Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koteloiden hajut
1 2 3 4 5 6
Gary Enfield
04.12.2014 19:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun ostin Gibson LP Studion sen kotelo haisi vaniljalta. Kun ostin Martin 000-16GT:n sen kotelo haisi toffeelta.
 
Meneeköhän noi merkeittäin vai malleittain? Jotain piiloviestintäähän toi on. Vai ruiskaseeko ne vaan jotain?
 
tommi m
04.12.2014 19:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson tapauksessa tuoksu tulee lakasta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=iqKOOM2y1rk
Alfons Åberg
04.12.2014 19:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Godinin TRIC case joka muistuttaa laitoskeittiöiden styrox-laatikoita, ei tuoksu yhtään miltään. Paitsi mieto Eri-Keeper.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
horseface
04.12.2014 20:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus tuliterä Flying Finn Custom, joka oli uudessa SKB:n laukussa. "Uuden auton tuoksu" oli alkuun huumaava. En oikein hahmottanut, kumpi alunperin tuoksui, kitara vai laukku, koska kummassakin se oli aika voimakkaasti havaittavissa.
 
Oli miten oli, näin on!
hallu
04.12.2014 20:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommi m: Gibson tapauksessa tuoksu tulee lakasta.
 
Mun Gibsoni ja sen kotelo ei haisseet miltään? olisivatko vaihtaneet lakkamerkkiä sitten vuoden 1995?
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
TTV
04.12.2014 20:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on erimerkkiset kotelot olleet yhtä lukuunottamatta miedon tuoksuisia; ESP:n Axxion laukku haisi märän elukan turkille. En tiedä mitä lie piisamia siihen oli käytetty, mutta haju oli voimakas ja epämiellyttävä, se ei myöskään heikentynyt vaikka koitti tuuletella useamman päivän kerrallaan...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
kekkuliheikki
04.12.2014 21:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotelon pitaa haista vanhalle nortille ja oksennukselle. Siinapa vasta kotelo. Aijai pojat!
 
En allekirjoita.
naavanka_
04.12.2014 21:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommi m: Gibson tapauksessa tuoksu tulee lakasta.
 
Keissin hajusteesta tulee ja sitä kautta tarttuu kitaraan.
Nitrolakka ei haise vaniljalle.
 
fox
04.12.2014 21:52:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Keissin hajusteesta tulee ja sitä kautta tarttuu kitaraan.
Nitrolakka ei haise vaniljalle.

 
Tämä.
Kyllähän noissa joissain itäisten maitten koteloissa oli niin juupelin kova liima, että piti koteloa ulkoiluttaa hieman..kun pienessä kämpässä meinas liuottimen aromeista johtuen silmät muljahdella nurinpäin..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
naavanka_
04.12.2014 22:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tämä.
Kyllähän noissa joissain itäisten maitten koteloissa oli niin juupelin kova liima, että piti koteloa ulkoiluttaa hieman..kun pienessä kämpässä meinas liuottimen aromeista johtuen silmät muljahdella nurinpäin..

 
Yksi, ainakin kahdeksan vuotta vanha, Thomannin kitarakeissi on uudesta asti haissut kirjaimellisesti ihan perseelle.
Haju ei lähde ulkoiluttamallakaan.
 
jhlamm
04.12.2014 22:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli sitten pakko mennä laukkujaan haistelemaan. Jacksonin caseissa (geneerinen dinky ja rärrä) haisi lievä eri keeper. Toinen oli myös höystettynä lievällä pähkinän hajulla o.O Wat?
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Musima Multistar Deluxe
04.12.2014 22:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kerran straton, johon oli tarttunut jonkinlainen hajustetuoksu siitä vanhasta laukusta, jossa se minulle toimitettiin. Laukun heitin välittömästi menemään. Hinkkasin ja puhdistin kitaraa aluksi, kuin viimeistä päivää, eikä mikään auttanut. Olin sitten jo laittamassa soitinta torille, mutta huomasinkin siinä, että kymmenen kuukauden seisottamisella tuo karmiva löyhkä oli mennyt katoamaan jälkiä jättämättä.
 
Oli sitten kanssa yksi korealaisen kitaran vanerirakenteinen laukku, joka tapasi jättää ominaishajuaan kitaraan aina, kun kitaraa oli pidetty sen sisällä. Olin ostanut nuo uutena noin 20 vuotta sitten. Älysin vasta viime kesänä tuulettaa tuota laukkua pitämällä sitä auki muutaman viikon ajan, jonka jälkeen koko hajuilmiö oli historiaa.
 
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf
rheinone
04.12.2014 23:24:49 (muokattu 04.12.2014 23:26:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho! Helvetin hyvä ketju.
 
Saadaanko tässä nyt korrelaatio ihanasti relikoituneen luutun ja karseelle döfäävän keissin välillä? Niin uskon oman polaris white sg:n ja röökille löyhkäävän chainsaw-casen yhteisvaikutuksessa tapahtuneen; Siis värien kulahtaminen.
 
Black Sabbath ruined my life.
tommi m
04.12.2014 23:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Keissin hajusteesta tulee ja sitä kautta tarttuu kitaraan.
Nitrolakka ei haise vaniljalle.

 
Haiseepas.
Jos ei tiedä mitään, ei kannata tulla tekemään ittestään itteään tyhmempää.
 
http://www.youtube.com/watch?v=iqKOOM2y1rk
A.O.K.
04.12.2014 23:37:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vedän varmasti voiton pahimman hajuisesta casesta. Pari tyhjää koteloa ja pussia oli portaiden alla jemmassa, ja kissa oli ilmeisesti tuonut pihasta hiiren sisälle joka oli ryöminyt kuolemaan sitten noiden koteloiden ja pussien alle. Mätäneminen oli jo aika pitkällä kun tuon huomasin, koko talo haisi siinä vaiheessa raadolle. Oli aika jynssääminen, jotain hajunpoistopesuainetta mulla taisi olla. Pussit pesin lisäksi pesukoneessa muistaakseni 90 asteessa. Aika pitkään olivat tuulettumassa, mutta pussit on käytössä vieläkin ja toinen kotelokin, eivätkä haise. Pahimmalta haissut kotelo on ollut autotallissa jo yli vuoden päivät tuulettumassa, ehkä siitä on nyt raadon haju hävinnyt tai sit homeen haju tarttunut tilalle :)
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Bosambo
04.12.2014 23:55:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vajaa pari vuotta sitten muilutin taas yhden Gibsonin Kitarakuusta kotiin ja vaatehuoneen nurkkaan palttoiden taakse jemmaan vaimolta piiloon.
"Nuuh, snifff" "Onpas täällä kiva tuoksu, mistä tää tulee?"
Ja taas mentiin hetki vi**u-ämpäri-ikkunaa.
 
naavanka_
05.12.2014 00:08:19 (muokattu 05.12.2014 00:40:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommi m: Haiseepas.
Jos ei tiedä mitään, ei kannata tulla tekemään ittestään itteään tyhmempää.

 
Ymmärrät sitten kun sinulla on omia lapsia.
 
E: Nitrolakka haisee nitrolakalle, ei vaniljalle.
Gibsonit haisee vaniljalle juurikin koska niiden keisseihin työnnetään vaniljaa.
 
Gabe
05.12.2014 00:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Mä vedän varmasti voiton pahimman hajuisesta casesta. Pari tyhjää koteloa ja pussia oli portaiden alla jemmassa, ja kissa oli ilmeisesti tuonut pihasta hiiren sisälle joka oli ryöminyt kuolemaan sitten noiden koteloiden ja pussien alle. Mätäneminen oli jo aika pitkällä kun tuon huomasin, koko talo haisi siinä vaiheessa raadolle. Oli aika jynssääminen, jotain hajunpoistopesuainetta mulla taisi olla. Pussit pesin lisäksi pesukoneessa muistaakseni 90 asteessa. Aika pitkään olivat tuulettumassa, mutta pussit on käytössä vieläkin ja toinen kotelokin, eivätkä haise. Pahimmalta haissut kotelo on ollut autotallissa jo yli vuoden päivät tuulettumassa, ehkä siitä on nyt raadon haju hävinnyt tai sit homeen haju tarttunut tilalle :)
 
Pitääpä muistaa olla ostamatta sulta laukkua torilta. :D
Jucciz
05.12.2014 01:01:20 (muokattu 05.12.2014 01:01:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Pitääpä muistaa olla ostamatta sulta laukkua torilta. :D
 
Mutta noissahan vasta onkin rot'n'rollia!
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Kaihua
05.12.2014 01:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velipoika osti tässä hiljattain käytettynä vuojen-pari vanhan Gibsonin ja kyllä siinä vain laukku tuoksahtaa vaniljalle. Oman flygarin ku ostin, ei laukku haissu ku laukulle.. :( Osansa tähän eroavaisuuteen voi tehä toki se että flygari ootti kahdeksan vuotta liikkeessä että joku onneton sen sieltä ostaa.
 
Yllättävää kyllä, kitara on oikein mainio vaikkei laukku vaniljalta tuoksukkaan.
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «