Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Iron cobra
1
mikibo
29.11.2014 15:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.
Onko muilla kokemuksia iron cobrista?
Tuntuma itellä on että aika lörppänät ja köykäset on..
Vaikka jouset on kireimmillään ni löysin tunnukset on.
Onks kukaan vaihtanut järeempiä jousia noihin? Josko auttas..
Vai onko tuo löysyys vaan ton mallin ominaisuus.
Ja mikä tuplapedaali ois vastaavasti "jämäkämpi" ja enempi tuntumaa.
 
Duro
29.11.2014 15:46:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan jalkaan kobrat on olleet helposti kaikista raskaimmat poljeskella. En kyl tiedä miten raskasta poljentaa täs tarvitaan jos se ei riitä :P
 
Enivei, noihin on saatavilla jäykempiä jousia. En tosin tiedä mistä. Tiedän monien niitä vaihdelleen.
 
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
joku muu sikko
29.11.2014 15:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikibo: Hei.
Onko muilla kokemuksia iron cobrista?
Tuntuma itellä on että aika lörppänät ja köykäset on..
Vaikka jouset on kireimmillään ni löysin tunnukset on.
Onks kukaan vaihtanut järeempiä jousia noihin? Josko auttas..
Vai onko tuo löysyys vaan ton mallin ominaisuus.
Ja mikä tuplapedaali ois vastaavasti "jämäkämpi" ja enempi tuntumaa.

 
Nojoo, powerglide tuplat on minulla ja vaihdoin tiukemmat jousetkin, edelleen palauttaa liian löysästi.
 
M. Kekki
29.11.2014 17:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Omaan jalkaan kobrat on olleet helposti kaikista raskaimmat poljeskella. En kyl tiedä miten raskasta poljentaa täs tarvitaan jos se ei riitä :P
 
Enivei, noihin on saatavilla jäykempiä jousia. En tosin tiedä mistä. Tiedän monien niitä vaihdelleen.

 
Jousiahan voi kysellä vaikka jostain konepajalta.
Ja samaa mieltä olen, rautakopra on aika raskas. Itsellä stanujousi on niin löysällä kuin mahdollista.
 
Ei surkutella vaan tehdään!
tomboarmageddon
29.11.2014 18:12:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaks iron cobraa eri seteissä. Dw: biitteri sopii nuihin tosi hyvin ja ei oo enää köykänen. Saa vielä kaks eri soundia kun kääntää muovi tai huopapuolen...
 
M. Kekki
29.11.2014 18:17:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Mulla on kaks iron cobraa eri seteissä. Dw: biitteri sopii nuihin tosi hyvin ja ei oo enää köykänen. Saa vielä kaks eri soundia kun kääntää muovi tai huopapuolen...
 
Nuijalla on kyllä hiton iso merkitys basaripetaalin tatsiin. Turhaa vaihtaa kallista petaalia, kun voi vaihtaa halpaa nuijaa.
 
Ei surkutella vaan tehdään!
mikibo
29.11.2014 19:56:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pittää jotain kokeilla.... Jotenkin ihmeen tunnottoman tuntuset läpyskät. Tai sit en vaa oo tarpeeks syventyny noihin säätölöihin.
Mutta onko näissä pedaaleissa eroja nimenomaan niin että toiset esimerkiksi "tunnottomampia" kuin toiset jne..
 
joku muu sikko
29.11.2014 19:58:26 (muokattu 29.11.2014 20:01:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Mulla on kaks iron cobraa eri seteissä. Dw: biitteri sopii nuihin tosi hyvin ja ei oo enää köykänen. Saa vielä kaks eri soundia kun kääntää muovi tai huopapuolen...
 
DW biitteritkin mulla on. On parempi mutta ei vieläkään hyvä.
haluisin sellaset spedut että on suht kevyt polkea mutta palauttaa nuijan millisekunnissa takas.
 
Kailis
29.11.2014 20:17:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla jousi niin löysällä kuin saa ja nuija aika lähellä kalvoa ja just hyvä. En tiedä tuplatuplutuksesta mitään.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
joku muu sikko
29.11.2014 20:25:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rummut on mulle alakerran kuntosalilaite. Siksi tuplat. :D
 
markkuliini
29.11.2014 22:24:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mulla jousi niin löysällä kuin saa ja nuija aika lähellä kalvoa ja just hyvä. En tiedä tuplatuplutuksesta mitään.
 
Jos on nuija lähellä kalvoa niin miten saat aikaan kovia lyöntejä?
 
Pidin taasen vähän rumputuntisessioita viimeisen kuukauden aikana, ja oppilaiden keskuudessa oli yllättävän yleistä se, että bassarin volume jäi hieman jalkoihin silloin kuin soitettiin kovalla yleisvolumella. Ja monilla oli bassaripedaali säädetty juurikin noin että nuija oli aika lähellä kalvoa.
Ei siinä mitään jos rummusta saa tarvittaessa kovan volumen, mutta en vaan itse ihan ole hahmottanut, että miten se on mahdollista jos lyönti lähtee läheltä kalvoa...
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Sa(n)kari
30.11.2014 00:34:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Jos on nuija lähellä kalvoa niin miten saat aikaan kovia lyöntejä?
 
Pidin taasen vähän rumputuntisessioita viimeisen kuukauden aikana, ja oppilaiden keskuudessa oli yllättävän yleistä se, että bassarin volume jäi hieman jalkoihin silloin kuin soitettiin kovalla yleisvolumella. Ja monilla oli bassaripedaali säädetty juurikin noin että nuija oli aika lähellä kalvoa.
Ei siinä mitään jos rummusta saa tarvittaessa kovan volumen, mutta en vaan itse ihan ole hahmottanut, että miten se on mahdollista jos lyönti lähtee läheltä kalvoa...

 
Kato esikuvat vetää triggereillä. Tai jotain.
 
markkuliini
30.11.2014 01:18:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sa(n)kari: Kato esikuvat vetää triggereillä. Tai jotain.
 
Ei ollut siitä käsittääkseni kyse, ei ollut sen genren kavereita juurikaan. Olin vaan yllättynyt muuten pieni liikkumavara monilla oli polkaisussa.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
passe
30.11.2014 02:15:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: ...oppilaiden keskuudessa oli yllättävän yleistä se, että bassarin volume jäi hieman jalkoihin silloin kuin soitettiin kovalla yleisvolumella.
 
Tämä on oman tuntumani mukaan hyvin yleinen kansantauti. Ei ole ikinä tullut analysoitua syitä sen tarkemmin. Toki siinä on paljon ihan luontaisiakin eroja, toisilta se basarin isku tulee kuin tykin kuula ja toiset polkevat luonnostaan hennommin. Yllättävän pitkäänkin saattaa mennä ennen kuin ensimmäisen kerran mietitään settibalanssia.
 
Vaihe 2 on sitten se kun on siirrytty oikean lyöntitekniikan treenaamisen pariin. Sitä harjoitellessa ei enää irtoakaan Lars Ulrich powerilla ja balanssit menevät helposti sekaisin.
 
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
jarome
30.11.2014 13:11:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=RwSp594yINw
 
Radio Swan
30.11.2014 13:18:54 (muokattu 30.11.2014 13:22:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Olin vaan yllättynyt muuten pieni liikkumavara monilla oli polkaisussa.
 
Jos nyt omaa soittamistani muistelen, niin jotenkin piti aikoinaan saada tuplaiskut kulkemaan. Heel & Toe oli minusta silloin myös kovasti netissä esillä, minkä takia sitten varmaan pedaali tuli säädettyä lyhyelle liikeradalle ja jousi kireähkölle. Ei paljon settibalanssia ajateltu! Myöhemmin sitten iski tuska kun basarin lyönnit oli epätasaisia ja niiden aika-arvot heittelehtivät.
 
Vuosi pari sitten kun aloitin rumpujen soittamisen uudelleen, bongasin muistaakseni juuri Markkuliinin kirjoittamana täältä ohjeen että nuijalle pitkä liikerata ja jousi sen verta löysälle, että se juuri saa nuijan palautettua. Opettelin jalkatekniikan uudelleen enemmän päkiä edellä meneväksi ja hommahan toimii taas jotenkuten. Kiitoksia siis vain!
 
Ps. Mullakin oli joskus Iron Cobra Power Glide jonka möin pois. Teknisesti upea poljin mutta hyvin raskas soitettava.
 
markkuliini
30.11.2014 13:51:33 (muokattu 30.11.2014 13:55:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radio Swan: Jos nyt omaa soittamistani muistelen, niin jotenkin piti aikoinaan saada tuplaiskut kulkemaan. Heel & Toe oli minusta silloin myös kovasti netissä esillä, minkä takia sitten varmaan pedaali tuli säädettyä lyhyelle liikeradalle ja jousi kireähkölle. Ei paljon settibalanssia ajateltu! Myöhemmin sitten iski tuska kun basarin lyönnit oli epätasaisia ja niiden aika-arvot heittelehtivät.
 
Vuosi pari sitten kun aloitin rumpujen soittamisen uudelleen, bongasin muistaakseni juuri Markkuliinin kirjoittamana täältä ohjeen että nuijalle pitkä liikerata ja jousi sen verta löysälle, että se juuri saa nuijan palautettua. Opettelin jalkatekniikan uudelleen enemmän päkiä edellä meneväksi ja hommahan toimii taas jotenkuten. Kiitoksia siis vain!
 
Ps. Mullakin oli joskus Iron Cobra Power Glide jonka möin pois. Teknisesti upea poljin mutta hyvin raskas soitettava.

 
Itse asiassa moni oppilas sanoo että mulla on jousi kireällä, tai siis että pedaali tuntuu raskaalta polkea. Mutta tunne tulee varmaan siitä että liikerata on pitkä ja nuija maksimipituudessa.
Jousi on varmaan käytännössä about medium, tai allekin ,kireydellä. Tämä johtuu siitä että mulla meinaa tulla jalan nostovaiheessa tahaton isku bassarilla jota olen koettanut pedaalin säädölläkin saada pois. Eli jousta vähän kiristämällä koetan estää se että nuija ehtis kalvolle nilkan noston (ja samalla päkiän laskun) aikana.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
tomboarmageddon
30.11.2014 14:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla samanlaiset säädöt kun Markkuliinilla. En saa muuten lujaa soitettua jos en nuin pistä. Siihen jäykkyydentunteeseen tottuu nopeasti.
Oon huomannu, että ne jotkaa hautaa nuijan pitää tollasilla säädöillä kun Kailis ja soveltuu siihen tekniikkaan ilmeisesti paremmin...
 
Kailis
01.12.2014 20:00:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kun päästän nuijan kalvolta se tulee melkein tuplasti taaksepäin verrattuna lepotilaan. Ei ole volumeongelmia, kiitos kysymästä.
https://www.youtube.com/watch?v=7LQoVrPxkNk#t=96
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
haspeli
07.12.2014 17:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Kekki: Nuijalla on kyllä hiton iso merkitys basaripetaalin tatsiin. Turhaa vaihtaa kallista petaalia, kun voi vaihtaa halpaa nuijaa.
 
Sattumalta vaihdoin vuosi sitten Eliminatorin (raskaammat) nuijat Cobriin ja toisinpäin.
Omaan jalkaan tuntuvat paremmilta noin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «