Aihe: 7-kielisetti normiskittaan..
1 2
Torniojaws
25.05.2004 02:05:33

Wylden Zakkihan käyttää nuita GHS:n signaturekieliä 6-kielisessä viritettynä joko C-vireeseen tai Drop-A# muutamissa. Kielet menee .011, .014, .018, .036, .052, .070
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
trih
25.05.2004 07:02:52
Wyldellä aika paksu tuo "E". Itse olen selvinny B-vireestä .12-setillä esim tuollainen GHS GBH:
012 016 019 DY28 DY38 DY52
Pidän punomattomasta G:stä.

GBZWLO 011 014 018 DY36 DY52 DY70
Tuossa tuo Wylden matalaviresetti.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Mrezzye
25.05.2004 08:24:43

Wyldellä aika paksu tuo "E". Itse olen selvinny B-vireestä .12-setillä esim tuollainen GHS GBH:
012 016 019 DY28 DY38 DY52
Pidän punomattomasta G:stä.

Jos on pidempi (25+risat) mensuuri, niin tuo voi riittää. Dean Markleylla on setti jossa on sekä punottu, että punomaton G-kieli. Samoissa hinnoissa on kuin nuo GHS:ät.

Les Paulin lyhyelle mensuurille voi B-vireessä olla tuo 52:et aika ohut. Mulla on Lessussa Eb-vire ja 52-kieli on dropped-D:ssä vielä riittävän jämäkkä, mutta sen alla alkaa olla liian löysä.
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
Leo80
25.05.2004 11:42:17
Taitaa mennä jo välimerkien rakasteluksi, mutta olisko kellään tietoa mitä kielisettiä Soilworkin poijaat käyttää. Soittavat ainakin B(H)-vireessä ja g-kieli ei näyttäis olevan (ainakaan videoiden perusteella) punottu. Itte kokeilin lespooni GHS:n .012:sta settiä, mutta C-virettä alemmax ei oikein mieluusti pudottais, ku rupee kielet oleen jo aikamoista spagettii. Eli haluaisin pitää g-kielen ei-punottuna (plain) ja pudottaa kepin B(H)-vireeseen, siispä auttaisko asiaan noi jo mainostetut Z. Wylden kielisetti vai mikä?

Tänx! :)
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Billsner
25.05.2004 12:34:53
Kait esim. tuollaisellakin setillä sen kitaran h-vireeseen saa http://www.daddariostrings.com/DADP … ?CodaID=629&ID=1&Class=AABA

Itse laittaisin mielummin jommankumman näistä http://www.daddariostrings.com/DADP … ?CodaID=567&ID=1&Class=AACA tai http://www.daddariostrings.com/DADP … ?CodaID=747&ID=1&Class=AAAA koska noissa on punottu g-kieli.
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
NYdoll
25.05.2004 13:40:45

kiitoksia vaan vastauksista... lisää vaan vinkkiä. Tuo Wylden setti kuulosti ihan hyvältä. Mahdollisesti päädyn kuitenkin tuohon 7-kielisen settiin. On se H-kieli tavallaan valmiiks jo oikeessa vireessä. Pitää vaan laskea sit G-kieli F#:ään et menee toi vire oikein. tostahan sitäpaitsi saa ylä-e kielen toisiin tarkoitukseen varalle...
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
trih
25.05.2004 16:46:33
Jos on pidempi (25+risat) mensuuri, niin tuo voi riittää. Dean Markleylla on setti jossa on sekä punottu, että punomaton G-kieli. Samoissa hinnoissa on kuin nuo GHS:ät.

Les Paulin lyhyelle mensuurille voi B-vireessä olla tuo 52:et aika ohut. Mulla on Lessussa Eb-vire ja 52-kieli on dropped-D:ssä vielä riittävän jämäkkä, mutta sen alla alkaa olla liian löysä.

Aivan. Unohdin mainita, että kokemukseni perustuu stratomensuuriin eli toimi siis 25,5" skaalassa. Voi tosiaan lespamensuurissa vaatia isompaa säätämistä ym.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
päänahka
25.05.2004 19:23:10 (muokattu 25.05.2004 19:25:09)
Ihan turhaan ostat 7 kieltä, samoja kieliä ne on kuitenkin.

.52 on kyllä H-vireessä mun mielestä ihan liian löysä pitkälläkin skaalalla. Itellä on tällä hetkellä .58 D:ssä (yleensä .56). Joskus soitin 13-setillä H-vireessä, siinä oli .56 alin kieli. Vähän löysä oli, mutta toimi.

Lisäys: Ja mulla on 25,5" skaala.
Soolot on perseestä.
Ziggy Bubba
25.05.2004 21:41:06

Osta ihmeessä irtokieliä.

Mulla on oma "custom"-kielisetti jossa on alapäässä 58-44-32 kokoa kielet. Soitan drop-C vireellä. Aläpää on mainion jämäkkä. Muistaa vaan sitten säätää kitaran intonaation säätöjen mukaan..
kulmahiomakone
25.05.2004 22:02:09
Mulla on tällä hetkellä 25,5 skaalan kitarassa d'aquiston jazz 13 setti hiotuilla alakielillä d- vireessä ja mun mielestä se on hiinä ja hiinä että kielet ovat soitettavat... Normi kitarankieli toimii parhaiten, kun se on jännitetty noin 90 prosenttiin maksimijännityksestä (siis ennen kuin napsahtaa). Mulla ainakin on ongelmana jo tuossa d-vireessä saada intonaatio kohdalleen koko kaulan mitalta. Kielet ovat löysänä epävireessä jopa itsensä kanssa...

Jotta ei voi ymmärtää, miten normi 56 paksuisen een voi laskea beehen. Montako senttiä kielet ovat otelaudasta? Löytyisikö jostain jotain "näin säädät kitarasi alavireille" -sivustoa? Kaik' vinkit ovat tervetulleita.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
trih
25.05.2004 23:14:59 (muokattu 25.05.2004 23:15:31)
Jotta ei voi ymmärtää, miten normi 56 paksuisen een voi laskea beehen. Montako senttiä kielet ovat otelaudasta? Löytyisikö jostain jotain "näin säädät kitarasi alavireille" -sivustoa? Kaik' vinkit ovat tervetulleita.

Mielestäni tuo 56 on jo erittäin paksu. Hetfield esim käytti aikoinaan 10-46 settiä...
Ite ku alottelin tuon alavireistelyn pelkästään normaalisettiä löyhäämällä niin ilmeisesti soittotatsikin siinä sitten muuttui. Totuin jo niihin "lepattaa tuulessa"-kieliin ja siirtyminen edes vähän paksumpiin tuntui helpottavan hommaa niin paljon ettei tarvetta megapaksuuksiin ollut. Alle kympin setit on kyllä mihinkään omaan käyttöön toivottomat. Riippuu todella paljon myös mitä musaa sillä kepillä vääntää.
Mrezzye
26.05.2004 09:37:20

Jos löydät sopivan kielisetin irtokielistä, niin GHS valmistaa customsettejä haluamillasi kieltenpaksuuksilla, kun tilaat yhden tukkulaatikon, eli 12 settiä. Saat ne normaalihinnalla 9,50€/setti (Millbrookin hinta). Paketteihin saat vielä oman customtekstin. Vähänkö viiletä...
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
alphamale
26.05.2004 09:45:32

Itse jumpsuttelen C# vireessä 10-52 setillä, spagettia on mutta kun on tottunut niin ei jaksaisi vaihtaa paksumpiikaan kun joutuisi säätämään kitaraakin taas uusikis.

Aikoinaan A vireessä kun soittelin niin setti oli muistaakseni 13-60.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Leo80
26.05.2004 12:39:14
Vataus on todennäköisesti ei, mutta kysytään nyt ihan lämpimikseen eli valmistetaanko noita .013-settejä punomattomalla g-kielellä varustettuna vai onko se jo sen verran jööti setti että g on aina punottu?
Miikathebest
26.05.2004 12:42:16 (muokattu 26.05.2004 12:42:32)

Siinä wylde setissä on ainakin niin paksu se alin kieli, että tuntuma alkaa muistuttamaan enemmänkin bassoa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
JS
26.05.2004 12:48:36
En ole itse koskaan sen kummemmassa alavireessä ku Eb vireessä soittanut, mutta täytyy kyllä sanoa että mun mielestä (esim. tilutustarkotukseen) 13- setti punotulla g- kielellä on normaalivireessä ihan ok... Ei voi ymmärtää miten jotkut soittaa jossain c#- vireessä... siinä ei vaan jännite riitä.
Pitää syödä hyvin että jaksaa tiluttaa
kulmahiomakone
26.05.2004 13:57:43
Vataus on todennäköisesti ei, mutta kysytään nyt ihan lämpimikseen eli valmistetaanko noita .013-settejä punomattomalla g-kielellä varustettuna vai onko se jo sen verran jööti setti että g on aina punottu?

Hmm. En tiedä löytyykö 13 settiä, mutta DR:ltä löytyy sivujen mukaan joku jäz- tai pluussetti jossa on punomaton 26 G. Se on aika paksu. Samoin Ernieltä löytyy setti jossa on punomaton 22 G. En nyt sitten muista olivatko nuo 12 vai 13 settejä... Käy sivuilta tarkistamassa.

Itse olen ratkaissut tuon g-onkelman siten, että olen alkanut käyttämään hiottuja kieliä. Kaikki kielet tuntuvat jossain määrin punomattomilta :) Tosin g -kielen venyttely on hivenen työläämpää.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Leo80
26.05.2004 14:27:07 (muokattu 26.05.2004 14:36:48)
Kettu kuittaa, ja kiittää! =)

Edit: Tämmönen pisti silmään niitä deeärriä mettästäessä: http://www.ducksdeluxe.com/jazz.html tolla .014 setillä luulis ainakin saavan B(H)-vireeseen soittotuntuman säilyessä ees jotenki siedettävänä. En tosin tiiä saako noita Suomesta...
BenGlenton
26.05.2004 16:40:12
Mä näkisin asian hieman toiselta kantilta. Jos B-vireessä soitetaan, niin pitäisi pikemminkin totutella soittamaan eri tuntumalla. Sekin on vain treenaamisesta kiinni. Tämän jälkeen voi sitten harrastaa tätä kaikkien (myös minun) rakastamaa välineurheilua.
Lisäksi mun mielestä H-vireessä soitettaessa soundin tulee kuulostaa raskaalta ja löysältä. (en tarkoita että soiton tulisi kuulostaa laiskalta)

009-046 -setillä ei silti ole tarkoituksenmukaista soitella brutaaleja death metalleja :)

Summa Summarum,
kaikkeen tottuu.
http://www.supremecourtband.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)