Aihe: Thunderbird
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
Zambe88
22.10.2014 10:43:33

2541: Jos tää ei oo rock niin sitten ei mikään.
http://1.bp.blogspot.com/-fsV6QFGkO … AAAAAAAACtw/EJ3pGx_tN1A/s1600/6.jpg

No okei, ei sovi yleistää, tuo nimen omaan on ROCK kerrostalon kokoisilla kirjaimilla;)
If it's too loud, you're too old!
Olli.M
22.10.2014 11:58:53
Jenkeistä miekin mun Hipshotin tallan tilasin. Tulleineen jossain satasen kieppeillä se muistaakseni oli.

Ja kun kyselyä on tullut viesteillä noista kromi/nikkelihiluista tuossa mun tunskassa niin Crazyparts.de puljusta saa edullisesti mikkikuoria ja kehyksiä.
HenriF
22.10.2014 14:15:18
Mä tilasin Thunderbird Pickup Ringsit jenkeistä. 26euroa maksoi. Lähettivät kirjekuoressa, tipahti suoraan postiluukusta tällä kertaa. Hyvä palvelu, hyvä nettikauppa, maksukortit kelpaa...

http://www.philadelphialuthiertools … for-gibson-thunderbird-bass-guitar/
Axe83
27.10.2014 15:48:43

Tarve ois saada kotelo Epihonen Thunderbird-bassolle.

Tuota Epiphonen koteloa ei tahdo mistään nykyään saada. ( Thomann + paikallinen musaliike).

Tietäskö joku vastaavan hinta/laatusuhteeltaan hyvän kotelon tai paikan, josta tuota epin koteloa voisi tilata?
Axe-efekti on paras efekti
hollstro
27.10.2014 16:56:03 (muokattu 27.10.2014 16:56:53)

Axe83: Tarve ois saada kotelo Epihonen Thunderbird-bassolle.

Tuota Epiphonen koteloa ei tahdo mistään nykyään saada. ( Thomann + paikallinen musaliike).

Tietäskö joku vastaavan hinta/laatusuhteeltaan hyvän kotelon tai paikan, josta tuota epin koteloa voisi tilata?

Tämän mukaan Thomannilta saisi 2-5 päivässä: http://www.thomann.de/fi/epiphone_case_f_thunderbird.htm
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Axe83
27.10.2014 18:07:59

Jos oikein tuota tulkkasin, niin tarkoittaa sitä, että Thomann saa tuotteen 2-5 arkipäivässä ehkä. Siitä sitten menee normi toimitusaika.
Axe-efekti on paras efekti
hollstro
27.10.2014 18:49:58

hollstro: Tämän mukaan Thomannilta saisi 2-5 päivässä: http://www.thomann.de/fi/epiphone_case_f_thunderbird.htm

Kysyit mistä voi tilata. Tuolta voi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Zambe88
27.10.2014 20:15:49

Millaisia/minkä merkkisiä hihnalukkoja olette hankkineet Thunderbirdeihinne?
Itse olen käyttänyt Schallerin hihnalukkoja kaikissa bassoissa, mutta mietin että tuleeko tuo Schallerin lukon "tappi" olemaan tiellä kun sen asentaa tuohon Thunderbirdin kaulan puoleiseen paikkaan, jossa tuo alkuperäinen hihnatapin paikka on?
Jos sillä sohaisee vaikka itseään kasseille soittaessa:D
2541
27.10.2014 21:34:31

Zambe88: Millaisia/minkä merkkisiä hihnalukkoja olette hankkineet Thunderbirdeihinne?
Itse olen käyttänyt Schallerin hihnalukkoja kaikissa bassoissa, mutta mietin että tuleeko tuo Schallerin lukon "tappi" olemaan tiellä kun sen asentaa tuohon Thunderbirdin kaulan puoleiseen paikkaan, jossa tuo alkuperäinen hihnatapin paikka on?
Jos sillä sohaisee vaikka itseään kasseille soittaessa:D

Schaller ja ei ole ollut tiellä eikä ole sohinut. Jos meinaa sohia, niin housut jalkaan tai bassoa ylemmäs, se alhaalla roikotus ei sovi kuin Pete Waylle.
anderss
30.10.2014 10:39:45

Mun Gibbon SG ei sukella senttiäkään, Tokain Tunska on lapa lattiassa saman tien kun irrottaa käden. Siirsin kaulatapin kaulan taakse, muttei auttanut mitään, kunnon leveä nahkahihna ilmeisesti hankittava.
Ei oo helppoo olla näkymätön mies
Zambe88
25.11.2014 15:40:59

Noniin, meikäläinen sai lopultakin hommattua sen kauan kaivatun Thunderbirdin.
Täytyy viikon testaamisen jälkeen sanoa, että ei voisi basso paremmin omaan lapaseen sopia, olisi pitänyt toteuttaa pitkäaikainen haave jo aikaisemmin.
Vähän jännitti tuon kaulan sopiminen käteen kun on tullut 5-kielisillä soiteltua ennen taukoa soittohommista, mutta TB:n kaula sopi täydellisesti käteen ja tuntuu helpposoittoisemmalta kuin aikaisemmat vitosten kaulat.
Meikäläinen taisi nyt löytää sen THE basson:)
Seba
25.11.2014 15:55:46

Zambe88: Noniin, meikäläinen sai lopultakin hommattua sen kauan kaivatun Thunderbirdin.
Täytyy viikon testaamisen jälkeen sanoa, että ei voisi basso paremmin omaan lapaseen sopia, olisi pitänyt toteuttaa pitkäaikainen haave jo aikaisemmin.
Vähän jännitti tuon kaulan sopiminen käteen kun on tullut 5-kielisillä soiteltua ennen taukoa soittohommista, mutta TB:n kaula sopi täydellisesti käteen ja tuntuu helpposoittoisemmalta kuin aikaisemmat vitosten kaulat.
Meikäläinen taisi nyt löytää sen THE basson:)

Jos asento toimii niin se on kyllä paras vehje soittaa.
Ainoa miinus että kun muutaman vuoden vetelee tunskalla niin perusbassot tuntuu helevetin vammaisilta käteen sen jälkeen.
Zambe88
25.11.2014 17:08:52

Seba: Jos asento toimii niin se on kyllä paras vehje soittaa.
Ainoa miinus että kun muutaman vuoden vetelee tunskalla niin perusbassot tuntuu helevetin vammaisilta käteen sen jälkeen.

Asento toimii ja sopii soittotyyliin hyvin, tulee plektralla aika kovaa rankaistua.
Eikä muuten ole yhtään kaulapainoinen, vaikka niin jotkut sanovat. Tosin mulla on suht jämäkkä nahkahihna.
Pitää kyllä varmasti paikkansa, mun edellinen Spector tuntui ihan erilaiselta (huonommalta) kuin tunska, mut oon aloittamassa vähän niinkuin tyhjältä pöydältä muutaman vuoden tauon jälkeen, niin kaipa sitä tottuu helpommin uuteen.
Dropped C
25.11.2014 21:01:54 (muokattu 25.11.2014 21:02:27)
Nyt on ihan oikea Tunska kokeiltavana ja lapaseen tää sopii tajuttoman hyvin. Ihmekkös tuo, kun olen lähinnä Explorer-bassolla soitellut. "Normaali" Precision-mallinen ei ole millään niin hyvä soittaa, kuin tämä. Saundi on rok.

Ainoo mikä tässä on, että kilinää ja kolinaa en tunnu mitenkään saavan ulos. Tosin kuulemman tehdaskielet kiinni, jos tää jää mulle, niin pitää vaihtaa teräksistä vaijeria tilalle.
Seba
25.11.2014 21:08:20

Dropped C: Nyt on ihan oikea Tunska kokeiltavana ja lapaseen tää sopii tajuttoman hyvin. Ihmekkös tuo, kun olen lähinnä Explorer-bassolla soitellut. "Normaali" Precision-mallinen ei ole millään niin hyvä soittaa, kuin tämä. Saundi on rok.

Ainoo mikä tässä on, että kilinää ja kolinaa en tunnu mitenkään saavan ulos. Tosin kuulemman tehdaskielet kiinni, jos tää jää mulle, niin pitää vaihtaa teräksistä vaijeria tilalle.

Ei kilise ja kolise, möyrii vaan komeasti.
Myin oman em syystä. Vaihtoehtona oli modata tallamikin kuoren alle J mikki
Dropped C
25.11.2014 21:19:13
Mä oon saanu ton mun lähes 30-vuotta vanhan Explo-bassonkin kolisemaan ilman mitään mikinvaihtoja, eiköhän se tälläkin jotenkin onnistu, kun muoto on sinnepäin samankaltainen ja Tunska on huomattavasti kevyempi.
Maisteri
25.11.2014 21:21:21
Dropped C: Nyt on ihan oikea Tunska kokeiltavana ja lapaseen tää sopii tajuttoman hyvin. Ihmekkös tuo, kun olen lähinnä Explorer-bassolla soitellut. "Normaali" Precision-mallinen ei ole millään niin hyvä soittaa, kuin tämä. Saundi on rok.

Ei siitä sitä kirkkainta presarimaista klangia/-kolinaa saakaan ulos. On kuitenki niin eri peli akustiselta soinniltaan ja mikeiltään. Kyllä siitä toki tuoreilla kielillä saa varsin kirkkaankin saundin ulos.

Ton vehkeen saundissa juttu on se ala-middlevoittoinen murina. Puskee bändin seassa niin makeasti läpi, alapäänkin ollessa todella tuhti ja iso. Ja se sustain...

Omaan kovemman atakin plekutteluun tuo passaa aina kuin nenä päähän, kun siitä stydimmästä plekun iskusta tulee sitä klangia kuitenkin.

Nyt on kyllä ollut sitten vaihteeksi oikein jännää ja mukavaa opetella soittamaan myös tuolla vasta hankitulla vaahteraotelautaisella JV presarilla. TB saa nyt olla aika lailla telakalla, kunhan saan joskus käytettyä nauhahionnassa ja tallan vaihdossa. Kirkassointinen ja todellakin klangia omaava peli se presari. Todellakin aivan eri peli, sekä tatsiltaan että saundiltaan, kuin TB. Mutta todella hienosti soiva laatusoitin tuokin ja erittäin makeat saundit helposti kaiveltavissa silläkin. P-kaula on toki 10v. TB:n ruipelokaulalla vetäneelle haaste, mutta yllättävän hyvin on jo päässyt sinuiksi tässä reilun kuukauden aikana P-kaulankin kanssa.
www.thedgu.com
Dropped C
25.11.2014 21:33:41
Joo ja siis murahtaahan tää. Ja eiköhän tuoreet ja paksut teräsvaijerit tuota murinan ja telaketjumaisen kolinan yhdistelmän. Sen kuulee ehkä sitten.
Seba
25.11.2014 21:45:33

Dropped C: Joo ja siis murahtaahan tää. Ja eiköhän tuoreet ja paksut teräsvaijerit tuota murinan ja telaketjumaisen kolinan yhdistelmän. Sen kuulee ehkä sitten.

Plekulla napsahtelee kyllä kivasti, sormin ei orkkusmikeillä kilise kyllä mitenkään, mutta saahan noita mikkejä..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)