Laulava Kylätohtori 28.11.2014 12:07:46 (muokattu 28.11.2014 12:08:23) | |
---|
Kunnallisjäte: Käy hakemassa pois tämä laatustrato mua kiusaamasta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=943434 . Tuota jo kuolasinkin, mutta radius on liian lättänä. Eikä se taida olla ajankohtaista vielä. Odotan hetken, jos tämä tästä taas hieman tasaantuisi. Eilen jo mietiskelin, että kannattaako teleä alkaa myymään. Se sopii hanskaan kuitenkin huomattavasti keskivertokitaraa paremmin... kekkuliheikki: Mulla on aivan jarjeton GAS. Heti kun Ibanez menee ostan mita vaan. Huomenna menen silti musakauppaan ja ostan jotain. Vaimo on amerikassa tyomatkalla. Nyt on hyva piilotella hankintoja. Rakkikamat haviaa rakkiin ja sita ei huomaa. Jos Ibanez menee voin ostaa kepin ja maara pysyy samana. Pakko sanoa, että tämä ei kuulosta enää terveeltä... :D Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Shredator 28.11.2014 14:45:52 | |
---|
Ohoo, Custom soundsille on tullut Analogmania ja Änäkäistä myyntiin. Hienoa! Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
johanssen 28.11.2014 20:47:40 | |
---|
Laulava Kylätohtori:...Eilen jo mietiskelin, että kannattaako teleä alkaa myymään. Se sopii hanskaan kuitenkin huomattavasti keskivertokitaraa paremmin... Mie oman Breezysoundin pistin keväällä hetkeks torille, mutta järkiinnyin, kun ei yhtään minun mieleistäni järkevää tarjousta tullu. Se on kuitenkin kaikinpuolin loistokeppi hintaansa nähden ja oli vielä myynnissä kovalla laukulla. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
kekkuliheikki 28.11.2014 20:55:16 | |
---|
Ajoin kitarakaupan kautta kotiin ja nappasin Ibanezin RGA seiskan progeprojektiin. Ei ole ihmekeppi mutta riittaa muutamaksi viikoksi. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 29.11.2014 10:04:44 | |
---|
kekkuliheikki: Ajoin kitarakaupan kautta kotiin ja nappasin Ibanezin RGA seiskan progeprojektiin. Ei ole ihmekeppi mutta riittaa muutamaksi viikoksi. Pistä torille jo nyt. Kyllä sinä olet valmis luopumaan siitä jo siinä kohtaa, kun joku sen haluaa oikeasti ostaa.. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Bosambo 29.11.2014 15:03:04 | |
---|
Valkoinen strato kaasuttaa ihan simona. Rahaakin olis, todellista tarvetta ei. |
hallu 29.11.2014 16:03:29 | |
---|
Bosambo: Valkoinen strato kaasuttaa ihan simona. Rahaakin olis, todellista tarvetta ei. Älä osta sitä, pidä pintasi:-) En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja |
antnis 29.11.2014 16:07:33 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuota jo kuolasinkin, mutta radius on liian lättänä. Eikä se taida olla ajankohtaista vielä. Odotan hetken, jos tämä tästä taas hieman tasaantuisi. Eilen jo mietiskelin, että kannattaako teleä alkaa myymään. Se sopii hanskaan kuitenkin huomattavasti keskivertokitaraa paremmin...
Pakko sanoa, että tämä ei kuulosta enää terveeltä... :D Ysin ja kympin ero on niin pieni, että sen ei kannata antaa estää itseään. Tuon laatupeli, mikset osta jo :D OSTA JO :D |
Jucciz 29.11.2014 16:16:23 | |
---|
antnis: Ysin ja kympin ero on niin pieni, että sen ei kannata antaa estää itseään. Tuon laatupeli, mikset osta jo :D OSTA JO :D Mää en totta puhuen huomaa 7,5":n ja 12":nkaan eroa. Soitan vaan. Kaulan koko ja muoto on kyllä tärkeitä, mutta radiuksella en oo koskaan huomannu olevan mitään merkitystä. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
antnis 29.11.2014 17:38:47 | |
---|
Jucciz: Mää en totta puhuen huomaa 7,5":n ja 12":nkaan eroa. Soitan vaan. Kaulan koko ja muoto on kyllä tärkeitä, mutta radiuksella en oo koskaan huomannu olevan mitään merkitystä. Jep, eipä sitä soittaessa oikeen muuten huomaakaan, paitsi että seiskapuolikas on käteen mukavampi ja 12:lla saa kielet alemmas ilman että bendit kuoleentuvat. Mutta tosiaan sellaisille aika sama ketkä vaan soittavat :D |
MadMatt 29.11.2014 21:41:24 | |
---|
