Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköviulun hankinta
1
M_Rouge
31.10.2010 15:42:06 (muokattu 31.10.2010 15:48:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain lainaksi viulun. Innostuin. Ongelma on vain siinä, että ei yksinkertaisesti viitsi soitella kerrostalossa - ja varsinkaan iltaisin, silloin kun olisi aikaa ja motivaatiota harjoitella. Siispä olen ajatellut ostaa sähköviulun. Kitaraa olen soittanut koko ikäni, pianoa, jopa mandoliiniakin, mutta en viulua koskaan aikaisemmin. Voisin ajatella ottaa tulevaisuudessa viulutunteja. Perusjutut soitoasennoista ym. katselin YouTubesta, ja muutamia biisejä soittelen taustanauhan kanssa.
 
Eli itse asiaan. MILLAINEN SÄHKÖVIULU olsi minunlaiselleni sopiva? Mahdollisimman vähän tarttis lähteä ääntä ilman vahvaria. Soittelen siis skebaakin/pianoa vahvistimen/mikserin kautta äänilähteenä korvakuulokkimet. En siis halua kuitenkaan mitään lelua vaan instrumentin, jolla soittelisi vähän pitempääkin taidon kartuttua ja josta saisi sellaiset soundit, että voisi nauhoitella juttuja omiin biiseihin.
 
Kuten arvata saattaa, ainoa paikka mistä keksin katsella ko. instrumentteja on Thomann:
 
http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=sahkoviulut&oa=pra
 
Tekeekö noilla Harley Bentonin viuluilla mitään? Vai pitäisikö sijoittaa heti hieman enemmän vaikka tuollaiseen Yamahan SV-130 Silent Violiniin? Eli kertokaapas ihmiset mielipiteitä ja kommenttejanne sähköviuluihin liittyen! Kiitos jo etukäteen!
 
BassoSisko
01.11.2010 06:55:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse testasin yhtä halpaa sähköviulua, en muista oliko HB. Se soitin tappoi tehokkaasti soittohalut, tallan muoto oli surkea, tavallista olkatukea ei saanut kunnolla paikoilleen ja kaikki muukin tuntui sitten jotenkin huonolta sekä hankalalta.
 
Itse en ihan halpaa ostaisi, kun/jos sillä voisi saada takeen laadusta. Tarkistaisin ainakin että soittimen paino on suurinpiirtein sama kuin akustisella, jos on jo tottunut akustiseen. Ja olisin valmis maksamaan enemmän soittimesta jota saisin rauhassa testatata kotona.
Kannattaa käydä kaupoissa kokeilemassa erilaisia ja eri hintaluokan sähköviuluja, osaat sitten paremmin muodostaa mielipiteesi niistä.
 
Jos minun pitäisi nyt ehdottomasti hankkia sähköviulu, niin ostaisin akustisen jonka mikittäisin. Siitä vain lähtee se kova ääni, joten ei ratkaise sinun ongelmaasi.
 
M_Rouge
03.11.2010 21:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kommentista BassoSisko. Hieman löytyy niukasti tietoa ja käyttäjäkommentteja noista sähköviuluista. Ne muutamat kommentit mitä Harley Bentonista löysin eivät olleet myöskän mairittelevia. Oli mainittu juuri samoista asioista tallan muoto oli surkea, tavallista olkatukea ei saanut kunnolla paikoilleen ja kaikki muukin tuntui sitten jotenkin huonolta sekä hankalalta. Ehkäpä pitää uskoa tuohon. Ainahan se instrumenttien tilaaminen on sian säkissä ostamista, mutta kun täällä pohjoisempana ei ole varaa mistä valita. F-Musiikilla näyttäisi olevan vain Yamahan Silenteja - ja nekin lähtee Thomannilta ja Produktivelta edullisemmin... joten Saksa tulee jälleen apuun ;)
 
Musik Produktivella http://www.musik-produktiv.com näyttäisi olevan tarjolla Gewa Gewa Line -electric violineja. Onko tietoa näistä viuluista? Muutamia User Review -artikkeleita löysin ja kommentit olivat ihan myönteisiä. Jotkut vertasivat Gewan viuluja Yamahan Silent-viuluihin ja kirjoittivat, että juurikaan mitään eroa ei ole.
 
~ 300€ ensimmäisestä sähköviulusta lienee kohtuullinen. Ei ole aivan käsittämättömän paljon kuitenkaan, ja voisi ajatella, että tuolla hinnalla ei nyt aivan scheissea myydä.
 
BassoSisko
04.11.2010 07:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M_Rouge: Eli itse asiaan. MILLAINEN SÄHKÖVIULU olsi minunlaiselleni sopiva? Mahdollisimman vähän tarttis lähteä ääntä ilman vahvaria. Soittelen siis skebaakin/pianoa vahvistimen/mikserin kautta äänilähteenä korvakuulokkimet. En siis halua kuitenkaan mitään lelua vaan instrumentin, jolla soittelisi vähän pitempääkin taidon kartuttua ja josta saisi sellaiset soundit, että voisi nauhoitella juttuja omiin biiseihin.
 
En osaa sanoa muista viuluista kuin testaamastani, joka oli HB.
Mutta, palatakseni alkuperäiseen ongelmaan joka on siis se että haluat soitella iltaisin myöhään tai öisin. Olenko ymmärtänyt oikein?
Kumpaan aikaan siis enimmäkseen soittelisit, öisin vai päivisin?
Onko tämä sähköviulun hankinta enemmän tottumis kysymys sähköisiin instrumentteihin, vai voisiko akustinen tulla kysymykseen?
 
Jos soittelu myöhään iltaisin ja öisin on satunnaista, niin itse ostaisin edelleen akustisen ja siihen yösordiinon (tehokas).
Siitä sähköviulustakin lähtee ääntä, ei toki yhtäkovaa kuin akustisesta, mutta ääntä siitäkin lähtee. Jos suurin osa soittelusta tapahtuisi öiseen aikaan, niin testailisin ensin niiden saatavilla olevien sähköviulujen ääntä ilman vahvistimia ja miettisin onko se sopiva. Testaisin myös yösordiinolla ja akustisella. Yösordiinoja on kahta erilaista tehokas ja supertehokas.
 
Valitettavasti en osaa sinua tämän enempää auttaa näiden sähköviulujen kanssa.
 
Jaaqo
20.12.2011 04:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta mitäpä sitä uuttakaan tekemään, kun saman otsikon alle käy...
 
Innostuin taas viuluista, vaikken ole yhtä pikakokeilua enempää viuluun koskenut. Olin sentään etukäteen opetellut suurinpiirtein laittamaan kädet oikeaan asentoon, ja jonkunlaisia ääniäkin sain aikaan. Ajattelin, että olisi mukava alkaa pikkuhiljaa opettelemaan viulun soittoa kotioloissa, joten suuria summia ei ole varaa pulittaa. Ja sähköistä toki, kun kerrostalossa asustelen.
 
Katselin netistä halpoja sähköviuluja, ja törmäsin tällaiseen: http://viewitem.eim.ebay.fi/Electri … p-by-Paul-Stanton/170750680165/item
Eli siis perus Kiina-kamaa, mutta viettää pari tuntia ammattilaisen käsissä, jos mainosta on uskominen. Olisi käsittääkseni kannattavampi ostos kuin Thomannin halpikset, vai mitä olette mieltä?
 
Tässä vielä linkki myyjän sivulle, jos tuo aiempi ehtii sulkeutumaan: http://www.ebay.com/sch/madaboutmus … _armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686
 
Klezberg
09.11.2014 16:51:01 (muokattu 09.11.2014 17:22:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitänpä tämä tähän, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Hommasin Tomas Reiterilta Tsekinmaasta sähköviulun, viisikielisen. Toimitusaika venyi viidestä viikosta lähes tuplaksi, mutta peli tuli tällä viikolla, ja tuntuu oikein hyvältä. Mulle oli tärkeätä että pääsin vaikuttamaan soittimen muotoon ja ratkaisuihin. En ole viulisti enkä oikeaoppinen viulun opettelija vaan tämmöinen eri soitinten kokeilija. Akustisen viulun kanssa olen puuhaillut muutaman kuukauden.
 
Viisikielinen kiinnosti, kun teki mieli päästä vähän alemmas, niinkuin alttoviululla, mutta ettei tarvitse opetella soittamaan pidemmällä mensuurilla.
 
Sähköviulu tuntui ensin vähän kireäsointiselta, syyttelin jo metallikieliä, mutta tässä muutamassa päivässä olen löytänyt vahvarin yms. asetukset joilla alkaa saada itseä tyydyttävää soundia.
 
Melkein custompeli halvemmalla kuin Yamahan perussähköviulut. Ainoa negatiivinen kommentti on että valmistajalta ei juurikaan tippunut väliaikatietoja vaikka toimitusaika venyi. Voi olla kielikysymyskin, ehkä tsekiksi onnistuisi paremmin. Asiointi sujui kyllä muuten helposti ja nopeasti, ja soittimesta tuli semmoinen kuin oli sovittu.
 
Tuossa vähän tämänpäiväistä kokeilua:
http://youtu.be/eX4WdK-Fns4
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
rabitti88
10.12.2014 18:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopic Kokeilin maanantaina sähköviulua sain jousen rikki, että se pitäisi juohittaa uudelleen. Osa juohista katkesi testatessa viulua, Joten pitääkö minun maksaa jousen korjaus tai tässä tilanteessa minut pakotettiin korvaamaa eli ostamaan jousi hinnaltaa 260E. Myyjä toi jousen ja oli lähettyvillä kuin testasin. Mitä mieltä ootte asiasta?
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Klezberg
10.12.2014 19:19:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Offtopic Kokeilin maanantaina sähköviulua sain jousen rikki, että se pitäisi juohittaa uudelleen. Osa juohista katkesi testatessa viulua, Joten pitääkö minun maksaa jousen korjaus tai tässä tilanteessa minut pakotettiin korvaamaa eli ostamaan jousi hinnaltaa 260E. Myyjä toi jousen ja oli lähettyvillä kuin testasin. Mitä mieltä ootte asiasta?
 
Ei se jousi rikki ole jos jouhia katkeaa. Jouhitus maksaa luokkaa 60 euroa, eikä se ole mikään korjaus vaan normaali huoltotoimenpide jota joudutaan tekemään ajoittain.
Montako jouhta katkesi? Vaikea kuvitella että olisit saanut niitä poikki semmoisen määrän että koko jouhitus tulisi sinun maksettavaksi.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
rabitti88
10.12.2014 23:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on mahdollista F- kaisaniemessä. Mun mielestä jos se hajoo liikkeessä niin se on liikkeen vika, eri asia jos minä oisin vaikka tiputtanut kitaran maahan niin ymmärtäisin mutta soittaessa niin ei mee kaaliin.. et minä kustannan korjauksen tai saati joudun ostaa sen...
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Klezberg
11.12.2014 10:08:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Tämä on mahdollista F- kaisaniemessä. Mun mielestä jos se hajoo liikkeessä niin se on liikkeen vika, eri asia jos minä oisin vaikka tiputtanut kitaran maahan niin ymmärtäisin mutta soittaessa niin ei mee kaaliin.. et minä kustannan korjauksen tai saati joudun ostaa sen...
 
Tilannetta näkemättä vaikea sanoa mitään. F-musiikissa olen aina kokenut asiallista palvelua ja toimintaa. Kuulostaa siltä että kysymys ei ole muutaman jouhen katkeamisesta vaan että olet jotenkin onnistunut repäisemään niitä kunnolla. Jousi on herkkä kapistus ja kyllähän soittimia kokeiltaessakin niitä pitää käsitellä asianmukaisella varovaisuudella.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Verimeloni
26.07.2015 00:38:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Heitänpä tämä tähän, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Hommasin Tomas Reiterilta Tsekinmaasta sähköviulun, viisikielisen. Toimitusaika venyi viidestä viikosta lähes tuplaksi, mutta peli tuli tällä viikolla, ja tuntuu oikein hyvältä. Mulle oli tärkeätä että pääsin vaikuttamaan soittimen muotoon ja ratkaisuihin. En ole viulisti enkä oikeaoppinen viulun opettelija vaan tämmöinen eri soitinten kokeilija. Akustisen viulun kanssa olen puuhaillut muutaman kuukauden.
 
Viisikielinen kiinnosti, kun teki mieli päästä vähän alemmas, niinkuin alttoviululla, mutta ettei tarvitse opetella soittamaan pidemmällä mensuurilla.
 
Sähköviulu tuntui ensin vähän kireäsointiselta, syyttelin jo metallikieliä, mutta tässä muutamassa päivässä olen löytänyt vahvarin yms. asetukset joilla alkaa saada itseä tyydyttävää soundia.
 
Melkein custompeli halvemmalla kuin Yamahan perussähköviulut. Ainoa negatiivinen kommentti on että valmistajalta ei juurikaan tippunut väliaikatietoja vaikka toimitusaika venyi. Voi olla kielikysymyskin, ehkä tsekiksi onnistuisi paremmin. Asiointi sujui kyllä muuten helposti ja nopeasti, ja soittimesta tuli semmoinen kuin oli sovittu.
 
Tuossa vähän tämänpäiväistä kokeilua:
http://youtu.be/eX4WdK-Fns4

 
Hei, itselläni kiinnostaa kovasti sähköviulun hankinta. Soitin aluksi viulua mutta vaihdoin jo opistossa soittimen jäädessä pieneksi alttoviuluun, jota olen siitä asti soittanut. Haluaisin kuitenkin opetella soittamaan viulua pääasiassa kevyemmän musiikin soittamista varten, johon sähköviulu sopisi mielestäni mainiosti.
 
Olen miettinyt Reiterin soittimia, mutta halusin vielä ennen tilaamista kysyä, voiko tilaaja vaikuttaa soittimen kokoon? Siskoni koko-viulu on itselleni liian pieni.
 
"Don't spend your time Milano, worrying about those Wasted Beers..." -Bruce Dickinson
Klezberg
26.07.2015 12:44:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verimeloni:
Olen miettinyt Reiterin soittimia, mutta halusin vielä ennen tilaamista kysyä, voiko tilaaja vaikuttaa soittimen kokoon? Siskoni koko-viulu on itselleni liian pieni.

 
Itse ainakin pystyin vaikuttamaan soittimen muotoon, sain enemmän viulun muotoa. Kysy suoraan Reiterilta, selitä millä lailla suuremman tarvitset.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «