sustain65 28.11.2014 17:52:06 | |
---|
Dropped C: Ei sitä kannatakkaan pian viisikymppisen kitarassa pääkalloa ollakkaan. Kutsuu pian kuolon koppasemaan piähän, kun haistaa wanhuuden. On se ranggaa.... On mulla Arch Enemyn "War eternal" paita, jossa pääkallo. Meinaatko että voipi olla jopa kohtalokas pitää päällä? Uskallankohan enää? |
sustain65: On mulla Arch Enemyn "War eternal" paita, jossa pääkallo. Meinaatko että voipi olla jopa kohtalokas pitää päällä? Uskallankohan enää? Pidä kaikin mokomin mikäli haluat elää vaarallisesti... Itse en ole uskaltanut enää kolmenkympin jälkeen käyttää muuta kuin vaaleansinistä kauluspaitaa. |
Laulava Kylätohtori 28.11.2014 19:17:48 | |
---|
sustain65: On mulla Arch Enemyn "War eternal" paita, jossa pääkallo. Meinaatko että voipi olla jopa kohtalokas pitää päällä? Uskallankohan enää? Mikä voisi olla enemmän rock kuin kuolla lavalle bootsit jalassa... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Krice 28.11.2014 19:42:58 (muokattu 28.11.2014 19:44:46) | |
---|
sustain65: Sama tuon minun Deaninkin kanssa, vaatii oikeastaan hihnan jotta istualtaan soittaminen voisi olla rentoa. Itse en soita mitään kitaraa ilman hihnaa myöskään istuen. No, poikkeuksena akustiset kitarat. En tiedä miten ihmiset tekevät sen, koska itse joutuisin koko ajan tukemaan jollakin tavalla kitaraa, joka tekisi soittamisesta hankalampaa kuin sen pitäisi olla. Mitä tulee tuohon Alexi-malliin niin minusta se on hieno. Jos se tuntuu tyylikkäämmältä kuin muut niin kannattaa ostaa! Tuossa hintaluokassa kun on melkein ihan sama mitä ostaa, ulkonäkö ratkaisee. |
ReBeat 28.11.2014 20:14:56 | |
---|
Krice: Itse en soita mitään kitaraa ilman hihnaa myöskään istuen. No, poikkeuksena akustiset kitarat. Ite olen pyrkinyt lisäämään foot restin ( http://www.thomann.de/fi/millenium_fussbaenkchen.htm) käyttöä sähkiksen kanssa soitellessa. Toimii toki vain sopivanmuotoisen kitaran kanssa. Mutta kun on asentosäädöt kohillaan niin ei tunnu tarvetta hihnalle. Esim stratolla jalkatuen kanssa löytyy erittäin paljon parempi asento treenata, verrattuna normaaliin lötköroikotteluun tai "väärän" reiden päällä pitämiseen. Varsinkin kaulakäden juttujen nypläämiseen tuo klassis-asento tarjoaa paljon paremmat olosuhteet. Mutta makuasioitakin varmasti. |
Laulava Kylätohtori 29.11.2014 10:02:37 | |
---|
ReBeat: Mutta makuasioitakin varmasti. Indeed. Itse en edes tajua, miten hihnaa voi käyttää istuen soittaessa. Ruuvataanko se siis niin lyhyeksi, että kitara roikkuu kaulassa, vaikka istuu? Minusta strato ja tele istuu täydellisesti sylissä istuen soitettaessa. Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, että pitäisi hihnoja tai jalkatukia käyttää. Mutta makuasioitahan nämä ovat, ei näissä mitään oikeaa tapaa ole. Jokainen tekee, kuten itselle on parasta... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
hallu 29.11.2014 16:13:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Indeed. Itse en edes tajua, miten hihnaa voi käyttää istuen soittaessa. Ruuvataanko se siis niin lyhyeksi, että kitara roikkuu kaulassa, vaikka istuu? Minusta strato ja tele istuu täydellisesti sylissä istuen soitettaessa. Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, että pitäisi hihnoja tai jalkatukia käyttää. Mutta makuasioitahan nämä ovat, ei näissä mitään oikeaa tapaa ole. Jokainen tekee, kuten itselle on parasta... Riippuu joo hihanan pituudesta ja omasta anatomiastakin miten tuo menee. Itse koitan soitella enimmäkseen seisten, mutta olen totutellut käyttämään aika lyhyeksi säädettyä hihnaa muutenkin (mun anatomialla parempi soittoergonomia). Käytän hätävärana tavallista tuolia korkeampaa selkänojatonta satulajakkaraa jossa voin lepuuttaa kun seisominen alkaa käydä voimille, niin siinä ainakin kitaran soitto asento säilyy samana seisten ja istuen. PS: olen samaa mieltä, että Fender Strato/Tele ovat sähkökitaramaaliman ehdottomasti kaksi ergonomisinta soitinta ja pysyvät hyvin tasapainossa seisten ja istuen. Gibsonin Lessu on tyvipainoinen ja SG kaulapainoinen (ja tätä ei pidä tulkita provoksi, tykkään niistä molemmista enkä voisi elää ilman lespaulia, mutta tosiasia mikä tosiasia. Itseäni se ei häiritse, mutta huomaan sen varsinkin kun soitan paljon noita fenkkuja). En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja |
pekkari 01.12.2014 13:59:28 | |
---|
Öm, kysyisin vielä siitä laihon kepistä, että saisiko sitä jostain valkisena? |
Jeszse 01.12.2014 14:13:52 | |
---|
pekkari: Öm, kysyisin vielä siitä laihon kepistä, että saisiko sitä jostain valkisena? Saa.   |
Humppa-Pappa 01.12.2014 16:56:05 | |
---|
Jeszse: Saa. Eikse versio maksa jotain 400e enemmän? O.o |
Metalkallo 01.12.2014 17:41:24 (muokattu 01.12.2014 17:44:38) | |
---|
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
Jeszse 01.12.2014 18:38:18 | |
---|
Humppa-Pappa: Eikse versio maksa jotain 400e enemmän? O.o Jos ostaa alexi-600 eikä 200. |
sustain65 01.12.2014 19:10:05 (muokattu 01.12.2014 19:10:17) | |
---|
Ihan käytännöllisyyteen liittyvänä huomiona vielä semmoinen, että erityisen pitkät sakarat tai viikset omaavat kitarat vaativat melkoisen kookkaan laukun, joten jos kitaraa tarvitsee kuljetella kodin ja treenipaikan välillä, niin asialla saattaa olla merkitystä. Esim. tuon minun Deanin oma kova laukku on melkein mopoauton parkkipaikan kokoinen, hieman karrikoituna. |