masterhat 16.01.2007 12:53:14 | |
---|
mä käytän kanssa delayta ennen styrkkaa. Mainiosti pelaa, etenkin kun ajaa putkia ihan hitusen ruttuun niin soundi on silkkaa hunajaa. Ihan"säröt" otan purkeista, mutta mielestäni pienoinen putkisärö ennen delayta on paikallaan. riippuu varman ihan musiikistakin mitä veivaa ja mieltymyksistä Head like a hole |
PJS 16.01.2007 13:11:32 | |
---|
kuten jo tuolla lässytinkin, niin lenkissä delay n munkin mielestä liian kliininen. en tiedä miten olisi nauhakaiun kanssa mutta digidelay käyttäytyy ennen etuastetta munsta paljon musikaalisemmin. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi |
Hanok 16.01.2007 14:02:52 | |
---|
Myös mä käytän näin ja tykkään. Johtuu tietty siitäkin, että mun yhdessäkään vahvistimessa ei ole efektilenkkiä. Toisaalta, muutamassa on ollut ja silti käytin niissäkin delaytä etusen edessä. Tykkään tuosta kuvaamastasi efektistä. Loopeista en välitä ollenkaan. Täällä käytetään myös delayta nupin edessä vaikka luuppikin löytyisi. Delay-soundihan on tietysti aivan eri etusen edessä ja luupissa. Niinpä pitää myös tajuta että delay pitää säätää aivan eri asetuksille. Luupissa olevan delay täytyy olla miedompi, jottei soundi mene aivan tukkoon. Varsinaisilla higaineilla se ei välttämättä edes onnistu. Ainakin vähän miedommilla säröillä saadaan kuitenkin aikaan todella paksua soundia hitaampiin lead-juttuihin. |
Exhausted 16.01.2007 15:22:20 | |
---|
Luupissa olevan delay täytyy olla miedompi, jottei soundi mene aivan tukkoon. Eikö se ole just toisinpäin? |
+makke+ 05.11.2012 21:24:23 | |
---|
Huh, löytyipä vanha ketju.. Ja itse asiaan. Viikonloppuna testailin volyymipedaalin (Ernie Ball VP JR) paikkaa ketjussa. KETJU 1. kitara -> volyymi -> viritin -> särö -> vahvistin FX loop send -> phaser -> flanger -> reverb -> FX loop return --Tästä järjestyksestä tuntui särö kärsivän, ellei volyymipedaalilla antanut kunnolla jerkkua. (kitaran volat täysillä koko ajan). KETJU 2. kitara -> viritin -> särö -> volyymi -> vahvistin FX loop send -> phaser -> flanger -> reverb -> FX loop return --Tässä järjetyksessä taas yleinen volyymitaso tuntui romahtavan. Vahvistimesta ja säröpedaalista sai laittaa nupit kaakkoon, mitä ei ilman volyymipedaalia tarvitse tehdä. Säröjen luonne oli parempi. (kitaran volat täysillä koko ajan). Olisiko volyymipedaali paikka sitten tuolla efektilenkissä? Ensimmäisenä vai viimeisenä? Tai jos on antaa vinkkejä signaaliketjun järjestykseen, otetaan niitä ilomielin vastaan. |
sickboy 05.11.2012 22:20:15 | |
---|
Jos sulla on volapedaali ennen säröjä (KETJU 1), niin särön määrän kuuluukin vähetä volapedaalilla vaimennettaessa, kuten kitaran volanupistakin. Volapedaali säröjen jälkeen, niin särön määrä ei vähenny...toimii enemmän mastervolamaisesti. Jos sulla on volapedaali täysillä (ei siis vaimenna ollenkaan), niin mitään vaimennusta ei kuuluisi tapahtua verrattuna tilanteeseen, jossa volapedaalia ei ole ollenkaan. Kuvailit tossa, että sulla signaali heikkenee, näin ei pitäisi tapahtua. Sulla on tossa pedaalissa jotain häikkää, tai sitten jossain piuhassa. |
+makke+ 08.11.2012 16:21:04 | |
---|
Tein seuraavanlaiset järjestelyt, jolla sain mielestäni homman toimimaan: kitara -> viritin -> phaser -> flanger -> reverb -> särö -> vahvistin FX loop send -> volapedaali -> FX loop return (volapedaali noin puoliksi auki) |
matmal01 13.11.2014 13:11:26 | |
---|
Jos tätä ketjua vielä joku lukee niin.... Itsellä on järjestys seuraava: kitara --> viritin (Korg DT10) --> fuzz (Behringer SF300 Super Fuzz) --> wahi (Morley PWOV Power Wah Volume) --> kompressori (DOD FX80) --> särö 1 (Ibanez SD9M Sonic Distortion Mod.) --> särö 2 (Fulltone OCD) --> särö 3 (Digitech Bad Monkey) --> kaiku (Roland Space Echo RE-201) --> vahvistin (Vox AC30 Black Comet) Fuzzin paikasta moni varmasti olisi eri mieltä, mutta itse tykkään siitä tuossa kohti... Tuota nauhakaikua olen kokeillut myös vahvarin looppiin, mutta kuulosti omaan korvaan aivan paskalta... |
Jucciz 13.11.2014 13:16:06 | |
---|
+makke+: Tein seuraavanlaiset järjestelyt, jolla sain mielestäni homman toimimaan: kitara -> viritin -> phaser -> flanger -> reverb -> särö -> vahvistin FX loop send -> volapedaali -> FX loop return (volapedaali noin puoliksi auki) Mitäs oot diggaillu reverbistä ennen säröä? Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Sarko 13.11.2014 13:18:35 | |
---|
Jucciz: Mitäs oot diggaillu reverbistä ennen säröä? Klassinen asetelma varsinkin genreissä shoegaze ja post-rock. Omaan makuun ja rokkiin liian sekavan kuuloinen yhdistelmä mut maalailevaan ja ambientimpaan menoon voi sopia. Offtopic ja mutua tämä viesti. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Sammo 13.11.2014 13:21:39 | |
---|
Jucciz: Mitäs oot diggaillu reverbistä ennen säröä? Eric Johnsonin paras tonekausi oli (mun mielestä) silloin ku särön edessä oli sekä Echoplex että Fenderin putkikaikutankki. David Grissomilla oli joskus myös sama. Eihän se nykyneuvoilla ja kamoilla ole missään määrin oikea tapa, myönnän. "With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is."
- Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84 |
Exhausted 13.11.2014 13:27:01 | |
---|
Kaiku ennen tai jälkeen säröä on ihan eri efekti. Molemmilla on paikkansa. Yleensä mulla on vahvistimessa pieni muro ja varsinaiset säröt ennen reverbiä, studiossa sitten tulee kikkailtua ehkä muilla tavoilla. |
GiovanniDiRondo 13.11.2014 13:57:00 | |
---|
Mulla oli ennen kitara -> viritin -> Orange Squeezer Kompressori -> fuzz -> vahvistin -> phaser (sisäänrakennettu vahvistimessa) -> (kaiku ei toimi, eikä väliäkään) nykyään kitara -> vahvistin -> FX loop send -> viritin -> parametrinen EQ -> Mojo Mojo OD -> Orange Squeezer -> jne, phaseria en käytä enää lainkaan |
Tällä hetkellä signaaliketju on seuraavanalainen: KITARA-->Viritin-->BOOSTERIT-->SÄRÖT-->PHASER-->EchoPlexPRE-->JMP '71 (volumet kokolailla klo 15 )-->Weber-->Bad Cat Unleash ( trankkupääte)-->Loop send -->delayt+kaiut+muljuttimet-->Loop return-->pääte-->4x12 Greenbacks. Toimii, aika lailla "Brown Sound". Saapi tulla kokeilemaan. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
+makke+ 13.11.2014 20:18:00 | |
---|
Jucciz: Mitäs oot diggaillu reverbistä ennen säröä? Täytyy kyllä sanoa, että ei ole mitään muistikuvia jäänyt kyseisestä järjestyksestä mieleen. Voin vain veikata, että kaiku ja särö ovat vaihtaneet paikkaansa (kuitenkin) aika nopeasti. Nykyinen ketju menee seuraavasti: kitara Black Arts Toneworks Pharaoh Fuzz AMT WH-1 Wah Wah TC Electronic PolyTune Mini TC Electronic Spark Mini Booster vahvistin FX Loop send: MXR Micro Flanger TC Electronic Hall of Fame Reverb TC Electronic Flashback X4 Ernie Ball VP JR FX Loop return |
Myrkky Nuoli 14.11.2014 13:03:06 | |
---|
PJS: kuten jo tuolla lässytinkin, niin lenkissä delay n munkin mielestä liian kliininen. en tiedä miten olisi nauhakaiun kanssa mutta digidelay käyttäytyy ennen etuastetta munsta paljon musikaalisemmin. Word. Reverb lienee ainut mikä on minusta parempi loopissa, varsinkin jos on säröjä edessä. Erinomaisesti kyllä omani toimii edessäkin, eikä oo vahvistimissani looppeja. Enkä kyllä haluaiskaan. Tremoloa vois ehkä joskus kokeilla jonkun loopissa kun mikään pedaali ei oo toistaiseksi vielä kuulostanut riittävän hyvältä mun makuun. Oon tyytynyt whatever-ratkaisuihin kun niin lähellä ne kaikki on toisiaan. More Nintendo, less Marshall. |