Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha BB-G5A
1 2
iekku84
21.11.2014 15:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,
 
Nyt kyselen tyhmiä, mut pakko.
Ostin Yamahan bb-g5a basson punertavan keltainen loimukantinen kullitettuine hw:n kera.
Tuli vaan mieleen kun aloin etsiä tietoa bassosta, notta eipä juuri paljoa internet tarjoile. Minkä tasoinen, arvoinen (myös uutena hintaluokka kiinnostaa). Juolahti mieleen kysellä, kun hyväuskoisena ostin ettei tullut silmään viilatuksi.
 
Kaikki tieto on tervetullut, niin risut ja ruusutkin. Kiva basso miun lapaseen.
 
Kiitos!
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
Hannu A
21.11.2014 16:34:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Morjens,
 
Nyt kyselen tyhmiä, mut pakko.
Ostin Yamahan bb-g5a basson punertavan keltainen loimukantinen kullitettuine hw:n kera.
Tuli vaan mieleen kun aloin etsiä tietoa bassosta, notta eipä juuri paljoa internet tarjoile. Minkä tasoinen, arvoinen (myös uutena hintaluokka kiinnostaa). Juolahti mieleen kysellä, kun hyväuskoisena ostin ettei tullut silmään viilatuksi.
 
Kaikki tieto on tervetullut, niin risut ja ruusutkin. Kiva basso miun lapaseen.
 
Kiitos!

 
Ihan soiva peli se on. Ite joskus pelastin punkkareilta moisen. Parin satasen passiivi jatsari.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." - Lou Reed
iekku84
21.11.2014 18:52:47 (muokattu 21.11.2014 19:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu A: Ihan soiva peli se on. Ite joskhttp://muusikoiden.net/dyn/users/129623.jpgs pelastin punkkareilta moisen. Parin satasen passiivi jatsari.
 
Tässä on aktiivi elekroniikka ja ei kyl jatsari tule mieleen ensimmäisenä.
 
Kuvan laitoin profiiliin täysin samanlaisesta.
 
Hienosti hannu kunnostit omasi!
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
Hannu A
21.11.2014 20:13:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Tässä on aktiivi elekroniikka ja ei kyl jatsari tule mieleen ensimmäisenä.
 
Kuvan laitoin profiiliin täysin samanlaisesta.
 
Hienosti hannu kunnostit omasi!

 
Aivan toi on se humbuckermalli, sama body ja kaula kait suurinpiirtein, mutta tosiaan aktiivipeli. Itsellä ei ole ollut, mutta olen kuullut luotettavalta taholta, että olisi saanut jopa kehuja äänimieheltä teatterikontekstissa.
 
Varmaan 2 - 3 satkua on käypäinen hinta. Käyttöarvoa kenties enemmänkin.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." - Lou Reed
iekku84
21.11.2014 22:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu A: Aivan toi on se humbuckermalli, sama body ja kaula kait suurinpiirtein, mutta tosiaan aktiivipeli. Itsellä ei ole ollut, mutta olen kuullut luotettavalta taholta, että olisi saanut jopa kehuja äänimieheltä teatterikontekstissa.
 
Varmaan 2 - 3 satkua on käypäinen hinta. Käyttöarvoa kenties enemmänkin.

 
Sellainen peli se on. 230e se maksoi ja miusta oli joka sillingin arvoinen. Mitähän moinen kapistus on uutena maksanut?? Mut kyllä jytisee alapää nyt, vaik ei oo kun hartke 15"/120w tyrkkimässä..
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
absqua
22.11.2014 08:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Sellainen peli se on. 230e se maksoi ja miusta oli joka sillingin arvoinen. Mitähän moinen kapistus on uutena maksanut?? Mut kyllä jytisee alapää nyt, vaik ei oo kun hartke 15"/120w tyrkkimässä..
 
Yamaha tuottaa hyvää tavaraa tonne hinnaston edullisempaankin päähän. Mä olen tuollaista otsikon mukaista bassoa joskus testaillut ja se oli kaikin puolin asiapeli. Hyvä soitin ja erinomainen vastine rahalle.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Hannu A
22.11.2014 18:52:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainiin, tämä on ehdottomasti tärkeä lisä juuri tähän ketjuun:
 
"Yamaha ei pamaha"
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." - Lou Reed
J.Nikkanen
22.11.2014 19:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu A: Ainiin, tämä on ehdottomasti tärkeä lisä juuri tähän ketjuun:
 
"Yamaha ei pamaha"

 
Ei niin! Yammun leirissähän miekin tällä hetkellä, RBX mallilla tosin.
 
Mukahauska allekirjoitus.
iekku84
22.11.2014 21:11:16 (muokattu 23.11.2014 08:17:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha ei tod pamahda. Itse olen rumpupuolella yamaha fani. Settinä löytyy hand craftrd japan recording customit ja tarvetta ei ole vaihtaa. Maailman äänitetyimmät. Basso on sunnunta soitin. Mimimerkki. Soittotaito on ruosteessa ja niukka, mit tahtoa on paljon ja ilme on tiukka. Ainoa tieto jota kaipailen et mitä moinen on uutena maksanut. Nyt siis olen varma etten ihan susi ostosta tehnyt. Nyt on matalat taajuudet taattu.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
pehko
23.11.2014 09:39:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahan kun ostaa niin ei voi mettään mennä. Mulla on yks alle 300e Yamaha tossa telineessä, ollu reilu 9vuotta. Kaverina on käyny huomattavasti kalliimpia bassoja, mutta ne on aina saanu lähteä. Viikko sitten hankin uuden TRBX sarjan 504:sen, enkä voisi olla tyytyväisempi.
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
atk
24.11.2014 09:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuollaisen Jammun vuonna 2000 hintaan 3200 mk. Muuten hyvä basso, mutta H-kielen sointi antoi toivomisen varaa. Lisäksi muutin basson passiiviseksi ohittamalla etuasteen. Myin pois siirryttyäni omatekoisiin bassoihin.
 
https://www.dropbox.com/s/6a2tvcj5k12y3nq/20040219-23.14-34bf.JPG?dl=0
 
hollstro
24.11.2014 10:14:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahat on hintaluokassaa hyviä muttei sen ihmeellisempiä kuin muutkaan ja kyse on enemmän mikä sopii omaan tyyliin ja makuun. Japanissa tehdyt putiikkipelit onkin jo maailmanluokan soittimia.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
iekku84
24.11.2014 12:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atk: Ostin tuollaisen Jammun vuonna 2000 hintaan 3200 mk. Muuten hyvä basso, mutta H-kielen sointi antoi toivomisen varaa. Lisäksi muutin basson passiiviseksi ohittamalla etuasteen. Myin pois siirryttyäni omatekoisiin bassoihin.
 
https://www.dropbox.com/s/6a2tvcj5k12y3nq/20040219-23.14-34bf.JPG?dl=0

 
Ostitko basson uutena? Eli noin 500e.n ollu uutena. Miulle tuo varmasti riittää satunnaiseen soittoon. Millaisia edullisen luokan kieliä suosittelette tähän? Kitaroihin oon pistänyt ny xl oranssit. Ollu hyviä! Mut noista ensit tiiä mitään. Soittoa vuositasolla tolle tulee 20 h. Bändin basisti soittaa omillaan.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
atk
24.11.2014 17:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutena ostin. Daddarion EXL165-5-setti oli ainakin mulla hyvä.
 
matales
24.11.2014 21:00:23 (muokattu 25.11.2014 12:06:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuo sama muutaman viikon joskus vuosikymmen takaperin, vaihdoin sitten BBG5S:ään mut väriä/viimeistelyä lukuunottamattahan nämä kaiketi on samaa tavaraa. Hyvä pelihän tuo hintaisekseen, vieläkin on omistuksessa ja hyvin jytisöö. Tuossa pari vuotta sitten ennen pitkälle reissulle lähtöä kerkisin jo kertaalleen myydä pois mutta palattuani tultua ostin vielä takas. Ikinä ei oo tarvinnut perussäätöjä suurempia huoltoja vaikka on ottanut osumaa vähän vaikka ja mihin. Itelle on onneksi vielä sattunut melko hyvä peli H:n suhteen.
Nykyisin on enimmäkseen varabassona, on kuitenkin tuntumaltaan riittävän lähellä tätä nykyistä pääkumuutinta, TRB 1005:sta.
Tuo A oli muistaakseni suunnilleen tuon 500 euroa silloin 2002 ja tämä S-versio sen 50 euroa halvempi. Käytettynä näyttävät menevän n. puolella tuosta.
 
http://usa.yamaha.com/products/musi … sses/el-basses/bb/bbg5s/?mode=model
 
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman
pkuukas
24.11.2014 21:05:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Ostitko basson uutena? Eli noin 500e.n ollu uutena. Miulle tuo varmasti riittää satunnaiseen soittoon. Millaisia edullisen luokan kieliä suosittelette tähän? Kitaroihin oon pistänyt ny xl oranssit. Ollu hyviä! Mut noista ensit tiiä mitään. Soittoa vuositasolla tolle tulee 20 h. Bändin basisti soittaa omillaan.
 
Jos NyXl:t miellyttää, on D'addan Flexsteel-kielissä samaa havinaa bassolle. Kiva tuntuma, kirkas soundi.
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
GeeR
03.12.2014 00:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Morjens,
 
Nyt kyselen tyhmiä, mut pakko.
Ostin Yamahan bb-g5a basson punertavan keltainen loimukantinen kullitettuine hw:n kera.
Tuli vaan mieleen kun aloin etsiä tietoa bassosta, notta eipä juuri paljoa internet tarjoile. Minkä tasoinen, arvoinen (myös uutena hintaluokka kiinnostaa). Juolahti mieleen kysellä, kun hyväuskoisena ostin ettei tullut silmään viilatuksi.
 
Kaikki tieto on tervetullut, niin risut ja ruusutkin. Kiva basso miun lapaseen.
 
Kiitos!

 
Mulla oli oitakin vuosia sitten juuri samanlainen basso. Ettei jopa juuri tuo yksilö...?
Tiedä häntä :) Tykkäsin kovasti, on helpposoittoinen peli, joka sopi hyvin ainakin mun käteen.
On hintansa väärtti. Myin sen varmaan johonkin 250-300€ hintaan...en enää muista tarkkaan.
 
iekku84
08.12.2014 17:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto et ihmislaosi ei osaa viidellä kielellä soittaa. Pari viikkoa oon joka pv soittanut, mut ei lähe pitääkö siirtyä nelariin takaisin.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
GeeR
08.12.2014 23:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Hitto et ihmislaosi ei osaa viidellä kielellä soittaa. Pari viikkoa oon joka pv soittanut, mut ei lähe pitääkö siirtyä nelariin takaisin.
 
Hehheh...älä luovuta, kyllä se siitä alkaa sujua ! Sieltä löytyy pikku hiljaa ihan uus ulottuvuus basson soittoon. Tsemppiä !
 
iekku84
09.12.2014 16:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GeeR: Hehheh...älä luovuta, kyllä se siitä alkaa sujua ! Sieltä löytyy pikku hiljaa ihan uus ulottuvuus basson soittoon. Tsemppiä !
 
Kiitos tsempistä! Yritän viel kovemmin. Alapää on kyllä ollut jytäkkää.. mut sekaisin menee viel kielissä. Treeniä lisää!
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «