Aihe: Paljon rahaa=minkä kitaran ostaisit?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1012 13 14 15 16
Mikko L
02.12.2014 01:08:50

hevikukko: Niinpä niin! Kuinka monta Majestyä täälläpäin on ja kenellä? Olis kiva kuulla arvioita soitettavuudesta, soundeista, vireenpitämisestä josta tuskin tarvitsee hirveästi huolestua jne...

Jo omistamani JP6 Mystic Dream 2010 on kuin itse täydellisyys soinniltaan ja itse herra JP on saanut jo vissiin parikymmentä kitaramallia tuon jälkeen / (siis parisataa väreineen) käyttöönsä/suunniteltua. Ollaan jo kohta xxxxxxXI miljoonassa. Eiköhän tässä rumassa =) uusimmassa Majesty mallissa ole jo vireenpitävyys, intonaatiot, resonointi, soiminen + muut hässäkät kohdallaan. Mulle riittäis yksi JP kitara Ernie Ball Family Reserve "BFR" jostain puolivälistä tuotantoa ja olisin kahden musarini kanssa jo musikaalisessa heavenissa instrumentaalisesti ajateltuna. Perusmallikin hiotulla ja vahatulla kaulalla on niin namu soitannallisesti + soundit Piezoineen. Siispä yksi BFR ja loput vahvariin siitä 4000:sta. Yeah!

On tullut kokeiltua nämä kaikki EBMM-kitarat... omistan tällä hetkellä BFR:n. Silti paras oli ehdottomasti yksi niistä alkupään Mystic Dream JP6sista missä oli vielä paksu siivu ruusupuuta kaulassa ja kitara oli yksinkertaisesti parempaa laatua kuin nykyiset musarit. Se on nykyään bisnes, mutta ennen niillä oli vielä todistettavaa muille ihmisille! :)

Kyllä nuo Music Man JP:t on aika lähelle täydellisiä kitaroita. Myös PRS:n Custom 24set on meikän mieleen. :) Oikeastaan niissäkin sanoisin että ennemmin ostaa reippaalla tonnilla sellaisen vanhan hakatun PRS:n työhevoseksi. Ne on aivan mahtavia!
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
hevikukko
02.12.2014 01:21:47
Mikko L: On tullut kokeiltua nämä kaikki EBMM-kitarat... omistan tällä hetkellä BFR:n. Silti paras oli ehdottomasti yksi niistä alkupään Mystic Dream JP6sista missä oli vielä paksu siivu ruusupuuta kaulassa ja kitara oli yksinkertaisesti parempaa laatua kuin nykyiset musarit. Se on nykyään bisnes, mutta ennen niillä oli vielä todistettavaa muille ihmisille! :)

Kyllä nuo Music Man JP:t on aika lähelle täydellisiä kitaroita. Myös PRS:n Custom 24set on meikän mieleen. :) Oikeastaan niissäkin sanoisin että ennemmin ostaa reippaalla tonnilla sellaisen vanhan hakatun PRS:n työhevoseksi. Ne on aivan mahtavia!

Nice. Tuo PRS vois olla kova juttu seuraavaksi kokeiluksi. En ole saanut kouraan kuin muutaman liikkeessä nopsakkaan.
Allekirjoitus:
Tomtom
02.12.2014 09:35:27
Mikko L: .. Myös PRS:n Custom 24set on meikän mieleen. :) Oikeastaan niissäkin sanoisin että ennemmin ostaa reippaalla tonnilla sellaisen vanhan hakatun PRS:n työhevoseksi. Ne on aivan mahtavia!

>Sama vika rahikaisella, tosin minä kyllä kiinnittäisin kaikki rikkaan sedän rahat ja vielä naapurinkin rahat jotta sais mahd hienon. Ainoita kitaroita joita ei ole tarvinnut oston jälkeen säätää ja sopii omaan räpylään täydellisesti. Private Stock- kannet on parhaimmillaan jotain aivan käsittämätöntä. Soita jo setä! Ai, niin ei mulla oo setää.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Morri
02.12.2014 20:14:15
En ole vielä keksinyt itselleni parempaa kitaraa kuin tuo mun Ruokangas eli vaikka olisi rajattomasti valuuttaa niin enpä toisenlaista ostaisi jos vain yksi kitara pitäisi ostaa. Erilaisia toki voisi olla useita mutta ei parempaa omiin mieltymyksiini sopivaa.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
M4ss3 m/
02.12.2014 21:02:46 (muokattu 02.12.2014 21:03:04)
Ostaisin toisen mustan Ibanezin RG1570:n. Eiväthän nuo uutena ole kuin vähän päälle tontun, mutta maksoin omastani uutena vajaat 860€ niin tuntuu ihan rikolliselta hinnalta tuohon verrattuna maksaa yli tonni samanlaisesta vehkeestä. Ellen sitten omistaisi paljon rahaa.
sustain65
02.12.2014 21:06:56
M4ss3 m/: Ostaisin toisen mustan Ibanezin RG1570:n. Eiväthän nuo uutena ole kuin vähän päälle tontun, mutta maksoin omastani uutena vajaat 860€ niin tuntuu ihan rikolliselta hinnalta tuohon verrattuna maksaa yli tonni samanlaisesta vehkeestä.

No ei se sitten taida olla tässä ketjussa tarkoitetun kitaran tapainen, jos ei siitä voisi reilua tonnia maksaa.
hallu
02.12.2014 21:49:41
sustain65: No ei se sitten taida olla tässä ketjussa tarkoitetun kitaran tapainen, jos ei siitä voisi reilua tonnia maksaa.

No ei pidä liian ahtaasti tulkita tätä ketjun aihetta. Minusta tämä on ollut tosi kiinnostava ketju eikä kaikkein vähiten siksi, että tässä ei olla vielä ehditty alkaa edes riitelemään:-). Tässähän oiva tilaisuus myös luodata sitä miten eri tavalla me kitaroista ajatellaan. Toiset haluaa kaikkein kalleinta ja hienointa kustomshoppia ja toiset unelmoi tonnin liukuhihnakitarasta. Kun jo otsikossa raha suljetaan skenaarion ulkopuolelle, niin ai tarvitse miettiä mihin olisi varaa tms. tai vedellä mitään kateuskortteja esille, vaan voidaan ihan suoraan ja rehellisesti puhua meille kaikkein rakkaimmasta välineestä eli siitä kitarasta. Miten itse kukin sen ajattelee ja mitä arvostaa. Tähän mennessä on ainakin selvinnyt ettei tosiaankaan arvosteta samoja asioita (kaikki ei yllättäen haluakaan ajaa sillä kulman komeimmalla koslalla).
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
hollstro
02.12.2014 22:10:50

Paljon rahaa on muuttuva suure. Sellaiselle jollla on satatonnia tilillä ei 4000 ole paljon. Sellaselle jolla on aina rahat loppu ennenkun jostain saa lisää on 400 hitosti rahaa. Ja sekin on totta että hyvän kepukan saa alle tonnilla. On hyvä että hienosta instrumentista löytyy niin monia himojen kohteita, eikä kenenkään unelma ole naurettava. Se pitää järjissään kun on jotain tavoittelemisen arvoista. Ihmiset joilla ei ole tavoitteita ovat onnettomia, rikkaimmatkin.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Gabe
02.12.2014 22:16:36
Generalissimo: Mä ajattelen tätä hommaa vähän silleen, että jos haluaa teknisiltä spekseiltään täydellisen kitaran niin eihän se niin paljo maksa. Warmothilta lähtee tuohon 1500-2000€ melkoslailla jokaisen mieltymyksiä vastaava kitara, siis teknisiltä spekseiltä ja jos hyväksyy pulttikaulan.

Warmothilta saa speksit kyllä kohdilleen alta parin tonnin, mutta kyllä niitä noin muuten on tarjolla paljon ladukkaampiakin vaihtoehtoja kuin warmothin paloista kootut. Hyviä nekin toki ovat, ihan samalle tasolle pääsee perus jenkkipelien kanssa.
Generalissimo
02.12.2014 22:24:30 (muokattu 02.12.2014 22:24:52)
Gabe: Warmothilta saa speksit kyllä kohdilleen alta parin tonnin, mutta kyllä niitä noin muuten on tarjolla paljon ladukkaampiakin vaihtoehtoja kuin warmothin paloista kootut. Hyviä nekin toki ovat, ihan samalle tasolle pääsee perus jenkkipelien kanssa.

Nojuu, mä kuitenkin aattelen että se sorvi joka veistää sen 1500€ Warmothin kaulan ei varmaan ole useita kertoja huonompii kuin sorvi joka vääntää sen 4000€ Gibsonin kaulan... näin kärjistettynä. :)
hallu
02.12.2014 22:43:18
hollstro: Paljon rahaa on muuttuva suure. Sellaiselle jollla on satatonnia tilillä ei 4000 ole paljon. Sellaselle jolla on aina rahat loppu ennenkun jostain saa lisää on 400 hitosti rahaa. Ja sekin on totta että hyvän kepukan saa alle tonnilla. On hyvä että hienosta instrumentista löytyy niin monia himojen kohteita, eikä kenenkään unelma ole naurettava. Se pitää järjissään kun on jotain tavoittelemisen arvoista. Ihmiset joilla ei ole tavoitteita ovat onnettomia, rikkaimmatkin.

Ihan totta, että raha on suhteellista ja rikkaalle kaikki on halpaa. Minusta vain alkuperäisen kysymyksen kiinnostavuutta lisää se, että leikitään ettei niitä hintalappuja ollenkaan ole. Jos lähdetään siitä että voit saada mitä tahansa niin mitä haluaisit. Minusta on kiinnostavaa, että joillekin mikään ei ole riittävästi ja toiset tyytysivät hyvinkin maltilliseen tavaraan. Ei niinkään se, että ihmisten vaatimukset ja toiveet ovat erilaisia, vaan se että miten sen asian ajattelee ja mitä pitää tärkeänä. Kun hintalaput unohdetaan, niin voidaan jättää taka-alalle oletus, että jokainen ottaisi kalleimman mitä kaupasta löytyy, vaan voidaan puhua itse asiasta.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
hollstro
02.12.2014 22:47:01

hallu: Ihan totta, että raha on suhteellista ja rikkaalle kaikki on halpaa. Minusta vain alkuperäisen kysymyksen kiinnostavuutta lisää se, että leikitään ettei niitä hintalappuja ollenkaan ole. Jos lähdetään siitä että voit saada mitä tahansa niin mitä haluaisit. Minusta on kiinnostavaa, että joillekin mikään ei ole riittävästi ja toiset tyytysivät hyvinkin maltilliseen tavaraan. Ei niinkään se, että ihmisten vaatimukset ja toiveet ovat erilaisia, vaan se että miten sen asian ajattelee ja mitä pitää tärkeänä. Kun hintalaput unohdetaan, niin voidaan jättää taka-alalle oletus, että jokainen ottaisi kalleimman mitä kaupasta löytyy, vaan voidaan puhua itse asiasta.

Jos raha ei olisi este niin tylsät 54 Stratot ja 50-luvun Stankku Les Paulit olisi jo hommattu. Ja huomattu että kitaroita nekin on. Niin aina käy. Kun se himojen kohden on oma, sen hohto himmenee vaikka järkikin sanoo että soitin on hyvä eikä ne tästä enää parane. Muuttuu toki kun kahta samanlaista ei ole.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
varakeef
02.12.2014 22:56:07
Siis neljä tonnia ylimääräistä, joka on pakko sijoittaa kitaraan? Jotenkin järjetön skenaario, mutta varmaan helpoimmin voisin kuvitella jonkun akustisen hankkivani.

Haluaisin esimerkiksi Gibsonin J-200:n ja varmaan jostain versiosta ja yksilöstä voisi tuonkin joutua maksamaan. Onhan noita kallita Martinejakin. Molempien osalta selviäisi toki halvemmallakin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
JaaGeRMaisTeR
02.12.2014 23:02:01
Generalissimo: Nojuu, mä kuitenkin aattelen että se sorvi joka veistää sen 1500€ Warmothin kaulan ei varmaan ole useita kertoja huonompii kuin sorvi joka vääntää sen 4000€ Gibsonin kaulan... näin kärjistettynä. :)

Tuohon 1500€ alkaa saamaan täkäläistä tekelettäkin. Jos sellainen nappaa.

Mutta joo. Tässä tovin tuumattuani uudelleen sijoittaisin 4000 johonkin muuhun kuin kitaraan. Mulle on jo tulossa unelma kitara. Hommaisin tuolla rahalla sitten vaikka hyvän vahvistimen ja pedaleita.
s8na
03.12.2014 01:07:58

Mä menisin jollekkin kotimaiselle pajalle ja kysyisin et mitä saa neljällä donalla ilman krumeluureja. Eli parasta mutta ei kauneinta koko rahalla. Siis jos kaikki pitäis käyttää.
Laulava Kylätohtori
03.12.2014 09:19:29
hollstro: Jos raha ei olisi este niin tylsät 54 Stratot ja 50-luvun Stankku Les Paulit olisi jo hommattu. Ja huomattu että kitaroita nekin on. Niin aina käy. Kun se himojen kohden on oma, sen hohto himmenee vaikka järkikin sanoo että soitin on hyvä eikä ne tästä enää parane. Muuttuu toki kun kahta samanlaista ei ole.

Se menee juuri näin. Ja täytyy vielä sanoa, että jos sitä rahaa olisi niin paljon, että saisi mitä vain, niin se olisi helvetin tylsää, eikä mikään tuntuisi enää miltään...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
sustain65
03.12.2014 17:01:30
hallu: No ei pidä liian ahtaasti tulkita tätä ketjun aihetta. Minusta tämä on ollut tosi kiinnostava ketju eikä kaikkein vähiten siksi, että tässä ei olla vielä ehditty alkaa edes riitelemään:-). Tässähän oiva tilaisuus myös luodata sitä miten eri tavalla me kitaroista ajatellaan. Toiset haluaa kaikkein kalleinta ja hienointa kustomshoppia ja toiset unelmoi tonnin liukuhihnakitarasta. Kun jo otsikossa raha suljetaan skenaarion ulkopuolelle, niin ai tarvitse miettiä mihin olisi varaa tms. tai vedellä mitään kateuskortteja esille, vaan voidaan ihan suoraan ja rehellisesti puhua meille kaikkein rakkaimmasta välineestä eli siitä kitarasta. Miten itse kukin sen ajattelee ja mitä arvostaa. Tähän mennessä on ainakin selvinnyt ettei tosiaankaan arvosteta samoja asioita (kaikki ei yllättäen haluakaan ajaa sillä kulman komeimmalla koslalla).

Selvennyksenä vielä, kun näköjään hallu ymmärsi meikäläisen erilailla kuin olin tarkoittanut, ihmettelin vaan sitä ristiriitaa siinä että joku haluaisi ostaa 860€ kitaran jota pitää ilmeisen loistavana kun voisi ketjun ajatuksen mukaisesti laittaa neljäkin tonnia soittimeen, mutta hän pitää kuitenkin "rikollisena" maksaa siitä loistavasta pelistä vähän yli tonnin. Miksi ihmeessä, jos sen on niin loistava? Mutta ei tästä enempää, peace.
Gabe
03.12.2014 18:22:21
varakeef: Siis neljä tonnia ylimääräistä, joka on pakko sijoittaa kitaraan? Jotenkin järjetön skenaario

Mitäs järjetöntä tässä skenaarioissa on?
Artist
03.12.2014 18:44:25 (muokattu 03.12.2014 18:45:06)
Gabe: Mitäs järjetöntä tässä skenaarioissa on?

Jos ei halua pistää neljää tonnia kitaraan? Jos on esimerkiksi kamoihinsa jo nyt tyytyväinen. Joillain voi olla sekin tilanne...

Jos neljä donaa tulisi pyytämättä ja yllättäen, ja pakko olisi joku keppi ostaa niin itse ostaisin varmaan hyvän straton tai J-45:n, tai ehkäpä sen tietyn aikakauden Gretsch 6120 DC:n. Jos ylimääräistä jäisi niin matkakassaan.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)