Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar ID Core 20 - Roland Cube 20GX
1
Getzlaf
04.12.2014 14:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve terve!
 
Olen tässä soitellut akustista pari vuotta ja vähän on ruvennut siirtyminen sähkökitarankin pariin jo kutkuttamaan. Kitara on jo löytynyt, mutta vahvistimen puolelta olen epävarma. Sori jos jotakuta rupee sylettää tämä teksti, en siis tosiaan tiedä mitään sähkökitarajutuista - ainakaan vielä.
 
En ole vielä päässyt kokeilemaan tai kuuntelemaan kumpaakaan vielä itse, mutta molemmat vaikuttavat hyvältä vaihtoehdolta aloittelevalle sähkökitaristille.
Vaihtoehtoina ovat siis otsikossakin mainitut Roland Cube 20GX ja Blackstar ID Core 20. Blackstar hinnaltaan muutaman kympin halvempi.
 
Tykkään soitella muun muassa Dire Straitsia, RHCP:tä ja AC/DC:tä, jos sillä nyt on jotain merkitystä, että kummasta löytyy paremmat säädöt näiden bändien kappaleiden soittamiseksi. Tarkoitus soitella ja treenailla pienessä omassa kämpässäni, eli ei mitään 1000 neliömetrin keikkasaleja, joten turha ehdottaa mitään supermegajystkypakettia, jolla räjäyttää tärykalvot Timbuktuun.
 
Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä, mitä olette kyseisistä vempeleistä mieltä. Ainiin, kitarani on ESP LTD EC-200QM, jos silläkään on mitään seksuaalista merkitystä tässä hommassa.
 
Kiitos jo etukäteen kaikille asiallisen vastauksen antaneille. Cheers!
 
hallu
04.12.2014 15:21:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä ääni Blackstarille ihan vain siksi, että sellaista olen kokeillut ja nähnyt tositilanteessa käytettävän ja se oli mielestäni ihan hyvä vahvistin (vaikka säröosasto tuntui pikkuisen puuroutuvan isoimmilla säröillä, mutta en ehtinyt sitä säätelemään kunnolla joten kyllä sieltä varmaan mieleinen särö olisi löytynyt). Rolandista ei ole mulla kokemusta paitsi Mikrocubesta enkä siitä oikein tykännyt, mutta se voi johtua siitä pienestä kaiuttimestakin.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Metalkallo
04.12.2014 16:34:22 (muokattu 04.12.2014 16:35:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin suosittelisin tuota Blackstaria mieluummin noihin musamieltymyksiin koska se taitaa olla enempi lähempänä marsun tyylistä soundia ja taitaa kuulostaa hiukka paremmalta muutenkin kuin roland. Ja siinä on vielä tuo ISF säätö millä saa amerikkaa tai englantia soundiin riippuen kummalla puolella säätöä pitää.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Aurora Borealis
04.12.2014 18:02:15 (muokattu 04.12.2014 18:05:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstaria minäkin komppaisin. Cube ei onnistu kuulostamaan luonnolliselta, vaikka miten ruuvaisi.
 
"Romut torille. Muuten menee yöunet" -kekkuliheikki
Getzlaf
05.12.2014 07:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika Blackstar-voittoista näyttää olevan...
 
Kertokaas vielä lisää kokemuksianne ja kahtotaan löytyykö yhtään kannatusta Rolandin puolesta.
 
Thänks!
 
freakingenius
05.12.2014 08:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että kummalla vaan pärjää aivan mainioisti. Varmaan aika pian hommailet jo uutta stygeä jos hommat alkaa kovasti kiinnostaa, mutta tollaset pikku vahvarit on myös hyviä myöhemoää elämää ajatellen esim. Keikoilla lämppäysvahvarina tai vaikka soittotunteja pitävälle.
 
freakingenius
06.12.2014 08:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt sais 140e Musamaailmasta Blackstarin.
 
http://www.musamaailma.fi/blackstar … core-stereo-20-kitaravahvistin.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «