Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 61-koskettiminen midikontrolleri (tai syna) hakusessa
1
pietari-poika
09.12.2014 17:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei!
 
Mulla on Korg M3 88-koskettimisena. Muuten hyvä, mutta painaa aivan hirveästi ja on tosi hankala roudata yhtään mihinkään. Onneksi tuosta saa moduulin irti, jolloin sitä voi käyttää erillisen kontrollerin kanssa ja roudattavuus paranee. Nyt onkin kysymys siitä minkä kontrollerin hankkisin.
 
61-koskettiminen (mielellään puolipainotettu) olisi hakusessa. Plussaa olisi jos "kontrolleri" olisi myös jonkinlainen itsenäinen syna, jolloin pikkutreenejä varten voisi M3-moduulin jättää kotiin. Halpojen synien koskettimistot vaan taitaa olla huonompia kuin vastaavanhintaisten kontrollerien, vai onko?
 
Lähinnä siis ainoa asia mikä kiinnostaa on koskettimiston tuntuma/laatu. Myös aftertouch olisi mukava koska sille on käyttöä M3:n kanssa.
 
Onko esim. näistä kokemusta:
 
Novation Impulse 61
http://www.thomann.de/fi/novation_impulse_61.htm
 
M-Audio Axiom 61 (2nd gen)
http://www.thomann.de/fi/maudio_axiom_61_advanced.htm
http://aronsoitin.fi/m-audio-axiom-61-2nd-gen
 
Noi tuntuvat olevan hintaluokassaan parhaimpia vaihtoehtoja. Molemmista on kyllä netissä negatiivisiakin kirjoituksia, mutta ne koskevat lähinnä käyttöä tietokoneen kanssa. Näille vaihtoehtoja?
 
kosmonautti5000
10.12.2014 21:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt en oo ihan varma novationista, mutta muistelen että siinäkin on ihan karmeen tuntunen koskettimisto. m-audiossa on anaskin. makuasioitahan nämä tietty on, mutta cme uf:t on hyviä soittaa ja niissä kans aftertouch. mulla on lisälautana rolandin pro-800 reeniksellä ja aftertouchin puutteen lisäksi se on aavistuksen muovinen... hyvä soittaa, käyttää ja roudata, mut ei mikään unelmien täyttymys. kuitenkin näin verrokkina se on käteen otettuna huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin ehdokkaasi.
 
pietari-poika
11.12.2014 02:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonautti5000: nyt en oo ihan varma novationista, mutta muistelen että siinäkin on ihan karmeen tuntunen koskettimisto. m-audiossa on anaskin. makuasioitahan nämä tietty on, mutta cme uf:t on hyviä soittaa ja niissä kans aftertouch. mulla on lisälautana rolandin pro-800 reeniksellä ja aftertouchin puutteen lisäksi se on aavistuksen muovinen... hyvä soittaa, käyttää ja roudata, mut ei mikään unelmien täyttymys. kuitenkin näin verrokkina se on käteen otettuna huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin ehdokkaasi.
 
Okei.
 
Harmi vaan että ainakaan Thomannilta ei näytä saavan 61-koskettimista versiota tosta CME UF:stä... 76-koskettiminen on jo aika möhkäle ja painaakin 12 kg, ja 49 kosketinta taas alkaa olemaan aika vähän. Tosin ei toi 49-koskettiminenkaan ole mikään höyhensarjalainen, painoa yli 8 kg ja syvyyttä 35 cm (häviää vain 10 cm M3-88:lle!). Hmm... Tarkoitus olisi kuitenkin saada helpommin roudattava koskettimisto, tollanen ~10 kg on kuitenkin aika paljon kun M3:n moduulikin on jo sen 5 kg.
 
Tuo roland vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Silti, jos 4-oktaavisella pärjäisi niin CME UF50 maksaa vain puolet ton rolandin hinnasta ja siinä on aftertouch, mutta painoa on kaksinkertaisesti... Onpas hankalaa.
 
kosmonautti5000
12.12.2014 16:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa. Mites akain tuotteet. Niistä ei allekirjoittaneella kokemusta, mutta ymmärtääkseni hyviä. Voihan se olla että noi m-audiot ja novationit on sun näppeihin hyvän tuntuisia. Ihan sokkona en voi kuitenkaan suositella tilaamaan. Rolandi on kyllä kevyt ja kestää roudaamista, mutta on hintansa väärti vain jos tykkää siitä koskettimistosta.
 
töräytän
04.03.2015 19:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä voisin myydä mun Laadukkaan vanhan Rolandin
siinä aika hyvä koskettimisto, ihan eri laatu kuin nää nyky rimpulta
ja on midi in ja out
esmes 30 egee
 
teroyk
05.03.2015 22:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

töräytän: mä voisin myydä mun Laadukkaan vanhan Rolandin
siinä aika hyvä koskettimisto, ihan eri laatu kuin nää nyky rimpulta
ja on midi in ja out
esmes 30 egee

 
Pistähän torille, tohon hintaan menee päivässä.
 
Kaakatus
02.04.2015 12:01:45 (muokattu 02.04.2015 12:02:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan hieman ketjua:
 
Missä 49-koskettimen midilaudassa on parhaat pädit? Välillä olisi tarvetta naputella rytmejä sormin DAW:iin.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
HK
13.05.2015 15:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Lainaan hieman ketjua:
 
Missä 49-koskettimen midilaudassa on parhaat pädit? Välillä olisi tarvetta naputella rytmejä sormin DAW:iin.

 
http://roland.fi/products/a-500pro/
 
Peltikorva puupäässä.
Lancelot
13.05.2015 17:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Lainaan hieman ketjua:
 
Missä 49-koskettimen midilaudassa on parhaat pädit? Välillä olisi tarvetta naputella rytmejä sormin DAW:iin.

 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … K249-MIDI-koskettimisto-USB-vaylaan
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «