Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PT Structure Free, samplet latautuvat väärässä järjestyksessä
1
GrooverMan
20.11.2014 12:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nippu mellotron sampleja joita yritän käyttää Structure Freen kautta. Hienosti soi, mutta aivan väärässä järjestyksessä. Sampleja ladatessahan Structure kyselee siitä järjestyksestä yms., mutta en millään yhdistelmällä tunnu saavan niitä oikeassa järjestyksessä.. Lieneekö tässä joku hyvinkin yksinkertainen juttu jota en huomaa?
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Danko
20.11.2014 15:33:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks nuottinimet tiedostonimissä ihan oikein? http://i.imgur.com/L3nYaIv.png
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
GrooverMan
20.11.2014 18:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Onks nuottinimet tiedostonimissä ihan oikein? http://i.imgur.com/L3nYaIv.png
 
Tsekkaan tätä tarkemmin kun pääsen kotiin. Mutta siis onko tässä oleellinen toi RootKey, ja mistä se sen ottaa? Tässä esimerkissähän esim filenamessa on Gb5 ja rootkeyssä F#5, joka on tietty käytännössä sama ääni, mutta mistä se hakee ton rootkeyn?
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Danko
20.11.2014 18:42:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Mutta siis onko tässä oleellinen toi RootKey
 
On, koska muuta vaihtoehtoa järjestellä sampleja tuossa ilmaisversiossa ei ole.
 
ja mistä se sen ottaa?

 
Tiedostonimestä, edellyttäen että "Set Root Key" on kohdassa "From Name".
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
konehes
20.11.2014 20:30:33 (muokattu 20.11.2014 20:31:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa nimetä ne äänitiedostot uusiksi ihan pohjalta 01, 02, 03, 04, jne. Siten olen itse saanut ne oikeaan järjestykseen.
 
cherub with heavy metal machine
GrooverMan
20.11.2014 20:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

konehes: Kannattaa nimetä ne äänitiedostot uusiksi ihan pohjalta 01, 02, 03, 04, jne. Siten olen itse saanut ne oikeaan järjestykseen.
 
No kun sillä tavalla ne mulla vanhassa koneessa toimi. Ne filet ovat nyt sitten uuteen koneeseen siirrettynä käänteisessä järjestyksessä. Voisinhan mä ne nyt sitten numeroida päinvastaisessa järjestyksessä, mutta eihän siinäkään nyt ole mitään järkeä, pakko olla loogisempikin tapa asia hoitaa.
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
konehes
20.11.2014 20:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: No kun sillä tavalla ne mulla vanhassa koneessa toimi. Ne filet ovat nyt sitten uuteen koneeseen siirrettynä käänteisessä järjestyksessä. Voisinhan mä ne nyt sitten numeroida päinvastaisessa järjestyksessä, mutta eihän siinäkään nyt ole mitään järkeä, pakko olla loogisempikin tapa asia hoitaa.
 
No joo, täytyy olla. Tuo on ollut ainoa keino, miten olen ne saanut laitettua, mutta kyllä se hölmöltä tuntuu.
 
cherub with heavy metal machine
Danko
21.11.2014 09:36:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla toimii kun tiedostonimessä on nuottinimi+oktaavi (C1.wav, C#1.wav, D1.wav jne).
 
Kuulostaa hieman omituiselta jos pelkillä numeroilla on saanut osumaan mappaukset kohdilleen.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
konehes
21.11.2014 20:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Kuulostaa hieman omituiselta jos pelkillä numeroilla on saanut osumaan mappaukset kohdilleen.
 
Tein itse yhden nuotin kitarasampleja, jotka halusin tiettyyn järjestykseen koskettimistolle. Jokaisesta äänestä tein 4-8 hieman toisistaan poikkeavaa versiota. Numeroinnilla ne menivät oikein siten, että esimerkiksi midikiipparin kahdeksan alinta kosketinta oli pelkkiä ala-E:n versioita. Hyvin toimi!
 
cherub with heavy metal machine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «