Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vahvistin/nuppi suosituksia
1 2
samppa80
04.12.2014 23:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli olisi hieman ajatuksissa päivittää nuppia tai ostaa combo tyyppinen vahvari.
nykyinen on marshallin 100w transistori nuppi + 4x12" kaappi.
 
soundiksi olisi tarkoitus löytää hellacopters / babies tyyppinen rouhea soundi.
orangea on toisinaan kehuttu..onko kokemuksia? tai muuta vastaavaa?
cleani ja särökanava olisi jees. ja volyymin pitäisi riittää treenis/keikka touhuun.
 
joten, ehdotuksia, mielipiteitä :)
 
Jucciz
04.12.2014 23:47:13 (muokattu 04.12.2014 23:48:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks vois olla esim. Orange AD30HTC -nuppi: kaksi erillistä kanavaa ja rouheaa rokkimenoa. Noin 800 euroa käytettynä. Nykyisellä kaapillakin saattaisit päästä ainakin alkuun, ja vaihdat sitten tarvittaessa parempaan jos budjetti kasvaa.
 
http://www.thomann.de/fi/orange_ad30htc_gitarrentopteil.htm
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
freakingenius
05.12.2014 08:08:47 (muokattu 05.12.2014 08:11:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos rahaa löytyy niin miksei saman tien Marshallia kehiin mitä Dregenkin käsittääkseni käyttää? Edit. Eiku bassmania se käyttääkin ilmeisesti. Sori.
 
samppa80
05.12.2014 21:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähän sitä ostaisi, jos olisi sitä ylimääräistä...
jonkin verran alle tonnin pitäisi löytyä jonkinmoinen.
 
freakingenius: Jos rahaa löytyy niin miksei saman tien Marshallia kehiin mitä Dregenkin käsittääkseni käyttää? Edit. Eiku bassmania se käyttääkin ilmeisesti. Sori.
 
Myrkky Nuoli
05.12.2014 22:56:02 (muokattu 05.12.2014 23:00:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samppa80: kyllähän sitä ostaisi, jos olisi sitä ylimääräistä...
jonkin verran alle tonnin pitäisi löytyä jonkinmoinen.

 
Kyllähän alta tonttuun saa käytettynä jo vaikka JCM800:n tai Bassmanin. JCM:t pyörii kaheksassa huntissa, kakskanavaiset mallit irtoaa monesti halvemmallakin. Silverface Bassmaneja saa hyvänä päivänä 850€ tietämillä, keskimäärin ehkä vähän enemmän. Jos jaksaa jenkkilästä tilata suomeen niin rahtien ja tullien jälkeen tulee halvemmaksi kuin kotimaan markkinoilta.
 
Orangehommiin jos lähdetään niin AD30 ja OR50 on mun suositukseni. Molempia saa 850€ tietämillä käytettynä.
 
More Nintendo, less Marshall.
samppa80
06.12.2014 01:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kylläpä se varmaan noista löytynee, mitä haetaan.
vähän samoilla linjoilla itsekin...käytettykin kävisi, täytyy tarkkailla :)
 
mickey76
06.12.2014 16:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjetista et maininnut mitään, mutta Orange ja Marshall lienevät nuo yleisimmät suositeltavat merkit. Itse soitan soundilla, joka lienee samalla hehtaarilla, kun Copters ja Babies lukeutuvat omiinkin suosikkeihin.
 
Orange Rocker 30 on vahvistin, jota voin suositella. Käytettynä torilta lähtee parhaillaan 600 euron hintaan. Ja vaikka onkin "vain" 30 wattinen, niin kertaakaan ei ole treeneissä teho loppunut kesken.
 
Marshallilta löytyy myös edullisempia malleja, joita paljon parjataan osin turhaankin. JCM 900 on sarja, josta löytyy useampia eri malleja. SL-X ja Mk III ovat mielestäni oikeinkin hyviä vahvistimia rokkitouhuihin ja tuosta Dual Reverbistäkin monet ovat saaneet hyvää soundia ulos, vaikka se niin haukuttu malli onkin.
 
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
samppa80
12.12.2014 23:05:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edelleen mietinnässä vaihtoehdot...
mitenkäpä orangelta dual terror tai thunder 30? eikös nuo ole kiinan vehkeitä vai olenko ymmärtänyt väärin.
 
calluna
13.12.2014 08:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samppa80: edelleen mietinnässä vaihtoehdot...
mitenkäpä orangelta dual terror tai thunder 30? eikös nuo ole kiinan vehkeitä vai olenko ymmärtänyt väärin.

 
Kiina kyllä.
 
Yksi hyvä vaihtoehto on Laney, ainakin Lionheart-sarjan 20W nuppi oli mainio.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
käsi
13.12.2014 17:55:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mickey76: Budjetista et maininnut mitään, mutta Orange ja Marshall lienevät nuo yleisimmät suositeltavat merkit. Itse soitan soundilla, joka lienee samalla hehtaarilla, kun Copters ja Babies lukeutuvat omiinkin suosikkeihin.
 
Orange Rocker 30 on vahvistin, jota voin suositella. Käytettynä torilta lähtee parhaillaan 600 euron hintaan. Ja vaikka onkin "vain" 30 wattinen, niin kertaakaan ei ole treeneissä teho loppunut kesken.
 
Marshallilta löytyy myös edullisempia malleja, joita paljon parjataan osin turhaankin. JCM 900 on sarja, josta löytyy useampia eri malleja. SL-X ja Mk III ovat mielestäni oikeinkin hyviä vahvistimia rokkitouhuihin ja tuosta Dual Reverbistäkin monet ovat saaneet hyvää soundia ulos, vaikka se niin haukuttu malli onkin.

 
Yleisesti JCM 900 on paljon laadukkaampi sarja kuin sen maine on. Ehkä pahin haukkumis aalto on ohi kun maksulta tuli muita paljon haukuttuja sarjoja. Ehkä toi sarja vaan ei päässyt siihen JCM 800 meininkiin, siksi haukuttu paskaksi. Noita saa nykyään kohtuu hintaan, niistä useammalla versiolla pääsee tuohon soundiin käsiksi mitä aloittaja hakee
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
jelma
14.12.2014 22:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni "bäkkärit" ovat soittaneet mm. Tommy Folkessonin modaamilla Marshalleilla ja Custom Audio Amplifiersin nupeilla. Gainia noissa paljon enemmän kuin tavallisissa jcm800/900 nupeissa, vaikka samoissa saundimaailmoissa mennään.
 
#Mainosvaroitus#
Jos asut/liikut Helsingin suunnalla, voisi minulla olla oiva lääke vaivaan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=951129
Tervetuloa testaamaan ;)
 
Metalkallo
10.08.2015 01:14:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on semmoinen onkelma, että vahvistimen valinnan vaikeus. :P
 
Tykkään soitella Randy ajan Ozzy tuotantoa että Jimi Hendrix tyyppistä Hendrixiä ja tykkään marsun plexi soundeista paljon, enempi kuin vaikka jcm800 soundeista. Eli vintage soundi the thing.
 
Mulla on marsun 4x12 kaappi ja vaikka Blackstarin myytyä mulle jäi tuo marsun mosfet (josta kyllä tykkään ihan) niin silti kaipaan sitä hieman putkimaisempaa soundia (höhö). On mulla kyllä tuo marsun jtm1 nuppikin joka on putki, mutta olisihan sillä hyvä olla isovelikin. :)
 
Nupilla olisi tarkoitus pystyä soittaan myös kerrostalossa eli hyvä olisi olla master volume tai volumet vaikka kaikille kanaville + master jotta voisi tuutata vahvaria helpommin myös säröille. Tykkään kyllä soitella myös puhtaita että hyvät puhtaat on myös plussaa. Mitä te jotkut siellä jossakin suosittelisitte marsulta tähän pohjautuen? Taitaa olla aika vähän vaihtoehtoja?
 
Ei tartte olla täysin putkipeli vaan voi olla myös hydridi. Tykkään paljon mun valvestate 8240 combosta joka on hydridi ja siinä on vaan yks ecc83 putki. Tuon kun pystyisi yhdistämään mun 4x12 kaappiin sillein et komboa pystyisi käyttämään sen jälkeen myös normi kombona niin olisi täydellistä, muuta en tartteis, se olis siinä.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Metalkallo
05.06.2016 20:11:15 (muokattu 08.06.2016 01:06:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, tuossa onkin ylempänä mun vanha viesti. :)
 
Mutta... Nyt kiikaroin comboa, ja tarvittavat ominaisuudet olisivat nämä:

-Pystyy liittämään 4x12 kaappiin(16ohm).
-Putkipeli joka mielellään 30w tai 40w ja 12' kajari mielellään
-Hyvät/mainiot puhtaat
-2 kanavainen (puhdas ja särö) olisi hyvä
-Hyvä luotettavuus tärkeä ominaisuus
 
Tuossapa nuo itselle tärkeimmät asiat combossa.
 
Olen löytänyt itse jo...

-Peavey classic 30w (tosin combon oma kajari jää päälle kaappiin liitettäessä, pystyy kuitenkin modaamaan jakilla)(onko luotettava peli mietityttää, kun näyttäisi ehkä kuumentuvan jonkin verran yhden y-tube videon mukaan? Hyvät puhtaat. Soundi miellyttää itseäni ainakin puhtaissa.)
 
-Hughes & Kettner Edition Tube 20th Anniversary combo 20w (vaikuttaa suht pätevältä puhtaissa että säröllä, mutta on vain 20w ja en tiedä tuonkaan luotettavudesta? Ulkonäkö antaa kuvan hieman halvasta. Saa liitettyä kuitenkin myös kaappiin koska 8-16ohm liitäntä takana.)

-Fender super champ x2 15w (tämä oli mulla ensimmäisenä mielessä, ja tätä olen testannutkin liikkeessä vähän kuin vahingossa. Hyvät puhtaat, mutta on vain 15w peli ja 10' kajari, hmm? ja onko se nyt aivan varmaa että tämän voi huoletta liittää 4x12 kaappiin 16ohm rikkomatta mitään? Fenderin puhtaista kyllä pidän paljon.)
 
-Marshall dsl40c 40w (tätä on tullut mietittyä aika rankasti, vaikuttaisi ehkä parhaimmalta vaihtoehdolta koska lukenut paljon hyvää tästä netistä. Tietty netti ei kerro kaikkea, mutta on se alku. Hyvät perus marsu soundit ja marsusta pidän, mutta ne puhtaat? Varmaan ihan hyvät, mutta kuinka hyvät? Marsuja pidetään monesti aikalailla rokki/hevi vehkeinä ja se ei ole mulla pääasia vaan vähän molemmat. Blues ja rock pääasia. Onko vahvarissa huonojakin puolia? Pystyykö soittamaan myös kotona suht hyvillä soundeilla?)
 
Näyttäis kyllä, että tälläkin kertaa kaikki tiet vie marsuun..
 
Tuossa nuo omat löydökset tähän asti. Saa ehdottaa jos on muita hyviä mielessä jotka eivät ole kuitenkaan liian kalliita, eli abouttia rallaa sinne 700e paikkeille stopataan, tai vähän yli. Periaatteessa tuon marsun hintahaarukalle.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Dropped C
06.06.2016 15:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

50W yksikanavainen JCM800....
 
Metalkallo
06.06.2016 16:34:06 (muokattu 06.06.2016 16:36:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: 50W yksikanavainen JCM800....
 
Paljos tuollainen yleensä kustantaa käytettynä?
 
Oliskos teillä suosituksia mitkä combot on erittäin luotettavia eli kestäviä ja ei maksais taivaita, ja missä olis hyvä puhdas kanava? Tuntuu, että minkä tahansa combon löydänkin minkä puhtaat kuulostaa hyvältä, mainitaan sitten kuitenkin monesti jokin vika tai luotettavuuden pula kun lukee niistä käyttäjä kokemuksia?
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Shredator
06.06.2016 16:41:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: 50W yksikanavainen JCM800....
 
Mikäs tämmöinen? :D Kaikki JCM800:t ovat kyllä kaksikanavaisia, vaikkeivat siinä mielessä kuin nykyään kaksikanavaisuudella mielletään...Eli eivät jalkakytkimellä vaihdettavia.
 
2203/2204 -mallia liikkuu 800-1000e väliltä nykyään, combot asettuvat varmaan tuohon samaan haarukkaan.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Metalkallo
06.06.2016 17:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Fender super champ x2:n kun on pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa, niin onko kellään kertoa siitä kokemuksia? Onko vahvari luotettava? Hyvät soundit ainakin on selvästi.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Dropped C
07.06.2016 22:47:39 (muokattu 07.06.2016 22:48:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mikäs tämmöinen? :D Kaikki JCM800:t ovat kyllä kaksikanavaisia, vaikkeivat siinä mielessä kuin nykyään kaksikanavaisuudella mielletään...Eli eivät jalkakytkimellä vaihdettavia.
 
2203/2204 -mallia liikkuu 800-1000e väliltä nykyään, combot asettuvat varmaan tuohon samaan haarukkaan.

 
Eivät takuuvarmasti ole. Reeniksellä on näitä yksikanavaisia 50W malleja kaksinkin kappalein. Mahtavan kuuloisia luukutettuina. Hinnaksi sanoisin sen n. 800€.
 
Shredator
07.06.2016 22:55:30 (muokattu 07.06.2016 23:02:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Eivät takuuvarmasti ole. Reeniksellä on näitä yksikanavaisia 50W malleja kaksinkin kappalein.
 
Toki helpottaisi varmaan jos kertoisit mitä mallia tarkoitat? 1959/1987, sekä 2203/2204 ovat taatusti kaksikanavaisia mutta kuten aiemmin sanoin, eivät siinä merkityksessä kuin nykyään tällaiset ymmärretään. Eli kanavaa ei voi vaihtaa kuin vain siirtämällä piuhan toisesta inputista toiseen (HI ja LO -kanavat). Toki 1959/1987 toimii a/b-switchilläkin, vaikkakin kanavat vuotavat hieman.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Jucciz
08.06.2016 00:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Jimi Hendrix tyyppistä Hendrixiä
 
Älä helkkarissa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «