Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten selvisit diskoinfernosta?
1 2 3
sub zero
04.12.2014 12:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli täällä on paikalla 1970-luvun musiikkisotien veteraaneja, niin meistä nuoremmista olisi kiva kuulla, miten siitä diskoinfernosta oikein selvisi hengissä? Jatkuvatko traumat yhä vai onko psyykkinen puoli jo palautunut kuntoon?
 
Kansa tanssahteli, miehet kertovat
 
Vehkeet on levällään, sen kanssa eletään, sen kanssa edetään
Bonham
04.12.2014 13:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täh? Tämähän on sitä kaikkein parasta A-luokkaa!
 
https://www.youtube.com/watch?v=V7EfnYwpmOE
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
discominister
04.12.2014 17:04:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida hirveästi kuuskymppisiä täällä foorumilla liikkua?
 
Socialite
04.12.2014 19:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Täh? Tämähän on sitä kaikkein parasta A-luokkaa!
 
https://www.youtube.com/watch?v=V7EfnYwpmOE

 
Nimenomaan. Vaihtaisin nykypopin tuohon koska tahansa ja maksaisin vielä reilusti väliä!
 
Leikari
04.12.2014 20:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Ei taida hirveästi kuuskymppisiä täällä foorumilla liikkua?
 
... kuljin parempaa - so. silloin rock -musiikkia soittavissa paikoissa. Suorabiittinen perus Amerikan disco ei silloin napannut - soul ja funk kyllä & funkinpi disco, jota onneksi tuli jo silloin maxisingleinä ostettua. Aivot ovat tähän ikään (56) pehmenneet sen verran, että pervommatkin länkytykset saattavat kummasti viehättää.
 
Epämuusikko
05.12.2014 12:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Täh? Tämähän on sitä kaikkein parasta A-luokkaa!
 
https://www.youtube.com/watch?v=V7EfnYwpmOE

 
Ajassa 0.34 myöhästyvä basisti sekä kommentti "What did have to do wit Switzerland squash" huvittivat minua suuresti.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
StJerky
05.12.2014 12:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään tiedetään muten paljon huonomminkin asiat voi olla. Boney M ja Village People on oikeastaan varsin hyviä nykyiseen hittikamaan verrattuna.
 
jukkajylli
05.12.2014 14:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Nykyään tiedetään muten paljon huonomminkin asiat voi olla. Boney M ja Village People on oikeastaan varsin hyviä nykyiseen hittikamaan verrattuna.
 
Boney M on loitava. Gary Unwin, kuka lieneekin, on mun suosikkibasisteja. 70-luvun diskomusassa oli vielä ihan kunnon bändimeinki.
 
And it's just a waste of time..
haisu
05.12.2014 14:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän diskokausi oli parempi kuin 80-90 -lukujen vaihde gunsnroseseineen ynnä muine hirveine hard ja heavy rock kamaluuksineen. Se se vasta oli perseestä.
 
reaper666
05.12.2014 20:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä "löysin" itseni discoinfernon takia.
olin aikoinaan (olisko ollu sitten ihan sittä loppuaikaa -80) yhes discos. Jorasin rauhassa lattialla ja kuulin mahtavan biisin. Menin sit kysyy dj:ltä, että mikä tää on? Se kerto et tää on KISS ja biisi oli i was made for loving you. Ja mä olin myyty. Siitä se sit lähti.
Aika toki kultaa muistot saatanan muistaa väärinki.
 
Timi
05.12.2014 20:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Ei taida hirveästi kuuskymppisiä täällä foorumilla liikkua?
Heh!Taitaa olla useimpia.Kuin osaat kuvitellakkaan?
 
Vaikea.Mutta varma!
iPadGuitarist
05.12.2014 21:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Discot ja funkit oli rautaa. Pakko myöntää että jopa kasari alkaa kuulostamaan nyky"musiikin" rinnalla hyvältä - niin tai sitten olen vain wanha...
 
Alfons Åberg
05.12.2014 22:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Täh? Tämähän on sitä kaikkein parasta A-luokkaa!
 
https://www.youtube.com/watch?v=V7EfnYwpmOE

 
Oletin linkin takaa löytyvän Åke Blomqvistin.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
sustain65
06.12.2014 06:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin 70-luvulla vielä kovin nuori. Tykkäsin Abbasta, Boney M:stä ja Donna Summerista. Hienosti selvisin.
 
antnis
06.12.2014 12:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Olin 70-luvulla vielä kovin nuori. Tykkäsin Abbasta, Boney M:stä ja Donna Summerista. Hienosti selvisin.
 
Vihasin noita kaikkia 70-luvulla ja enpä voinut mitenkään ennustaa, että nykymusaan verrattuna nuokin saattaisivat joskus kuulostaa hyviltä...
 
Kailis
06.12.2014 12:19:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trauma tuli ainoastaan kun känniset inttipojat ryntäsivät tanssilattialle "You're in the army now" biisin aikana.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
jazzmies
06.12.2014 22:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä I Feel Lovet kyllä saivat pahoja fiiliksia, kunnes punk tuli ja pyyhkäisi traumat pois, mutta taas yks neropattitrio keksi levyttää sen uudelleen 1993...
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Funkånaut
07.12.2014 18:46:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis I Feel Lovehan on nerokas biisi. Etenki Donna Summerin orkkis täyspitkänä versiona. Kivasti Kraftwerkia yhdistetty R&B:hen. Hypnottiinen simppeli rytmiraita ja kaikki. Miten siitä ei voisi pitää?
 
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
jukkajylli
07.12.2014 22:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Nämä I Feel Lovet kyllä saivat pahoja fiiliksia, kunnes punk tuli ja pyyhkäisi traumat pois, mutta taas yks neropattitrio keksi levyttää sen uudelleen 1993...
 
Hoho. Siitäs sait.
 
And it's just a waste of time..
Osteri
08.12.2014 00:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän siitä selvisi hyvinkin. Uskottelen itselleni, että 80-rock pelasti ja enimmäkseen noin tapahtuikin, mutta aina välillä tulee fiilisteltyä noita vanhoja discobiisejäkin. Tässäkin lähtee hieno kappale hyvin nousuun siinä just ennen kahden minuutin https://www.youtube.com/watch?v=n3rEzI0PtPA
 
Knock on wood, Ring my bell ja mitä kaikkea siinä infernossa soikaan....heh...
Disco Inferno kappaleena muuten on ihan keskeisiä asioita takavuosilta. Chic oli hienoa kuunneltavaa ja onpa sen keulahenkilö Nile Rodgers mukana toissa kesän Daft Punk hitissäkin, ihan selkeetä discosoundia https://www.youtube.com/watch?v=5NV6Rdv1a3I
 
Vaimon vinyyleissä noita näyttää jokunen olevan, itse olen ostanut vain yhden levyn. Niin mikäs on se kaikkein paras levy? Kuka mistäkin tykkää mutta itselleni tärkeimmäksi jäi Dee Dee Jacksonin konseptilevy Cosmic Curves josta teille fiilisteltäväksi vaikka tämä https://www.youtube.com/watch?v=ZzO14B1ifxk
Ei mitään taiteellista/taidokasta mutta jotenkin se koko levyn läpi etenevä tarina silloin osui.
 
Onhan noita jälkikäteen hauskaa kuunnella ja hieman silmä poskella mennään joo, mutta discoilusta selvittiin :) Ei tätä kyllä enempää kerralla pysty käsittelemään, tarvii kyllä jo raskasta rockia tasapainottamaan ellei olis uniaika.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «