Aihe: Soittotyöläisen varmimmat keinot itsensä munaamiseen.
1 2 3 4 5 6 7
aspali
18.11.2014 05:13:07
baron: Musta olisi fiksua suostua hyväksymään että
- Sähkökitara ja akustinen kitara on eri soittimia joille kummallekin on käyttö
- Kirkkourut ja niiden epäonnistunut jäljitelmä Hammond ja Hammondin digikopiot ovat eri soittimia ja niille kaikille on oma käyttönsä
- Akustinen piano ja sen epäonnistunut jäljitelmä Rhodes ja kaikki myöhemmät Rhodes, Wurlitzer ja mitä niitä on jäljitelmät ovat eri soittimia ja kaikille niille on käyttö
-Akustiset rummut ja sähkörummut on eri soittimia ja kummallekin on käyttö!

Plussan pistin, noin olen minäkin eri vaihtoehdot ymmärtänyt.
pekkajau
20.11.2014 00:28:27
Rumpalit ovat aina olleet niitä suurimpia asiantuntijoita kaikessa+ musiikissa. Mukavia kavereita!
Hätä keinot keksii!
KoskPaavo
20.11.2014 07:28:21
pekkajau: Rumpalit ovat aina olleet niitä suurimpia asiantuntijoita kaikessa+ musiikissa. Mukavia kavereita!

Niin totta, koko bändin leaderina ja musiikillisena johtajana mahdoton yhtälö. Kokemusta on . Ei tosin nykyajan "pojista", niilä on erilaista meininkiä.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
ferodoz
20.11.2014 08:51:05 (muokattu 20.11.2014 08:51:16)

Mikä siinä muuten on että rokkipuolella bändistä tippuu ensimmäisenä elävät kiipparit pois, ja siirtyvät taustanauhoille, mutta tanssipuolella rummuilla ei ilmeisesti tän keskustelun perusteella tee mitään ja kiipparit on tärkein asia?
Just a face in the crowd.
baron
20.11.2014 09:05:37

ferodoz: Mikä siinä muuten on että rokkipuolella bändistä tippuu ensimmäisenä elävät kiipparit pois, ja siirtyvät taustanauhoille, mutta tanssipuolella rummuilla ei ilmeisesti tän keskustelun perusteella tee mitään ja kiipparit on tärkein asia?

Rokin degeneraatio!
Ennen kunnon rokkarit oli pianisteja, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Elton John ym
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
ferodoz
20.11.2014 09:27:58

baron: Rokin degeneraatio!
Ennen kunnon rokkarit oli pianisteja, Little Richard, Jerry Lee Lewis, Elton John ym

Joo, onneksi tanssimusa on edelleen täysin ajan hermoilla, tanssimuusikoista puhumattakaan. :)
EP
20.11.2014 09:37:20 (muokattu 20.11.2014 09:39:15)
ferodoz: Mikä siinä muuten on että rokkipuolella bändistä tippuu ensimmäisenä elävät kiipparit pois, ja siirtyvät taustanauhoille, mutta tanssipuolella rummuilla ei ilmeisesti tän keskustelun perusteella tee mitään ja kiipparit on tärkein asia?

No kiipparit on siinä mielessä jos haluu pienellä kokoonpanolla tai OMB :nä kuulostamaan 'perinteiseltä orkesterilta', tämän kannattajia on varmaan muusikoissa ja myös tilaajissa aika paljon?
Yhtä hyvin voidaan käyttää muita kokoonpanoja, riippuen rahasta, asialle omistautumisesta ja luovuudesta.
Rummutkaan ei aina tarvi olla ne rummut (tanssimusiikissakaan) vaan esim. cajon, congat tai muita perkussioita.
Eikä ne kiipparitkaan aina oo must! Kuulin jo toistakymmentä vuotta sitten ravintolapändiä: kitara, basso rummut.
Toimi oikein loistavasti, paikkana Valkeakosken Valtikka, pändin nimeä en muista mutta oli siitä täälläkin puhetta ..kuka muistaa? :)
ferodoz
20.11.2014 09:39:45

EP: No kiipparit on siinä mielessä jos haluu pienellä kokoonpanolla tai OMB :nä kuulostamaan 'perinteiseltä orkesterilta', tämän kannattajia on varmaan muusikoissa ja myös tilaajissa aika paljon?
Yhtä hyvin voidaan käyttää muita kokoonpanoja, riippuen rahasta, asialle omistautumisesta ja luovuudesta.
Rummutkaan ei aina tarvi olla ne rummut (tanssimusiikissakaan) vaan esim. cajon, congat tai muita perkussioita.
Eikä ne kiipparitkaan aina oo must! Kuulin jo parikymmentä vuotta sitten ravintolapändiä: kitara, basso rummut.
Toimi oikein loistavasti, paikkana Valkeakosken Valtikka, pändin nimeä en muista mutta oli siitä täälläkin puhetta ..kuka muistaa? :)

Joo, kyllä mä noi OMB hommat ja vastaavat ymmärrän, mutta kun ihan bändistä puhutaan niin tuntuu monelle olevan oikea elävä rumpali sellanen pakollinen paha minkä rumpukone korvaisi paljon paremmin. Tämä siis tanssimusapuolella. Vastaavasti monet rokkipuolella soittaa mielummin perinteisellä kitara, basso, rummut + taustanauhat tyyppisellä kokoonpanolla. Sitä mä ihmettelin.
KoskPaavo
20.11.2014 09:45:32
Tuo pekkajaun aloitus oli huumorilla heitetty: "Rumpalit ovat aina olleet niitä suurimpia asiantuntijoita kaikessa+ musiikissa. Mukavia kavereita!"
Itse hieman aamoprovoilin myös. Rokkipuolen rumpaleihin kääntyi tämäkin , tanssimusiikkiosio tämän pitäisi ollakin, jatsia myös täällä usein väännetään.
Pääasia että otti tulta alleen.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
ferodoz
20.11.2014 09:46:44

KoskPaavo: Tuo pekkajaun aloitus oli huumorilla heitetty: "Rumpalit ovat aina olleet niitä suurimpia asiantuntijoita kaikessa+ musiikissa. Mukavia kavereita!"
Itse hieman aamoprovoilin myös. Rokkipuolen rumpaleihin kääntyi tämäkin , tanssimusiikkiosio tämän pitäisi ollakin, jatsia myös täällä usein väännetään.
Pääasia että otti tulta alleen.

Oon mä tota miettinyt ennenkin kun oon tätä palstaa lueskellut.
artope
20.11.2014 10:05:32

EP: Eikä ne kiipparitkaan aina oo must! Kuulin jo toistakymmentä vuotta sitten ravintolapändiä: kitara, basso rummut.

Olisko ollu Halfin mainio pändi?
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
musamies
20.11.2014 11:48:07
ferodoz: Joo, kyllä mä noi OMB hommat ja vastaavat ymmärrän, mutta kun ihan bändistä puhutaan niin tuntuu monelle olevan oikea elävä rumpali sellanen pakollinen paha minkä rumpukone korvaisi paljon paremmin. Tämä siis tanssimusapuolella. Vastaavasti monet rokkipuolella soittaa mielummin perinteisellä kitara, basso, rummut + taustanauhat tyyppisellä kokoonpanolla. Sitä mä ihmettelin.

Oma turhauma liittyy omien rajallisten kykyjen lisäksi siihen kun harmittaa ettei kovin moni halua soittaa tai laulaa monipuolista musiikkia.

Olen menossa isoäitini hautajaisiin ja hänen sydäntä lähellä oli myös musiikki. Jos mietin minkälaista musiikkia isovanhemmat kuunteli ja joka sopisi myös muistotilaisuuteen ilman että kynnys on hirveän korkea: Georg Ots lauloi Mustanmeren valssin, Muuttuvat laulut ja Rakastan sinua elämä...

Itse en ole niin hyvä laulaja, että akustisella pianolla ja akustisella laululla yksin haluaisin näitä esittää. Oma suunnitelma on kuitenkin, että pikkuhiljaa harjoittelen näitä biisejä yhden miehen voimin ja sähköisenä toteutuksena muihin yhteyksiin.

Se mikä harmittaa monissa nykyharrastemuusikoissa, että pelkästään rock tai pop kiinnostaa, mutta ei tällainen perinteisempi linja, jolle ainakin itse keksin käyttöä. Myös se tympii jos lukkiudutaan johonkin klassiseen ja mikään muu ei käy.
paice60
27.11.2014 19:24:14
Tankero: Monet...
Topit ja pirkot?

Niin, ainakin minä soitan tanssiyleisölle, en muille soittajille.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)