Niskamies 24.05.2004 21:34:05 | |
---|
Mistäs ihmeestä te saatte noin paljon rahaa että voitte ostaa noin kalliita vermeitä? Tietty töissä käymällä, mutta eikös elinkustannuksiin mee mitään...? Mietinpä tässä vaan... :) Miten sais halvalla OK vahvistimen tai jotain? Menee offtopic mutta menköön :/ Tai sitten tee niinkun mä oon tienannu taskurahoja: Metsästä torilta kitarapedaaleja, osta joku halpa ja myy eteenpäin pienellä voitolla. Mä oon varmaan viis pedaalia myyny eteenpäin kympin voitolla:) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 24.05.2004 21:40:53 | |
---|
Joo...ja ne NEO-kaapit vielä kiinnostaa kyllä. Sellasta meinaan kokeilla. Ehkä 12" ois se lähinnä oleva. Oishan se mukavaa, kun bassokamat painais 27 kg yhteensä (nuppi 16kg, kaappi 11?) ja potkua löytyis. Mulla löytyy sitä potkua, mutta painoa onkin sitten jo 50 kg(nuppi 11, kaappi 39), mutta saundi on kipeän selän arvoinen. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Sähköjänis 24.05.2004 21:51:27 | |
---|
Tai sitten tee niinkun mä oon tienannu taskurahoja: Metsästä torilta kitarapedaaleja, osta joku halpa ja myy eteenpäin pienellä voitolla. Mä oon varmaan viis pedaalia myyny eteenpäin kympin voitolla:) joo mutta ei noilla muutamilla hassuilla euroilla mitään ebs-tavaraa ostella, että sikäli aika turha vinkki. "fyrk finns och pappa har mera." mun kamat painaa muuten 140kg casien kanssa.ei mitään järkeä. |
Teijo K. 24.05.2004 21:54:37 (muokattu 24.05.2004 21:55:50) | |
---|
joo mutta ei noilla muutamilla hassuilla euroilla mitään ebs-tavaraa ostella, että sikäli aika turha vinkki. "fyrk finns och pappa har mera." mun kamat painaa muuten 140kg casien kanssa.ei mitään järkeä. Olisikin pappa betalar mahdollisuus. Ostaisin kaiken. Toisaalta se voisi kyllä olla haittakin. Tilaa on jo nyt kovin vähän. PS. Pitäisiköhän jossain vaiheessa punnita noi laitteet. Kun on omatekemä kaappi, ja -70luvun putkinuppi, niin noita painotietoja ei löydä kätevästi netistä. Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää. |
Niskamies 24.05.2004 22:00:04 | |
---|
Olisikin pappa betalar mahdollisuus. Ostaisin kaiken. Toisaalta se voisi kyllä olla haittakin. Tilaa on jo nyt kovin vähän. PS. Pitäisiköhän jossain vaiheessa punnita noi laitteet. Kun on omatekemä kaappi, ja -70luvun putkinuppi, niin noita painotietoja ei löydä kätevästi netistä. Paljonkos toi Monsterin pääte painaa, noin suurinpiirtein? Painava vai erittäin painava? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Mistäs ihmeestä te saatte noin paljon rahaa että voitte ostaa noin kalliita vermeitä? Tietty töissä käymällä, mutta eikös elinkustannuksiin mee mitään...? Mietinpä tässä vaan... :) Kyllähän se raha (yleensä) töistä maksetaan... Kun lisäksi viikonloput viettää keikoilla eikä kuppiloissa ottopuolella niin siitäkin tulee plussaa senverran että jonkun vermeen voipi aina hankkia. Niin....ne elinkustannukset: asunto on, autokin on, syön aika usein ja itse maksan kaiken. Edit:Välimerkkejä "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Teijo K. 25.05.2004 22:21:33 | |
---|
Paljonkos toi Monsterin pääte painaa, noin suurinpiirtein? Painava vai erittäin painava? Kymmeniä kiloja 30kg? Sinnepäin. Ja metallilaatikossa, jossa ei ole kahvoja ja on terävät reunat. Roudarin unelma. Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää. |
Cornflake 25.05.2004 22:41:02 | |
---|
arva: Kymmeniä kiloja 30kg? Sinnepäin. Ja metallilaatikossa, jossa ei ole kahvoja ja on terävät reunat. Roudarin unelma. Pitäisikö vanhaa fraasia päivittää: Iso basso painaa JA on vaarallinen. Lick my lovepump! |
Ylläri 25.05.2004 23:12:03 (muokattu 25.05.2004 23:13:15) | |
---|
Joo...ja ne NEO-kaapit vielä kiinnostaa kyllä. Sellasta meinaan kokeilla. Ehkä 12" ois se lähinnä oleva. Oishan se mukavaa, kun bassokamat painais 27 kg yhteensä (nuppi 16kg, kaappi 11?) ja potkua löytyis. Meinasitko kuitenkin pitää sen 15-tuumaisen H&K:n? Tilasin nimittäin viime viikolla itselleni Musik-Produktivista Ashdownin MAG 115-200-boksin. Ajattelin että yhdistelmä voisi toimia tilanteissa joissa NEO ei yksinään riitä. Voisi vaikka piruuttaan testata biamppaamista, kun kerran etusesta löytyy se jakosuodin... Alunperin tarkoituksenani oli ostaa toinen NEO, mutta siihen minulla ei olisi ollut varaa vielä vähään aikaan. Ja kun Ashdownin hinta oli yksinkertaisesti liian houkutteleva (on vissiinkin poistuva malli), ajattelin kokeilla tällaista kombinaatiota. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
JK 26.05.2004 07:14:15 | |
---|
Meinasitko kuitenkin pitää sen 15-tuumaisen H&K:n? Tilasin nimittäin viime viikolla itselleni Musik-Produktivista Ashdownin MAG 115-200-boksin. Ajattelin että yhdistelmä voisi toimia tilanteissa joissa NEO ei yksinään riitä. Voisi vaikka piruuttaan testata biamppaamista, kun kerran etusesta löytyy se jakosuodin... Alunperin tarkoituksenani oli ostaa toinen NEO, mutta siihen minulla ei olisi ollut varaa vielä vähään aikaan. Ja kun Ashdownin hinta oli yksinkertaisesti liian houkutteleva (on vissiinkin poistuva malli), ajattelin kokeilla tällaista kombinaatiota. Kyllä mä luulen että se 15" tuumainen jää siihen rinnalle. Siinä on ylllättävän hyvä soundi. Kaappi on aika vanha mutta malli on näköjään myynnissä vielä Thomannilla. (115 BH muistaakseni) Nuppi puskee 800w 4 ohmin kuormalla ja luultavasti vielä ainakin 400-500w 8 ohmiin. (Tota viimeistä ei ollut spekseissä) Nykyinen kaappi on 8 ohminen ja jos siihen laittaa toisen 8 ohmin kaapin (esim NEO) niin silloin kuorma on se 4 ohm. Kaappilähtöjä on nupissa 4 kappaletta, kaikki rinnan kytkettyinä. Tuo ajatus on itsellänikin ollut, 1 x15" ja toinen pienemmällä elementillä oleva pikkuboxi rinnalle niin voi tilanteen je keikan mukaan valita mitä ottaa mukaan ja tarvittaessa sijoittaa kaapit vaikka lavalle kauemmas toisistaan. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |