Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5200 201 202 203 204343 344 345 346 347
JaaGeRMaisTeR
07.12.2014 12:15:19
Jousipolvi: Niinpä tietysti. Ja kun tossa aiemmin laitoin, että gasittaa myös fender american special strato tallahumpparilla tai vastaava, niin siitä tulis hintatasoksi n. 600€. Kaikki sen yli sitten sattuu...

No mutta valkoista 25,5 skaalan lintua ei löydy ihan joka jätkältä. Saahan tuohon 600 varausmaksun jo. Siitä pikkuhiljaa säästämään :)
Jousipolvi
07.12.2014 12:20:51
JaaGeRMaisTeR: No mutta valkoista 25,5 skaalan lintua ei löydy ihan joka jätkältä. Saahan tuohon 600 varausmaksun jo. Siitä pikkuhiljaa säästämään :)

No ei varmaan löydy ei :) Niin, se säästäminen, kyl se on noihin summiin vaan käytännöllisesti katsoen mahdotonta, valitettavasti...
Hengissä hoidosta huolimatta!
antnis
07.12.2014 12:50:21 (muokattu 07.12.2014 13:00:39)
Mitä lintuihin tulee, niin Non-Reverse Firebird olis kiva, sellainen mitä Warren Haynes on käyttänyt. Tai ihan Studio-mallikin, ei tarttis olla CS.
JaaGeRMaisTeR
07.12.2014 17:02:41
Jousipolvi: No ei varmaan löydy ei :) Niin, se säästäminen, kyl se on noihin summiin vaan käytännöllisesti katsoen mahdotonta, valitettavasti...

Jep.. Tuo säästäminen on kyllä aivan hanurista. Onneksi on veikkaus :D Se ei tarvi kuin tuuria.
Vilpur1
07.12.2014 18:01:23
Jälleen kuumottelis ESP:n Eclipse täys paksulla rungolla vaikka useamman kerran oon todennut Thin U:n olevan liian ohkanen kaulaprofiili. Osaako kukaan kertoa muuten tuleeko näissä kaulaliitos kaulamikin alle?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Jousipolvi
07.12.2014 19:22:53
JaaGeRMaisTeR: Jep.. Tuo säästäminen on kyllä aivan hanurista. Onneksi on veikkaus :D Se ei tarvi kuin tuuria.

Monikohan täällä on lotto- tms. voiton jälkeen ostanut unelmakitaransa, tai kolme...?
JaaGeRMaisTeR
07.12.2014 19:39:51
Jousipolvi: Monikohan täällä on lotto- tms. voiton jälkeen ostanut unelmakitaransa, tai kolme...?

Mitä kamppeita katselee, niin luulisi puolella olevan vähintään lottopotti taskussa :D
Jousipolvi
07.12.2014 19:59:24
JaaGeRMaisTeR: Mitä kamppeita katselee, niin luulisi puolella olevan vähintään lottopotti taskussa :D

No tämä on kyllä totta. Monesti olen tätä kyllä ihmetellyt, kun monilla on perhettä ja taloa ja autoa ja sitä sun tätä ihan niinkuin itelläkin ja silti pystytään hommaamaan toinen toistaan arvokkaampia laitteita. Tietysti jos ammatti on muusikko, niin sen vielä jotenkin ymmärtää, mutta tuskin kaikki täällä soittamisesta rahaa saa tai ole sitä lottovoittoa saanut. Eikä se mitenkään ole multa pois, vaikka toiset siihen pystyykin. Hieno hommahan se on, mut minä vaan ihmettelen...
JaaGeRMaisTeR
07.12.2014 20:06:43
Jousipolvi: No tämä on kyllä totta. Monesti olen tätä kyllä ihmetellyt, kun monilla on perhettä ja taloa ja autoa ja sitä sun tätä ihan niinkuin itelläkin ja silti pystytään hommaamaan toinen toistaan arvokkaampia laitteita. Tietysti jos ammatti on muusikko, niin sen vielä jotenkin ymmärtää, mutta tuskin kaikki täällä soittamisesta rahaa saa tai ole sitä lottovoittoa saanut. Eikä se mitenkään ole multa pois, vaikka toiset siihen pystyykin. Hieno hommahan se on, mut minä vaan ihmettelen...

Se on ihmeellistä miten joillakin lompakossa pysyy rahat. Itekkin tahtoisin. No mutta joskus lykästää ja voi laittaa sen hiukan kalliimman kitaran, vahvistimen yms.. :)
käsi
07.12.2014 22:28:29

Kohta käy huonosti. Kaksi viikkoa GAS:ttanut vahvistin osaston uusiminen. Osittain tarpeeseen osittain vain GAS:n takia. Nyt älytön hinku saada voxin nigh train 50w nuppi ja/tai marshallilta joku 2-kanavainen nuppi. Myös uusi kaappi tietenkin kuuluu mukaan, mutta siitä voi karsia. On se nyt saatana kun ei voi olla koskaan tyytyväinen soittokamoihin.
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Laulava Kylätohtori
08.12.2014 09:06:19 (muokattu 08.12.2014 09:07:42)
Jousipolvi: No tämä on kyllä totta. Monesti olen tätä kyllä ihmetellyt, kun monilla on perhettä ja taloa ja autoa ja sitä sun tätä ihan niinkuin itelläkin ja silti pystytään hommaamaan toinen toistaan arvokkaampia laitteita. Tietysti jos ammatti on muusikko, niin sen vielä jotenkin ymmärtää, mutta tuskin kaikki täällä soittamisesta rahaa saa tai ole sitä lottovoittoa saanut. Eikä se mitenkään ole multa pois, vaikka toiset siihen pystyykin. Hieno hommahan se on, mut minä vaan ihmettelen...

Päinvastoin. Jos olisin ammattimuusikko, joka kävisi kiertelemässä pizzerian nurkkia ja tanssiravintoloita elantonsa saamiseksi, niin mulla olisi juurikin tuo japanian Tokain strato ja sen lisäksi ostaisin jonkun mahdollisimman roudausystävällisen ja halvan mallintavan tms. mistä saisi kaikki tarvittavat soundit ulos edes kohtuullisella laadulla. Focus olisi kuitenkin keveydessä ja hinnassa. Mulle olisi aivan sama, millä soundilla sitä Paratiisia tai Vielä on kesää jäljellä vetelisi...

Mutta kun rahat tulee turvallisesti päivätöistä ja soitto on vain harrastus, niin nyt voin pistää kaikki liikenevät rahat pelivehkeisiin ja hifistellä niillä niin treeniksellä kuin kotonakin tuntien suurta tyydystä siitä, minkälaisen vivahteen se viimeisin putiikkipurnukka soundiini tuo... :)

JaaGeRMaisTeR: Se on ihmeellistä miten joillakin lompakossa pysyy rahat. Itekkin tahtoisin. No mutta joskus lykästää ja voi laittaa sen hiukan kalliimman kitaran, vahvistimen yms.. :)

Niin on. Itsellä ei pysy, vaan lähtevät sieltä lompakosta valitettavalla vauhdilla toinen toistaan turhempiin romuihin...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Attew
08.12.2014 10:35:59

Tällä kertaa gasin kohteena on kitarahuolto. Jos vaihdattaisi Schecteriin ainakin kaulamikin ja satulan sekä säädättäisi täydellisiin säätöihin. Tokaihin voisi myös vaihtaa kaulamikin. Ehkä jopa puolituksella - saattaisi hillitä vähän stratoon kohdistuvia mielihaluja, joita olen viime aikoina kokenut.

Kukakohan pääkaupunkiseudulla olisi sellainen kitarahuoltoja tekevä ammattilainen, joka ei tee asioita vähän sinne päin, vaan kerralla kunnolla?
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Jousipolvi
08.12.2014 12:11:31
Laulava Kylätohtori: Päinvastoin. Jos olisin ammattimuusikko, joka kävisi kiertelemässä pizzerian nurkkia...

No juu, ehkä tuossa tilanteessa mahdollisimman kompakti ja kustannustehokas ratkaisu on paras. Itse ajattelin lähinnä sellaista tilannetta, jossa on kaikkia studiohommia ja erilaisia musiikkikuvioita. Niitä laitteta voi kaiketi myös verotuksessa vähentää tjsp.. Ja näillä arvokkailla laitteilla tarkoitin lähinnä laadukkaita ja siksi arvokkaita vehkeitä. Tietty, onhan niitä ihan laadukkaita budjettiluokassakin vissiin, mut en sitten tiedä kelpaako ne näille ammattilaisille, jotka ei enää pitserioiden nurkissa pyöri.
LesPaul70
08.12.2014 12:54:01
Mä tapaan vähän kahdenlaista asennetta ammattilaisilla ja puoliammattilaisilla.

Yleensä sellaiset ammattilaiset, jotka ovat kouluttautuneet ammattimuusikoiksi (erityisesti klassisella puolella siis) panostavat siihen, että työvälineet ovat riittävän hyvät. Soittimeen syntyy tietynlainen kiintymyssuhde, ja artisti tuntee ylpeyttä siitä. Tämä ei tarkoita sitä että viulujen pitää olla Stradivariuksia tai jotain tiettyjä merkkituotteita, täysammattilaisilla ei tulotaso sitä välttämättä mahdollistaisikaan, mutta hyvälaatuisia niiden kuitenkin on oltava. Ammattilainen kyllä osaa valita sopivimmat työvälineet, joilla saa homman hoidettua.

Toinen on minimalistinen linja eli otetaan halvin ja helpoin ratkaisu, jolla homma hoituu. Miksi pitäisi viedä kalliita merkkilaitteita johonkin kuppikunnan pikkuräkälään, jossa yleisö on niin kännissä ettei erota Squieria Fenkusta? Eikä sitten harmita niin paljon, jos kitarasta katkeaa kaula roudauksessa tai joku kaataa kaljat tai yrjöää vahvarin päälle. Tässäkin tapauksessa ammattilainen valitsee ne sopivimmat välineet, joilla saa homman hoidettua. Omat lempisoittimet ja keikkakamat voivat olla vaikka erikseen.

Vahvasti endorsatut nimiartistit ovat sitten oma lukunsa, mutta heitä ei Suomessa hirveän montaa ole. Pienempiä endorsementejä kyllä.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
jumara
08.12.2014 13:07:58
LesPaul70: Miksi pitäisi viedä kalliita merkkilaitteita johonkin kuppikunnan pikkuräkälään, jossa yleisö on niin kännissä ettei erota Squieria Fenkusta?

Haa!

Näinkö se kitarakamakilpailun perimmäisin ajatus tulikin salakavalasti esiin? One-upmanship. Respect within the peers. Brand before product.

Eikä saa sitten suuttua.
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
Jousipolvi
08.12.2014 13:14:44
kekkuliheikki: Nyt on menossa taas suvantovaihe.

Vuoden toisella neljanneksella yleensa repeaa.

Toihan on tätä muodissa olevaa kvartaalitaloutta...
JaaGeRMaisTeR
08.12.2014 14:18:49
Taisipa keksiä vahvistin ongelmaan ratkaisun.. Irig vähän kaasuttelisi. Taidan hakea moisen tänään. Eipä sitten ketuta, kun Dean roikkuu torilla.
erty
08.12.2014 22:25:24
Kaasuttelijoita varten on näemmä vihdoinkin tehty "vintage-korrekti" MIM Jazzmaster: https://www.youtube.com/watch?v=Hx0 … E&list=UUI5tGbwiVHy4BsZUXcSWvwQ
JaaGeRMaisTeR
08.12.2014 22:40:16
Ojasta allikkoon jne.. Nyt tekisi mieli Randall RH5 nuppi ja 212 kaappi. Sellasta taas vaihteeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)