Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5194 195 196 197 198343 344 345 346 347
Gabe
21.11.2014 19:08:25
Myrkky Nuoli: Olen erittäin vahvasti samaa mieltä. Tuo keskialuekuoppa tosin ahdistaa niin paljon, etten pidä blackfaceista pedaalialustoina. Muutoinhan esmees joku AB165 bassman on tuohon hommaan aivan loistava.

Varmaan vähän makuasiakin. Itse tykkään että tuollainen vähän neutraalimpi BF nielee erilaisia purkkeja kivasti. Tweedin oma soundi uhkuu sen verran sitä omaa persoonaa että harva purkki (ainakaan särö) sitä varsinaisesti parantaa.

Jucciz: Tästä mää just oon hieman eri mieltä. Brownface on mun mielestä kivempi ja tasapainoisempi alusta pedaaleille kuin Blackface/Silverface, koska keskiäänet ei oo niissä niin paljon kuopalla. Tweed taas on usein ehkä vähän turhan nopeasti kyykkäävä, ainakin pienempitehoiset combot, mutta keskiääniä niissäkin on runsaasti.

Brownfacesta ei ole paljon kokemuksia mutta tuo oma 5e3:een perustuva kyykkää tosiaan aika nopeasti ja fuzzien kanssa on vähän kahnausta, samaa totesi myös fuzzmaestro J.Paasonen aiheesta. Varsinkin jos fuzz facea yrittää tarjota niin tulee helposti bassojen kanssa tukkeutumaa soundiin. Oletko huomannut samaa Brownfacen kanssa? Sellaisenkin laitto kummittelee toisinaan mielessä.

Mutta muuten soundit toimii eikä tosiaan ole keskiäänistä ollut puutetta.
Myrkky Nuoli
21.11.2014 19:55:13
Gabe: Varmaan vähän makuasiakin. Itse tykkään että tuollainen vähän neutraalimpi BF nielee erilaisia purkkeja kivasti. Tweedin oma soundi uhkuu sen verran sitä omaa persoonaa että harva purkki (ainakaan särö) sitä varsinaisesti parantaa.

Brownfacesta ei ole paljon kokemuksia mutta tuo oma 5e3:een perustuva kyykkää tosiaan aika nopeasti ja fuzzien kanssa on vähän kahnausta, samaa totesi myös fuzzmaestro J.Paasonen aiheesta. Varsinkin jos fuzz facea yrittää tarjota niin tulee helposti bassojen kanssa tukkeutumaa soundiin. Oletko huomannut samaa Brownfacen kanssa? Sellaisenkin laitto kummittelee toisinaan mielessä.

Mutta muuten soundit toimii eikä tosiaan ole keskiäänistä ollut puutetta.

Minusta blackfacet ei oo millään tavalla neutraaleja. Se middlemonttu on todella rajusti saundia määrittelevä tekijä. Marshallit toimii omaan makuun paremmin pedaalipönttöinä. Tweedit toki kyykkää ihan liian helposti ja ovat täten pedaalifanaatikon painajainen, mutta brownfacessa on jo selkeesti enemmän headroomia ja vähemmän suttua. Ai että mää haluaisin Brownface bassmanin. Tai oikeestaan vielä enemmän haluaisin Selmer Treble n Bassin, joka on 6G6-maailman pohjautuva kytkis EL34-päätteellä. Voi pojat..
More Nintendo, less Marshall.
jii.haanpaa
21.11.2014 19:58:14 (muokattu 21.11.2014 19:59:25)
Mä arvostan oman AA165 bassmanini yhdeksi parhaimmista speduvahvareista mitä on vastaan tullut. SF Showman/Twin oli ehkäpä jopa vielä paree. Sitä pitää vain käyttää vähän eri tavalla kuin yleensä/marshallia/blondeja/tweedejä. Kuten varmaan moni tietää, niin BF Fenderin tone-piirissä potikoilla on kertaluokkaa suurempi vaikutus kuin esim marsuissa ja bf fenderin tapauksessa middle-kuoppa tasoittuu täysin kun treble ja bass ovat nollilla (tai bassopotikan jalka kiskaistu irti maasta). Tuolloin vain signaalitaso laskee sen verran rankasti, että sitä pitää ainakin rokkihommissa potkia persiille hyvällä boosterilla. Itse käytän lehlen sunday driveria täysillä. Kannattaa ehdottomasti testata, jos sattuu olemaan hyvä BF fenderi ulottuvilla.

Toinen juttu, mikä kannattaa muistaa on se bright cap. Fenderin bright cap on hyvin usein valittu niin, että se ei varsinkaan fuzzien ja säristimien kanssa oikein toimi, varsinkaan pienillä äänenpaineilla soitettuna. Onneksi sen saa veks piiristä kytkimellä.
Myrkky Nuoli
21.11.2014 20:08:40
jii.haanpaa: Mä arvostan oman AA165 bassmanini yhdeksi parhaimmista speduvahvareista mitä on vastaan tullut. SF Showman/Twin oli ehkäpä jopa vielä paree. Sitä pitää vain käyttää vähän eri tavalla kuin yleensä/marshallia/blondeja/tweedejä. Kuten varmaan moni tietää, niin BF Fenderin tone-piirissä potikoilla on kertaluokkaa suurempi vaikutus kuin esim marsuissa ja bf fenderin tapauksessa middle-kuoppa tasoittuu täysin kun treble ja bass ovat nollilla (tai bassopotikan jalka kiskaistu irti maasta). Tuolloin vain signaalitaso laskee sen verran rankasti, että sitä pitää ainakin rokkihommissa potkia persiille hyvällä boosterilla. Itse käytän lehlen sunday driveria täysillä. Kannattaa ehdottomasti testata, jos sattuu olemaan hyvä BF fenderi ulottuvilla.

Toinen juttu, mikä kannattaa muistaa on se bright cap. Fenderin bright cap on hyvin usein valittu niin, että se ei varsinkaan fuzzien ja säristimien kanssa oikein toimi, varsinkaan pienillä äänenpaineilla soitettuna. Onneksi sen saa veks piiristä kytkimellä.

Mä en saanut koskaan AB165 Bassmaniä kuulostamaan hyvältä tuolla tavalla. Saundi meni liian ohueksi ja munattomasti kun laski bassot ja treblet tuonne nollan tuntumaan, vaikka se jeesaskin keskialuepuutteessa. Siitä ei silti saa riittävästi keskialuetta mun makuun modaamatta sisuksia. Muilta ominaisuuksiltaan se skulaa toki hienosti pedaalien kanssa, että ihan puhtaasti mieltymyksistä on kyse. Mutta jos vahvistin vaatii buusterin tässä applikaatiossa, se ei voi olla samalla viivalla hyvien pedaailalustojen kanssa, jotka ei tartte.
More Nintendo, less Marshall.
jii.haanpaa
21.11.2014 20:35:30
Myrkky Nuoli: Mä en saanut koskaan AB165 Bassmaniä kuulostamaan hyvältä tuolla tavalla. Saundi meni liian ohueksi ja munattomasti kun laski bassot ja treblet tuonne nollan tuntumaan, vaikka se jeesaskin keskialuepuutteessa. Siitä ei silti saa riittävästi keskialuetta mun makuun modaamatta sisuksia. Muilta ominaisuuksiltaan se skulaa toki hienosti pedaalien kanssa, että ihan puhtaasti mieltymyksistä on kyse. Mutta jos vahvistin vaatii buusterin tässä applikaatiossa, se ei voi olla samalla viivalla hyvien pedaailalustojen kanssa, jotka ei tartte.

Juu, (hyvän) boosterin tuo kyllä tarvitsee kaveriksi. Siis jos haluaa, että fenderi kuulostaa marsulta :) Boosterin kanssa hyvä BF fenderi sitten onkin todella monipuolinen härveli. Jotenkin on myös sellainen kutina, että isommat fenderit tekevät tuon paremmin.

AB165:sta ei ole kokemuksia. Sehän ei taida, ainakaan puristien mielestä olla paras mahdollinen esimerkki BF fenderistä.
Muovinen
21.11.2014 21:35:26

Hyvä jätkät, jatkakaa mehustelua. Tästähän syntyi yllättäen hyvää keskustelua.

Mun korviin middlekuoppa kuulostaa pahalta mutta se riippuu kyllä sitten muista signaaliketjulla olevista osasista, että kuinka se lopulta haittaa. Mulla on tapana hakea soittotatsilla sitä middleä ja narsketta joskus äärimmäisyyksiin asti, mutta koskaan sitä ei oo ollu liikaa. Melkein aina sitä alakertaa on harmiksi asti.
Gabe
21.11.2014 22:03:37
Myrkky Nuoli: Minusta blackfacet ei oo millään tavalla neutraaleja. Se middlemonttu on todella rajusti saundia määrittelevä tekijä. Marshallit toimii omaan makuun paremmin pedaalipönttöinä. Tweedit toki kyykkää ihan liian helposti ja ovat täten pedaalifanaatikon painajainen, mutta brownfacessa on jo selkeesti enemmän headroomia ja vähemmän suttua. Ai että mää haluaisin Brownface bassmanin. Tai oikeestaan vielä enemmän haluaisin Selmer Treble n Bassin, joka on 6G6-maailman pohjautuva kytkis EL34-päätteellä. Voi pojat..

Ehkä neutraali oli vähän huono sanavalinta, mutta en kehdannut sanoa tylsäkään. :D Yritän hakea siis että esimerkiksi nuo tweed koneet on niin omanlaisiaan eläimiä että kun siihen yrittää tunkea päälle jotain niin se kuulostaa vähän kehnolta. BF soundin päälle taas on minusta helpompi rakennella purkeilla erilaisia rakennelmia. Mutta tuollainen Brownface kiinnostaisi myös juuri näistä aiemmin mainituista syistä. Marshallit toimii kyllä myös. Mutta itse kun en niin hullusti enää purkkien perään ole niin tämä tyyli tuntuu toimivalta. Eipä tuo Mesakaan ihan nikottelematta kaikkia säröjä huoli. Yksi vahvistin voisi siis olla perusteltu pedaaleilla mehustelun takia. ;)
antnis
22.11.2014 23:58:29
Pitäisköhän myydä vielä DRRI:kin ja ostaa 68 Custom Twin Reissue. Sais massiivisen middlekuopan.
Jucciz
23.11.2014 00:23:24
Joka toiselle middlekuoppaa kaivaa...
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
jumara
23.11.2014 00:40:24
...joka toiselle ei.
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
Attew
23.11.2014 13:21:27

Tarviin straton. Luulin että olisin tarvinnu telen joka kuulostaa stratolta mutta ehkä se strato vaan on se juttu. Ei se kyllä oo yhtään mun tyylinen, mutta tarttis yleiskepin jolla vois vetää funkit, popit, rokit, kingston wallit sun muut. Pitää varmaan vähän selvitellä että mitä eroa merkeillä ja malleilla on...
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
LaMotta
23.11.2014 13:57:18

En tiedä millaista keskiäänialuetta tässä nyt kaivataan mutta omistamistani vahvistimista kolkkosoundisin oli omaan korvaan Music-Man.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Muovinen
23.11.2014 22:43:26

No joo, tämän GASin saa unohtaa. Tietokone osoittaa lopun ajan merkkejä, joten Blues jr. lähtee ja hoidan tarvittavat fuzz-hommat TOP 50:llä. Pitänee muutama purkkikin laittaa lihoiksi.
Bald Anus
24.11.2014 23:45:30

SG: t ja Clapton-Strato myyntiin ja tätä tilalle! Ostakaa!

http://www.thomann.de/fi/prs_custom_24_violet.htm
sääh
Räbbänä
24.11.2014 23:48:16
Bald Anus: SG: t ja Clapton-Strato myyntiin ja tätä tilalle! Ostakaa!

http://www.thomann.de/fi/prs_custom_24_violet.htm

Magee, vaikka ehkä ennemmin tyksisin McCartyn tapaisesta 3-way switchistä ja nostopotikalla toimivista puolituksista.
↑↑↓↓←→←→BA
Sarko
25.11.2014 00:02:26
Tekis mieli laittaa Tele lihoiksi ja laittaa lisää SG:tä tilalle.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Sarko
25.11.2014 00:32:22
Bald Anus: Osta multa SG. Saako olla Standardia vai Customia?

Vaihtohommat kinostelis enemmän ainakin vielä! Standard plz, jos walita joutuu.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Bald Anus
25.11.2014 00:41:19

Sarko: Vaihtohommat kinostelis enemmän ainakin vielä! Standard plz, jos walita joutuu.

Nyt ei taivu vaihtoon, kun pitää tuo PRS saada. Laita pikaviestiä, jos tilanne muuttuu!
sääh
Sarko
25.11.2014 00:42:07
Bald Anus: Nyt ei taivu vaihtoon, kun pitää tuo PRS saada. Laita pikaviestiä, jos tilanne muuttuu!

Näi teemmä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)