Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5100 101 102 103 104347 348 349 350 351
joku muu sikko
31.10.2014 17:24:16
Voi voi.. Ns älykkäiltäkin ihmisiltä huijataan satoja tuhansia euroja jollakin Sambian presidentin leski haluaa sijoittaa miljoonia -tarinoilla. Ja sadat muut nigerialaiskirjeet. Niin UFOtarinoita että normaalijärkeisllä ihmisellä pokka pettää jo eka rivin luettuaan. Silti vaan aina jotkut retkahtaa. Moniko kehtaa tulla foorumille kertomaan tultuaan kusetetuksi on sitten eri asia.
Varmasti näissä soitinkusetuksissa retkahdetaan helpommin suomalaisen huijarin ansaan, tavis suomalaiset kun on luonnostaan varovaisempia ulkomaalaisten suhteen.
Twinkle
01.11.2014 00:21:13
Seba: Se kuinka aktiivisesti se täällä yrittää, ja väitän että ilman tulosta, kertoo jo jotain että ei vissiin kovin hyvin natsaa muutenkaan kun edelleen täällä yrittää.

Minä väitän että että ei noita tehtäisi jos ne ei tasaisesti tuottaisi. Ei sen tartte tehdä kuin yksi onnistunut vedätys viikossa niin se pääsee suomalaiselle keskiansiolle, yksi riittää kuukaudeksi jos se sälli on esimerkiksi virolainen. Netistä googlaamalla sen toimialaa on käytännössä koko englantia puhuva väestö niin kyllä sillä riittää sarkaa mitä kyntää.

Noita viestejä kirnutaan sellaista tahtia että pakko niiden on jossakin vaiheessa osua sellaiselle joka menee helppoon, ei se vaadi kuin sen että normaalisti fiksun ihmisen arviointikyky hetkeksi pettää.
taku79
03.11.2014 12:24:12
Oli uskomatonta löytää netistä tämä keskustelu TONY KRISTIAN GRÖNBERGISTÄ, sillä sama henkilö huijasi myös minulta rahaa ja ON TODELLAKIN TÄYSI HUIJARI!!! Vaikutti myös minulle todella mukavalta puhelimessa enkä olisi voinut millään uskoa, että tuollanen tyyppi vois paljastua tuollaiseksi ihmisten kusettajaksi, mutta näköjään olen väärässä!

Olin hänestä yhteydessä jo nettipoliisiin ja sanoivat että tee ihmeessä rikosilmoitus!!Rikosilmoitus lähtee siis menemään minultakin!! Kaikki keitä Tony Kristian Grönberg on kusettanut niin laittakaa ihmeessä rikosilmoitus menemään niin saadaan tämä henkilö vastuuseen!!
uusiipe
04.11.2014 07:57:55
Twinkle: ...Noita viestejä kirnutaan sellaista tahtia että pakko niiden on jossakin vaiheessa osua sellaiselle joka menee helppoon, ei se vaadi kuin sen että normaalisti fiksun ihmisen arviointikyky hetkeksi pettää.

Näinhän se on. Samaan se perustuu roskapostituskin. Jos vaikka 0.1 promillea vastaanottajista astuu miinaan, tekee se 10 miljoonasta jo 1000 kusetettua. Se, että verkkohuijarit jatkavat toimintaansa kertoo siitä, että homma toimii.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Tupu331
04.11.2014 15:38:36
Kyllähän nämä huijarit sais helposti vielä isompaan liemeen, jos haluaa nähdä pientä vaivaa. Säälittävää ihmiskuraa kuitenkin.
hallu
04.11.2014 22:39:43
Tupu331: Kyllähän nämä huijarit sais helposti vielä isompaan liemeen, jos haluaa nähdä pientä vaivaa. Säälittävää ihmiskuraa kuitenkin.

Miksi sä niitä säälit? nehän on rikollisia eivätkä taatusti sääli uhrejaan.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
JuhaR
08.11.2014 23:31:17 (muokattu 09.11.2014 00:42:25)
Poistettu
Ironwire
08.11.2014 23:52:44
Itse en osta Suomalaiselta myyjältä kuin jollain postiennakolla tai naamatusten jolloin tavaran näkee ennen maksua. Netistä sitten Paypal:n kautta...
Näitä kusettajia riittää ja myydään mitä ei ole edes olemassa. Eikä ole ongelmia kaupoissa ollut :)
harryk
19.11.2014 10:32:26

tikutaku: Mulla on ollut parin viikon ajan sutinaa Michael Howard Friedland-nimisen PayPal-huijarin kanssa, joka haluaa ostella muutakin kuin soittokamaa, mm autoja, veneitä yms.

Maksoi olevinaan 200 euroa CASIOSTA, ja päälle vielä rahtikulut USA:han 560 euroa (Kyllä, luitte aivan oikein).

Seuraava ohjelmanumero on tietty se, että vale-PayPal uhkailee oikeustoimilla ja ties
vaikka millä helvetin kadotuksella, jos en maksa ETUKÄTEEN ITSE k.o. rahtikustannuksia.

VAROKAA PAYPAL-HUIJAUKSIA!

Tuli tänään torilla olevasta vasurista Flying Finn kitarastani kysely ulkomaan elävältä nimeltään Michael Fried. Haiskahtaa vähän samalta hepulta kuin tuo "huijari" Friedland. Jaksaa tuo kaveri vaan tehdä töitä harmaan talouden elentonsa eteen.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
tuquoque
19.11.2014 11:10:35
joku muu sikko: Voi voi.. Ns älykkäiltäkin ihmisiltä huijataan satoja tuhansia euroja.

Itse arvioisin, että älykkäiltä huijaaminen ei onnistu, mutta tuossahan puhuitkin "niin sanotusti älykkäistä", jotka ovat sitten kokonaan toinen juttu.
m.
univox
19.11.2014 12:48:51
harryk: Tuli tänään torilla olevasta vasurista Flying Finn kitarastani kysely ulkomaan elävältä nimeltään Michael Fried. Haiskahtaa vähän samalta hepulta kuin tuo "huijari" Friedland. Jaksaa tuo kaveri vaan tehdä töitä harmaan talouden elentonsa eteen.

Samainen mr. Fried otti myös tänään yhteyttä: "Hi is your music Instrument on muusikoiden.net still up for sale?" ilman specifikointia mistä ilmoituksesta on edes kyse. Mitähän myis?
Spiral
19.11.2014 12:50:32

univox: Samainen mr. Fried otti myös tänään yhteyttä: "Hi is your music Instrument on muusikoiden.net still up for sale?" ilman specifikointia mistä ilmoituksesta on edes kyse. Mitähän myis?

Wangcaster vois olla yks vaihtoehto. Tai suomalainen kustom, Kyrpäster.
Laulava Kylätohtori
19.11.2014 13:06:38
univox: Samainen mr. Fried otti myös tänään yhteyttä: "Hi is your music Instrument on muusikoiden.net still up for sale?" ilman specifikointia mistä ilmoituksesta on edes kyse. Mitähän myis?

Raskastahan se olisi aina kirjoittaa henkilökohtainen viesti. Helpompaa se on copy/pastata samaa ilmoitusta jokaiselle. Tässä on vähän kuin siirrytty 'handwirestä' 'PCB' kusetusviesteihin ja tehokkuus kasvaa kohisten...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
kekkuliheikki
19.11.2014 13:39:49
Mulla alkaa olla kaikenmaailman paskiaisiin nollatoleranssi. Liikaa henkilokohtaisia kokemuksia. Vuokrat kusetettu (vuokranmaksajana valitystoimisto ei valittanyt eteenpain ), vuokrat jatetty maksamatta (itse vuokraisantana), vuokrakamppa hajoitettu, pankkikortti kopioitu, kamppa varastettu 2 kertaa jne...
En allekirjoita.
RikuKS
19.11.2014 18:48:23 (muokattu 19.11.2014 18:48:41)

Joo mulle tuli kanssa mailia tuolta "Michael Howard Friedlandilta". Halusi ostaa jotain mitä ei edes eritellyt. hah!

Ja muutama päivä sitten joku Roman Andrea niinkin läheltä kun Espanjasta ystävällisesti tarjoutui myymään mulle oman Sun Facen, josta mulla on osto-ilmotus. :D

Luonto voisi kerätä nää tällaset(kin) tyypit poies..
Aurora Borealis
19.11.2014 21:27:44

RikuKS:

Ja muutama päivä sitten joku Roman Andrea niinkin läheltä kun Espanjasta ystävällisesti tarjoutui myymään mulle oman Sun Facen, josta mulla on osto-ilmotus. :D

Luonto voisi kerätä nää tällaset(kin) tyypit poies..

Joskus ulkomaiset ostajat voi olla ihan asiallisiakin. Esimerkiksi yhden 4x12-kaapin möin venäläiselle kaiffarille, joka Pietarista asti varta vasten ajoi sitä mun kotoa hakemaan. Suhtauduin epäilevästi koko hommaan, koska juuri oli sähköpostiin kolahtanut pari ilmiselvää kusetusviestiä ja jätkän englannin taito ei ollut yilopistotasoa. Kaupat tehtiin kuitenkin yhteisymmärryksessä ja seuraavalla viikolla kyseli vielä pikaviestillä, haluaisinko myydä vahvistimenikin, kun juuri sellainen oli hakusessa.

Aivan eri asia tietenkin, jos täytyisi alkaa tavaraa lähettämään ulkomaille, siihen en rupea.
"Romut torille. Muuten menee yöunet" -kekkuliheikki
RikuKS
19.11.2014 21:57:07

Aurora Borealis: Joskus ulkomaiset ostajat voi olla ihan asiallisiakin. Esimerkiksi yhden 4x12-kaapin möin venäläiselle kaiffarille, joka Pietarista asti varta vasten ajoi sitä mun kotoa hakemaan. Suhtauduin epäilevästi koko hommaan, koska juuri oli sähköpostiin kolahtanut pari ilmiselvää kusetusviestiä ja jätkän englannin taito ei ollut yilopistotasoa. Kaupat tehtiin kuitenkin yhteisymmärryksessä ja seuraavalla viikolla kyseli vielä pikaviestillä, haluaisinko myydä vahvistimenikin, kun juuri sellainen oli hakusessa.

Aivan eri asia tietenkin, jos täytyisi alkaa tavaraa lähettämään ulkomaille, siihen en rupea.

Totta tuokin. Tämä Roman Andrea ei vaan vastannut yhteenkään tekniseen kysymykseen ja olisi halunnut rahat Western unionin kautta, niin aika selvä peli oli.
Mutta sehän se vaikeus onkin, että pystyisi aina luotettavasti erottamaan huijarit aidoista.
Moyhiss
09.12.2014 12:54:53 (muokattu 09.12.2014 13:23:51)

Jaahans, mua taidettiin yrittää ekaa kertaa huijjata mut en menny. Torilla osto-ilmo Focusriten 18i20 niin tuli sähköpostiin viestiä että tämmöinen löytyy Rovaniemeltä. Pistin tarjousta ja se meni hieman yllättäen läpi ja olisi ollu jo tänään postissa jos kaikki hyvin käy. Pyysin siltä sit kuvaa laitteesta ja näytti siltä että vois olla oikee setti. Noh lähdin googlesta ettimään tolla kyseisellä kuvalla ja samainen kuvahan siellä jossain ulkomaisella sivulla komeili. Pyysin myyjää ottaan kuvan missä näyttää focusritelle peukkua, saas nähä tuleeko koskaa vastausta :D
passe
09.12.2014 13:08:09
Name dropping:in kanssa olisi varmaan tahdikasta ventata ainakin sen verran, että on olemassa asiasta jonkinlainen varmuus.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)