finfonicin tulppiin? Thomanilta kun filtterit olis 69 e ja Finfonicin omat 93 e. Ulkoisesti ainakin näyttävät samalta.

Samoja ovat. Itellä on Finfoniceissa Thomannilta tilatut Elacinin leimaamat filtterit. Käsittääkseni tulevat kaikille tulppamyyjille samasta paikasta.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Laulava Kylätohtori
11.12.2014 10:21:00
F_Lame: Samoja ovat. Itellä on Finfoniceissa Thomannilta tilatut Elacinin leimaamat filtterit. Käsittääkseni tulevat kaikille tulppamyyjille samasta paikasta.

Orelon edustaja sanoi samaa, että näissä kaikissa tunnetuissa merkeissä pitäisi olla samat filtterit...
Entropia666
11.12.2014 11:08:00

naavanka_: Täytyypä tännekin ilmoitella http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=947255

Elikkäs kuulotulppakimppaa.

Kuopio + lähiseudut messiin tähän! Ite painan Jyväskylästä mestoille.
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
naavanka_
11.12.2014 14:56:44
Entropia666: Kuopio + lähiseudut messiin tähän! Ite painan Jyväskylästä mestoille.

ja tosiaan Elacinilta oli tarkoitus tilailla.
Myrkky Nuoli
11.12.2014 15:04:30 (muokattu 11.12.2014 15:04:54)
kihtaristi: Itsellä ensimmäinen reaktio oli soundien ruuvaaminen, kun huomasi millaisilla soundeilla sitä aiemmin tuli soitettua :)

Tämä.. "Ei vittu nyt oikeesti" oli mun ensimmäinen reaktio. Samalla mitin, että soittaako koko muu maailma ihan hirveillä saundeilla kun tulpat vääristää niin paljon. Ja on muuten tullut huomattua, että moni soittaa. Treblet kaakossa mäkin väänsin. Se saundi sopi tosin siihen hommaan, mutta huhhuh..

Mahtaakohan mun saundi sitten kuulostaa tumpulta perustulppaihmisille? Hankalaa!
More Nintendo, less Marshall.
Tappivanukas
03.01.2015 23:10:08
Onko Elacinin tai Finfonicin välillä minkäälaista laatueroa? Ketjun aikaisemmista viesteistä selvisi kyllä, että samoja filttereitä käyttävät. Paikallinen jälleenmyyjä antoi toimitusajaksi Elacinille 3-4 viikkoa ja Finfonicille 6-8 viikkoa. Hinta on liki sama, joten laatu ratkaisee. Nopeampi toimitusaika tottakai houkuttelee.
Laulava Kylätohtori
03.01.2015 23:36:14
Tänään saapui Orelonin valetut tulpat. Enemmän kuin mielenkiintoista nähdä - tai kuulla - miten toimivat treeneissä.

Otin 9 dB vaimennuksella, täytyy toivoa, että on sopiva...
käsi
04.01.2015 01:12:55

Tappivanukas: Onko Elacinin tai Finfonicin välillä minkäälaista laatueroa? Ketjun aikaisemmista viesteistä selvisi kyllä, että samoja filttereitä käyttävät. Paikallinen jälleenmyyjä antoi toimitusajaksi Elacinille 3-4 viikkoa ja Finfonicille 6-8 viikkoa. Hinta on liki sama, joten laatu ratkaisee. Nopeampi toimitusaika tottakai houkuttelee.

Mä väitän että kallistun FinFonicin suuntaan, tosin olen ehkä vähän puolueellinen.
Tuosta en ole ihan varma onko oikeasti samat filtterit.
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
kimurantti1
04.01.2015 06:23:16 (muokattu 04.01.2015 06:24:35)
käsi: Tuosta en ole ihan varma onko oikeasti samat filtterit.

Mulla on molempia ja ovat aivan samannäköiset ja keskenään vaihtokelpoiset. Mulla on myös kolmannet about 6v vanhat FinFonicit, jotka on vähän eri näköiset uudempiin Elacineihin ja FinFoniceihin verrattuna. FinFonicin edustaja joitain vuosia sitten sanoi, että filtterit ovat samat, en tiedä jos asianlaita on sittemmin muuttunut.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
04.01.2015 09:21:34
kimurantti1: FinFonicin edustaja joitain vuosia sitten sanoi, että filtterit ovat samat, en tiedä jos asianlaita on sittemmin muuttunut.

Tuskin, sillä samaa sanottiin edustajan toimesta myös minulle...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)