Jucciz: Mää en totta puhuen huomaa 7,5":n ja 12":nkaan eroa. Soitan vaan. Kaulan koko ja muoto on kyllä tärkeitä, mutta radiuksella en oo koskaan huomannu olevan mitään merkitystä. Mää en totta puhuen välitä kauhiasti kaulojen muoto ja koko seikoista. Kunhan istuu käteen. soitan vaan Radiuksella sen sijaan on huomattava merkitys... ja muuten se standardi/vintage radius on yleensä 7,25 ei 7,5 |
AngieRainbow 29.11.2014 21:47:16 | |
---|
MadMatt: Mää en totta puhuen välitä kauhiasti kaulojen muoto ja koko seikoista. Kunhan istuu käteen. soitan vaan Radiuksella sen sijaan on huomattava merkitys... ja muuten se standardi/vintage radius on yleensä 7,25 ei 7,5 Mukava nähdä taas MadMatt:in aktivoituneen kitarakamat-keskustelussa :) Kuka nyt tämmöisestä laadukkaasta rupattelusta haluaisi pitää taukoa... Mikäs on MadMatt:in fiilis radiuksesta? Mä tykkään, että bendit soi puhtaasti, vaikka kielet olisi matalalla, ja les paul -miehenä olen muutenkin tottunut isompaan radiukseen. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
MadMatt 29.11.2014 22:03:04 | |
---|
AngieRainbow: Mukava nähdä taas MadMatt:in aktivoituneen kitarakamat-keskustelussa :) Kuka nyt tämmöisestä laadukkaasta rupattelusta haluaisi pitää taukoa... Mikäs on MadMatt:in fiilis radiuksesta? Mä tykkään, että bendit soi puhtaasti, vaikka kielet olisi matalalla, ja les paul -miehenä olen muutenkin tottunut isompaan radiukseen. Straton soitossa pitää aina olla vähän tekemisen meininkiä eli kielet eivät saa olla liian matalalla. Gibsonit yms. ovat sitten asia erikseen. Mitä radiukseen tulee niin 9,5 radius on omissa stratoissa ollut optimi mutta maku asioitahan nämä... |
Gabe 29.11.2014 22:43:28 | |
---|
Jucciz: Mää en totta puhuen huomaa 7,5":n ja 12":nkaan eroa. Soitan vaan. Kaulan koko ja muoto on kyllä tärkeitä, mutta radiuksella en oo koskaan huomannu olevan mitään merkitystä. Itse taas olen aika nirso juuri radiuksen ja nauhojen koon kanssa. Kaulan paksuudella ja profiililla taas ei ole ihan niin suurta väliä. Paras on vintage 7,25":n radius ja tuhti C profiili, muillakin toki pystyy soittamaan mutta eniten olen kotonani tuollaisen kaulan kanssa. Tuossa minun Les Paulissa on tosin ihan lättänä otelauta ja paksut nauhat mutta jotenkin se sopii siihen kitaraan. antnis: Jep, eipä sitä soittaessa oikeen muuten huomaakaan, paitsi että seiskapuolikas on käteen mukavampi ja 12:lla saa kielet alemmas ilman että bendit kuoleentuvat. Mutta tosiaan sellaisille aika sama ketkä vaan soittavat :D Varmaan vähän soittajakohtainenkin juttu tuo kielten korkeus ja mikä on riittävän alas. :) Minulla on kielet yhtä matalalla 7,25":n radiuksilla varustetussa stratossa ja Les Paulissa jossa on lättänä otelauta. Kitarakohtainenkin juttu se tietysti on, jos nauhatyöt on tehty huolella ja kitara on muutenkin hyvin valmistettu niin kyllä vintage radiuksellakin varustettuun kitaraan saa kielet aika alas. |
Jucciz 29.11.2014 22:46:19 | |
---|
Sori, jäi kakkonen pois. Liian litteä kaula on mulle toivoton, mutta sen sijaan semmoista radiusta ei oo tullut vastaan, jolla ei ois voinu vetää. Esim. Les Paulien/335:ien 60's Slim Taper ei yksinkertaisesti toimi, ei vaan oo tarpeeks puuta nyrkissä. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Laulava Kylätohtori 29.11.2014 23:09:49 | |
---|
MadMatt: Kyllähän noita viiskutosia ja muita vaahteroita löytyy myös kevyemmällä otelauta relikoinnilla. Jonkin verran joutuu ehkä etsimään. Omassa reliikki viiskutosessa mennään otelaudan osalta hyvinkin maltillisilla linjoilla. https://dl.dropboxusercontent.com/u/5120828/56-relic-2sb.jpg Ai ai, mutta on hieno. Tuollaista relicointia meikäläinen alkaa ymmärtämään. Muutenkin, bodykin on erittäin onnistunut. Tuossa on kyllä kaikki kohdallaan... johanssen: Mie oman Breezysoundin pistin keväällä hetkeks torille, mutta järkiinnyin, kun ei yhtään minun mieleistäni järkevää tarjousta tullu. Se on kuitenkin kaikinpuolin loistokeppi hintaansa nähden ja oli vielä myynnissä kovalla laukulla. No tämä. Noita menee alle 500 laukun kanssa. Jotenkaan vaan ei kannata myydä hyvää kitaraa niin halvalla. Kaulakin sopii omille sormille ja hienostihan se soi akustisesti sekä sähköillä - jopa alkuperäismikeillä... antnis: Ysin ja kympin ero on niin pieni, että sen ei kannata antaa estää itseään. Tuon laatupeli, mikset osta jo :D OSTA JO :D :D No, onneksi ero lompakon sisällöllä ja hintapyynnillä on sen verran suuri, ettei tarvitse miettiä. Mutta jos ostaisin yli 1000 kitaran, niin tahtoisin sen 7,25" radiuksella. Minusta se vaan on mukavampi - varsinkin stratossa. Ja olisikohan se mukavampi Hendrix-tyylillä soitettaessa (peukalo paksuimmilla kielillä), en tiedä, en ole ikinä ajatellut asiaa siltä kantilta, mutta mutuna voisin väittää näin... MadMatt: Mää en totta puhuen välitä kauhiasti kaulojen muoto ja koko seikoista. Kunhan istuu käteen. soitan vaan Radiuksella sen sijaan on huomattava merkitys... Komppia tälle. Kaula saa olla paksu tai ohut (ei kuitenkaan liian ohut), mutta esim. 12" radius stratossa on jotain, mitä en koskaan ostaisi. Kyllä sillä tietysti soittaa voi, mutta en näe yhtään syytä, miksi ostaisin sellaisen. MadMatt: Straton soitossa pitää aina olla vähän tekemisen meininkiä eli kielet eivät saa olla liian matalalla. Gibsonit yms. ovat sitten asia erikseen. Ja tälle. Ei nyt missään 3 millissä, mutta liian matala action ei ole mukava. Tuossa laina-Gibsonissa taas kielet ovat alhaalla, radius suuri ja nauhatkin vähän paksummat, mutta siinä se ei niin haittaa. Se kuuluu siihen juttuun, mutta ei Fender-johdannaisiin... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe: Varmaan vähän soittajakohtainenkin juttu tuo kielten korkeus ja mikä on riittävän alas. :) Minulla on kielet yhtä matalalla 7,25":n radiuksilla varustetussa stratossa ja Les Paulissa jossa on lättänä otelauta. Kitarakohtainenkin juttu se tietysti on, jos nauhatyöt on tehty huolella ja kitara on muutenkin hyvin valmistettu niin kyllä vintage radiuksellakin varustettuun kitaraan saa kielet aika alas. On tottakai soittajakohtaista että mikä on sopivan alhaalla mutta yhtä alas niitä ei saa, sileyskään ei tee pallosta pannukakkua :) Nykyäänhän on Selecteissä ja American Deluxe Stratoissakin (ja Teleissä) compound radiukset ja esim. EJ ja KWS Stratoissa hyvin Gibsonmaiset kaulat 12" radiuksella. Mitä henkkatyyliin tulee niin silläkin on merkitystä, että onko kaula satulasta 42 vai 43mm leveä, vanhoissa Stratoissa ja mehikoissa se on aina kapeampi. OMassa Telessä on myös lättänäotelautainen aika ei-vintage kaula ja suht pienikätisenä on vaikea soittaa peukkutyylillä. Tähän tosin voi vaikuttaa radiuskin, joutuu enempi kurottamaan keskemmäs otelautaa. |
Gabe 01.12.2014 21:58:35 (muokattu 01.12.2014 21:58:55) | |
---|
No niin, saatiin Juhan kanssa vihdoin ja viimein ruuvattua Mojon speksit lopullisesti kohdilleen. Näillä mennään: Runko: Lämpökäsitelty leppä, kahdesta palasta. Gloss nitrolakka. Honey Burst värillä. Kaula: Lämpökäsitelty vaahtera, satiinilakka. Big C kaulaprofiili. Otelauta: Aito Brasilian ruusupuu, öljy/vahakäsittely. 7,25 radius. Pienet teräsnauhat. Otelaudassa arctic birch binding. Sähköt: Custom Esquire & 50`s wiring. Muuta: Lukkiutuvat virittimet, Gotohin rautaosat. CITES luvat ym. otelaudan takia. Pääsen itse omin käsin valkkaamaan mieleiseni otelaudan niiden pienestä Brasilian ruusupuu varastosta varastosta. Kylläpä toukokuu tuntuu taas olevan kaukana. Alkuperäinen budjetti kyllä venyi ja paukkui kun innostuin ja sinne menee nyt uuteen kaappiinkin säästämäni rahat, mutta tuleepa nyt vailla kompromisseja. |
Jorgen 03.12.2014 01:00:23 | |
---|
|
Stalkah 03.12.2014 10:40:02 | |
---|
Shredator: Ohoo, Custom soundsille on tullut Analogmania ja Änäkäistä myyntiin. Hienoa! Joo, tätä kattelin itekin. Mahtava homma Änäkäisen kohdalla ja hienoa, että Analog Manin tuotteita saa vihdoin myös Suomesta. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |