Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keskustelua Waves plugareista
1 2
AlembicElan
23.10.2014 10:26:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin omistaa tämän palstan vapaalle keskustelulle ja kokemuksille Wavesin plugineista.
Ostin juuri kokeilumielessä Native Power Packin kotistudiooni, sillä siinä näyttää olevan kaikki yleisimmät efektit: kaikuja, kompuroita, delay, EQ, limitteri, de-esser, stereo imaginer ja doubler.
 
Itselläni heräsi muutamia aloittelijan kysymyksiä liittyen WUP:iin (Waves Update Plan), toivon että kokeneemmat voisivat auttaa. Eri keskustelupalstoilla tuntuu olevan vähän erilaisia vastauksia näihin..
 
1."Renew it only when you want to" - Oletteko raskineet maksaneet WUPin joka vuosi? Jos ette, onko toiminut hyvin?
 
2. Wavesin omilla sivuilla on sanottu maksun olevan 10-300 dollaria/vuosi. Se määrittyy ilmeisesti omistamani paketin arvon mukaan?
 
3. Voikohan uuden WUPin yhteydessä ostaa kokonaan uuden isomman bundlen?
 
Sana on vapaa! Jakakaahan kaikki hyvät ja huonot kokemukset!
 
Danko
23.10.2014 11:32:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin Silver-bundlen v.2010, enkä ole maksanut WUP:ia kertaakaan. Viime vuonna olisi pitänyt, kun Pro Tools 11 käyttää 64-bittisiä AAX-plugareita, mutta silloinkin sattui olemaan meneillään joku -50% kampanja, joten tuli halvemmaksi päivittää Goldiin.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
L.Ruoska
29.11.2014 21:11:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olis Gold-bundle $199 ja CLA-signaturet $99 tän viikonlopun. Goddamn, tekis mieli ostaa. Rakennan taloa eikä mulla oo mitään käyttöä musakamalle varmaan vuoteen vielä kun kaikki on niin vaiheessa, mutta kun... :P
 
Ei se riisi pure jolle kastiketta kaadat.
drlecter
30.11.2014 09:41:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä toi update plan tarkoittaa käytännössä?
Saanko ladattua plugarit uudestaan wavesin sivuilta ilman update plania jos joudun esim. asentamaan koneen uusiksi?
 
I3enjam1n
30.11.2014 11:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.Ruoska: Nyt olis Gold-bundle $199 ja CLA-signaturet $99 tän viikonlopun. Goddamn, tekis mieli ostaa. Rakennan taloa eikä mulla oo mitään käyttöä musakamalle varmaan vuoteen vielä kun kaikki on niin vaiheessa, mutta kun... :P
 
Plugindiscountilla on toi Gold-bundle 146$.
 
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
-Hexa-
30.11.2014 12:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CLA-2A kompura ois 120e.... Gaaas kyllä se tuosta vielä laskee.
 
Oisko kellään muuten tietoa mistä sais LA2 tyylisen kompuran mallinnoksen? Tuo universalin ei oikein onnistu koska thunderbolt ja toistaiseksi olen windowsin miehiä.
 
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Moyhiss
30.11.2014 12:37:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Hexa-: CLA-2A kompura ois 120e.... Gaaas kyllä se tuosta vielä laskee.
 
Oisko kellään muuten tietoa mistä sais LA2 tyylisen kompuran mallinnoksen? Tuo universalin ei oikein onnistu koska thunderbolt ja toistaiseksi olen windowsin miehiä.

 
Suosittelen NI/Softuben VC2A ja se ois nyt alennuksella 50e.
 
http://www.native-instruments.com/en/products/komplete/effects/vc-2a/
 
anapena
30.11.2014 12:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Hexa-: CLA-2A kompura ois 120e.... Gaaas kyllä se tuosta vielä laskee.
 
Oisko kellään muuten tietoa mistä sais LA2 tyylisen kompuran mallinnoksen? Tuo universalin ei oikein onnistu koska thunderbolt ja toistaiseksi olen windowsin miehiä.

 
http://www.waves.com/bundles/cla-cl … ntro-to-the-cla-classic-compressors
 
Tuossa on koko setti 129$. Paljon paree kilohinta:)
 
Istu ja pala!
Antti1
30.11.2014 13:00:05 (muokattu 30.11.2014 13:00:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: http://www.waves.com/bundles/cla-cl … ntro-to-the-cla-classic-compressors
 
Tuossa on koko setti 129$. Paljon paree kilohinta:)

 
Ja tosta vielä paremmalla, eli $99,95: http://audiodeluxe.com/products/waves-cla-classic-compressors-native
 
E: Kyllä toi mun kertoma hinta pitää paikkansa, kunhan kirjaudutte sisään ja laitatte ostoskoriin. Ihan sama mitä siinä näytöllä linkin takana lukee.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
-Hexa-
30.11.2014 13:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ja tosta vielä paremmalla, eli $99,95: http://audiodeluxe.com/products/waves-cla-classic-compressors-native
 
E: Kyllä toi mun kertoma hinta pitää paikkansa, kunhan kirjaudutte sisään ja laitatte ostoskoriin. Ihan sama mitä siinä näytöllä linkin takana lukee.

 
Kiitokset tästä, ois oiva joululahja itselle :)
 
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Triskal
01.12.2014 09:56:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.Ruoska: Nyt olis Gold-bundle $199 ja CLA-signaturet $99 tän viikonlopun. Goddamn, tekis mieli ostaa. Rakennan taloa eikä mulla oo mitään käyttöä musakamalle varmaan vuoteen vielä kun kaikki on niin vaiheessa, mutta kun... :P
 
Ei oo eka ja tuskin on viimeinen kerta kun on Gold tarjouksessa. :) Kyllä sen kerkee vielä.
 
http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
Humanoid
02.12.2014 09:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maltti ois ollu valttia.. Ehdin ostaa Silverin alesta ja heti seuraavana päivänä olikin jo Gold tarjouksessa :)
 
washburn
02.12.2014 15:02:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on tullut semmonen kutina, että wavesin perus plugarit, esim renaissance-sarja on oikein käyttökelpoista tavaraa perus hommiin.
 
Sit kun puhutaan näistä mallintavista jutuista, niin taitaa melkein olla niin, että joltain muulta valmistajalta (softube, UAD) löytyy selvästi paremman kuuloinen versio aiheesta. Ehkäpä Wavesin API collection voi olla tästä poikkeus. Ja nää on vaan mun mielipiteitä. Onko muilla millaista havaintoa?
 
Live long and Prosper
Generalissimo
02.12.2014 15:20:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Mulle on tullut semmonen kutina, että wavesin perus plugarit, esim renaissance-sarja on oikein käyttökelpoista tavaraa perus hommiin.
 
Sit kun puhutaan näistä mallintavista jutuista, niin taitaa melkein olla niin, että joltain muulta valmistajalta (softube, UAD) löytyy selvästi paremman kuuloinen versio aiheesta. Ehkäpä Wavesin API collection voi olla tästä poikkeus. Ja nää on vaan mun mielipiteitä. Onko muilla millaista havaintoa?

 
Ainakin Wavesin SSL-EQssa oli semmoinen ominaisuus joka jäljittelee luonnollisesti aidon rauta-EQn säröytymistä outputtia lisätessä. Näin saa esim bassoon mukavaa säröä. Tätä ominaisuutta ei taida hirveän monessa muussa softa-EQssa löytyä.
 
Spedemix
04.12.2014 10:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Ainakin Wavesin SSL-EQssa oli semmoinen ominaisuus joka jäljittelee luonnollisesti aidon rauta-EQn säröytymistä outputtia lisätessä. Näin saa esim bassoon mukavaa säröä. Tätä ominaisuutta ei taida hirveän monessa muussa softa-EQssa löytyä.
 
Tämä on valitettavasti 100% puppua. Kaikki kolme Wavesin SSL-EQ/channelstrip -plugaria eivät mallinna säröytymistä jos niiden outputin crankkaa täysille. Sama homma on myös mm. UAD:n E-Channelstripissä. Wavesin NLS:hän on sitten asia erikseen (myös sen takia, että mokoma on non-floating point plugari :D )
 
Monissa mallintavissa plugareissahan tuo input gain ja sen turvottaminen "mallintaa" säröytymistä. Ainoa plugari joka itselleni on tullut tähän menessä vastaan jonka säröytymiseen output gain vaikuttaa on UAD:n uudet 1176:t.
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
Antti1
04.12.2014 14:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskustelua Waves plugareista, tai oikeastaan WLC:stä. Wituttaa... Asensin muutama päivä sit sen ilmaisen Pumperin ja nettipalvelun tarjoaja on siinä välissä tehnyt jotain muutoksia, kun dynaaminen IP kerran on käytössä. One Knob Pumper asentui ja aktivoitui nätisti, mutta aivan-vitun-jokaikinen muu lisenssi jäi johonkin vanhaan "disconnected devices" -koneprofiiliin. Siellä on ja pysyy saakeli. Oi hyvät ihmiset, käyttäkää suosiolla niitä USB-tikkuja ysiversion kanssa. Vaikka voihan se tikkukin tärveltyä toki, muttei ainakaan sit IP-osoite, nettireititin tai laitekokoonpanon muutokset aiheuta päänvaivaa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Generalissimo
04.12.2014 16:49:17 (muokattu 04.12.2014 16:49:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Tämä on valitettavasti 100% puppua. Kaikki kolme Wavesin SSL-EQ/channelstrip -plugaria eivät mallinna säröytymistä jos niiden outputin crankkaa täysille. Sama homma on myös mm. UAD:n E-Channelstripissä. Wavesin NLS:hän on sitten asia erikseen (myös sen takia, että mokoma on non-floating point plugari :D )
 
Monissa mallintavissa plugareissahan tuo input gain ja sen turvottaminen "mallintaa" säröytymistä. Ainoa plugari joka itselleni on tullut tähän menessä vastaan jonka säröytymiseen output gain vaikuttaa on UAD:n uudet 1176:t.

 
En ole kokeillut, mutta muistan kyllä katsoneeni videon jossa eräs kaveri näin teki ja siitä jäänyt mieleen. :/ Voisi koittaa kaivella sitä videota.
 
darkus
05.12.2014 16:22:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Vaikka voihan se tikkukin tärveltyä toki, muttei ainakaan sit IP-osoite, nettireititin tai laitekokoonpanon muutokset aiheuta päänvaivaa.
 
Mulla kävi juuri näin. Onneksi sain plugarit palautettua. Olispa mennyt iLok vielä samaan syssyyn sököksi niin usean kiloeuron arvosta kamaa kankkulan kaivoon.
 
Attack Attack, We are back again baby!
Antti1
05.12.2014 16:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Mulla kävi juuri näin. Onneksi sain plugarit palautettua. Olispa mennyt iLok vielä samaan syssyyn sököksi niin usean kiloeuron arvosta kamaa kankkulan kaivoon.
 
Menikö mekaanisesti paskaksi, vai onko jollain hajonnut tikut ihan muuten vaan? Noitahan saa nykyään todella pienikokoisina, ne on ainakin melko turvallisia käden kanssa huitaisun tms. väännön suhteen. Pitäis varmaan itsekin ostaa moinen.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Spedemix
05.12.2014 16:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: En ole kokeillut, mutta muistan kyllä katsoneeni videon jossa eräs kaveri näin teki ja siitä jäänyt mieleen. :/ Voisi koittaa kaivella sitä videota.
 
I see.
 
Mulla tulis ekana mieleen että siellä oli signaliketjussa jokin muu joka meni päreiksi, jos ei muuta niin TDM-arkkitehtuuri vanhalla Pro Tools HD -alustalla :)
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «