Aihe: Suositelkaa black metallia
1 2 3 4 5 6 7 8 9
inkognito
19.11.2014 21:20:20 (muokattu 19.11.2014 21:22:55)
Herrah: Juu, kerettiinhän täällä se kymmenen kommentia laittaa ennen ensimmäistä "ihan typerää koko keskustelu, kaikki on käyty läpi aiemmin eikä ketään edes kiinnosta + mun suosikkibändiä ette hauku".

No nämä bläkkiskeskustelut nyt vain menevät siihen, että aletaan inttämään edustaako bändi X ko. genreä vai ei. Sitten toinen on sitä mieltä, että lyriikoiden pitää olla saatanallisia ja toinen sanoo, että ei tarvi. Ah, kuinka vitun hedelmällistä. Ainoastaan arvo X saattaa vaihdella tuossa yhtälössä.
Herrah
19.11.2014 21:24:38
inkognito: No nämä bläkkiskeskustelut nyt vain menevät siihen, että aletaan inttämään edustaako bändi X ko. genreä vai ei. Sitten toinen on sitä mieltä, että lyriikoiden pitää olla saatanallisia ja toinen sanoo, että ei tarvi. Ah, kuinka vitun hedelmällistä.

Ok. Hyvä että meillä on tämmöinen preventer. Olisi varmaan mennyt ihan kamalaksi tämä touhu.
TTV
19.11.2014 21:29:36
Henri Henri Olavi: Siten, että siinä ei sanoituksissa käsitellä mitään mikä määrittyisi black metal-karsinan sisään.

Nyt kun tämä määrittely nousi pintaan, niin mitä kriteerejä black-metallin on täytettävä ollakseen oikeaa? Itse kuulun siihen ikäluokkaan, joka tihrusti lukion uskonnonkirjaan Emperorin logoa '90-luvulla ja osti Darkthronen demokasetteja Spinefarmilta. Silloiset Norjan idolit; Burzum, Immortal, Emperor, Enslaved, Satyricon, Darkthrone ja Mayhem olivat mielestäni blackkia ja sellaiseksi ne miellän edelleen. Noilla on koko ajan ollut todella vaihtelevaa lyriikkaa ja myös soitannollista tyyliä, joten miten sen oikean bläkin tunnistaa?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
inkognito
19.11.2014 21:35:09
Herrah: Ok. Hyvä että meillä on tämmöinen preventer. Olisi varmaan mennyt ihan kamalaksi tämä touhu.

Samaa mieltä! Suositelkaa mielummin mielenkiintoisia yhtyeitä tyhjänpäiväisen lässytyksen sijaan. Monia sellaisia olen kuitenkin tästäkin topicista löytänyt.
Herrah
19.11.2014 21:48:23
inkognito: Samaa mieltä! Suositelkaa mielummin mielenkiintoisia yhtyeitä tyhjänpäiväisen lässytyksen sijaan. Monia sellaisia olen kuitenkin tästäkin topicista löytänyt.

Varmaan nämä kaikki on tuttuja mutta itse olen viime aikoina kuunnellut seuraavia:
Branikald
Cultes des Ghoules
Mayhemic Truth
Doombringer
Zemial
inkognito
19.11.2014 22:06:20
Herrah: Varmaan nämä kaikki on tuttuja mutta itse olen viime aikoina kuunnellut seuraavia:
Branikald
Cultes des Ghoules
Mayhemic Truth
Doombringer
Zemial

Ainoastaan Mayhemic Truth ja Zemial ovat näistä tuttuja ja hyväksi havaittuja. Täytyypä tutustua muihinkin. Tänks!
Emplate
19.11.2014 22:40:02

Muhun on iskenyt viime aikoina kotimainen Devouring Star. Deathspell Omegan suuntaan kumarrellaan, mutta mielestäni hyvällä tavalla: https://www.youtube.com/watch?v=42JXHM2ElE8 Debyyttialbumi on ilmeisesti myös tuloillaan.
http://closetoaworldbelow.blogspot.com/ - Satunnaisia lätinöitä ja haastatteluja metallin alamaailmasta.
reaper666
19.11.2014 23:47:34
Henri Henri Olavi: Minäkin, jos Enslaved olisi back metalia. Mut kun ei ole, niin suosittelen Armatusta ja Wolokia.

Ylläri, että tälläinen kommentti black metal -topikissa. Olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä genreä Enslaved edustaa?
reaper666
19.11.2014 23:49:28
TTV: Nyt kun tämä määrittely nousi pintaan, niin mitä kriteerejä black-metallin on täytettävä ollakseen oikeaa? Itse kuulun siihen ikäluokkaan, joka tihrusti lukion uskonnonkirjaan Emperorin logoa '90-luvulla ja osti Darkthronen demokasetteja Spinefarmilta. Silloiset Norjan idolit; Burzum, Immortal, Emperor, Enslaved, Satyricon, Darkthrone ja Mayhem olivat mielestäni blackkia ja sellaiseksi ne miellän edelleen. Noilla on koko ajan ollut todella vaihtelevaa lyriikkaa ja myös soitannollista tyyliä, joten miten sen oikean bläkin tunnistaa?

No tätäpä juuri tarkoitan!
Herrah
20.11.2014 00:16:31
reaper666: Ylläri, että tälläinen kommentti black metal -topikissa. Olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä genreä Enslaved edustaa?

Eiköhän tämä nyt käyty jo läpi ja Henrin hiljaisuus riittää vastaukseksi.
Påskägg
20.11.2014 00:39:46
Herrah: Varmaan nämä kaikki on tuttuja mutta itse olen viime aikoina kuunnellut seuraavia:
Branikald
Cultes des Ghoules
Mayhemic Truth
Doombringer
Zemial

Just tuossa viime lauantaina kuuntelin jurrissa Branikaldin Triumph of the Williä, on se aina vaan yhtä kova!
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Herrah
20.11.2014 01:02:45
Påskägg: Just tuossa viime lauantaina kuuntelin jurrissa Branikaldin Triumph of the Williä, on se aina vaan yhtä kova!

Mut ei oo Rdjandalirin voittanutta!
Henri Henri Olavi
20.11.2014 10:56:35 (muokattu 20.11.2014 10:57:10)
reaper666: Ylläri, että tälläinen kommentti black metal -topikissa. Olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä genreä Enslaved edustaa?

Vikingmetallia sanovat soittavansa. Alusta saakka. Jos itse näin määrittelevät, niin miksi määritellä toisin. Jos sanoo musiikkinsa olevan black metalia, vaikka siinä laulettaisiin homokeijuista haistelemassa pilaantuneita kukkia happosateen jälkeisellä nurmikolla, niin sit se mielestäni on. Eli kuinka tekijä itse kokee musiikkinsa on määräävä seikka. Enslaved sen sijaan ei ole koskaan mielestäni mieltänyt itseään black metalliksi. Itse olen tiivisti genreä seurannut 90-luvun alusta saakka. Ei mua oikeasti kiinnosta onko joku black-, brown,- tai red metallia.

E: Cultes Des Ghoulesin 'Henbane' on tiukka levy!
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Herrah
20.11.2014 11:18:34 (muokattu 20.11.2014 11:18:53)
Henri Henri Olavi: Vikingmetallia sanovat soittavansa. Alusta saakka. Jos itse näin määrittelevät, niin miksi määritellä toisin. Jos sanoo musiikkinsa olevan black metalia, vaikka siinä laulettaisiin homokeijuista haistelemassa pilaantuneita kukkia happosateen jälkeisellä nurmikolla, niin sit se mielestäni on. Eli kuinka tekijä itse kokee musiikkinsa on määräävä seikka.

Periaatteessa ihan vinha pointti mutta viking metal on ihan noin genrenä täysin konseptuaalinen ja pohjautuu tematiikkaan, ja kun ottaa huomioon että kurkotus viikinkilyriikasta antikristillisyyteen on todella lyhyt (monella bändillä ihan käsi kädessä) niin se että yhtye on black metallia tällä viking metal-teemalla on ihan perussettiä. Onhan esim. Helheim niin viikinkimetallia kun yhtye vaan voi olla mutta silti viittä vaille kaikki levyt ovat myös päivänselvää black metallia.

Eli kuinka tekijä itse kokee musiikkinsa on määräävä seikka.

Vahva eri tähän. Joku Bullet for My Valentine voi sanoa soittavansa death metallia koska bändin jätkät ei ole tutustunut metalcorea rankempaan musiikkiin, onko se sitten death metallia?
Ei.
Herrah
20.11.2014 16:19:52
Henri Henri Olavi: Eri mieltä. Jos joku väittää soittavansa death metallia, niin mikä minä olen toisin väittämään? BFMV saattaa kokea musiikkinsa olevan death metallia, koska kitaristin vedettyä rautakangen ulos laulajan perseestä se haisi kuolemalta. Selvää death metallia siis.

Jaa että tän tason hassuttelua.
Henri Henri Olavi
20.11.2014 22:01:06
Herrah: Jaa että tän tason hassuttelua.

Pahoittelen, tarkoituksenani ei ollut hassuttelu.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Herrah
20.11.2014 22:10:35
Henri Henri Olavi: Pahoittelen, tarkoituksenani ei ollut hassuttelu.

Juu. Tosiasia nyt vaan on se, että genrenimikkeet sisältävät tiettyjä lainalaisuuksia, jotka täyttyy tai ei täyty. Siksi tuo sinun näkemykseksi on aika typerä, sehän tekee aivan mahdottomaksi minkäänlaisen musiikin kategorisoinnin.
Sir Härö
20.11.2014 23:01:00
Meinasin alkaa diggaamaan yhtä bändiä, mut makuhan siitä sitten meni kun tajusin että paskaahan sen täytyy olla kun kerran ihmiset on valmiita maksamaan niiden levyistä.

8-vuotias sukulaispoika kuitenkin sai taannoin sähkökitaran syntymäpäivälahjaksi ja olenkin hänen soitteluaan c-kasetille nauhoitellut. Yhtään sointua se ei vielä saa soitettua puhtaasti. Niissä nauhoissa on saatana läsnä.

Pitää vielä saada sukulaispoika maalattua valkomustaksi, jotta on tarpeeksi uskottavan kuuloista omaan korvaan. Opetinkin, vastoin pyhiä sääntöjä, vähän sukulaispoikaa; aina kun sointu kuulostaa riitaiselta, niin hänen pitää huutaa täysiä että "Saatana on herra!" ja saatanan palvonnassa poika on edennyt tosi nopeasti.
saatana on herra
Sarko
21.11.2014 02:46:54 (muokattu 21.11.2014 02:47:20)
Tärppi: Bilskirnir - Wotan Redivivus. Hellvetin hyvä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)