Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5309 310 311 312 313447 448 449 450 451
jazzmies
23.11.2014 22:18:23
hollmi-5: Joskus sinäkin ymmärrät, mikä on musaa ja mikä tekniikkaesittelyä.

Joillekin musiikin tunne-elämystä luo ja laatua edustaa teknisempi ja aivotoimintoja haastavampi musiikki, joillekin taas rytmin kautta fyysiseen osallistumiseen tähtäävä ja joillekin simppelisti vain hyvät tekstit. Näin karkeasti jaoteltuna.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
hollmi-5
23.11.2014 22:18:46
jabajee: Kaikki muu on muuttunut, paitsi tuo viimeinen?

:D

Juu. On sekin. En ole enää maapallon viisain...
Soundit, piuhat ja kajarit.
ostany
23.11.2014 22:30:15
jazzmies: Joillekin musiikin tunne-elämystä luo ja laatua edustaa teknisempi ja aivotoimintoja haastavampi musiikki, joillekin taas rytmin kautta fyysiseen osallistumiseen tähtäävä ja joillekin simppelisti vain hyvät tekstit. Näin karkeasti jaoteltuna.

Aamen! ja Yamaha!

Tästä yömyssyksi hempeetä peruspoppia, jota ei oo tehty sillä kuluneimmalla kaavalla:
http://www.youtube.com/watch?v=XOEE-kR-Txg
hollmi-5
23.11.2014 22:32:43
ostany:
Mua vaan henk. koht. nyppii, että tällä aina löytyy porukkaa jotka osaa dumata minkä tahansa asiaan, mistä joku on innostunut. Sen takia täällä ei juuri ketkään tekijämiehet jaksa pyöriä, kun muutama sankari tuhoaa kaiken omilla "oikeilla näkemyksillään".

Heikko itsetunto? Mielipteet ovat kuin persreiät. Jokaisella on omansa... Jos ei kestä toisen mielipidettä/kommenttia, kannattaa jättää oma mainitsematta.
ostany
23.11.2014 22:44:08 (muokattu 23.11.2014 23:46:05)
hollmi-5: Heikko itsetunto? Mielipteet ovat kuin persreiät. Jokaisella on omansa... Jos ei kestä toisen mielipidettä/kommenttia, kannattaa jättää oma mainitsematta.

Ei minun itsetunnossa ole mitään vikaa, ihan tavallinen tallaaja oon, mutta tuskin kukaan terve ihminen itseen kohdistuvasta negatiivisuudesta kauheita kiksejä saa. Muistan sinunkin joskus kypsyneen tähän palstaan, kuten moni muu vuosien mittaan täältä pois jäänyt. En oo minäkään paljoa täällä jaksanut pyöriä ja aina kun tänne palaa, tulee mieleen että miksi täältä "lähti". Onneksi netin ulkopuolella saa pyöriä sellaisten ihmisten parissa, joiden kanssa voi jakaa innostusta vaikkapa musiikista, ettei tarvitse ajatella ensimmäisenä sitä, kuinka suuri paskasaavi tulee niskaan jonkin itselle mieluisan asian takia.

Niin ja se persreikäkin on välistä hyvä pyyhkiä ja pestä, ettei haise paskalle :)

Edit: ja mitä kamojen määrään tulee, niin kakskytä vuotta sitten mulla oli yksi moposetti, mitkä oli liian suuret sen kokoiselle naperolle.
Nyt mulla on neljä basaria, seittemän tomia ja käytän niitä kaikkia, mutten kerralla! Ja ai että ku soittaminen on ihanaa, kun on joka tilanteeseen sopivat kamat ja rummuista tulee vaan kehuja.
ostany
23.11.2014 23:43:23 (muokattu 23.11.2014 23:44:16)
Epämuusikko: Mitäs täällä taas ulistaan?

Uliuli...

You got Rickroll'd! :D

Noista videon isoista haitsuista tuli mieleeni, notta kun ruvettiin äänittämään yhden poppoon kanssa blues/roots-levyä, niin tarjosin haitsuiksi Paisteen 16" Twenty Crash / 16" Rude Crash/Ride kombinaatiota, niin bändin liiderin ilme oli enemmän kuin vähän epäilevä. Kuultuaan pellit nauhalta, ei enää 14" haitsut kelvanneet juuri mihinkään biisiin. Joku 16" Traditionals Crash vois olla vielä makeampi ton Ruden kaveriksi.
Epämuusikko
23.11.2014 23:48:33
ostany: Uliuli...

You got Rickroll'd! :D

Noista videon isoista haitsuista tuli mieleeni, notta kun ruvettiin äänittämään yhden poppoon kanssa blues/roots-levyä, niin tarjosin haitsuiksi Paisteen 16" Twenty Crash / 16" Rude Crash/Ride kombinaatiota, niin bändin liiderin ilme oli enemmän kuin vähän epäilevä. Kuultuaan pellit nauhalta, ei enää 14" haitsut kelvanneet juuri mihinkään biisiin. Joku 16" Traditionals Crash vois olla vielä makeampi ton Ruden kaveriksi.

Vaikuttaa erittäin oikealta vedolta. Auvisen Jani veteli ajoittain 18":lla, muistaakseni.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ostany
24.11.2014 00:00:56 (muokattu 24.11.2014 00:01:30)
Epämuusikko: Vaikuttaa erittäin oikealta vedolta. Auvisen Jani veteli ajoittain 18":lla, muistaakseni.

Joo, oon kokeillut myös 18" Trad. Crashia ja Dark Energy Crashia, mitä S. Jordan on käyttänyt 17" koossa, mutta se pari oli melkoinen valtamerilaiva käskytettäväksi. Polkusoundikaan ei oikein enää toiminut, mut onhan niihin hieno vetää shufflea sohjosoundilla. Tota 16" Rudea voisin suositella kokeiltavaksi melkolailla minkä vaan thin-medium paksuisen crashin kanssa.
Olly
24.11.2014 00:47:58
Read more than one book.
Lucky 7
24.11.2014 03:05:00
Krille: http://www.youtube.com/watch?v=UiZg82R89Qc

Tässä vanhaa ja hyvää basso ja rumpu groovea. Rumpalilla siistit pöntöt myös :)

Jumankauta mikä piisi, armoton ajo!
TÄ?
totomiettinen
24.11.2014 19:28:57
https://www.youtube.com/watch?v=8DI2KY7wCOI

Drumeo-video, mutta tulin niin hyvälle tuulelle tästä, että pakko jakaa.

Jim Riley, moderni rock-kappale ja jotenkin videon alussa tuli sellainen fiilis, että näyttääpä vähän köpölle tekniikka jne. ...mitähän tästäkin tulee. Mutta hirvittävä draivi ja hienot fillit! Tosi yksinkertainen meininki, mutta esimerkiksi 2:15 breikin jälkeinen filli tuli ihan puskista. Vaikutus on sellainen, että nyt kaveri ei mieti pätkääkään mitä tekee, vaan kaikki tulee selkärangasta ja alitajunnasta hienolla tyylitajulla! Cool!
-I like my sugar with coffee and cream-
Kimd
24.11.2014 20:47:38
totomiettinen: https://www.youtube.com/watch?v=8DI2KY7wCOI

Drumeo-video, mutta tulin niin hyvälle tuulelle tästä, että pakko jakaa.

Jim Riley, moderni rock-kappale ja jotenkin videon alussa tuli sellainen fiilis, että näyttääpä vähän köpölle tekniikka jne. ...mitähän tästäkin tulee. Mutta hirvittävä draivi ja hienot fillit! Tosi yksinkertainen meininki, mutta esimerkiksi 2:15 breikin jälkeinen filli tuli ihan puskista. Vaikutus on sellainen, että nyt kaveri ei mieti pätkääkään mitä tekee, vaan kaikki tulee selkärangasta ja alitajunnasta hienolla tyylitajulla! Cool!

Niinhän se on, muutama hyvä clippi löytyy häneltä juutuubissa muutenkin.
Harrastelija harrastelija rumpali
ostany
24.11.2014 21:06:48
totomiettinen: Jim Riley, Cool!

Jesh! Jimihän soittaa Country-bändi Rascal Flattsissa ja esim. Life is a highway on sellainen biisi, että jos sen saa kulkemaan yhtä kepeästi niin:
http://www.youtube.com/watch?v=6UdZIh8_xGc
ferodoz
24.11.2014 21:09:47

Epämuusikko: Vaikuttaa erittäin oikealta vedolta. Auvisen Jani veteli ajoittain 18":lla, muistaakseni.

Auvinen on mahtava. Yllätyin muuten melkosesti ku näin sen kesällä yksillä festareilla missä olin talonseppänä. Vetelee kuulemma Uniklubissa nykyään vakkarina. Ei sillä että siinä periaatteessa mitään ihmeellistä olis, oon vaan aina nähny sen Silvennoisen jne vastaavien pumppujen kanssa soittamassa vähän erilaista musaa.
Just a face in the crowd.
hollmi-5
24.11.2014 22:27:15
ferodoz: Auvinen on mahtava. Yllätyin muuten melkosesti ku näin sen kesällä yksillä festareilla missä olin talonseppänä. Vetelee kuulemma Uniklubissa nykyään vakkarina. Ei sillä että siinä periaatteessa mitään ihmeellistä olis, oon vaan aina nähny sen Silvennoisen jne vastaavien pumppujen kanssa soittamassa vähän erilaista musaa.

Jani on monipuolinen rumpali. Poikasena treenaili samoilla kämpillä...
Epämuusikko
25.11.2014 01:22:10
ferodoz: Auvinen on mahtava. Yllätyin muuten melkosesti ku näin sen kesällä yksillä festareilla missä olin talonseppänä. Vetelee kuulemma Uniklubissa nykyään vakkarina. Ei sillä että siinä periaatteessa mitään ihmeellistä olis, oon vaan aina nähny sen Silvennoisen jne vastaavien pumppujen kanssa soittamassa vähän erilaista musaa.

:D Uniklubi.

Eih.

t: Thomann Bändiristeily 2003
ferodoz
25.11.2014 01:52:17 (muokattu 25.11.2014 01:53:12)

Epämuusikko: :D Uniklubi.

Eih.

t: Thomann Bändiristeily 2003

Uniplugin keikan näkeminen oli kyllä itelle lähes nostalgista. Se oli yläasteella likkojen keskuudessa niin suosittua että siitä oli suurinpiirtein pakko tykätä jos yritti kotibileissä saada muutakin aikaan kun moponvirityskeskustelua oman sukupuolen edustajien kanssa.
Just a face in the crowd.
Epämuusikko
25.11.2014 11:40:49
ostany: Jesh! Jimihän soittaa Country-bändi Rascal Flattsissa ja esim. Life is a highway on sellainen biisi, että jos sen saa kulkemaan yhtä kepeästi niin:
http://www.youtube.com/watch?v=6UdZIh8_xGc

Kertsin tunetus söi fiilistä. Mutta hyvä biisi.
ostany
25.11.2014 13:02:52
Epämuusikko: Kertsin tunetus söi fiilistä. Mutta hyvä biisi.

Tunetus on sitä valitettavaa arkipäivää, minkä kanssa on elettävä. Sitä käytetään, tarvitaan tai ei.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)