Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5176 177 178 179 180497 498 499 500 501
hallu
28.10.2014 18:19:13
balanced1: Siis, Virittimet pitäisi olla F-logoiset ei klusonit kuten tuossa.
Plexi ei todellakaan ole alkuperäinen, ei noissa ollut mitään helmiäis plexejä.
Nuo mikit ovat EMG aktiivit.
Tuollaisia tallapaljoja ei käytetty 70-luvun lopun talloissa eikä niihin uponnut moinen kampi.
Graffiitisatula on myöskin vaihdettu kuvan kitaraan.
70-luvun lopulla ei muistaakseni edes saanut vintage white värityksellä stratoa.

Mistä sä noiden virittimien logot näet? en minä ainakaan tuosta kuvasta nähnyt, kun sehän oli edestä päin se kuva ja ne F-logot näkyy siellä takana virittimen kuoressa, jotka ei tuossa kuvassa siis näy. Nuo virittimet näyttää kuitenkin olevan fendertyylisesti halkaistut. No tuo mikki ja pleksihomma tuli selväksi, mutta tremolon kampi näyttää ihan fenderin standardikammelta lukuunottamatta sitä muovista kadensijaa joka tuossa kammessa näyttää vaihdetun (tai ehkä se on ollut sellainen orkkiksena) messinkiseen tai kullanväriseen. Nuo tallapalat eivät näytä tuolle vuosimallille tyypillisiltä, myönnetään.

Niin ja kylätohtorille sen verran että ei noi seiskaysit mitään paskoja ole, mullakin on sellainen ja ihan hyvä kitara se on. Ei nyt vintagea tiukan määritelmän mukaan mutta eipä noita alle puolentoista tonnin ole näkynyt myynnissä. Niistä kuusnelosistahan joutuu pulittamaan helposti kuudesta kymmeneen tuhatta.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
balanced1
28.10.2014 19:00:43
hallu: Mistä sä noiden virittimien logot näet? en minä ainakaan tuosta kuvasta nähnyt, kun sehän oli edestä päin se kuva ja ne F-logot näkyy siellä takana virittimen kuoressa, jotka ei tuossa kuvassa siis näy. Nuo virittimet näyttää kuitenkin olevan fendertyylisesti halkaistut. No tuo mikki ja pleksihomma tuli selväksi, mutta tremolon kampi näyttää ihan fenderin standardikammelta lukuunottamatta sitä muovista kadensijaa joka tuossa kammessa näyttää vaihdetun (tai ehkä se on ollut sellainen orkkiksena) messinkiseen tai kullanväriseen. Nuo tallapalat eivät näytä tuolle vuosimallille tyypillisiltä, myönnetään.

Niin ja kylätohtorille sen verran että ei noi seiskaysit mitään paskoja ole, mullakin on sellainen ja ihan hyvä kitara se on. Ei nyt vintagea tiukan määritelmän mukaan mutta eipä noita alle puolentoista tonnin ole näkynyt myynnissä. Niistä kuusnelosistahan joutuu pulittamaan helposti kuudesta kymmeneen tuhatta.

Itseasiassa kun kuvaa tarpeeksi suurensin niin viritinnupit ovat kantikkaat, kuten 70s virittimissä eli ne saattavat olla alkuperäiset tai ainakin korvattu kaltaisilla, vintage Klusoneissa oli pyöremmät nupit. Talla ei ole missään tapauksessa alkuperäinen.
No kuitenkin aika rankasti modailtu kitara. Soittimena varmaan ihan hyväkin. Tosin itse en ole kyllä yhtään hyvää 78-80 CBS stratoa tavannut ja aika paljon niitä nähnyt. Aiheestahan on keskustelua ollut kasapäin. Toki kun käytännössä ei laadunvalvontaa ollut tuohon aikaan fenderillä vaan kaikki lähti maailmalle mikä tuli linjalta niin ainahan sekaan lipsahtaa muutamia kelpo soittimiakin.
hallu
28.10.2014 19:36:30
balanced1: Itseasiassa kun kuvaa tarpeeksi suurensin niin viritinnupit ovat kantikkaat, kuten 70s virittimissä eli ne saattavat olla alkuperäiset tai ainakin korvattu kaltaisilla, vintage Klusoneissa oli pyöremmät nupit. Talla ei ole missään tapauksessa alkuperäinen.
No kuitenkin aika rankasti modailtu kitara. Soittimena varmaan ihan hyväkin. Tosin itse en ole kyllä yhtään hyvää 78-80 CBS stratoa tavannut ja aika paljon niitä nähnyt. Aiheestahan on keskustelua ollut kasapäin. Toki kun käytännössä ei laadunvalvontaa ollut tuohon aikaan fenderillä vaan kaikki lähti maailmalle mikä tuli linjalta niin ainahan sekaan lipsahtaa muutamia kelpo soittimiakin.

Joo on tästä keskusteltu eikä mulla ole mitään tarvetta alkaa asiasta vääntämään. Itse en ole tavannut koskaan huonoa -79-80 vuosimallista stratoa (jos sitä epäonnistunutta tremoloa ei oteta lukuun joka noissa on ihan oikeasti huono), mutta olen jo keksinyt selityksenkin sille että miksi en ole. Minulla ei ole kokemusta tuon ajan stratoista kovin laajasti eli yhteensä ehkä kymmenkuntaa kitaraa tuolta ajalta olen soittanut. Silloin kun itse elin tuota aikaa, niin ei niitä stratoja ihan joka jätkällä ollut, mutta paria 25 anniversaria olen tyypännyt ja ne molemmat oli hyvän tuntuisia pikkupojan käteen ja muutamaa kitaraa olen hiplaillut nykyaikana. Muistan kyllä kun omani -80 luvulla kitarapajalta ostin niin myyjä kertoi Fenderin laatuongelmista ja isoista tehdaspalautusmääristä. Luulen, että nykyisin ei enää niitä huonoja juuri ole jäljellä (ne on joko hävitetty tai korjattu) ja silloin aikanaan en vain tajunnut kitaroista tarpeeksi.
Laulava Kylätohtori
28.10.2014 20:36:56 (muokattu 28.10.2014 20:37:24)
Twinkle: Ei se kyllä ihan silleikään mene, siinä kun nuo thomannin postarit on sen verran pienet ettei niillä hirveästi merkitystä ole, mutta esimerkiksi rahdit, tullit ja verot on yleensä voinut aika huoletta ottaa huomioon käypää hintaa miettiessä, etenkin jos ostanut jenkeistä tai japanista suoraan.

No juu, tottakai rahdit, tullit ja verot ovat asia erikseen, jos ulkomailta tilataan. Niistä tulee helposti varsin suuriakin summia.

Kommenttini koski ainoastaan kotimaista torikauppaa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Ziggy Bubba
29.10.2014 19:51:49 (muokattu 29.10.2014 19:52:49)

90-luvun jenkki-Presari 1500e, uuden saa halvemmalla:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=933839

E: Onko ysärikin jo vintagea?
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
hallu
29.10.2014 20:18:52
Ziggy Bubba: 90-luvun jenkki-Presari 1500e, uuden saa halvemmalla:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=933839

E: Onko ysärikin jo vintagea?

Eikös nuo vasurit ole aina vähän kalliimpia?
Ziggy Bubba
29.10.2014 20:27:29 (muokattu 29.10.2014 20:29:49)

hallu: Eikös nuo vasurit ole aina vähän kalliimpia?

On ne ehkä hiukan, sanoisko noin 10-15 prossaa keskimäärin. Tuntuisi tosin, että hintaerot oikureihin on pienempiä nykyään kuin ennen. Tehotuotanto taitaa auttaa meitä vasureita tässä suhteessa.

E: Tossa on uusi vasuri jenkki-presari burstilla, sama hinta:
http://www.thomann.de/fi/fender_am_std_2012_p_bass_mn_3ts_lh.htm
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
loner
02.11.2014 20:53:50 (muokattu 02.11.2014 20:55:32)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=936247

Mitä ihmeen tekemistä 60-luvun stratoilla on tuon budjetti-Fenderin kanssa? Nuo oli USA/MEX yhteistyötä, eli yritettiin saada USA-leima halvalla. Kitara voi olla ihan soitettava, mutta ärsyttävää ylikehuntaa, samat ylikehunnat on miehentoisellakin tunnuksella.

Erinomainen
hinta/laatusuhde..hah.. nuo maksoi 4000mk uutena ja kaikessa oli säästetty.
StaggerLee
17.11.2014 17:52:02
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=941478

Kokoajan noita nuppeja ollut 1200 € ja kaappeja 800 € erikseen ostettuna. Tuossa paketissa siis noin 800 € suoraan liikaa hintaa.
Muovinen
18.11.2014 08:26:24

StaggerLee: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=941478

Kokoajan noita nuppeja ollut 1200 € ja kaappeja 800 € erikseen ostettuna. Tuossa paketissa siis noin 800 € suoraan liikaa hintaa.

Mitähän se on noista ite maksanu, kun kerta torilta ostettu käytettynä ja "takkiin tulee rajusti"? O_o
Decadetroll
18.11.2014 14:49:30
Muovinen: Mitähän se on noista ite maksanu, kun kerta torilta ostettu käytettynä ja "takkiin tulee rajusti"? O_o

Ostajalle tulee takkiin rajusti. :)
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Gary the pine
18.11.2014 21:00:28
Decadetroll: Ostajalle tulee takkiin rajusti. :)

Myyjä tulee ostajan takkiin rajusti :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
Decadetroll
18.11.2014 21:03:19
Gary the pine: Myyjä tulee ostajan takkiin rajusti :-)

Joo, noin niinku kaupan päälle. Ensin pyllyraiskaa hinnalla ja sitten tulee vielä takkiin rajusti. En osta, vasta laitoin tuon takin ja se on hyvä ilman siihen tulemisiakin.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
hallu
18.11.2014 22:10:10
StaggerLee: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=941478

Justiinsa nimim. "LesPaul70" kertoi tuossa toisessa ketjussa, että tuosta vahvistimista tehtiin C,D,E revisioita vain 500 kpl eli jos se onkin semmoinen? ilmoituksessa ei sanota, mutta jos se on jotain harvinaista mallia niin hinta voi olla hyvinkin perusteltu.
Shredator
18.11.2014 22:25:15

hallu: Justiinsa nimim. "LesPaul70" kertoi tuossa toisessa ketjussa, että tuosta vahvistimista tehtiin C,D,E revisioita vain 500 kpl eli jos se onkin semmoinen? ilmoituksessa ei sanota, mutta jos se on jotain harvinaista mallia niin hinta voi olla hyvinkin perusteltu.

On ihan perus 3-kanavainen, joten ei ole perusteltu.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
hallu
18.11.2014 22:33:37
Shredator: On ihan perus 3-kanavainen, joten ei ole perusteltu.

Mistä tiedät? onko ulkonäössä jokin tunnusmerkki millä nuo eri versiot erottaa toisistaan? toisaalta kai se olisi myynti-ilmoituksessa mainostanut, jos se olisi jokin harvinainen versio.
StaggerLee
19.11.2014 02:09:22
hallu: Mistä tiedät? onko ulkonäössä jokin tunnusmerkki millä nuo eri versiot erottaa toisistaan? toisaalta kai se olisi myynti-ilmoituksessa mainostanut, jos se olisi jokin harvinainen versio.

Näkeehän sen jo vaikka kuvasta.
Ne harvinaisemmat on 2 kanavaisia.

Myös uudesta multiwatt rectosta voi helposti pyytää enemmän mutta ei tuo ole semmoinenkaan.
Shredator
22.11.2014 15:20:37

Hmm, TS9 500 €? Taitaa olla aika optimistinen pyynti... :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=943318
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Spirocore
22.11.2014 16:04:00 (muokattu 22.11.2014 16:04:24)

Shredator: Hmm, TS9 500 €? Taitaa olla aika optimistinen pyynti... :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=943318

"Muuten alkuperäiskunnossa, mutta modattu" :D
When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)