Aihe: Thunderbird
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17
Dropped C
25.11.2014 21:50:06 (muokattu 25.11.2014 21:56:06)
Seba: Plekulla napsahtelee kyllä kivasti, sormin ei orkkusmikeillä kilise kyllä mitenkään, mutta saahan noita mikkejä..

Mulla kolisee sormilla basso kun basso enemmän kun plekulla. Pittää vaan lyyä kovaa, alas otelautaa kohti olevassa kulmassa. Tosin mitään hapiaa tai vaikeeta on turha ainakaan meikäläisen turha yrittää. Kun ei osaa soittaa...
Zambe88
25.11.2014 21:51:01

Seba: Plekulla napsahtelee kyllä kivasti, sormin ei orkkusmikeillä kilise kyllä mitenkään, mutta saahan noita mikkejä..

Komppia tälle, plekulla kyllä napsuu ainakin meikällä. Tokihan jos omaa kovan sormitatsin, niin kaipa se silläkin jotenkin luonnistuu, mutta mun mielestä Tunska on parhaimmillaan kun plekulla rankaisee.
If it's too loud, you're too old!
Seba
25.11.2014 21:54:32

Zambe88: Komppia tälle, plekulla kyllä napsuu ainakin meikällä. Tokihan jos omaa kovan sormitatsin, niin kaipa se silläkin jotenkin luonnistuu, mutta mun mielestä Tunska on parhaimmillaan kun plekulla rankaisee.

Kyl, soitin pelkällä plekulla tunskaa, tykki saundi ja sormin muminaa.
Räimettähän sorminkin saa, mutta tiukka napsahdus oli siinä mun juttu
Zambe88
25.11.2014 22:03:14

Seba: Kyl, soitin pelkällä plekulla tunskaa, tykki saundi ja sormin muminaa.
Räimettähän sorminkin saa, mutta tiukka napsahdus oli siinä mun juttu

Sama peli itellä, meikän sormilla tulee omaan makuun turhan pyöreä soundi, pitää olla kulmaa soundissa.
Tosin en ole koskaan pahemmin sormilla edes soittanut satunnaista kikkailua lukuunottamatta, laitetaan se siis vaikka tekniikan puutteen piikkiin.
If it's too loud, you're too old!
Thas
25.11.2014 22:37:44
Joku oli vaihtanut Epiphonen Classic IV-PROhon Hipshotin Supertone -tallan. Kuvien perusteella vähän hankala hahmottaa, että tuleeko se talla leveyssuunnassa yli tuosta TB:n bodyn korkeammasta keskikaistaleesta?

Kiinnostaisi tuo talla tilata, mutta visuaalisena pilkunnyplääjänä mietityttää tuo yksityiskohta.
J.Hollström
25.11.2014 22:45:29
Thas: Joku oli vaihtanut Epiphonen Classic IV-PROhon Hipshotin Supertone -tallan. Kuvien perusteella vähän hankala hahmottaa, että tuleeko se talla leveyssuunnassa yli tuosta TB:n bodyn korkeammasta keskikaistaleesta?

Kiinnostaisi tuo talla tilata, mutta visuaalisena pilkunnyplääjänä mietityttää tuo yksityiskohta.

Taitaahan tuo vähän mennä. Itteeni ei häiritse moinen.

http://muusikoiden.net/dyn/users/125588.jpg
Thas
25.11.2014 22:47:47
J.Hollström: Taitaahan tuo vähän mennä. Itteeni ei häiritse moinen.

Jep. Meneehän se siis. Pittääpä pohtia, että onko tuosta mentaalipuolen ongelmaksi asti :)
Seba
26.11.2014 00:07:56

Thas: Jep. Meneehän se siis. Pittääpä pohtia, että onko tuosta mentaalipuolen ongelmaksi asti :)

Enemmän ongelma on korville kun se 3-point on maailman paskin talla
Maisteri
26.11.2014 00:15:02
Seba: Enemmän ongelma on korville kun se 3-point on maailman paskin talla

Säädettävyydeltäänhän se on ihan perseestä. Siksi aion vaihtaakin, kuhan ny sais aikaiseksi. Satavarma kokeilemattakin, ettei saundiin ollenkaan dramaattisesti vaikuta. Toki sustain paranee vielä jo ennestäänkin ihan helewetin hyvästä paremmaksi.

BTW, jos joku niitä Hipshotti-talloja on lähiaikoina tilailemassa jostain, kimppahomma kiinnostais. Saa laittaa pikistä allekirjoittaneelle.
www.thedgu.com
Olli.M
26.11.2014 06:36:30 (muokattu 26.11.2014 06:37:00)
J.Hollström: Taitaahan tuo vähän mennä. Itteeni ei häiritse moinen.

Jep. Mun bassostahan toi foto on, ja ei kyllä häiritse mua ainakaan, koska niin paljon parempi tuo Hipshotti on tallana. Kaikin puolin.
Seba
26.11.2014 08:57:58

Maisteri: Säädettävyydeltäänhän se on ihan perseestä. Siksi aion vaihtaakin, kuhan ny sais aikaiseksi. Satavarma kokeilemattakin, ettei saundiin ollenkaan dramaattisesti vaikuta. Toki sustain paranee vielä jo ennestäänkin ihan helewetin hyvästä paremmaksi.

BTW, jos joku niitä Hipshotti-talloja on lähiaikoina tilailemassa jostain, kimppahomma kiinnostais. Saa laittaa pikistä allekirjoittaneelle.

Saundista juur ei paljoa huomaa eroa, mutta esim mulla oli flätit, ja 3-point sammutti äänen lähes yhtä nopeasti niillä kuin syttyikin.
Heitin hipshotin ja sustain about 10 kertaistui.
Tokikaan roundeilla tuskin eroa yhtä radikaalisti huomaa, mutta onhan se kiva että voi säätää tallan kunnolla.
Olli.M
26.11.2014 09:13:30 (muokattu 26.11.2014 09:14:37)
Seba: Saundista juur ei paljoa huomaa eroa, mutta esim mulla oli flätit, ja 3-point sammutti äänen lähes yhtä nopeasti niillä kuin syttyikin.
Heitin hipshotin ja sustain about 10 kertaistui.
Tokikaan roundeilla tuskin eroa yhtä radikaalisti huomaa, mutta onhan se kiva että voi säätää tallan kunnolla.

Jep. Ja mun kohdalla kun kyseessä on Epiphone, oli myös kielten korkeuden säädöllä osuutta asiaan tallan vaihdossa. Epiphonen 3point talla ei laskeudu tarpeeksi matalalle johtuen tallan runkoholkeista. Niissä on semmonen hieman esiin jäävä "kaulus" mitä ei ymmärtääkseni Gibsoneista löydy, tai ainakin se kaulus on upotettuna runkoon niin, että talla laskeutuu alemmas.

E: Makuasioita toki tuo kielten korkeus. Mulla se on homosteluhiplauskorkeus.
Thas
26.11.2014 10:34:52
Olli.M: Jep. Ja mun kohdalla kun kyseessä on Epiphone, oli myös kielten korkeuden säädöllä osuutta asiaan tallan vaihdossa. Epiphonen 3point talla ei laskeudu tarpeeksi matalalle johtuen tallan runkoholkeista. Niissä on semmonen hieman esiin jäävä "kaulus" mitä ei ymmärtääkseni Gibsoneista löydy, tai ainakin se kaulus on upotettuna runkoon niin, että talla laskeutuu alemmas.

E: Makuasioita toki tuo kielten korkeus. Mulla se on homosteluhiplauskorkeus.

Onko noi koholla olevat kaulukset muuten otettu huomioon Hipshotissa? Eli tuleeko se talla bodyyn asti kiinni? Vai tuleeko Hipshotin mukana uudet runkoholkit?
Olli.M
26.11.2014 11:12:52
Thas: Onko noi koholla olevat kaulukset muuten otettu huomioon Hipshotissa? Eli tuleeko se talla bodyyn asti kiinni? Vai tuleeko Hipshotin mukana uudet runkoholkit?

Hipshotissa tulee kahdet ruuvit mukana. Molemmille "malleille". Talla jää lepäämään täysin runkoa vasten kummasakin tapauksessa, joten on otettu huomioon.
J.Hollström
26.11.2014 11:20:07
Maisteri: Miten muuten ylipäätään tuli mieleen heittää flätit TB:iin? Jotenki ei ihan ilmeisimmältä flättikielien käyttökohteelta tunnu TB :)

Mulla oli flätit non-reverse thunderbirdissä. Hyvin toimii.
http://maihinnousu.net/s/7759

Taas toisaalta paljon hehkutetussa musari fläteillä yhdistelmästä en digannut.
Maisteri
26.11.2014 14:48:40
J.Hollström: Mulla oli flätit non-reverse thunderbirdissä. Hyvin toimii.
http://maihinnousu.net/s/7759

Taas toisaalta paljon hehkutetussa musari fläteillä yhdistelmästä en digannut.

Ei huono. Plekulla vetelet tossa, eikö?

Mutta onpa tossa kuiten kuultavissa ero siihen miltä oma TB kuulostaa just kielenvaihdon jälkeen tuoreilla roundeilla. Kirkkaampi son mulla sillon roundeilla, ko mitä tässä nauhalla nää flätit. Tietty non-rev ja rev on kans pikkusen eri juttuja jne. mutta onhan se perussaundi muuten niissä hyvin samankaltainen.
www.thedgu.com
J.Hollström
26.11.2014 15:08:41
Maisteri: Ei huono. Plekulla vetelet tossa, eikö?

Ihan paljain sormin soitettu.
J.Hollström
26.11.2014 15:13:08
Maisteri: Mutta onpa tossa kuiten kuultavissa ero siihen miltä oma TB kuulostaa just kielenvaihdon jälkeen tuoreilla roundeilla. Kirkkaampi son mulla sillon roundeilla, ko mitä tässä nauhalla nää flätit. Tietty non-rev ja rev on kans pikkusen eri juttuja jne. mutta onhan se perussaundi muuten niissä hyvin samankaltainen.

Tässä Epiphonen tunska roundeilla sormisoitossa: http://maihinnousu.net/s/20839
Maisteri
26.11.2014 15:30:22
J.Hollström: Ihan paljain sormin soitettu.

OK. No ihan asiallisen hyvällä atakilla laitettu sitten.

Non-rev kuulostaa kyllä aika selkeästi paremmalta kuin Epi, kun noita nauhoja vertaa. Ja tämä ei varmastikaan johdu kielistä.
www.thedgu.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)