Aihe: Kitaristille rumpukonetta?
1
HeavyMan
24.05.2004 18:05:53

En nyt oikein tiedä minne osastolle tämän pistän, mutta kun olen kitaristi niin pistänpä nyt tänne.

Nyt sattui niin että loppui minun osalta bändissä kitaran soittelu.
Eikä ole tiedossa mitään projekteja niin meinasin ostaa kotiin kaveriksi rumpukoneen. Mitä rumpukonetta suosittelisitte kun hintaa saisi olla korkeintaan n.200e.
Sitten vielä yksi kysymys: Voiko rumpukoneen kytkeä jotenkin tietokoneeseen ja nauhottaa sen kautta rumpuraidan?
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
trih
24.05.2004 18:10:43
Tuollainen on halpa ja kohtuullinen. Sieltä rumpukoneen ulostulosta vaan äänikortin sisäänmenoon. Bassoraidankin voi ohjelmoida.
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-133790.html
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
LaXu
24.05.2004 18:15:35
Vielä helpommaksi homma tulee, kun hommaat vain tietokoneelle rumpukone-softan. Esim. LeafDrums on ihan pätevä ja helppokäyttöinen progu.
HeavyMan
24.05.2004 18:29:00

Vielä helpommaksi homma tulee, kun hommaat vain tietokoneelle rumpukone-softan. Esim. LeafDrums on ihan pätevä ja helppokäyttöinen progu.

Kyllä mulla on leaf drums koneella mutta kun ei meinaa löytyä mistään kunnon sampleja sille. Ja sitten kun haluaa jammailla niin ei kehtaa aukaista konetta sen takia niin tuo rumpukone on parempi.
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
karkki
24.05.2004 19:18:36

Kyllä mulla on leaf drums koneella mutta kun ei meinaa löytyä mistään kunnon sampleja sille. Ja sitten kun haluaa jammailla niin ei kehtaa aukaista konetta sen takia niin tuo rumpukone on parempi.

Pakko mainostaa: mulla on Torilla juuri tuo ylempänä suositeltu rumpukone myynnissä.
HeavyMan
24.05.2004 21:22:10

Mitenkäs nuo zoomin härvelit kestää?
Pitääkö heti viikon päästä ostaa uusi?
trih
24.05.2004 21:23:38

Jaa. Mun ei ole tarvinnu yhtäkään zoomia vielä "uusia". Vanhin on varmaan 6-7 vuotta ;).
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Pitkavirta
24.05.2004 22:05:44
ModPlugTracker on toimittanu mulla tota virkaa, ei maksanu mitään ja toimii kuin synti.
karkki
24.05.2004 22:45:10

Miksei kestäisi? Eihän sitä kapuloilla lyödä, kone hoitaa kyllä rummutushommat.
Kumiankka
24.05.2004 22:45:25
Pelkkä rumpukone ei aina jaksa kovin pitkälle innostaa, ja useimmiten tarvii seurakseen mikseriä, kaikulaitetta ja jonkinlaisen äänentoistojärjestelmän, eli kitaravahvistimen kautta alkaa jossain vaiheessa puuduttamaan. Jos tällaiset löytyy niin zoomin vaihtoehto ei liene huonoimmasta päästä kun siinä muistaakseni on kohtalainen bassokin

Ittellä on ollut mahdollisuus valita molempien välillä, ja kyllähän tietsikka huonon rumpukoneen hakkaa. Voi kyllä olla että minulta puuttuu lahjoja rumpukoneen ohjelmointiin
kassus
25.05.2004 09:46:53
Bossin dr-3 on hyvä kone. Sata valmista tyyliä jossa on bassoa mukana. Itse voi tehdä rumpuohjelmia ja voi vaikka näppäilemällä soittaa rumpuja ja bassoa.
TLT-Team, takanani on loistava tulevaisuus.
karkki
25.05.2004 13:25:11

Mitenkäs tuosta rumpukoneesta kuuluvat nuo äänet?
Jääkö ne kovan kitaran soiton taakse ja voiko ne liittää stereoihin?

Rumpukoneesta itsesätään ei kuulu yhtään mitään, ääni pitää piuhalla johtaa johonkin: vahvistimeen, stereoihin, kuulokkeisiin, aktiivikaiuttimiin, tietokoneeseen tai vastaavaan.
Zoomissa on sekä äänen ulos- että sisääntulo. Jos käytät vaikka jotakin multiefektiä, voit ohjata sen äänen kulkemaan rumpukoneen kautta ja passata niiden keskinäiset volumet sen säädöillä sopiviksi. Tai sitten ohjata rumpukoneen äänen multiefektiin (jos siinä on line in -liitin) ja miksata äänet tasapainoon siellä.
Mahdollisuuksia on monia, oikea on etsittävä käyttämiesi kamojen perusteella.
Jaz
25.05.2004 13:35:33

Bossin dr-3 on hyvä kone. Sata valmista tyyliä jossa on bassoa mukana. Itse voi tehdä rumpuohjelmia ja voi vaikka näppäilemällä soittaa rumpuja ja bassoa.

Tuota bossia mä suosittelen kans. Kuuntele mun musanäytteestä miltä bossi kuulostaa.
karkki
25.05.2004 13:43:33

Sata valmista tyyliä jossa on bassoa mukana. Itse voi tehdä rumpuohjelmia ja voi vaikka näppäilemällä soittaa rumpuja ja bassoa.

Zoomista löytyy samat ominaisuudet,
Ziggy Bubba
25.05.2004 21:46:48

Mulla on tollaset Yamahan DD-55 padit. 2 pedaalia ja 7 padia (+kapulat). Noilla joutuu tosin tohon rumpujen soittoon paneutumaan hieman enemmän, mutta oikein hauska noilla on soitella nauhalle komppeja ja kepitellä päälle.. Onhan tossakin tietty valmiita komppeja.

Hintaa tais olla vuos sitten hiukan reilu 200€...
HeavyMan
25.05.2004 23:09:05

Kiitos kaikille avusta!
Satuin löytämään lähistöltä käytetyn bossin dr-3:n.
Menen testailemaan sitä tällä viikolla ja jos kone miellyttää niin varmaan ostan pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)