Jouni 25.05.2004 07:48:41 | |
---|
Ikuinen kiistanaihe jamittelukitaroista. Kumpi siis parempi blues/soul/funk/ -jamittelukitara? Stratocaster vai Telecaster? Vaihtoehtoisesti olen miettinyt myös SG:tä, vaikka uuden styrkkarin hankkiminen onkin ajankohtaisempaa (varsinkin kun kotona majailee 7ender American Texas Special Strato). I want maximum basses in all frequencys, sano reggae-mies... |
Flash 25.05.2004 08:34:50 | |
---|
Ikuinen kiistanaihe jamittelukitaroista. Kumpi siis parempi blues/soul/funk/ -jamittelukitara? Stratocaster vai Telecaster? Kyllähän molemmat käy tollaiseen meininkiin varsin hyvin, mutta itse valitsisin ennemmin Telen. Ihan fiilispohjalta. Rock And Roll Can Never Die |
Jusstus 25.05.2004 09:12:37 | |
---|
Kyllähän molemmat käy tollaiseen meininkiin varsin hyvin, mutta itse valitsisin ennemmin Telen. Ihan fiilispohjalta. Itse ottaisin straton. Lähinnä monipuolisuuden ja ehkä hieman helpomman soitettavuuden vuoksi. Tele on hieno mutta tyly ja anteeksiantamaton vehje... "These go to eleven.." |
leather rebel 25.05.2004 09:57:40 (muokattu 25.05.2004 09:58:23) | |
---|
Kiinteätallainen strato, tai sitten tele. Vibrakammet on homojen hommaa. EDIT : Jos Stratocaster jo löytyy, niin ota SG. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
weelie 25.05.2004 10:48:27 | |
---|
James Brownin kitaristit muistaakseni soittivat Teleä, Stratoa ja Jazzmasteria. Curtis Mayfield soitti stratoa. Womack, Prince, Freddie Stone teleä ( http://benoconnor.com/tele101/funk.htm ). Nocentelli myös teleä alkuaikoina Cropperia imitoiden. Jotenkin mielestäni saarnibody + vaahtera otelauta on funkein, oli sitten tele tahi strato. Kiinteätallaisen minäkin valitsisin. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
PIM 25.05.2004 10:57:02 | |
---|
Halpa pikkuvinkki niille jotka muuten haluaisivat straton, mutta kaipaavat telelle ominaista keskiasentosaundia. Aika lähelle tätä soundia pääsee stratolla kun vaihtaa mikkikytkimellä taka- ja keskimikeiltä tulevat piuhat keskenään. Tässä tietysti menettää straton keski-kaulamikkiyhdistelmän, mutta uusi soundi on mielestäni kyllä sen arvoinen ja se laajentaa straton perussoundisettiä mukavasti, pienellä rahalla ja pienellä vaivalla. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
P2 25.05.2004 11:04:35 | |
---|
Tai sitten push-pull -potikalla (n.10e) tekee johdotuksen, jolla saa tallamikin koska tahansa päälle, ei menetä yhtään asentoa ja saa vielä kaikki mikit päällä -asennon kaupan päälle. |
Keppi 25.05.2004 11:51:49 (muokattu 25.05.2004 11:54:38) | |
---|
Tai sitten push-pull -potikalla (n.10e) tekee johdotuksen, jolla saa tallamikin koska tahansa päälle, ei menetä yhtään asentoa ja saa vielä kaikki mikit päällä -asennon kaupan päälle. No se on kyllä ihan totta. Se on vaan eri asia, ett mitä sillä tekee;) Itse tollasen huvikseni aikoinaan rakensin ja täytyy sanoo, ett en itse keksinyt sille mitään käyttöä. Muutos ei ole mikään erityisen radikaali. Hyvä että huomas koko kytkennän olemassaolon. Sehän on toki totta, ett ei siitä paljon haittaakaan ole. Toi Straton/Tele kytkentä taas kuulostas aika mielenkiintoiselta! Siis ymmärsinkö nyt oikein, ett siinä siis vaihdetaan keski ja kaula mikin vaiheet samaksi?! Siihenhän vois sitt vaikka rekennella kytkennän, jolla saatas molemmat tilanteet käyttöön?! Siis tavan strato kytkentä...ja tää "Tele" kytkentä EDIT: Eikun nyt hokasin(aikansa se ottaa)! Siinä siis toimii talla ja kaulamikki yhtäaikaa?! No ei se enää kuulostakkaan niin mielenkiintoiselta;) ...no ei vaineskaan;) |
Shaft 25.05.2004 12:14:49 | |
---|
No se on kyllä ihan totta. Se on vaan eri asia, ett mitä sillä tekee;) Itse tollasen huvikseni aikoinaan rakensin ja täytyy sanoo, ett en itse keksinyt sille mitään käyttöä. Muutos ei ole mikään erityisen radikaali. Hyvä että huomas koko kytkennän olemassaolon. Sehän on toki totta, ett ei siitä paljon haittaakaan ole. Omasta mielestäni taas tuo talla- ja kaulamikin yhdistelmä eroaa aika selvästi straton vakiosoundeista. Toi Straton/Tele kytkentä taas kuulostas aika mielenkiintoiselta! Siis ymmärsinkö nyt oikein, ett siinä siis vaihdetaan keski ja kaula mikin vaiheet samaksi?! Stratossa mikit on muutenkin samassa vaiheessa. Mielenkiintoinen kompromissi olisi käyttää telen tallaa (ja tallamikkiä) sekä straton keski- ja kaulamikkiä samassa kitarassa. |
Omasta mielestäni taas tuo talla- ja kaulamikin yhdistelmä eroaa aika selvästi straton vakiosoundeista. No mä en silleen huomannu tai ei se ainakaan meikäläisestä ollut niin erikoinen. No mutt makuasia. Stratossa mikit on muutenkin samassa vaiheessa. Mielenkiintoinen kompromissi olisi käyttää telen tallaa (ja tallamikkiä) sekä straton keski- ja kaulamikkiä samassa kitarassa. Minä olen kyllä käsittänyt, ett kaula- ja keskimikki on nimeomaan eri vaiheessa?! Sillain oon ainakin päätelly, kun tässä Kaula-/keskimikki -väliasennossa hurinat on huomattavasti pienemmät?! Yks kaveri, joka just tykkää kokeilla näitä juttuja kerto, ett hän on kokeillu telen tallamikkiä stratossa, mutt se tais sen sijoittaa sen keskimikin paikalle?! Ite en tosin ollu kuulemassa, mutt se kehu ett tuli hiton hyvät Vauhgan -soundit;). Sen muistan vielä, ett se oli tällainen kahdella käämillä varustettu(päällekkäin käämitty?!) telen tallamikki. ...no ei vaineskaan;) |
saturnzreturn 25.05.2004 13:17:49 | |
---|
ultimate soulfunk kitara on strato..bluesista voi sitten käydä vain väittelemään..(vaikka kyllä tuosta soulfunkistakin voi..) my wallet's fat and so is my head |
Dr. Muff 25.05.2004 13:18:57 (muokattu 25.05.2004 13:20:50) | |
---|
Minä olen kyllä käsittänyt, ett kaula- ja keskimikki on nimeomaan eri vaiheessa?! Sillain oon ainakin päätelly, kun tässä Kaula-/keskimikki -väliasennossa hurinat on huomattavasti pienemmät?! Häiriöttömyys johtuu eri suuntaan käämityistä mikeistä eli keskimikki reverse wound (käännetysti haavoittunut.) ja magneetissa eri polaarisuus. Pink Floyd on hyvää. |
Keppi 25.05.2004 13:50:46 | |
---|
Häiriöttömyys johtuu eri suuntaan käämityistä mikeistä eli keskimikki reverse wound (käännetysti haavoittunut.) ja magneetissa eri polaarisuus. Voihan se olla, ett mulla on termit vähä hakusessa, mutt eikös ne sillon just ole eri vaiheessa, kun "virta" kulkee mikeissä eri suuntiin? ...no ei vaineskaan;) |
Keke Urlaub 25.05.2004 13:55:27 | |
---|
Minulla oli jenkkistrato, mutta jotenkin telen yksinkertaisuus valloitti minut ja luovuin siitä stratosta saadakseni nykyisen 50's classicin. Kolmesta mikkivaihtoehdosta on niin helppo valita. Ja niiden vaihtokin on halvempaa ja sen vibran saa sormillakin ja tietyillä spesiaalikikoilla... Q: "Well what do you think about the synthesizer?"
Les Paul: "I think it's like an airline dinner." |
kalkkuna 25.05.2004 14:34:30 | |
---|
Molemmat |
Juzzu 25.05.2004 14:47:48 (muokattu 25.05.2004 14:56:09) | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Aksu89 25.05.2004 17:08:06 | |
---|
Telestratocustom?? No comments. |
Shaft 25.05.2004 17:43:03 | |
---|
Voihan se olla, ett mulla on termit vähä hakusessa, mutt eikös ne sillon just ole eri vaiheessa, kun "virta" kulkee mikeissä eri suuntiin? Tavallaan, mutta magneettien vastakkainen napaisuus "palauttaa" tilanteen normaaliksi. Idea on sama kuin humbuckerissa. Kyseinen ominaisuus on vain uudemmissa stratoissa- vintagepeleissä kaikki mikit ovat samanlaisia. |
Aksu89 25.05.2004 23:00:00 | |
---|
Jonee, osta se tele nyt vaan. Strato jo on ja uudetkin mikit on. No comments. |