Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 556 57 58 59 6087 88 89 90 91
F_Lame
14.11.2014 13:10:57
JoeHans: Rinnakkaissignaali gridillä, joka menee ainoastaan FXloopiin pitäisi tehdä tuon. FXloop routtaa signaalin automaattisesti output kakkoseen.

Näin pitäisi toimia, mutta itse ottaisin silti mielummin (laadukkaalla) DI-boxilla kitaran ja Axen välistä. Tuossa tulee DI-signaaliin AD- ja DA-muunnokset ihan turhaan.

Lisäksi Axen noise gate saattaa purasta tohon myös. Tästä en kyllä ole varma.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
JoeHans
14.11.2014 14:14:08
F_Lame: Näin pitäisi toimia, mutta itse ottaisin silti mielummin (laadukkaalla) DI-boxilla kitaran ja Axen välistä. Tuossa tulee DI-signaaliin AD- ja DA-muunnokset ihan turhaan.

Tuo on kyllä hyvä pointti. Laadukas DI-boksi on varmasti tuohon tarkotukseen kätevämpi, vaikka hyvät AD-DA-muuntimet löytyykin.

Lisäksi Axen noise gate saattaa purasta tohon myös. Tästä en kyllä ole varma.

Ultrassa ei tainnut olla globaalia Noise Gatea edes olla, joten tuota ongelmaa ei pitäisi ilmetä.
TTV
14.11.2014 19:26:42
WanhaWihtahousu: Ruottipörinä: http://axechange.fractalaudio.com/detail.php?preset=2775

Latauksen yhteydessä tulee herja, ettei ko filu ole yhteensopiva AXE-II:n kanssa, mikäs neuvoksi?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
WanhaWihtahousu
14.11.2014 19:41:06

TTV: Latauksen yhteydessä tulee herja, ettei ko filu ole yhteensopiva AXE-II:n kanssa, mikäs neuvoksi?

Eiku helekatti tuohan on XL-versio.
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
TTV
14.11.2014 19:45:03 (muokattu 15.11.2014 08:32:20)
WanhaWihtahousu: Eiku helekatti tuohan on XL-versio.

Ok. Löysin "Chef's Boss HM-2.syx" mallinnoksen ja latasin sen Axeen, probleemana on vaan, etten löydä sitä Axesta, auttakaa uupeloa ...

Latasin saman tiedoston sekä Axen Import toiminnolla että Axe bootilla ja kaikki näyttäisi menevän oikein. En vaan löydä sitä ladattua filua mistään Axen preseteistä? Minne ne tallentuu defaulttina?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
askomiko
21.11.2014 14:35:05
Vähän yksilökohtaista on tuo, miun eka Axe oli ihan äänetön, toinen vähän pöhisee. Tuuletin on ihan vakio 80mm PC-tuulettimia, jos pöhisee liikaa niin tilalle on helppo laittaa toinen. Kansi auki, liitin irti ja uusi ropeli tilalle.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
efunkelist
23.11.2014 13:39:20

Jos on ihan nihilisti niin onko tilaa laittaa kahta ropellia sarjaan siihen? Perus kikka vanhoilla pelti-pc:illä kun joskus win98-aikoihin tuli kelloteltua ja kelluteltua studiokonetta.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
efunkelist
23.11.2014 14:28:26

Kun oli puhetta siitä että AXE:n softa kun saatais pöytäkoneisiin niin miten ois toi Positive Grid BIAS?

Kunhan muuttohässäkkä hellittää latailen tuon iPadiin ja kokeilen sillä. Jos vakuuttaa niin vois harkita studiokoneelle $200 hintaista softaa jossa ois myös amp-matching
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
kojones
23.11.2014 14:42:06
efunkelist: Kun oli puhetta siitä että AXE:n softa kun saatais pöytäkoneisiin niin miten ois toi Positive Grid BIAS?

Kunhan muuttohässäkkä hellittää latailen tuon iPadiin ja kokeilen sillä. Jos vakuuttaa niin vois harkita studiokoneelle $200 hintaista softaa jossa ois myös amp-matching

iPadissa ja iPhonessa vakuuttaa, toi Desktop-versio ei.
Boner-Joe
23.11.2014 15:29:28
kojones: iPadissa ja iPhonessa vakuuttaa, toi Desktop-versio ei.

Oletitko että desktop-version pitäisi kuulostaa paremmalta?
kojones
23.11.2014 16:21:29
Boner-Joe: Oletitko että desktop-version pitäisi kuulostaa paremmalta?

Onhan noissa reilu satanen eroa hinnassakin joten moinen vois olla jopa odotettavaa.
Vilhelmus
24.11.2014 17:09:00

JoeHans: Tuo on kyllä hyvä pointti. Laadukas DI-boksi on varmasti tuohon tarkotukseen kätevämpi, vaikka hyvät AD-DA-muuntimet löytyykin.

Tänks muute. Aattelin, jos olis jotenkin AXen signaalitiessä tää huomioitu, mutta vedelläänpä sit boksilla.
Jäätävä mänkkinen.
KUNU
26.11.2014 13:28:10
http://shop.fractalaudio.com/Cab_Pa … Traditional_4x12_p/fas-801-0007.htm

Noniin poijjat, aika kova paketti tuli ulos! Ja vielä kovemman tuosta tekkee se että tekijänä on Muusikoiden.netistäkin tuttu Mikko Logren, elikkä "Mikko L".
Suhr=Ongelma
juki
26.11.2014 15:09:59
KUNU: http://shop.fractalaudio.com/Cab_Pa … Traditional_4x12_p/fas-801-0007.htm

Noniin poijjat, aika kova paketti tuli ulos! Ja vielä kovemman tuosta tekkee se että tekijänä on Muusikoiden.netistäkin tuttu Mikko Logren, elikkä "Mikko L".

Tästä tulikin mieleen notta olisi kiinnostavaa kuulla joku reamppivertailuklippi tämän ja noiden vastaavien muiden (http://wiki.fractalaudio.com/axefx2 … ndex.php?title=Cab:_all_models#MESA) mesakaappien kesken, että miten isoista/pienistä eroista puhutaan.
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
KUNU
26.11.2014 17:41:23
juki: Tästä tulikin mieleen notta olisi kiinnostavaa kuulla joku reamppivertailuklippi tämän ja noiden vastaavien muiden (http://wiki.fractalaudio.com/axefx2 … ndex.php?title=Cab:_all_models#MESA) mesakaappien kesken, että miten isoista/pienistä eroista puhutaan.

Paha sanoa ko Axea en omista mutta pelkästään se että nuin iso firma haluaa täältä jääkarhujen keskeltä jonku tekemään heille "kaappeja" kertoo siittä että Mikon tuotokset on varmaanki parasta mitä on saatavilla. Käykää joku Axen omistaja ostamassa ja kertoilkaa, kiinnostaa kuulla kommenttia.
Suhr=Ongelma
Mikko L
27.11.2014 09:48:15

juki: Tästä tulikin mieleen notta olisi kiinnostavaa kuulla joku reamppivertailuklippi tämän ja noiden vastaavien muiden (http://wiki.fractalaudio.com/axefx2 … ndex.php?title=Cab:_all_models#MESA) mesakaappien kesken, että miten isoista/pienistä eroista puhutaan.

Moi! Täällä itse herra CK. Oon tehny aika monta eri näyteclippiä kuten esim: https://soundcloud.com/clark-kent-job/ck-mesa-trad-sm57-x4

Mutta tosiaan suoraa vertailua en ole tehnyt. En saa mainita tavaramerkkejä enää tässä vaiheessa ns. lakisyistä, joten pahoittelen ärsyttäviä kiertoilmaisuja. Kaikki ei välttämättä tiedä että olen myös OwnHammerin beta-testaaja eli tunnen ne impulssit aika perinpohjaisesti ja olen ollut mukana niiden suunnittelussa. Niiden Mesa V32 on mun mielestä kovalaatuisin kaappipaketti ainakin ennen tätä mun ja Fractalin kaappipakettia. Ottakaa kuitenkin huomioon että kyseessä on eri kaappi. Tämä on kyseisen Amerikkalaisen vahvistinvalmistajan pienempi 4x12 -kaappi jota käyttää mm. eräs lihasköntti partamies joka ajelee käsikarvansa ja soittaa nopeampaa kuin valo.

Jos nyt kuitenkin vertaan näitä mun impulsseja OwnHammeriin niin kyseessä on aika radikaalisti erilainen paketti. Molemmista voi varmasti saada myös samantyyppisiä soundeja keskenään ja mun laatutaso on tietoisesti sama kuin OH, mutta mun toimintamalli on hyvin erilainen kuin Kevinillä. Mä en asettele mikkejä silmillä vaan taajuusvasteiden ja tiukan korvapelin mukaisesti. Rakensin itse mikrofonirobotin jota voin etäohjata control roomista että voin todellakin hienosäätää kaikki soundit kohilleen.

Mun paketissa on otettu huomioon pari seikkaa. 1) Kaikki kaiuttimet on mikitetty kaikilla mikeillä, kun taas OH käyttää aina samaa V30 kaiutinta ja asettaa sen eri kaiuttimeen ja mikittää vain sitä yhtä. 2) käyttäjät joilla ei ole aikaa kokeilla jokaista impulssia. Näille käyttäjille on valittu ns. tieteellisesti täydelliset impulssit "ACE" kansioon, joka sisältää yhden impulssin jokaisesta kaiuttimesta jokaisella mikillä eli tasan 16 impulssia. 3) Tein jotain uutta - eli oikeita blendejä joka on aivan eri asia kuin impulssien blendaaminen jälkikäteen. Etsin hyvänkuuloisia vaihevirheitä niin että tietoisesti asetin toisen mikin taaemmas ja etsin silleen hyvänkuuloisia (myös tieteellisesti) blendejä. Tosi vaikeaa itseasiassa, mutta tuolla saa juurikin sen muskelikitaristin ominaissoundit, nimittäin herrä itse käyttää juuri tätä mikitystekniikkaa. Nämä tietoiset vaihevirheet ovat kansiossa "ALLOY".

Nyt on ainakin ollu pelkkää ylistystä asiakkailta, että olen ainakin itse tyytyväinen. :) Ainoastaan suomalaiset on kyselleet multa ilmaiseksi näitä impulsseja. :D
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Shredator
27.11.2014 10:00:50

Tuo ei taida toimia Ultralla? Voisi muuten ostella.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
tuomittu
27.11.2014 10:25:22
Mikko L: Ainoastaan suomalaiset on kyselleet multa ilmaiseksi näitä impulsseja. :D

Täällä on totuttu siihen, että ämpäreitäkin saa ilmaiseksi.
tommijk
27.11.2014 10:40:20
Mikko L: Moi! Täällä itse herra CK. Oon tehny aika monta eri näyteclippiä kuten esim: https://soundcloud.com/clark-kent-job/ck-mesa-trad-sm57-x4

Mutta tosiaan suoraa vertailua en ole tehnyt. En saa mainita tavaramerkkejä enää tässä vaiheessa ns. lakisyistä, joten pahoittelen ärsyttäviä kiertoilmaisuja. Kaikki ei välttämättä tiedä että olen myös OwnHammerin beta-testaaja eli tunnen ne impulssit aika perinpohjaisesti ja olen ollut mukana niiden suunnittelussa. Niiden Mesa V32 on mun mielestä kovalaatuisin kaappipaketti ainakin ennen tätä mun ja Fractalin kaappipakettia. Ottakaa kuitenkin huomioon että kyseessä on eri kaappi. Tämä on kyseisen Amerikkalaisen vahvistinvalmistajan pienempi 4x12 -kaappi jota käyttää mm. eräs lihasköntti partamies joka ajelee käsikarvansa ja soittaa nopeampaa kuin valo.

Jos nyt kuitenkin vertaan näitä mun impulsseja OwnHammeriin niin kyseessä on aika radikaalisti erilainen paketti. Molemmista voi varmasti saada myös samantyyppisiä soundeja keskenään ja mun laatutaso on tietoisesti sama kuin OH, mutta mun toimintamalli on hyvin erilainen kuin Kevinillä. Mä en asettele mikkejä silmillä vaan taajuusvasteiden ja tiukan korvapelin mukaisesti. Rakensin itse mikrofonirobotin jota voin etäohjata control roomista että voin todellakin hienosäätää kaikki soundit kohilleen.

Mun paketissa on otettu huomioon pari seikkaa. 1) Kaikki kaiuttimet on mikitetty kaikilla mikeillä, kun taas OH käyttää aina samaa V30 kaiutinta ja asettaa sen eri kaiuttimeen ja mikittää vain sitä yhtä. 2) käyttäjät joilla ei ole aikaa kokeilla jokaista impulssia. Näille käyttäjille on valittu ns. tieteellisesti täydelliset impulssit "ACE" kansioon, joka sisältää yhden impulssin jokaisesta kaiuttimesta jokaisella mikillä eli tasan 16 impulssia. 3) Tein jotain uutta - eli oikeita blendejä joka on aivan eri asia kuin impulssien blendaaminen jälkikäteen. Etsin hyvänkuuloisia vaihevirheitä niin että tietoisesti asetin toisen mikin taaemmas ja etsin silleen hyvänkuuloisia (myös tieteellisesti) blendejä. Tosi vaikeaa itseasiassa, mutta tuolla saa juurikin sen muskelikitaristin ominaissoundit, nimittäin herrä itse käyttää juuri tätä mikitystekniikkaa. Nämä tietoiset vaihevirheet ovat kansiossa "ALLOY".

Nyt on ainakin ollu pelkkää ylistystä asiakkailta, että olen ainakin itse tyytyväinen. :) Ainoastaan suomalaiset on kyselleet multa ilmaiseksi näitä impulsseja. :D

Näitä ei taida saada ostettua wav. muodossa mistään?

Ja olenko väärässä, mutta mulla on ollut sellaisen käsitys että tämä valoa nopeampi muskelimies käyttää 2x12" kaappeja studiossa ja livenä, tai jopa 1x12" kaappeja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)