Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Slate Digital VMR
1 2
Moyhiss
07.11.2014 19:02:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.slatedigital.com/products/vmr
 
Mietteitä tästä tulevasta tuotteesta? Totahan on hypetetty viimeisen vuoden ajan että ilmestyy ihan just, mutta nyt veikkaan vahvasti että ilmestyminen on oikeasti lähellä. Itselle toi on ainakin pakko hankinta. Hinta on todella halpa ja Slate Digitalin edelliset tuotteet ovat olleet vakuuttavia. Varsinkin Neve ja SSL eq:t on oiva lisä tämän hetkiseen arsenaaliini ja on kiva nähä miten toi FET kompura vertautuu NI/Softuben VC76 1176 emuun.
 
Antti1
07.11.2014 19:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa tulla vasta kun FG-X:n ja VCC:n uudet versiot on valmistuneet. Eipä sillä, ne pitäisi olla jo melko pitkällä tällä hetkellä.
 
Mulla on vähän kaksijakoinen fiilis. Ainakin noi nyt mainostetut palikat on vähän tollasta "ai, taas nämä samat" -osastoa. Saa olla jotain aika maagista ja erilaista kuin muissa vastaavissa plugareissa, jotta jaksan ostaa ton. Mut tietty jos ne on hyviä, niin mikä jottei.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Moyhiss
08.11.2014 01:50:49 (muokattu 08.11.2014 01:57:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Taitaa tulla vasta kun FG-X:n ja VCC:n uudet versiot on valmistuneet. Eipä sillä, ne pitäisi olla jo melko pitkällä tällä hetkellä.
 
Jeps samaa infoo mäkin oon kuullut. Beta testiin meno jokunen aika sitten ja ilmestyminen viralliselle sivulle toi luottoa.
 
Mulla on vähän kaksijakoinen fiilis. Ainakin noi nyt mainostetut palikat on vähän tollasta "ai, taas nämä samat" -osastoa. Saa olla jotain aika maagista ja erilaista kuin muissa vastaavissa plugareissa, jotta jaksan ostaa ton. Mut tietty jos ne on hyviä, niin mikä jottei.
 
Ymmärrän kyl täysin. Ne on tosi usein nämä samat tunnetuimmat setit mistä näitä emuja tehään. Olen kumminkin jo useamman kuukauden lykännyt analogi plugari eq:iden hankkimista ja vääntänyt kaiken FabFilterin Pro-Q2 joten uskoisin tämän toimivan.
 
Tätä VMR:ää muuten jatketaan tulevaisuudessa uusilla lisäyksillä, mitä teillä ois toiveissa? Itel tulee mieleen LA2A, Pultec ja Massive Passive EQ. Oishan noita vaikka mitä.
 
villeh
10.11.2014 19:54:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Slate meinas että tänään olis pitäny tulla mut vielä oli joku pienen pieni bugi jollain beta testaajalla, sen fiksauksen jälkeen lähtee kauppaan, pitäis olla tällä viikolla. Noi on kyllä semmoset mallinokset mitä itselläkin joko analogisesti tai itb puolella eniten käytös, eli pidän aika luontevana päänavauksena lähteä tommosella setillä matkaan. Hintakaan ei näytä olevan paha, sillä UAn setti samoja plugareita menee yli tonnin, toki ne on aika ylihintaisia. Yhtä kovis fiiliksis tän VMRän kans oon kuin juuri valmistuneiden EZ1073 pariskunnan kans joka pajalle saapu.
 
www.upsidecrown.net www.hautaluoma.com
Antti1
10.11.2014 20:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt laajennetaan tätä aihetta pikkuisen, niin mikä teidät on ajanut noihin "analogiplugareihin" ja mikä esimerkiksi tässä puhuttelee? Onko sieltä oikeasti löytynyt jotain äänenlaadullista asiaa, vai onko tärkein elementti kuitenkin jonkinlainen selittämätön mojo ja fiilis, jonka vuoksi tekee paremmalla mielellä ja ehkä tulee oheistuotteena parempaa jälkeä?
 
Mä oon itse huomannut ehkä kuitenkin löytäväni eniten sellaisia ahaa-elämyksiä ihan digimaailman uusista ideoista, vaikka aina haluankin automaatilla melkeinpä räpeltää noiden analogiemulaatioiden kanssa. Olen kuitenkin ihan rehellisesti markkinoinnin uhri, sillä jostain selittämättömästä syystä toi VMR kiehtoo jollain tasolla. Analogi sitä, analogi tätä... Skeptisyydestä huolimatta sitä salaa odottaa messiaan uutta tulemista digitaalisen 500-räkin muodossa, vaikka ulkoiselle olisi oikeasti enempi käyttöä. :D
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
saastara
10.11.2014 20:31:46 (muokattu 10.11.2014 21:01:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos nyt laajennetaan tätä aihetta pikkuisen, niin mikä teidät on ajanut noihin "analogiplugareihin" ja mikä esimerkiksi tässä puhuttelee? Onko sieltä oikeasti löytynyt jotain äänenlaadullista asiaa, vai onko tärkein elementti kuitenkin jonkinlainen selittämätön mojo ja fiilis, jonka vuoksi tekee paremmalla mielellä ja ehkä tulee oheistuotteena parempaa jälkeä?
 
Mä oon itse huomannut ehkä kuitenkin löytäväni eniten sellaisia ahaa-elämyksiä ihan digimaailman uusista ideoista, vaikka aina haluankin automaatilla melkeinpä räpeltää noiden analogiemulaatioiden kanssa. Olen kuitenkin ihan rehellisesti markkinoinnin uhri, sillä jostain selittämättömästä syystä toi VMR kiehtoo jollain tasolla. Analogi sitä, analogi tätä... Skeptisyydestä huolimatta sitä salaa odottaa messiaan uutta tulemista digitaalisen 500-räkin muodossa, vaikka ulkoiselle olisi oikeasti enempi käyttöä. :D

 
Itsellä on menossa ehkä jonkinnäköinen evakkokausi pois noista analogimallinnushommista. Kaikesta digimojosta huolimatta joutui jossakin kohtaa toteamaan, että esim Fabfiltterin Pro-Q tuntuu omaan käteen helvetisti paremmalta ja helpommalta kuin monet mallintavat eq:t joita on melko helvetinmoinen kasa kulkenut oman kovalevyn läpi. Slaten VCC ja VBC on tullut myytyä, kuten myös vastaavat plugarit.
 
Mallinnushommista varmaan ainoa, mikä on saanut aikaan semmoisen 'ei jumalauta ja jukupliu!'-efektin on Nebulan eri kirjastot. Niiden käyttäminen on vaan niin jumalattoman kankeaa ja kusee omaa workflowta, että on joutunut niitä vähän jättämään paitsioon, kunnes keksii jonkun järkevämmän tavan integroida ne omaan työtyyliin.
 
Ehkä ainoa valmistaja jota tulee fanitettua raivona on Airwindowsin Chris. Varmaan kerran viikossa tulee tsekattua kotisivut ja Gearslutzit jos siltä olisi sattumalta tullut ulos jotain uutta, koska lähes poikkeuksetta sen lisäksi, että jälki on järjettömän hyvää, on se myös jotain täysin uniikkia plugaririntamalla. Ja on tullut muutamakin plugari ostettua kaverilta vain siksi, että haluaa tukea toimintaa, vaikka ei välttämättä ole ollut juuri silloin erityistä tarvetta kyseiselle plugarille.
 
Tohon Airwindowsiin liittyy myös semmoinen juttu jota valitettavan harva tuntuu älyävän / työstävän plugaririntamalla, eli äänenlaadun parantaminen / säilyttäminen. Ei pyritä muhjustamaan ja mallintamaan analogimaailman lainalaisuuksia vaan kehittämään digitaalista ääntä eteenpäin. Parempia algoritmeja, elegantimpaa matematiikkaa, vähemmän eksaktia mallintamista ja enemmän musikaalisen, ei analogisen äänen metsästystä.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
villeh
10.11.2014 21:25:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on ihan sama mitä ne mallintaa tai mallintaako mitään mutta kun rännejä ei oo ihan yhtä monta kun CLAn pajas niin olis ihan jees jos itbeenä löytyy mallinnos jonka värin ja luonteen tietää niin raidat sitä vaatiessa ei tarvis montaa kertaa kakkua pyörittää rännien läpi.
 
Kai se on joku hullu toive että joku tekee ns Kemperit mallinnusrintamalla. Paljon on plugareita jota tulee käytettyä jotka ei peilaa ns analogimaailmaa ja saman tekeminen analogisesti olis aika pirun vaivalloista tai mahdotonta. Joskus on kiva vääntää analogisesti ruuveja ja joskus on kivaa jos voi napata läppärin, ilokin ja UAn satelliten mukaan reissuun ja tietää että tuttu paletti sielä on mukana.
 
UAltakin esmes Harrisonin 32 pysyy hyvin mukana keskialueella mut jos yläpäähän pitää lisätä shineaa niin se vaan pitää pukata oikeen raudan läpi, millään plugarilla ei vaan sitä saa tehtyä, jos sellanen esim Slaten boksista löytyis niin ostaisin, saati sitten Pultec kloonit. Fabfilsun equ on ihan järjettömän käytännöllinen ja monipuolinen ja paljon käytös mutkun siitäkään ei saa ihan just sitä irti. Eipä vielä Distressorille löydy digivaihtoehtoa, mutta toivottavasti pian löytyy. Mahtavaa että homma kehittyy ja koodaajat puskee mitä mielikuvituksellisimpia juttuja ulos.
 
Kyl mä luulen että näis plugarihommis käy loppujen lopuksi samalla lailla kuin 2000 luvun alussa kun kaikki valokuvat mitä työssäni joudun käsittelemään olivat positiividioja, kaikki kovat kuvaajat haukku digimaailman ihan lyttyyn ja nykypäivänä näiltä keneltäkään ei tuu diaa enää käsittelyyn vaan homma meni täysin digipuolelle.
 
www.upsidecrown.net www.hautaluoma.com
saastara
11.11.2014 08:37:31 (muokattu 11.11.2014 09:08:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

villeh: Mulle on ihan sama mitä ne mallintaa tai mallintaako mitään mutta kun rännejä ei oo ihan yhtä monta kun CLAn pajas niin olis ihan jees jos itbeenä löytyy mallinnos jonka värin ja luonteen tietää niin raidat sitä vaatiessa ei tarvis montaa kertaa kakkua pyörittää rännien läpi.
 
Kai se on joku hullu toive että joku tekee ns Kemperit mallinnusrintamalla. Paljon on plugareita jota tulee käytettyä jotka ei peilaa ns analogimaailmaa ja saman tekeminen analogisesti olis aika pirun vaivalloista tai mahdotonta. Joskus on kiva vääntää analogisesti ruuveja ja joskus on kivaa jos voi napata läppärin, ilokin ja UAn satelliten mukaan reissuun ja tietää että tuttu paletti sielä on mukana.
 
UAltakin esmes Harrisonin 32 pysyy hyvin mukana keskialueella mut jos yläpäähän pitää lisätä shineaa niin se vaan pitää pukata oikeen raudan läpi, millään plugarilla ei vaan sitä saa tehtyä, jos sellanen esim Slaten boksista löytyis niin ostaisin, saati sitten Pultec kloonit. Fabfilsun equ on ihan järjettömän käytännöllinen ja monipuolinen ja paljon käytös mutkun siitäkään ei saa ihan just sitä irti. Eipä vielä Distressorille löydy digivaihtoehtoa, mutta toivottavasti pian löytyy. Mahtavaa että homma kehittyy ja koodaajat puskee mitä mielikuvituksellisimpia juttuja ulos.
 
Kyl mä luulen että näis plugarihommis käy loppujen lopuksi samalla lailla kuin 2000 luvun alussa kun kaikki valokuvat mitä työssäni joudun käsittelemään olivat positiividioja, kaikki kovat kuvaajat haukku digimaailman ihan lyttyyn ja nykypäivänä näiltä keneltäkään ei tuu diaa enää käsittelyyn vaan homma meni täysin digipuolelle.

 
Jep.. Yksi tän analogi-digi-vaihdoksen huono puoli on kanssa nuoren polven, eli siis omani, äänitystaidon / äänitysjäljen totaalinen romahtaminen. Ei oo mitään 'syytä' yrittää saada kuningassoundia narulle koksa 'fix it in the mix'. Mä en edes muista milloin mä olen viimeksi saanut eteeni raidat jotka kuulostaisi edes etäisesti musiikilta kun nostaa liu'ut ylös.
 
Apollo oli jo askel siihen suuntaan, ja toivon mukaan kans toi VMR laadussaan, että ei tarvis kuin hyvän mikin ja etusen kaveriksi.. Mutta oon kyllä vähän skeptinen. Se 'mä voin muuttaa tän soundin ihan milloin vaan ihan miksi vaan' on vähän liian houkutteleva kultainen omena, että ihmiset päästäisi siitä irti, ihan sama miten hyväksi plugarit kehittyy.
 
E: Mutta jos tosta palataan VMR:ään, niin musta mielenkiintoisin piirre tossa plugarissa on juurikin toi räkkimalli, mikä ainakin äänityshommissa, ja miksei toki myös miksatessa, on kiva. Siis, että kaikki namikat on naaman edessä koko ajan. Ainakin itsellä kun on vahva live-tausta, on paljon mielyttävämpää, jos kaikki namiskuukkelit on heti saatavilla kuin se, että tarvii esim neljän eri plugari-ikkunan välillä hyppiä.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Moyhiss
11.11.2014 15:50:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos nyt laajennetaan tätä aihetta pikkuisen, niin mikä teidät on ajanut noihin "analogiplugareihin" ja mikä esimerkiksi tässä puhuttelee? Onko sieltä oikeasti löytynyt jotain äänenlaadullista asiaa, vai onko tärkein elementti kuitenkin jonkinlainen selittämätön mojo ja fiilis, jonka vuoksi tekee paremmalla mielellä ja ehkä tulee oheistuotteena parempaa jälkeä?
 
Mä oon itse huomannut ehkä kuitenkin löytäväni eniten sellaisia ahaa-elämyksiä ihan digimaailman uusista ideoista, vaikka aina haluankin automaatilla melkeinpä räpeltää noiden analogiemulaatioiden kanssa. Olen kuitenkin ihan rehellisesti markkinoinnin uhri, sillä jostain selittämättömästä syystä toi VMR kiehtoo jollain tasolla. Analogi sitä, analogi tätä... Skeptisyydestä huolimatta sitä salaa odottaa messiaan uutta tulemista digitaalisen 500-räkin muodossa, vaikka ulkoiselle olisi oikeasti enempi käyttöä. :D

 
Mulla noissa analogi EQ emuissa houkuttelee uudenlainen työskentelytapa. Nykyään hoidan lähes kaiken EQ työskentelyn Pro-Q2 joten digitaalisen ja analogin parhaiden puolien yhdistäminen kiinnostaa. Noissä kompura emuissa on suurtakin äänenlaadullista eroa puhtaaseen ja digitaaliseen, otetaan esimerkkinä Pro-C. 1176 all-in rähjä ja LA2A lämmin smuuttius on jotain uniikkia ja noita tuleekin viljeltyä projekteihin aika paljon.
 
En kumminkaan pidä itseäni analogisen maailman ylistäjänä joka yrittää epätoivosesti saada jutut kuulostaa samalta kun "ennen vanhaan". Varmaan suuremman arvostuksen saa nämä digitaalisen maailman uudet jutut joista moni on ollut sellaisia mistä 80-luvun äänihäijjät on voinut vain unelmoida.
 
Toisaalta mua kiinnostaisi päästä työskentelemään joskus hyvän OTB kaman kanssa jolla voisi oikeasti saada narulle hyvää jälkeä. Olisi kiva kokea miksaustuokio missä tehdään vaan hillittyjä muutoksia jolla saadaan asiat loksautettua kohdilleen. Toi Saastaran sanoma 'fix it in the mix' on harvinaisen totta.
 
Muute yks hölmöimmistä jutuista näissä analogi emuissa on toi mallinnettu hurina mitä ei monesti saa edes mutetettua.
 
saastara
11.11.2014 16:52:05 (muokattu 11.11.2014 17:10:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moyhiss: Muute yks hölmöimmistä jutuista näissä analogi emuissa on toi mallinnettu hurina mitä ei monesti saa edes mutetettua.
 
Itsellä meni VBC myyntiin puhtaasti tästä syystä. Kun itse työskentelee, että piikit huitoo -18, niin se pienikin kohina on aika jumalattoman ärsyttävää, etenkin jos sitä ei saa pois ja syyllisenä on joku julkaisijan päähänpinttynyt dogma jostain pseudouskollisuudesta. Jumankauta, 2/3 noista VBC:n kompuroista on vielä vehkeitä joita ei ole edes todellisuudessa olemassa, miksi pitää ottaa niiden mielikuvituslaitteiden huonot puolet myös mukaan?
 
Sama koski VTM:ää, mutta nyt ne älysi sentään päivittää sen kohinatason säädön -80 entisen -40 sijaan.
 
Slaten plugareista luopumista on kyllä helpottanut huomattavasti kyseisen firman toimintatyyli ja Slaten julkinen habitus. Yrityksenä ja ihmisenä kaveri edustaa itselle aikalailla kaikkea, minkä itse kokee epämiellyttäväksi bisneksessä. Pari vuotta sitten sen plugarit oli vaan laadultaan niin lyömättömiä, että tottakai ne oli saatava, mutta tälläerää ei löydy varmaan yhtäkään plugarityyppiä jota joku ei olisi tehnyt paremmin, halvemmalla ja vähemmän ärsyttävämmällä hypellä.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Megadethh2
12.11.2014 00:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo hurinamallinnukset joita ei saa mutetettua on kyllä aivan käsittämätöntä paskaa. Jos mää haluaisin jotain valkoista kohinaa siihen mun miksaukseen taustalle niin varmaan osaisin sen sinne itsekkin laittaa... : D
 
https://soundcloud.com/vihaleipa
JPQ
12.11.2014 00:54:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megadethh2: Nuo hurinamallinnukset joita ei saa mutetettua on kyllä aivan käsittämätöntä paskaa. Jos mää haluaisin jotain valkoista kohinaa siihen mun miksaukseen taustalle niin varmaan osaisin sen sinne itsekkin laittaa... : D
 
Todellakin jotain aivan älytöntä.
ps. ja näillä tuloilla varmaan masterointi yms tuele varmaan hoidettua DAWin (Logic tällä hetkellä)omilla plugareilla.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Moyhiss
18.11.2014 07:55:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VMR on ilmestynyt. Kertokaahan mietteitä testauksienne jälkeen.
 
Itse kerkesin pienet demottelut tekeen ja fiilikset on positiiviset. Tein vertauksen VMR vs vanha prosessointi ketju (EQ, kompura) lauluraitaan niin muutamassa minuutissa sain VMR:ällä helposti paremman lopputuloksen. Toi viides ja ilmainen Revival osa on tosi hyvä lisä. Toisaalta ymmärrän ton räkki idean mutta toivon että tulevaisuudessa noi saisi erillisiksi palasiksi.
 
Mikael
18.11.2014 17:13:36 (muokattu 18.11.2014 17:13:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä taas tollainen virtuaaliräkki tai -kanava on jotenkin ankea kela kun on tottunut siihen että DAWissa kuitenkin valkkaa sen kanavan aina kulloisenkin tarpeen mukaan. Jotenkin se tuntuu vaan rajoittavan eikä tuo mitään lisäarvoa. Miksei voi olla vaan perus-plugareita kukin omansa?
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
saastara
18.11.2014 19:19:23 (muokattu 18.11.2014 19:21:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mun mielestä taas tollainen virtuaaliräkki tai -kanava on jotenkin ankea kela kun on tottunut siihen että DAWissa kuitenkin valkkaa sen kanavan aina kulloisenkin tarpeen mukaan. Jotenkin se tuntuu vaan rajoittavan eikä tuo mitään lisäarvoa. Miksei voi olla vaan perus-plugareita kukin omansa?
 
Best of both worlds olisi tietysti VBC-tyyppinen ratkaisu missä räkin lisäksi olisi kaikki plugarit myös erillisinä plugareina, näin halutessa.. Mutta kyllä itseä ainakin miellyttää ajatus siitä, että kaikki tarvittavat nappulat on naaman edessä, kuten varmaan aika monia muitakin jotka on hiiriä enemmän puljannut miksereiden ja räkkihärpättimien kanssa. Vielä kun älyävät VTM:n ja VCC:n julkaista tohon sarjaan niin ei paljon muita plugareita ihminen tarvitse, jos vaan soundi miellyttää.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Moyhiss
18.11.2014 20:25:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mun mielestä taas tollainen virtuaaliräkki tai -kanava on jotenkin ankea kela kun on tottunut siihen että DAWissa kuitenkin valkkaa sen kanavan aina kulloisenkin tarpeen mukaan. Jotenkin se tuntuu vaan rajoittavan eikä tuo mitään lisäarvoa. Miksei voi olla vaan perus-plugareita kukin omansa?
 
Joo. Mun mielestä tässä on liikaa yritetty saada OTB kokemusta ITB ja samalla työnnetään ideaa miksata kaikki Slate Digitalin plugareilla. Mulle tää ei toimi koska SD plugarit ei kata kaikkia tarpeitani. Laajojen plugariketjujen kanssa työskentely mitkä sisältää vuorotellen VMR:ää ja muita plugareita syö miestä. Toivon että tajuais tulevaisuudessa tehdä näistä myös yksittäiset plugarit, moni muukin ulkomaalaisilla foorumeilla samaa on toivonut. Muuten kyl tosi hyvää settiä muutamia pikkuseikkoja (mm. ssl lowpass, 1176 all-in, vaihdettava koko ulkoasuun pienille näytöille) lukuun ottamatta
 
Antti1
18.11.2014 20:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjaa'a, enpä tiedä. Nyt kun mä tota demoa testailin, niin sain jotenkin yhden projektin laulut sopimaan tosi helposti miksaukseen ja soundikin kuulostaa entistä "suuremmalta". Vaikea sanoa mikä osa tosta parannuksesta on plugarin ansiota, mutta ainakin helposti homma hoitui. Pistää miettimään, että pitäisikö sittenkin investoida tohon. Onneksi on vielä 13 päivää aikaa testata.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
saastara
18.11.2014 21:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moyhiss: Joo. Mun mielestä tässä on liikaa yritetty saada OTB kokemusta ITB ja samalla työnnetään ideaa miksata kaikki Slate Digitalin plugareilla. Mulle tää ei toimi koska SD plugarit ei kata kaikkia tarpeitani. Laajojen plugariketjujen kanssa työskentely mitkä sisältää vuorotellen VMR:ää ja muita plugareita syö miestä. Toivon että tajuais tulevaisuudessa tehdä näistä myös yksittäiset plugarit, moni muukin ulkomaalaisilla foorumeilla samaa on toivonut. Muuten kyl tosi hyvää settiä muutamia pikkuseikkoja (mm. ssl lowpass, 1176 all-in, vaihdettava koko ulkoasuun pienille näytöille) lukuun ottamatta
 
Noh, eihän se sinällään ole yllättävää, että Slate yrittää puskea jengille tommoista 'final solution' lähtökohtaa.. Yrittämättä kuulostaa vanhukselta kuinka paljon tästä 'tää plugari ei kata mun tarpeitani'-on tottumusta plugariarmadan mahdollisuuksiin ja rajattomuuteen verrattuna siihen, mikä on oikeasti hyvä ja intuitiivinen työskentelymetodi. Jos konsoli- ja nauhamallinnuksella, kahdella parametrisella equlla, exciterilla ja kahdella erilaisella kompuralla per raita ei pärjää, on ehkä suotavaa miettiä myös omia työskentelymetodeja. Autotunet, triggaamiset etc toki poislukien..
 
Tämä siis ihan keskustelun nimissä todettuna, itse tulee tuota tuskin ostettua, ja Slate on omaan makuun sen verta ärsyttävä firma, että ei ole syitä puolustella omasta takaa.
 
Mutta on kyllä samaan hengenvetoon todettava, parilla aika naurettavalla detaililla, on kyllä saatu rampautettua tota one-plugin-to-rule-them-ajattelua:
 
- Ei erillisiä trimmejä
- ei geittiä
- ei yläpääfiltteriä
- 1176 ilman 'kaikki ineen' moodia
 
Mutta Slaten bisnesvaiston tuntien, eiköhän noi ole jo sunnitteilla maksullisina lisämoduuleina.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Moyhiss
18.11.2014 23:18:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Jos konsoli- ja nauhamallinnuksella, kahdella parametrisella equlla, exciterilla ja kahdella erilaisella kompuralla per raita ei pärjää, on ehkä suotavaa miettiä myös omia työskentelymetodeja. Autotunet, triggaamiset etc toki poislukien..
 
No siis kyllähän noilla pärjäis projektin kun projektin ja toi setti on loppujen lopuks todella monipuolinen, varmasti tulis toimeen vähemmälläkin jos pitäis. Mutta jos mulla on mahdollisuus käyttää useampaa juttua moneen eri tehtävään, joka edesauttaa saamaan paremman lopputuloksen niin en nää mitään syytä tulla toimeen vähemmällä. Hyvä ja intuitiivinen työskentelymetodi on kumminkin tässä asiassa käyttäjäkohtainen ja pidän omaa tapaani hyvänä itselleni.
 
Mikael
18.11.2014 23:55:16 (muokattu 19.11.2014 00:02:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Best of both worlds olisi tietysti VBC-tyyppinen ratkaisu missä räkin lisäksi olisi kaikki plugarit myös erillisinä plugareina, näin halutessa.. Mutta kyllä itseä ainakin miellyttää ajatus siitä, että kaikki tarvittavat nappulat on naaman edessä, kuten varmaan aika monia muitakin jotka on hiiriä enemmän puljannut miksereiden ja räkkihärpättimien kanssa. Vielä kun älyävät VTM:n ja VCC:n julkaista tohon sarjaan niin ei paljon muita plugareita ihminen tarvitse, jos vaan soundi miellyttää.
 
Mut eiks nyt missä tahansa DAWissa saa yhden kanavan kaikki plugarit samaan aikaan näkymään niin että ne nappulat on kaikki siinä? Mut totta et pitäishän ne saada silleen kuin itelle on fiksuinta - oli se sit miten tahansa. Keinotekoiset rajoitteet jonkun "analogisen" ja "oikean" nimissä on älyttömiä kun kyse on kuitenkin tietokoneohjelmista.
 
Mä en kyl taas oo yhtään enää varma siitä et onks tollaset hiirellä raavittavat "nappulat" mitenkään edes hyvä vaihtoehto, vaikka tokihan ne näyttää kivemmilta mut ei ne silti oo yhtään sama kuin oikea potikka. Oli sit miksannut tiskillä tai ei.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «