Aihe: Van Halen
1 2 3 4 546 47 48 49 5088 89 90 91 92
J.Hollström
14.11.2014 14:50:13
Aika jännä että bändi on tehnyt epävireisellä kitaralla ja maailman surkeimmalla laulajalla maailman parasta musaa. Aikamoinen saavutus sekin.
hjukke
14.11.2014 15:44:53 (muokattu 14.11.2014 15:48:11)

Live without a net - New Haven keikka Hagarin kanssa, se oli rock-bändi se.

Ei silti, kesän eka Running with the Devil, tai Ice Cream Man avoautolla tai rullaluistimilla, toimii sekin!
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
Jucciz
14.11.2014 17:06:22
J.Hollström: Aika jännä että bändi on tehnyt epävireisellä kitaralla ja maailman surkeimmalla laulajalla maailman parasta musaa. Aikamoinen saavutus sekin.

Eihän tämmöset pikkuseikat oo koskaan estäny rockbändiä menestymästä. ;)
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Regalis Apertura
14.11.2014 17:43:11
Tyyliin "paska bändi, paskat kamat ei kaupallista potentiaalia":D.
Velli
14.11.2014 18:15:59 (muokattu 14.11.2014 18:18:09)
Joo, onhan Van Halenin levytyksissä esiintynyt kitaroissa paljonkin epävireisyyttä. Esim. Mean Streetin väliosa ennen sooloa tulee näin yhtäkkiseltään mieleen. Itseäni en ole kuitenkaan antanut tuon koskaan häiritä. Soitto ja musa toimii, se on tärkeintä.

Itsellänikin on erityisen tarkka korva epävireisyydelle (pienetkin epävireisyydet yleensä kiinnittävät huomion). On kuitenkin valintakysymys antaako sen häiritä vai ei. Itseäni lievä epävireisyys ei yleensä häiritse, jollei se vie oleellisesti fiilistä musasta. Yleensä sen vain toteaa että nyt on esim. kitara hieman epiksessä. Ei siihen sen enempää juutu, jos musa puhuttelee. Jos taas musa ei kolahda, niin silloin keskittyy epävireisyyden ohella yleensä kaikkeen muuhunkin epäoleelliseen kuten "rumia jätkiä, ärsyttävä toisto kertsissä, typerät sanat" yms.

Eli tilanteen mukaan mennään epävireisyyden ärsyttävyyden kanssa. Esim. tässä vedossa epävireisyys todellakin häiritsee kuuntelukokemusta:

https://www.youtube.com/watch?featu … r_detailpage&v=Mjx_GjyXCs4#t=45

edit. Tuona iltana on ihan varmasti saanut joku potkut Van Halen -produktiossa :D.
tepeh
14.11.2014 18:50:21 (muokattu 16.11.2014 17:26:20)
Velli: Eli tilanteen mukaan mennään epävireisyyden ärsyttävyyden kanssa. Esim. tässä vedossa epävireisyys todellakin häiritsee kuuntelukokemusta:

https://www.youtube.com/watch?featu … r_detailpage&v=Mjx_GjyXCs4#t=45

edit. Tuona iltana on ihan varmasti saanut joku potkut Van Halen -produktiossa :D.

Ainakin Roth vetää helvetin hyvin :D
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Timetokill
16.11.2014 17:49:32
Parasta Van Halenia koskaan:

https://www.youtube.com/watch?v=YERXSod_2bs
Timetokill
18.11.2014 05:26:09
Katsokaa nyt tämä Feelinin' soolo. Aivan käsittämätön. Eddien parhaita koskaan.

https://www.youtube.com/watch?v=AvNPI0G2Lys

Olipa todellinen kuningasajatus potkia Hagar ja Michael Anthony pois bändistä. VH ei tule koskaan enää kuulostamaan näin hyvältä.
Flash
18.11.2014 09:45:25

Anthonyn potkiminen bändistä on kyllä käsittämättömin teko koko Van Halenin historiassa. Täysin korvaamaton tyyppi taustalaulajana ja hahmona. Yhden keikan tuolta nykykokoonpanolta olen nähnyt ja ihmettelin kuinka vahvasti Wolfie kuulosti Anthonylta. Taisipa tulla nauhalta ne taustalaulut...
Live Music Is Better!
Regalis Apertura
18.11.2014 11:02:13 (muokattu 18.11.2014 11:03:41)
Jos oikein olen käsittänyt niin Mike Anthony lähti itse bändistä kun selvisi että Eddie halusi erottaa Sammyn ja ottaa Daven hänen tilalle. Mike ja Sammy ovat edelleenkin hyviä kavereita keskenään. Joten Eddie joutuisi antamaan kenkää sekä Wolfielle ja Davelle ennenkuin nuo tulisi takaisin...
Flash
18.11.2014 12:26:31

Regalis Apertura: Jos oikein olen käsittänyt niin Mike Anthony lähti itse bändistä kun selvisi että Eddie halusi erottaa Sammyn ja ottaa Daven hänen tilalle.

Ei lähtenyt itse. Eddie ei tykännyt siitä että Anthony kaveeraa Hagarin kanssa. Hagarilla taas ei olisi omien sanojensa mukaan mitään sitä vastaan, että Anthony soittaisi Van Halenissa vaikka hän ei siinä mukana olisikaan.
Live Music Is Better!
Regalis Apertura
18.11.2014 15:47:03 (muokattu 18.11.2014 15:48:46)
Jaa-a mulla oli vähän toisenlainen käsitys kun eräässä Van Halen-kirjassa annettiin ymmärtää että kun Eddie kysyi Mikeltä "mitäs tykkäisit jos annettaisi Sammylle kenkää ja Dave tulisi takaisin bändiin" niin Mike suuttui ja sanoi "jos Sammy lähtee pois niin minäkin lähden, Sammy on mun parhaimpia kavereita" tjsp. Ei ihan sanatarkasti muisteltuna mutta sinnepäin;)... Anyway, kenkää sitten tulikin. Case closed.
HaloOfFlies
18.11.2014 15:52:26

Ainakin Sammy ennustaa nyt että Michael Anthony palaa vielä takaisin Van Haleniin. http://ultimateclassicrock.com/mich … l-anthony-van-halen-reunion-rumors/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Flash
18.11.2014 16:13:21

Joo, mutta Sammyn ja Miken väliseen ystävyyteen se Miken poistuminen vahvuudesta liittyy tosiaan jokatapauksessa.
Live Music Is Better!
Numb
18.11.2014 16:14:03

Michael Anthonyn stemmalaulu on mulle ihan olennainen osa sitä The Van Halen -soundia.

Pistänkin tuosta Fair Warningin soimaan: "Change, nothing stays the same - Unchained, yeah you hit the ground running" :)
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
sirdickyj
18.11.2014 16:45:31
Flash: Joo, mutta Sammyn ja Miken väliseen ystävyyteen se Miken poistuminen vahvuudesta liittyy tosiaan jokatapauksessa.

Mun tietääkseni Mike ei soita juurikaan bassoa Fair Warningin ajan jälkeen. Levyillä.

Billy Sheehan oli käynyt kokeilemassa Haleniin jo noihin aikoihin. Ja niillä Hagarin kanssa tehdyil comabck-biiseillä Anthony ei soita ollenkaan, sehän on ihan julkista tietoa. Rundilla Anthony soitti.
Timetokill
19.11.2014 05:44:31 (muokattu 19.11.2014 06:10:28)
HaloOfFlies: Ainakin Sammy ennustaa nyt että Michael Anthony palaa vielä takaisin Van Haleniin. http://ultimateclassicrock.com/mich … l-anthony-van-halen-reunion-rumors/

Tuskin Anthony palaa. Perheyrityshän tuo on, jossa on vain vierailevia tähtiä. Mitä olen noita juttuja lueskellut, niin EVH teki juoppoaikoinaan tämän aina Hagarille ja Anthonylle hyvin selväksi. EVH osoitti mm. Hagarin Cabo Wabo-tatuointia ja sanoi, että tuo ei tule kestämään - ja sen jälkeen näytti omaa Van Halen-tatuointiaan ja sanoi, että "tämä on lopullinen".

2012-kiertueen jälkeen on selvää, että DLR on nykykunnossaan pelkkä huono vitsi. Äijä aiheuttaa esiintymisellään pelkkää myötähäpeää ja vetää lokaan yhden hienoimmista bändeistä ikinä. Nuo keikat ovat täysin ala-arvoisia (kaksi olen katsonut). Tuon sirkuspelleilynkin vielä kestäisi, mutta se "laulaminen" on niin hirveää kuunneltavaa.

Jos Hagaria ja Anthonya ei saada takaisin, niin parasta olisi, kun kuoppaisivat suosiolla koko bändin. Mitään annettavaa tuolla nykykokoonpanolla ei ole, ainakaan livenä. 2012-kiertueen jälkeen pitää olla joko täysin faniuden sokaisema tai täyskuuro mennäkseen samaan halpaan uudelleen. Niin paskoja nuo esiintymiset olivat. Kontrastiksi voi katsoa tämän F.U.C.K-kiertueen liven ja ihmetellä, miten loistava rockpumppu tämä parhaimmillaan oli.

https://www.youtube.com/watch?v=qdBqQ_ZA2Os
Mieliraaja
19.11.2014 07:25:31
-Hexa-: '''tfalings answer is on the spot, but on the opposite way. In fact, what is most probably happening here is that the keyboards (and probably also a click metronome track for Alex) are recorded on a digital audio device at 44.1 Khz (which is CD quality), and some "wise" guy played it back at 48Khz (Higher-than-CD quality, used mainly for HQ recording), and that is why the keyboards are actually at a HIGHER pitch than the original recording, and therefore different from what Eddie and Wolfgang were playing. Now, the difference between 44,1 and 48Khz is NOT exactly a semitone, nor two or three, so simply "finding the note" (Which they tried to do) would have not worked either, since the tuning would anyway be off by a few cents.'''

Kommenteista spottasin tommosen. Hymyilin ääneen.

:D
No noinhan se tuossa videossa meni. Backing trackin keyb-track pyöri "väärällä" nopeudella ja käytännössä puol ylempää sen takia. Aika paha laskettaa C:stä skeballa ja bassolla tuohon päälle kun sit ihan C#kään ei osu kun se on melkein.
J.Hollström
19.11.2014 08:16:04
Timetokill: Tuskin Anthony palaa. Perheyrityshän tuo on, jossa on vain vierailevia tähtiä. Mitä olen noita juttuja lueskellut, niin EVH teki juoppoaikoinaan tämän aina Hagarille ja Anthonylle hyvin selväksi. EVH osoitti mm. Hagarin Cabo Wabo-tatuointia ja sanoi, että tuo ei tule kestämään - ja sen jälkeen näytti omaa Van Halen-tatuointiaan ja sanoi, että "tämä on lopullinen".

2012-kiertueen jälkeen on selvää, että DLR on nykykunnossaan pelkkä huono vitsi. Äijä aiheuttaa esiintymisellään pelkkää myötähäpeää ja vetää lokaan yhden hienoimmista bändeistä ikinä. Nuo keikat ovat täysin ala-arvoisia (kaksi olen katsonut). Tuon sirkuspelleilynkin vielä kestäisi, mutta se "laulaminen" on niin hirveää kuunneltavaa.

Jos Hagaria ja Anthonya ei saada takaisin, niin parasta olisi, kun kuoppaisivat suosiolla koko bändin. Mitään annettavaa tuolla nykykokoonpanolla ei ole, ainakaan livenä. 2012-kiertueen jälkeen pitää olla joko täysin faniuden sokaisema tai täyskuuro mennäkseen samaan halpaan uudelleen. Niin paskoja nuo esiintymiset olivat. Kontrastiksi voi katsoa tämän F.U.C.K-kiertueen liven ja ihmetellä, miten loistava rockpumppu tämä parhaimmillaan oli.

https://www.youtube.com/watch?v=qdBqQ_ZA2Os

Toi livehän oli äänitetty ainakin laulujen suhteen (varmaan muutakin) studiossa uudelleen. Näin ainakin Sammy kirjassaan kertoo. Mut mikäs siinä, kovaa laittoo.

Suhteellisen selväksi on käynyt että Rothin laulu ei maistu, joten liekkö tarpeen enää todistella asiaa. Viimeinen VH studiolevy on kuitenkin silkkaa timanttia ja mun puolesta saavat tehdä lisääkin jos vaan biisejä syntyy. Livenäkin menisin katsomaan jos tulis huudeille vaikka ukot olis rullatuolissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)