Aihe: Hammond urut
1 2
Kalju Pitkätukka
27.11.2014 09:35:03
holmjan: Taitaa olla samanlainen, tai -tapainen kun minulla oli. Jos toimii ja on tilaa säilyttää, sen hinta kyllä enemmän nousee kuin laskee. Kannattaa pitää hyvä huolta.
Jos nuo realistisen kuuloiset presetit (vibrafoni, piano, sähkökitara jns.) reistailee, ei-rasvainen spray auttaa. Joku PCF, en löydä nyt pulloa.
Sitä sinne ihan nappien väliin ruiskutettuna. Might be good, or not.
Joka tapauksessa kannattaa ruuvata takalevy irti nähdäkseen miten laadukkaasti japanilaiset rakensivat soittimiaan jo silloin. Ja imuroida. Löysin yhtä ja toista omasta jampusta aikoinaan, m.m. Finnairin jonkun bonus-lipukkeen ja hieman pennejä.
Sweet.

Tuon manuaalin(manuaalissa c35 ja c55- mallit) mukainen c-35 malli on:

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/ele/C55E.PDF

Latasin yliampuvan mahtipontisen mainosesitteenkin, mutta en nyt löydä linkiä siihen.

Huoltomanuaali vielä pitää etsiä.

Jep, on minulla sen verran tilaa. että säilytän tämän, pikkurahalla pyörivä kaiutin
(Leslie lienee liikaa sanottu tuosta?) ja kaikki :-)

Minulla on vähän elektroniikkataustaa, joten kontaktihäiriöt yms. pikkuviat eivät ole ongelma.

Juurikin nuo instrumenttisimulaatiot juonittelevat, urkusoundien liukusäätimet
pelaavat ok.

Master volume- potikka voi mennä vaihtoon.

No meni off topiciksi, tä,än piti olla haöpishammond- ketju...

Toisaalta enemmän hammondmaisen äänen tuosta jammusta saa kuin ketjun aiheena olevasta koneesta.
Juha
holmjan
01.12.2014 23:24:33
Kalju Pitkätukka: Tuon manuaalin(manuaalissa c35 ja c55- mallit) mukainen c-35 malli on:

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/ele/C55E.PDF

Latasin yliampuvan mahtipontisen mainosesitteenkin, mutta en nyt löydä linkiä siihen.

Huoltomanuaali vielä pitää etsiä.

Jep, on minulla sen verran tilaa. että säilytän tämän, pikkurahalla pyörivä kaiutin
(Leslie lienee liikaa sanottu tuosta?) ja kaikki :-)

Minulla on vähän elektroniikkataustaa, joten kontaktihäiriöt yms. pikkuviat eivät ole ongelma.

Juurikin nuo instrumenttisimulaatiot juonittelevat, urkusoundien liukusäätimet
pelaavat ok.

Master volume- potikka voi mennä vaihtoon.

No meni off topiciksi, tä,än piti olla haöpishammond- ketju...

Toisaalta enemmän hammondmaisen äänen tuosta jammusta saa kuin ketjun aiheena olevasta koneesta.

Tutkin hieman arkistojani, mulla olikin B-75. Hyvin samanlainen, mutta ei pyörivää kaiutinta, simulaatio. Siksi varmaan myin sen. http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/ele/B75E_1.PDF
Nuo sun urut varmaan soundaa paremmin, jos on lepahkokin. Nippon Gakki siirtyi ikävä kyllä 70-luvun lopulla aidosta efektistä surkeaan simuun. Jos menee särki enemmän kannattaisi säilyttää kuitenkin se lepa-osasto, ja rakentaa siitä vaikka kätevä pikku pyörijä.
t
je
En muuten käytä hymiöitä.
Kalju Pitkätukka
02.12.2014 13:57:27 (muokattu 02.12.2014 13:58:00)
holmjan: Tutkin hieman arkistojani, mulla olikin B-75. Hyvin samanlainen, mutta ei pyörivää kaiutinta, simulaatio. Siksi varmaan myin sen. http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/ele/B75E_1.PDF
Nuo sun urut varmaan soundaa paremmin, jos on lepahkokin. Nippon Gakki siirtyi ikävä kyllä 70-luvun lopulla aidosta efektistä surkeaan simuun. Jos menee särki enemmän kannattaisi säilyttää kuitenkin se lepa-osasto, ja rakentaa siitä vaikka kätevä pikku pyörijä.
t
je

Voipa myös katsoa puolikuntoisia hae pois- hintaisia sillä silmällä, että askartelee
ja hyödyntää pyörivän kajauttimen.

Täällä periferiassa vain ei noihin usein törmää, ja kun törmää, pyydetään usein satasia.

Maksoi tästäkin jotain, koska oli 20 min ajomatkan päässä.
Mua ei paljon mua ilahduta jos joku myy omaansa 20 tai 50 euron hintaan Jyväskylässä tai Hesassa.

Kuiva kontaktispray sai kielisoitin-imitaatioihin eloa, piano-, cembalo- ja vibrafonisoundithan on ihan käyttökelpoisia.
Juha
holmjan
04.12.2014 00:11:24
Kalju Pitkätukka: Voipa myös katsoa puolikuntoisia hae pois- hintaisia sillä silmällä, että askartelee
ja hyödyntää pyörivän kajauttimen.

Täällä periferiassa vain ei noihin usein törmää, ja kun törmää, pyydetään usein satasia.

Maksoi tästäkin jotain, koska oli 20 min ajomatkan päässä.
Mua ei paljon mua ilahduta jos joku myy omaansa 20 tai 50 euron hintaan Jyväskylässä tai Hesassa.

Kuiva kontaktispray sai kielisoitin-imitaatioihin eloa, piano-, cembalo- ja vibrafonisoundithan on ihan käyttökelpoisia.

Ok, hienoa. Kyllä nuo paremmat mallit täälläkin ovat harvassa ja hinnoissaan.

t.
En muuten käytä hymiöitä.
kellopeli10
22.12.2014 22:26:19
Jepp, mulla oli ekat urut 1980-luvun 123J3 japsi-Hammondit. Olihan niillä ihan kiva harjotella, mutta puolessa vuodessa niihin ääniin tympääntyi.
Katselin genis-Hammondeja, mutta oli liika kalliita, joten hommasin WLM Beatit, niihin voin olla tyytyväinen.
Myöhemmin hommasin erillisen Leslie-kaapin perään, kun se urun oma "huutaa" korville. Nuo Hammondit purin osiksi.
Nyt tuossa on työn alla 1980-luvun B-200 "kevyt";P keikka-Hammondi työn alla. Siitä löytyy ihan kivasti soundeja, ei voi verrata 123-sarjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)