Aihe: Paljon rahaa=minkä kitaran ostaisit?
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Megadethh2
30.11.2014 15:39:11
Ostaisin luultavasti sekä kitaran että basson tuolla rahalla, kitara olisi varmaankin custom, joko superstrato tai les paul mallinen, 24-nauhainen vaahterakaula eebeenotelaudalla ja nauhat ruostumatonta terästä, runko mahonkia, kiinteä talla ja mikit joko Duncanin tai Bare Knucklen humbuckerit.

Kitaran väristä en tiedä mutta oljykaula on must. Bassoksi sitten Warwick tai joku muu kolinakone : D
https://soundcloud.com/vihaleipa
Entropia666
30.11.2014 15:40:16 (muokattu 30.11.2014 15:42:50)

silhouette: Eikö muuten Shawn Lane soittanut ennen harppuun vaihtamista tuollaisella Jacksonin soloistilla? Jotenkin sellainen muistikuva on jäänyt.

AIka pitkälti joo. Paitsi et se tais olla charvelin 750xl. Erona jaskan japani AT soloistiin ruusupuuotelauta ja paksumpi runko.
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Decadetroll
30.11.2014 15:49:11
Itse ehkä hankkisin jonkun J-customin tai sitten kopion moisesta jollain suomalaisella pajalla.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
silhouette
30.11.2014 15:49:45 (muokattu 30.11.2014 15:50:12)

the-Antero: 4000€ on liikaa. Saako käyttää puolet skebaan ja puolet vahvistimeen?

Ole hyvä vaan ja kerro myös vahvistinmieltymyksesi ihan vapaasti =)
Aina voi yrittää.
silhouette
30.11.2014 15:56:39 (muokattu 30.11.2014 15:57:37)

vvaltsu: Mulle tulis joko Carvin tai Suhr.

Joo, Suhrit ja Carvinit on munkin mielestä hienoja pelejä, ja molemmilla soittaa myös monet huippusoittajat. Suhrilla ainakin Reb Beach, Scott Henderson ja Guthrie ja Carvinilla mulle aina niin rakkaat Allan Holdsworth, Frank Gambale ja Greg Howe. Saatavuus voi tosin suomessa olla vähän vaikeaa, niin olen ymmärtänyt.
Aina voi yrittää.
ibnz
30.11.2014 15:57:07
Decadetroll: Itse ehkä hankkisin jonkun J-customin tai sitten kopion moisesta jollain suomalaisella pajalla.

Uusiin ei neljä tonttua taida riittääkään :D

Ehkä ESP:n hankkisin itte, alkaa olla laatua noissa Originaaleissa ja CS-kamoissa.
vvaltsu
30.11.2014 16:05:03
silhouette: Joo, Suhrit ja Carvinit on munkin mielestä hienoja pelejä, ja molemmilla soittaa myös monet huippusoittajat. Suhrilla ainakin Reb Beach, Scott Henderson ja Guthrie ja Carvinilla mulle aina niin rakkaat Allan Holdsworth, Frank Gambale ja Greg Howe. Saatavuus voi tosin suomessa olla vähän vaikeaa, niin olen ymmärtänyt.

Saahan niitä Carvineita Vantaan Musiikin ja Silfverbergin kautta tilattua. Tosin ottaavat sievoisen summan välistä, ja factory-directinä ei saa enää USA:n ulkopuolelle... Jos on tuttuja tuolla vapaiden ja rohkeiden maassa, jotka suostuu tilaamaan sun puolesta ja lähettämään tänne, niin säästää monta hunttia kaikkien verojen ja lähetyskustannuksien jälkeenkin. Ulkomaisia ostajia sorsitaan myös sillä, että sitä puljun kansainvälistä sivua ei pidetä yllä juuri ollenkaan, minkä takia sieltä uupuu ihan perkeleesti uusimpia vaihtoehtoja ja näkyy edelleen myös jo lopetettuja vaihtoehtoja. Näin siis ainakin pari kuukautta sitten, kun tarkistin. Jonkun yhdysvaltalaisen proxyn kautta kannattaa mennä ihmettelemään sitä USA:n Carvin.comia.

Ja toria kannattaa tottakai kyylätä, kyllä tänne kerettiin aika monta Carvinia tilaamaan ennen tuon factory-directin lopettamista muutama vuosi sitten. Nytkin näyttäs aika monta olevan myönnissä.
Life's too short to buy cheap gear.
vvaltsu
30.11.2014 16:15:34
silhouette: Minä kyllä tarkotin tuolla saatavuudella oikeastaan vaan Suhreja enkä Carvineita eli mun moka: en selittänyt asiaani tarpeeksi selvästi/selkeästi. Carvinien saantia olen itsekin kysellyt mainitsemistasi liikkeistä ja itse asiassa juuri viime aikoina olen jopa harkinnut ostaa heiltä yhden Allan Holdsworthin signaturen =)

Kyllä Suhrejakin saa Suomesta. Custom-Sounds on valtuutettu jälleenmyyjä ja muutenkin Hienojen Miesten kauppa, sieltä saa ainakin Suhrit kansainvälisesti kilpailukykyiseen hintaan ja palvelu pelaa. Omani ostin sieltä puoltoista vuotta sitten. Mut tosiaan kannattaa käydä kattomassa se Carvinin jenkkisivu jonkun proxyn kautta, sieltä voi paljastua kaikkee uutta kivaa ja jännää.
Metalkallo
30.11.2014 16:33:10 (muokattu 30.11.2014 16:35:55)
Oma edwards lp tulee olemaan mulle SE kitara lopun elämän aika varmasti, mutta jos tuon verran rahaa olisi käytettäväksi kitaraan, niin silloin ostaisin varmaan samanlaisen amfisound les paulin joka on jäsen Gabe:lla, mutta muuttaisin lopuilla rahoilla (ihan vaan törsätäkseni) värin vintage valkoiseksi ja laitattaisin helmiäis polka dot ympyrämerkit runkoon, siis samanlaiset ja väriset kuin otelaudassa olevat. Kitaran virittimet ja muut metalliosat kultaisiksi. Tai jotain sinnepäin.

Tai sitten vain ostaisin Gabe:lla olevan ja modauttaisin metalliosat kultaisen värisiksi. :)
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Snapo
30.11.2014 16:47:25 (muokattu 30.11.2014 16:48:03)
Tähän taloon tulisi Carvin. Joku vaaleansininen/sininen bursti komeella loimukannella tai joku burl vois myös olla mahollinen. Ja mikä tärkeintä, satiinilakkaus kiitos.
Jotain tähän suuntaan: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd. … 79_8646732830ce4bade8f3f0bd98e42c38
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
silhouette
30.11.2014 17:01:44 (muokattu 30.11.2014 17:08:13)

Metalkallo: Kitaran virittimet ja muut metalliosat kultaisiksi. Tai jotain sinnepäin.

Tai sitten vain ostaisin Gabe:lla olevan ja modauttaisin metalliosat kultaisen värisiksi. :)

Kullatuista osista tulee mieleen tämä Kotzenin signature tele jonka perään myös olen kuolannut viime aikoina ja jollaisen ostamiseen olen näillä näkymin päätynyt koska hinta ei ole niin paha kuin noilla muilla mitä listasin aloitusviestiini:

http://www.guitariste.com/forums/photos/75886-1-big.jpg
Aina voi yrittää.
vvaltsu
30.11.2014 17:06:51
Snapo: Tähän taloon tulisi Carvin. Joku vaaleansininen/sininen bursti komeella loimukannella tai joku burl vois myös olla mahollinen. Ja mikä tärkeintä, satiinilakkaus kiitos.
Jotain tähän suuntaan: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd. … 79_8646732830ce4bade8f3f0bd98e42c38

Lainaan itseäni viime sivulta: Toisaalta taas houkuttelisi JB200C, koska siinä on kaikki speksit kohdallaan, mutta ottaisin ehkä erivärisenä, esim. Aqua Burstina. https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd. … 83_0c020708e061792bf361bbfff3dff326

:D
the-Antero
30.11.2014 17:23:10

silhouette: Ole hyvä vaan ja kerro myös vahvistinmieltymyksesi ihan vapaasti =)

Nupiksi OR50 (Käytettynä) http://www.effectpowersupplies.com/ … 0w-all-valve-guitar-head-3639-p.jpg

Ja skebaksi tämä http://www.kitarapaja.com/pics/geesg1_1024x768.JPG

Me like very much
(((MORE FUZZ)))
Decadetroll
30.11.2014 17:25:17
ibnz: Uusiin ei neljä tonttua taida riittääkään :D

Ehkä ESP:n hankkisin itte, alkaa olla laatua noissa Originaaleissa ja CS-kamoissa.

Kyllä se neljä tonttua riittää johonkin ei-limited-edition-J-customiin hyvinkin. Esim. levytukussa on ihan tollanen perus J-custom tälläkin hetkellä alle 3000 euroa reippaasti.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Snapo
30.11.2014 17:33:30 (muokattu 30.11.2014 17:35:05)
vvaltsu: Lainaan itseäni viime sivulta:

:D

No ei hirveesti eroa :D Ehkä sitä mielummin ottais ihan eebenotelaudan ilman merkkejä. Ja mielummin DC600/700-mallinen terävällä lavalla ja reunoilla kuin tuo Beckeri. Nykysellään löytyy edelleen DC127 ja rakkaus senku jatkuu.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
hallu
30.11.2014 17:40:29
silhouette: Mielenkiinnosta ajattelin kysellä, että jos kullakin olisi rahaa käytettävissä noin 4000 euroa, niin minkä kitaran ostaisit itsellesi? Ja, laitoin tuon hinnan katoksi 4000 euroa sen takia, että muuten kaikki ostaisi tietenkin jonkun huippuharvinaisen vintage-kitaran ja se ei taas olisi siistiä, että kaikki ostaisi saman tai lähes saman kitaran. =)

Ja jos tuota käyttövaraa olisi tosiaan tuo summa, niin itse ostaisin varmastikin jomman kumman näistä kitaroista:

http://i.ytimg.com/vi/Asjr_4rwIEY/hqdefault.jpg

http://www.guitarplanet.com.au/images/instruments/axis_amber_full.jpg

Minä en ostaisi huippuharvinaista vintagekitaraa, vaikka rahaa olisi miten paljon enkä ostaisi myöskään mitään kallista custom/putiikkikitaraa. En vain halua sellaista. Itselleni on tärkeää, että sähkökitara on nimenomaan "liukuhihnakitara" siis sarjatuotantomalli.

Jos mulla olisi neljätonnia pöytälaatikossa irrallaan, niin mieluiten ostaisin kaksi kitaraa ja ne olisivat Yamaha SG2000/3000 sekä Yamaha SA2200, koska ne ovat olleet pitkään ne joista edes veltosti viitsii haaveilla. Jos rajoite on että pitää olla vain yksi ja ainoa, niin ehkä Gibson ES355 kera varitonen ja trapetsistopparin oli sellainen (tummanruskea petsi tai sunburst ei musta kiitos), jos ne olisi kaupasta loppu niin ehkä ES175 voisi olla makea.

Tosiasiassa mulla taitaa jo olla mun unelmakitarani kasassa niin ei oikein palavasti enää tule intoiltua noista ja neljälle tonnille tuntuisi aina löytyvän hyödyllisempääkin käyttöä.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
ibnz
30.11.2014 17:44:35
Decadetroll: Kyllä se neljä tonttua riittää johonkin ei-limited-edition-J-customiin hyvinkin. Esim. levytukussa on ihan tollanen perus J-custom tälläkin hetkellä alle 3000 euroa reippaasti.

No juu on siellä näköjään edelleen noita perinteisempiä 8xxx -malleja. Siinä on kyllä rahalle vastinetta, etenkin näissä vanhemmissa (ennen Edge Zeroa). Ostaisin itte kaks :)
antnis
30.11.2014 17:55:04
Fanon SP6 ja tonnilla Pepsi Maxia.
WanhaWihtahousu
30.11.2014 17:58:22

antnis: Fanon JM6 ja tonnilla kossua.

RÖLÖM PÖLÖM
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)