Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5193 194 195 196 197343 344 345 346 347
Muovinen
20.11.2014 14:50:11

Säähh, sain ajatuksen vaihtaa nuo mun kaks komboa (Top 50 ja Blues jr.) yhteen Fender-henkiseen pedaaliystävälliseen nuppiin, enkä pääse tuosta ajatuksesta irti. Enkä edes keksi miksi pitäisikään. Säähh.
Myrkky Nuoli
20.11.2014 17:09:49 (muokattu 20.11.2014 17:10:07)
Muovinen: Säähh, sain ajatuksen vaihtaa nuo mun kaks komboa (Top 50 ja Blues jr.) yhteen Fender-henkiseen pedaaliystävälliseen nuppiin, enkä pääse tuosta ajatuksesta irti. Enkä edes keksi miksi pitäisikään. Säähh.

Älä tee sitä! Ennemmin vaihdat blues juniorin vaikka Bassmaniin niin sitten on sekä britti- että jenkkiosasto kiitettävästi hallussa. Fenderissäs kun ei keskialue narise ja rähise niin tulee ikävä Topparia.
More Nintendo, less Marshall.
Jucciz
21.11.2014 03:31:12 (muokattu 21.11.2014 03:32:12)
Myrkky Nuoli: Fenderissäs kun ei keskialue narise ja rähise niin tulee ikävä Topparia.

Paitsi jos se on Brownface tai Tweed. Keskiäänten kuoppaushan astui kuvaan vasta Blackface-aikana - Fenkkujahan tehtiin yli 15 vuotta ennen sitä. :)

6G6-B Bassman tai 6G7-A Bandmaster räyhäävät toden teolla.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Tomtom
21.11.2014 11:42:51
Mussa asuu näköjään pieni Tero Vaara jossain syvyyksissä koska tajusin juuri että SG olis kiva. Kun luomisvoima käsien kautta on niin kovin rajallinen, haluan myös vibratallan. Mitä ***vettiä tapahtuu? Minkäslaista tässä pitäis oikein kattella?
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Muovinen
21.11.2014 11:57:52

Tomtom: Mussa asuu näköjään pieni Tero Vaara jossain syvyyksissä koska tajusin juuri että SG olis kiva. Kun luomisvoima käsien kautta on niin kovin rajallinen, haluan myös vibratallan. Mitä ***vettiä tapahtuu? Minkäslaista tässä pitäis oikein kattella?

Tuommosta tietenkin:

https://www.dropbox.com/sh/ahiq1h3j … a5wp/AABqxXWBqkrI8RfglPh_D4R-a?dl=0

Mutta Mambaa tuolla ei sitten saatana soiteta!
Tomtom
21.11.2014 12:08:31
Tuossa on selvästi reilusti mojoa kyllä. Mää ajattelin jotenkin ihan perus kirsikanpunertavaa Gibbonia ehkä jollain bigsbyn tekeleellä. Mambat voi jäädä joka tapauksessa väliin, vaikka eihän sitä koskaan tiedä??
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Gabe
21.11.2014 13:35:20 (muokattu 21.11.2014 13:36:11)
Myrkky Nuoli: Älä tee sitä! Ennemmin vaihdat blues juniorin vaikka Bassmaniin niin sitten on sekä britti- että jenkkiosasto kiitettävästi hallussa. Fenderissäs kun ei keskialue narise ja rähise niin tulee ikävä Topparia.

Kuten yllä sanottiin niin riippuu Fenderistä. :) Aidosta vintage koneesta ei ole kokemusta mutta ainakaan Classic Catista ei keskialueen rähinää puutu. 5e3 tai siihen perustuvat eivät kuitenkaan maailman parhaita pedaali alustoja ole, ainakin fuzzien kanssa saattaa tulla säätöä.
Muovinen
21.11.2014 16:23:05

En minä tiiä mikä Fender sen pitäis olla kun ei ole juurikaan niistä kokemuksia. Red knob twiniä on tullut ruuvailtua ja yhestä Bassman -nupista tykkäsin kun olin pedaalikaupoilla eräällä treeniksellä. Tykkäsin siitä alapään toistosta kovasti ja nuppi ois komboa kätevämpi mun käyttöön. Top 50:llä ja Blues jr:lla pitää suorittaa vielä lisätestejä kunhan Top 50 saadaan kuntoon.
LaMotta
21.11.2014 16:40:41

Muovinen: En minä tiiä mikä Fender sen pitäis olla.

Miepä tiijän. Deluxe Reverb.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jucciz
21.11.2014 16:53:50
LaMotta: Miepä tiijän. Deluxe Reverb.

Se on just semmonen, josta keskiäänet puuttuu, eikä se oo kyllä nuppikaan. Edelleen suosittelen 6G6-B:tä tai 6G7-A:ta. Saa tulla testaamaankin jos kiinnostaa. :)
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Myrkky Nuoli
21.11.2014 18:08:56 (muokattu 21.11.2014 18:09:12)
Jucciz: Paitsi jos se on Brownface tai Tweed. Keskiäänten kuoppaushan astui kuvaan vasta Blackface-aikana - Fenkkujahan tehtiin yli 15 vuotta ennen sitä. :)

6G6-B Bassman tai 6G7-A Bandmaster räyhäävät toden teolla.

Gabe: Kuten yllä sanottiin niin riippuu Fenderistä. :) Aidosta vintage koneesta ei ole kokemusta mutta ainakaan Classic Catista ei keskialueen rähinää puutu. 5e3 tai siihen perustuvat eivät kuitenkaan maailman parhaita pedaali alustoja ole, ainakin fuzzien kanssa saattaa tulla säätöä.

Juu näin on teille kollektiivisesti. Jokseenkin sitä nykypäivänä olettaa automaagisesti, että Fender-saundi = Blackface. Ja niihän se aika usein tuntuu olevanki.
Gabe
21.11.2014 18:24:35
Myrkky Nuoli: Juu näin on teille kollektiivisesti. Jokseenkin sitä nykypäivänä olettaa automaagisesti, että Fender-saundi = Blackface. Ja niihän se aika usein tuntuu olevanki.

Varmaan aika yleinen mielleyhtymä. Ja tuotahan yleensä haetaan jos "Fender" soundia etsitään. Pakko oli kuitenkin huomauttaa koska Tweed ja Brownface aikakauden koneet ja niiden nykypäivän johdannaiset ovat ainakin minusta paljon sielukkaampia ja mielenkiintoisempia kuin vastaavat Blackface aikakauden koneet ja niihin pohjautuvat nyky kopiot. Mutta joo, jos haetaan tosi hyvää alustaa purkeille niin Blackface tai joku siihen perustuva on hyvä valinta.
Myrkky Nuoli
21.11.2014 18:35:34
Gabe: Varmaan aika yleinen mielleyhtymä. Ja tuotahan yleensä haetaan jos "Fender" soundia etsitään. Pakko oli kuitenkin huomauttaa koska Tweed ja Brownface aikakauden koneet ja niiden nykypäivän johdannaiset ovat ainakin minusta paljon sielukkaampia ja mielenkiintoisempia kuin vastaavat Blackface aikakauden koneet ja niihin pohjautuvat nyky kopiot. Mutta joo, jos haetaan tosi hyvää alustaa purkeille niin Blackface tai joku siihen perustuva on hyvä valinta.

Olen erittäin vahvasti samaa mieltä. Tuo keskialuekuoppa tosin ahdistaa niin paljon, etten pidä blackfaceista pedaalialustoina. Muutoinhan esmees joku AB165 bassman on tuohon hommaan aivan loistava.
Sarko
21.11.2014 18:38:43
Myrkky Nuoli: Olen erittäin vahvasti samaa mieltä. Tuo keskialuekuoppa tosin ahdistaa niin paljon, etten pidä blackfaceista pedaalialustoina. Muutoinhan esmees joku AB165 bassman on tuohon hommaan aivan loistava.

Nyt on käytössä eka oma tweed-kytkentään perustuva vahvistin, ei oo muuten keskitaajuuksista pulaa. Humbuckereilla lähtee aika karua runtua, "kermainen" lääkäriblues aika kaukana tosta soundista.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Jucciz
21.11.2014 18:42:36 (muokattu 21.11.2014 18:44:02)
Gabe: Pakko oli kuitenkin huomauttaa koska Tweed ja Brownface aikakauden koneet ja niiden nykypäivän johdannaiset ovat ainakin minusta paljon sielukkaampia ja mielenkiintoisempia kuin vastaavat Blackface aikakauden koneet ja niihin pohjautuvat nyky kopiot.

Tästä oon hyvinkin samaa mieltä.

jos haetaan tosi hyvää alustaa purkeille niin Blackface tai joku siihen perustuva on hyvä valinta.

Tästä mää just oon hieman eri mieltä. Brownface on mun mielestä kivempi ja tasapainoisempi alusta pedaaleille kuin Blackface/Silverface, koska keskiäänet ei oo niissä niin paljon kuopalla. Tweed taas on usein ehkä vähän turhan nopeasti kyykkäävä, ainakin pienempitehoiset combot, mutta keskiääniä niissäkin on runsaasti.
Ziggy Bubba
21.11.2014 18:43:30

Jucciz: ...eikä se oo kyllä nuppikaan.

Mitä nää höpäjät:
http://www.thomann.de/fi/fender_65_deluxe_reverb_head.htm

Toi vois olla kyllä hauska laitos, kuopasta huolimati.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Jucciz
21.11.2014 18:44:45
Ziggy Bubba: Mitä nää höpäjät:
http://www.thomann.de/fi/fender_65_deluxe_reverb_head.htm

Toi vois olla kyllä hauska laitos, kuopasta huolimati.

No tommosta ei oo alun perin ollutkaan. Mitä lie uustuotantohömpötystä. :)
Sarko
21.11.2014 18:47:07 (muokattu 21.11.2014 18:47:49)
Tais mennä jucciz sulta ohi tuolla dadassa mut kysytääs tässä. Mitkä putket ois sun valinta 5F2A-kytkentään perustuvaan vahvistimeen?

E: vastasitkin tuonne dadaan! Tän voi sivuuttaa!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Ziggy Bubba
21.11.2014 18:51:53

Jucciz: No tommosta ei oo alun perin ollutkaan. Mitä lie uustuotantohömpötystä. :)

Alumperin ei ollut monia asioita. Hyvä että edes nyt :)
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)