Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa/Boogie Mark 3 vs. Muut uusimmat n 3000e laitteet
1 2
declusions32
24.11.2014 19:05:45 (muokattu 24.11.2014 19:39:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Mesa boogie Mark-3 combo.
 
Oon alkanu ihmettelemään kuka on keksinyt kirjoittaa että se olisi huonoimpia

mesoja ? Noh nyt ku aletaan vääntään saundeista. Mark Kolmonen hakkaa
 
Hinta/Harvinaisuus ja Laatu tasoltaan luokassaan Muut Mesat varmasti.
 
Siis , Kertoisiko joku tarkemmin Mistä kammottava huhu on peräisin.
 
Niin , Ja Ketkä Julkisuuden ja
 
musiikinteon Ammattilaiset käyttää muita MesaBoogieita ? Mulla Vahvari On ollut
 
Treeni, Studio Ja kotisoitossa Ja Keikalla. Asia on niin : MesaBoogie mark3 on vaan
 
niin Hiton vaikea säätää. Itse sain sen täysin haltuun vasta n 5v sitten.

Eli Tästä voi lähteä Huonompi saundi Koska kukaan ei ole säätänyt sitä yli tuntia.

Tai löytänyt sille toimivaa efektiä koska kaupassa ei viihdytä ja kysytään noin

15 min päästä miltä kuulosti. ja säädöt natsaa joissain ihan randomisti paremmilta.

Kun ostat käytä aikaa ja kysy voisinko kokeilla tätä ja tätä . Niin sitten voit löytää
 
sen mikä tekee Vahvistimesta erillaisen tai paremman.
 
tommiot
24.11.2014 19:13:22 (muokattu 24.11.2014 19:14:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mark 3 on helvetin hyvä, mut siitä on vaikeeta saada kanavanvaihtajilla useempaa hyvää saundia kerralla.
 
Hyvä higain-meininki lähtee pistämällä treble täysille ja basso ja middle nollaan, ja sit graafisella EQ:lla keskeltä kuopalle jne. Tällöin kuitenkin puhdas saundi on ihan onnetonta säröytynyttä kilinää, eikä sillä rytmikanavallakaan tee välttämättä mitään.
 
Uudemmissa Mesoissa noi eri kanavat on toteutettu pikkusen järkevämmin...
 
E: Ei se oo millään tavalla vaikee säätää kun tajuu että se tonestack (bass, mid, treble) on heti ensimmäisen vahvistusasteen jälkeen eli ennen säröä.
 
Arkka
24.11.2014 19:19:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä mainos :P
 
declusions32: Oon alkanu ihmettelemään kuka on keksinyt kirjoittaa että se olisi huonoimpia mesoja ?
 
Useimmiten näkee kyllä sanottavan että, mark-sarjan huonoimpia, ei mesojen. Ja mark-sarjan vika sija ei tarkoita, että laite on huono.
 
declusions32
24.11.2014 19:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo on totta Mesa Mk3 tarvitsee lisää säätöä, eli periaatteessa särön. Nykyään saa
 
multiefekti särö pedaaleita ja mulla itellä on Zoomin G2.1nu
 
Niillä saundeilla Parempi hinta/laatusuhteessa varmasti.
 
Eri asia on kuulostaako vahvari yksinään hyvältä ja miltä se kuulostaa bändin
 
kanssa tai studiossa. Treeniksellä minun mielestä Mark 3 on parempi kuin
 
uudemmat Markit . Keikalla se on ihan hyvä mutta ketä ehtii säätää sen

parhaimmilleen. Ei Kaikilla keikoilla edes löydä parasta ei edes hyvää jos sählää ja
 
onhan noita vahvareita jotka kyllä saundaa helpommin hyvin.No joo Kyse nyt oli
 
vertailusta huhusta ja väitteestä . Mut kaipa
 
jokainen itse tekee osto valinnan. Annetaan Kaikkien löytää
 
omansa. Testaa itse eka tai kuule sillä soitettavan on eri asia kuin jonkun kirjoittama
 
Mielipide jonka kyseinen on kuullut itse , eikä varmaan koskaan kertonut missä
 
milloin Ja millä säädöillä. Jep . kiva ku vastailette ni päästään taas ihmettelemään.
 
Jucciz
24.11.2014 19:35:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kyllä
 
niin jännittävää ulosantia
 
ja tekstin
 
rivitystä, että harvoin
 
näkee tällä
 
foorumilla.
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
declusions32
24.11.2014 19:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se nyt aika varmaa että Mark3 häviää mark 5`lle . mutta kyllä hinta ero on

aika tajuton ei huono , eikä
 
edes Kallis 1000e vai 3000e on aika iso ero , ja millaisetkohan efektit jollain väli
 
tonnilla saa ?. Jaa ? Varmaan Hyvät : )
 
declusions32
24.11.2014 19:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo noi eilisen päivän vahvarit on varmaan kaiikki parhaimmat jo putkahdellu
 
paikoilleen mut jos osta minkä vahvarin tahansa älä kiirehdi siit ei tuu ku pahamieli.
 
Ja jos menee 3 tonnin ostoksella puihin ni ei Helvetti.
 
Seba
24.11.2014 19:45:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Nyt on kyllä
 
niin jännittävää ulosantia
 
ja tekstin
 
rivitystä, että harvoin
 
näkee tällä
 
foorumilla.

 
Unohdit käyttää Tarpeeksi isoja Kirjaimia
 
Tekstissäsi joten et Ollut Kovin
 
uskottava plagioimaan Tätä nero Kasta kirjoitus
 
Tyyltä.
 
.
 
MikaHekkanen
24.11.2014 20:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En aivan heti usko, että parin kympin muovisella multipaavolla (Zoom G2) saa hyvän vahvistimen soundia parannettua. Paskominen onnistuu helposti.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä. Furious Underdogs Honkakangas
Seba
24.11.2014 20:02:07 (muokattu 24.11.2014 20:02:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

declusions32: No joo noi eilisen päivän vahvarit on varmaan kaiikki parhaimmat jo putkahdellu
 
paikoilleen mut jos osta minkä vahvarin tahansa älä kiirehdi siit ei tuu ku pahamieli.
 
Ja jos menee 3 tonnin ostoksella puihin ni ei Helvetti.

 
Puihin menet jos pistät jonkun sysipaskan zoomin mesan eteen
 
E:
Capo toimis paremmin
 
Mr. Speed
24.11.2014 20:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

declusions32: Onhan se nyt aika varmaa että Mark3 häviää mark 5`lle . mutta kyllä hinta ero on

aika tajuton ei huono , eikä
 
edes Kallis 1000e vai 3000e on aika iso ero , ja millaisetkohan efektit jollain väli
 
tonnilla saa ?. Jaa ? Varmaan Hyvät : )

 
Miksi vertaat käytetyn hintaa uuteen? Taitaa mennä hinnoittelu ihan kysynnän / tarjonnan mukaan, ja tuo Mark III ei todellakaan ole mikään harvinaisuus. Itseasiassa taitaapi olla Muusikoiden.netin torin yleisin Markku. IV on vaan aavistuksen kalliimpi ja sitä hypeä nostaa mm. Petrucci ja Lamb of God. Lisäksi siinä on oikeasti pari itsenäistä kanavaa, joten vahvari on livetilanteessa monipuolisempi. Vitosta taas on aika vähän tarjolla käytettynä ja se on uusin vahvari, ja selkeästi laajimmalla ominaisuusskaalalla. Mark III:tä vanhemmat on taas selkeästi harvinaisia ja tästä syystä niistä pyydetään kuuta ja tähtiä taivaalta.
 
http://www.sieni.us/?id=38
LesPaul70
24.11.2014 20:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Useimmiten näkee kyllä sanottavan että, mark-sarjan huonoimpia, ei mesojen. Ja mark-sarjan vika sija ei tarkoita, että laite on huono.
 
Jälkimmäisestä samaa mieltä, mutta se, mikä on "huonoin" Mark on lähinnä makuasia. Jotkut soveltuvat paremmin johonkin käyttötarkoitukseen kuin jotkut toiset. Jos soittaa rässiä tai muuten hakee ultimaattista rankkaa, tiukkaa säröä, Mark III on heittämällä koko Mark-sarjan paras vahvistin.
 
"Huonon" maineensa Mark III on kai saanut pitkälti sitä kautta, että siinä Mesa siirtyi pois pienestä putiikkipajasta massatuotantoon ja aaltojuottamiseen. Eikä soundikaan ollut ihan sellainen musiikillinen hunajakylpy, mihin II-sarjan viimeisessä eli IIc+:ssa oli totuttu.
 
Alkuperäisestä postaajasta ei oikein ota selvää, onko lintu vai kala vai rölli.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
Jucciz
24.11.2014 20:40:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin näppäimistönsä on rikki, koska enterin painallus näyttää tuottavan systemaattisesti kaksi rivinvaihtoa.
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Arkka
24.11.2014 21:58:34 (muokattu 24.11.2014 22:03:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Jälkimmäisestä samaa mieltä, mutta se, mikä on "huonoin" Mark on lähinnä makuasia. Jotkut soveltuvat paremmin johonkin käyttötarkoitukseen kuin jotkut toiset.
 
Siis ehdottomasti makuasia. Ihmettelin vaan että kuka on sanonut, että III on huonoin mesa kun itse en tuollaseen väitteeseen koskaan ole törmännyt.
 
Mikko L
24.11.2014 23:08:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä Mark kolmosiakin on muistaakseen aika monta erilaista, että siinäkin se soundi vaihtelee aika paljon. Itsehän pidän Mark IV:tä yhtenä parhaimmista ellen parhaana kitaravahvistimena. Olen omistanut niitä pari kappaletta ja myös yhteen väliin samanaikaisesti Mark 3 Blue Stripe nupin. Mark IV:n soundi oli mun mielestä ehkä jopa parempi kuin Mark V:n soundi. Mark V kuulosti jotenkin... hmm.. niinkuin se yrittäisi kuulostaa Mark IV:ltä mutta ei täysin siinä onnistunut.
 
En nyt näe mitään syytä alkaa kyseenalaistamaan Mark 3:sta jos itse siitä tykkäät. Silloinhan se ajaa tehtävänsä juuri oikein. Jos mietityttää muut Markit niin testaa rinnakkain. Muistaakseen sain Mark III:sen ja Mark IV:n nauhoituksessa kuulostaan melkein samalta mutta Mark III:sessa ei ollut läheskään niin paljon gainia ja sen ominaissoundi oli enemmän vintage eli siinä oli enemmän middleä jota ei edes se 750hz nappula saanut poistettua. Ja en ole varma onko kyse sen graafisen EQ:n taajuuksista vai mistä johtuu mutta jotenkin sen yläpää kuulostaa sellaiselta vanhan ajan Metallicalta. Vähän ehkä överiltä mun makuun.
 
Siltikin puhutaan maailman parhaimmista vahvistimista.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Stone
05.03.2016 10:42:45 (muokattu 05.03.2016 13:02:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

declusions32: Joo on totta Mesa Mk3 tarvitsee lisää säätöä, eli periaatteessa särön. Nykyään saa
 
multiefekti särö pedaaleita ja mulla itellä on Zoomin G2.1nu
 
Niillä saundeilla Parempi hinta/laatusuhteessa varmasti.

 
Wanha kirjoitus juu.
 
Mä olen kuitenkin henkilökohtaisesti aika eri linjoilla, että Mk3 tarvitsisi erillisen lisäsärön. Kyllä sitä säröä saa ja löytyy enemmänkin kuin tarpeeksi itse vahvistimesta, mutta se oman "suosikki" särön tai soundivariaatioiden tutkiminen on ainakin itselläni vienyt vasta 8 kk eli amatööri olen mark III suhteen siis. Sehän on loputon suo, jos tälle polulle lähtee.
 
Jotain juttuja/ oppeja olen kilteiltä ja avuliaimmilta saanut tai itse kokeillen/erehtyenkin hoksannut, mutta mistään "tämä juttu täysin sisällytetty" ei voida puhua vieläkään itseni kohdalla.
 
Jotenkin näin olen alkanut sitä säätämään...
Aluksi graafinen eq 0:lle ja ensimmäisenä säätämään lead-kanavaa treble, bass, mid tonestack-asetuksilla sekä lead drivea (huomioitava että myös 'volume 1' vaikuttaa lead driven annosteluun, ovat kuin naimisissa keskenään). Sitten vasta graafinen eq peliin, jolla voi leikata/ lisätä särön määrää, jonka jälkeen katse kohdistuu precencen tarpeellisuuteen/ tai ei, jolla myös saa lisättyä säröä kuten myös TBM tonestack asetuksilla. Millaiseksi leadin kukin rakentaa, onkin sitten jo säätäjän oma näkemys.
 
Seuraavaksi R2 (rhythm crunch) annostelu + manipulointi ja viimeisenä R1 (clean). Sitten se "aikaa vievin" onkin näiden 3 kanavan säätö tasapainottelua balanssin etsimiseksi, koska tonestack ja graafinen eq kaikilla kanavilla sama. Unohdin mainita, että nuo vetonamiskat vaikuttavat soundiin paljon, joilla korostaa tiettyjä taajuuksia.
 
Joskus voi toimia simppelimpikin systeemi, että unohtaa R2/ tai lead-kanavan pois 3:n kanavan ajattelumallista ja tekee vahvistimesta vain 2:n käyttökelpoisen kanavan yhdistelmän tyyliin clean + dirty.
 
Nämä ovat matkalla opittua asiaa, eikä että itse olisin suuressa neroudessani nämä hoksannut. Ei pelkoa mistään sellaisesta ja joku viisaampi paikatkoon minun sivistymättömyyteni tässä ;)
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
Arkka
05.03.2016 12:37:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Sitten vasta graafinen eq peliin, jolla voi leikata/ lisätä särön määrää
 
Onko Mark III:ssa graafinen eq ennen etuasteen säröä, vai miten tuo noin toimii? Siis eikö Markeissa yleensä just särön luonne säädetä tonestackillä ja varsinainen equtus graafisella?
 
Guitarfreak
05.03.2016 12:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Onko Mark III:ssa graafinen eq ennen etuasteen säröä, vai miten tuo noin toimii? Siis eikö Markeissa yleensä just särön luonne säädetä tonestackillä ja varsinainen equtus graafisella?
 
MKIII toi geq on etusen jälkeen (ja oisko ollu loopinkin). Sit noi tonenappulat kauhoo soundia ennen särötystä.
 
>-)))>
Stone
05.03.2016 12:59:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisänä mark III aapinen, joka vaatisi itseltänikin ajan kanssa ja varsinkin ajatuksella paneutumista: http://mesaboogie.com/media/User%20Manuals/Mark%20III.pdf
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
aristoteles666
05.03.2016 14:27:23 (muokattu 05.03.2016 14:31:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Puihin menet jos pistät jonkun sysipaskan zoomin mesan eteen
 
E:
Capo toimis paremmin

 
Nikki vetelee Peer Güntissä ihan pikkuisella halpis zoomilla ja ampegilla, tehnyt vuosia, eikä kukaan ole valittanut soundeista.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «