Aihe: Koteloiden hajut
1 2 3 4 5 6
Myrkky Nuoli
05.12.2014 03:03:11
tommi m: Haiseepas.
Jos ei tiedä mitään, ei kannata tulla tekemään ittestään itteään tyhmempää.

Tsorppa, mutta kyllä se oot sie kun oot tässä kohin väärässä. On tullut nitrolla ruiskuteltua ja ei se kyllä haise muutaku liuottimelle. Nojoo, on siinä kuivana semmoinen tietyn tyyppinen haju jonkin aikaa, mutta tuo vanilja tulee kyllä laukkuihin laitettavasta hajusteesta. Vai osaatko selittää, miksei nitrolakatut fenderit tuoksu Gibsonille?
More Nintendo, less Marshall.
GiovanniDiRondo
05.12.2014 06:58:40

Myrkky Nuoli: Tsorppa, mutta kyllä se oot sie kun oot tässä kohin väärässä. On tullut nitrolla ruiskuteltua ja ei se kyllä haise muutaku liuottimelle. Nojoo, on siinä kuivana semmoinen tietyn tyyppinen haju jonkin aikaa, mutta tuo vanilja tulee kyllä laukkuihin laitettavasta hajusteesta. Vai osaatko selittää, miksei nitrolakatut fenderit tuoksu Gibsonille?

Mun fender tuoksuu Gibsonille.
Rämppy
05.12.2014 08:53:50
Kerran erehdyin ostamaan thomannin halpislaukun. Aina kun laukun avasi, huoneen täytti niin tuikea liiman odööri, että sitä kun hengitti ei ollut pariin tuntiin mitään asiaa autolla liikenteeseen. Tuulettelin lootaa ulkosalla pari päivää, ei auttanut. Sitten ostin aktiivihiili-raikastimen laukun sisälle. Auttoi vähän. Ajan kanssa dunkkis hieman lientyi, muttei kokonaan. Muutenkin paska laukku. Hävitin pois. Oikea osoite olisi ollut Ekokem.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Jäärä
05.12.2014 09:15:46 (muokattu 05.12.2014 09:18:26)
Klasarin laukku tuoksahtaa joltain hyvältä, en kyllä tiedä miltä. Sähkökitaroiden laukut eivät tuoksu oikein miltään paitsi Peavey Wolfgangin laukku haiskahtaa voimakkaasti lehmän paskalle/navetalle. Vaikka kuinka tuulettaa niin haju ei vain poistu. Ostin ko. kitaran käytettynä ja aina laukun jossain vilahtaessa pohdin ankarasti, että miten ja missä sitä on muinoin säilytetty?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
A.O.K.
05.12.2014 09:17:46 (muokattu 05.12.2014 10:34:19)

Gabe: Pitääpä muistaa olla ostamatta sulta laukkua torilta. :D

:D Raadon hajuhan olisi true-kuolometallin soittajille vaan plussaa! Pitäisiköhän laittaa torile.

Ei vaan, noi on pitopelien koteloita joten ei ne torille tule :)
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Muovinen
05.12.2014 10:19:40

CS Gibsonin laukku tuoksui pehmeän vaniljaiselle ja se oli muutenkin kaikin puolin hiano ja laadukas keissi. Sittenpäs ostin Ranskasta basson ja sitä laukkua oli hajun perusteella varmaan säilytetty jonkun pubin nurkassa viimeiset 30 vuotta. Oikein sellainen tumma ja raskas meininki ja haju oli tarttunut myös bassoon. Soittimen käsittelin Gorgomytellä ja laukun heitin talveksi varaston välikatolle puoliaukinaisena. Nyt molempia pystyy pitämään sisätiloissa. Muissa koteloissa en ole havainnut mitään erikoisempia ödöörejä.
edenbeast
05.12.2014 10:38:22
Mun muinaisen Charvelin laukussa oli kanssa joku ihme tuoksu. Huhujen mukaan sen lootan kanssa ei olis kannattanu tullin läpi yrittää :)
Tinippa84
05.12.2014 12:50:48

Mun ESP:n laukku haisee pahalle.... ehkä paskalle. Ois ihan mukava saada se käry pois jollain. Laukkua ei viitti avata sisätiloissa :D
Dropped C
05.12.2014 12:51:45
Mun 86-vuodelta olevan Explorer-basson laukun karvat haisee ihan rehellisesti pahalta. Kaikki vuosien hiki, yms. schaiba tarttunut sinne kypsymään.
jhlamm
05.12.2014 20:16:41
Tinippa84: Mun ESP:n laukku haisee pahalle.... ehkä paskalle. Ois ihan mukava saada se käry pois jollain. Laukkua ei viitti avata sisätiloissa :D

Ostin aikoinani jotain prismassa myytävää hajunsyöjä sprayta. Olin ostanut baarissa 10v käytössä olleet cerwin vegat jotka haisivat asiaan kuuluvilta. Puolen pulloa meni, mutta neljä koteloa haisi sen jälkeen inhimmilliseltä.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Master Of The Universe
05.12.2014 20:36:09
Kissat (ne eläimet) tykkää Gibsonin vaniljasta. Huonosti on malttanu laukkuun laittaa. Taidan hieroa laukkua vähän kaulaan, jos baariin illalla menis...
Less is more...How can less be more?! It's imbossible! More is more! -Yngwie fucking Malmsteen-
Gary Enfield
05.12.2014 21:08:58
Jos tuo olis niin, että kun mennään tonnin kipurajan yli niin saa hajustetun kotelon. Halpasarjalaiset saa liimankäryjä. Vitnagen ystäviä ei lasketa, koska ei heidän kokemukset kerro mitään kitaranvalmistajien hajupolitiikasta. Se kertoo kunkin soittimen reitistä.
Kristillinen, raitis ja tupakoimaton musiikin ystävä edellisenä omistajana olisi hyvä juttu.
Savu
05.12.2014 21:18:27
Japanilaiset J. Craftin Ibanezi kotelot on kaikki haissut samalta. Semmonen hämy haju, joka tarttuu myös kitaraan.
"Torilla" tavataan!
Zambe88
05.12.2014 22:28:17

Tuli tuossa muutama viikko sitten hommattua uusi Gibsonin Thunderbird ja ensimmäisen kerran kun avasin laukun tuoksu oli enemmänkin muovailuvahamainen kuin vaniljainen.
Nyt kun laukkua on tullut auottua usein niin tuoksu on muuttunut juurikin vaniljaiseksi ja täytyy sanoa, että meikä tykkää siitä tuoksusta ja siitä kun se tarttuu käsiin soittamisen aikana.

Pitäisikö sitä tehdä testi, että tuleeko sitä soitettua useammin soittimilla joiden laukut tuoksuvat paremmalta?:)

Toki jonkun mielestä se raato saattaa tuoksua paremmalta kuin esim tuo vanilja:)
If it's too loud, you're too old!
Myrkky Nuoli
05.12.2014 22:52:23
GiovanniDiRondo: Mun fender tuoksuu Gibsonille.

Kyseessä onpi poikkeus ja sille on jokin muu syy kuin nitrolakkaus. Jos me nyt siis puhutaan siitä vaniljan tuoksusta.
More Nintendo, less Marshall.
Hi-Power
05.12.2014 23:35:47

Myrkky Nuoli: Kyseessä onpi poikkeus ja sille on jokin muu syy kuin nitrolakkaus. Jos me nyt siis puhutaan siitä vaniljan tuoksusta.

Wunderbaum kitaralaukussa saa fenkunkin tuoksumaan Gibbonilta.. en kyllä käsitä miksi pitäs... onha se tieten aika mukava tuoksu tuo vanilja
lehtiju2
06.12.2014 00:47:15
Miksi minä luen tätä ketjua?
uusiipe
06.12.2014 03:38:25
Kaveri osti kirpparilta vanhan venäläisen haitarin. Laukkua avatessa ei haissut miltään, mutta sitten kun siitä nykäisi soinnun, niin ilmoille pelmahti hirvittävä p***kan haju. Seisotti sitä pari viikkoa parvekkeella, mutta haju ei lähtenyt mihinkään. Aina kun sitä soitti, aina se haisi.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
markkuilari
06.12.2014 05:47:29
lehtijuh2: Miksi minä luen tätä ketjua?

Koska haju vaikuttaa saundiin, ja jos haju tulee Kiinasta, niin se haju on huonolaatuista ja Ameeriikassa haju on laadukkaampaa. Perusteitahan tähän ei ole, mutta täytyyhän sen olla, koska se maksaa enemmän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)