Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lapselle digipiano
1
Ballerina172S
12.11.2014 14:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaiskohan täältä saada apuja kun itse en digipianoista mitään ymmärrä? :)
Tytär 7v. aloitti pianonsoiton ja kotiin pitäisi hankkiä hälle soitin.
Paljon olen kuullut hyvää Yamahan Clavinovasta. Hintaa tuolla vaan on niin paljon uutena, että käytettyyn on varmaankin pakko tyytyä.
Vaihtoehtoina tällä hetkellä ehkäpä CLP230 tai CLP220.
Mikäs näistä on käypä hinta käytettynä? Näyttävät olevan vuodelta -06.
 
outoniemi
13.11.2014 08:04:26 (muokattu 13.11.2014 08:10:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ballerina172S: Mahtaiskohan täältä saada apuja kun itse en digipianoista mitään ymmärrä? :)
Tytär 7v. aloitti pianonsoiton ja kotiin pitäisi hankkiä hälle soitin.
Paljon olen kuullut hyvää Yamahan Clavinovasta. Hintaa tuolla vaan on niin paljon uutena, että käytettyyn on varmaankin pakko tyytyä.
Vaihtoehtoina tällä hetkellä ehkäpä CLP230 tai CLP220.
Mikäs näistä on käypä hinta käytettynä? Näyttävät olevan vuodelta -06.

 
Miettisin kaksi kertaa noin vanhan digipianon ostamista jollei ole lähes ilmainen tai lähes käyttämätön.
 
Toisin kuin akustinen piano digipiano on elektroniikkaa. Paljon muovisia ja muita kuluvia osia ja elektroniikka myös vanhenee nopeasti. Ostaisitko 2006 vuodelta olevan telkkarin?
 
Uusia saa kuitenkin kohtuuhinnalla ja erilaisin maksuehdoin ja silloin niissa on takuu ja edullisemmatkin ominaisuuksiltaan keskimäärin parempia kuin digipianot 2006 vuonna.
 
Jos saat melko uuden, hyvin pidetyn ja alunperin laadukkaan käytetyn, niin se voi olla oikein hyväkin. Mutta vanha sanonta pätee tähänkin: Köyhän ei aina kannata ostaa halpaa :)
 
Itse kun etsin aiemmin mökille digipianoa, olisin hyvin voinut ostaa käytetyn, mutta hintapyynnöt olivat ihan älyttömiä suhteessa ikään ja uusien hintoihin, joten ostin uuden.
 
Ballerina172S
13.11.2014 08:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

outoniemi: Miettisin kaksi kertaa noin vanhan digipianon ostamista jollei ole lähes ilmainen tai lähes käyttämätön.
 
Toisin kuin akustinen piano digipiano on elektroniikkaa. Paljon muovisia ja muita kuluvia osia ja elektroniikka myös vanhenee nopeasti. Ostaisitko 2006 vuodelta olevan telkkarin?
 
Uusia saa kuitenkin kohtuuhinnalla ja erilaisin maksuehdoin ja silloin niissa on takuu ja edullisemmatkin ominaisuuksiltaan keskimäärin parempia kuin digipianot 2006 vuonna.
 
Jos saat melko uuden, hyvin pidetyn ja alunperin laadukkaan käytetyn, niin se voi olla oikein hyväkin. Mutta vanha sanonta pätee tähänkin: Köyhän ei aina kannata ostaa halpaa :)
 
Itse kun etsin aiemmin mökille digipianoa, olisin hyvin voinut ostaa käytetyn, mutta hintapyynnöt olivat ihan älyttömiä suhteessa ikään ja uusien hintoihin, joten ostin uuden.

 
Tuo CLP230 on uutena maksanut n.1700€ ja nyt sellainen vähän käytetty on kaupan 700€. Yamahan Ariuksen saa uuden melkein samalla hinnalla mutta on ihan eri peli kuin tämä. Uudet Clavinovat lähtevät varmaankin tuosta 1400€ ylöspäin.
 
Ballerina172S
13.11.2014 09:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs sitten nuo Kawain digipianot? Löytyisiköhän niistä jollain kokemusta?
 
tuquoque
13.11.2014 11:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verkkokaupasta löytyy muutama vanhempi Arius YDP-142 kohtuuhintaan.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -142R-digitaalipiano-tumma-ruusupuu
 
Vahvistimen tehoa lukuunottamatta tuokin on ominaisuuksiltaan parempi kuin CLP-230. Teho riittää koti/opiskelukäyttöön varmasti ja uudessa on uuden takuut.
 
m.
Iiwana-80
13.11.2014 14:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ballerina172S: Entäs sitten nuo Kawain digipianot? Löytyisiköhän niistä jollain kokemusta?
 
Juu, mulla on (muistaakseni) CN43, joka ei kylläkään taida olla enää myynnissä tai en tiedä.
 
Ei pahaa sanottavaa. Kosketus on näin melkein aloittelijan sormin riittävän hyvä, flyygelisaundi riittävän hyvä ja kaiken lisäksi siisti kun mikä. Jos nyt hankkisin ensimmäistä digipianoa, niin se voisi aivan hyvin olla Kawai.
 
Vaikka iso osa tämän saitin pimputtelijoista tuntuu vannovan Yamahan ja Rolandin nimeen, niin en silti muista kenenkään varsinaisesti moittineen Kawaitakaan. Sitten toinen, että jos digipianoon pistää pyöreästi 1500 euroa, niin mahtaako huonoa saadakaan. Eihän ne mitään flyygeleitä ole, mutta ei kai kukaan sitä odotakaan.
 
Laakstr
02.12.2014 16:38:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaisella oma tytär aloitteli ollen siihen varsin tyytyväinen.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=946407
 
Ei paha sijoitus jos innostus jossain vaiheessa lopahtaa ;)
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
JP2
03.01.2015 20:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos aihe on vielä ajankohtainen, niin tässä oma kokemukseni. Kommentit ovat kyllä aivan asiallisia ja hyviä. Varottaisin erityisesti vanhasta elektroniikasta: se voi olla täysin kunnossa tai yhden ongelman vuoksi käyttökelvotonta.
 
Nurkasta löytyy itseltä muiden lisäksi myös vanha Casio Privia, ei ihan alkupään malli. Pitäisi myydä pois tilaa viemästä, mutta eipä tuota kannata ihan lahjoittaakaan kun ostajia ei ole jonossa. Soittelen itse sillä usein ja ihmettelen, kuinka hyvä soitin se on hintaansa nähden. Ja varsinkin suhteessa heikkoon arvostukseen. Kaiuttimet on tietenkin mitä ovat, mutta kuulokkeilla ja kunnon vahivstimella saa hyvän soundin. Lisäksi koskettimiston soitettavuus pärjää kyllä varsin hyvin näille arvostetuille merkeille - joista siis löytyy hyviä soittimia.
 
Opetus: joskus voi edullisempikin vaihtoehto yllättää.
 
MarkusB
21.02.2015 21:34:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en lähtisi 7-vuotiaalle ostamaan mitään "ammattilaismalleja" alottelijalle. Tollanen 700-1000 € Yamaha on perus hyvä lähtökohta. Pitää muistaa ettei useimmilla lapsilla kiinnostus riitä kovin pitkälle ja jos riittääkin niin voihan sitä myöhemmin hankkia (vaikka 10 vuoden päästä) paremman.
 
Itse olen jonkun verran vertaillut kaupassa noita 1500 € vastaan 700 € ja mitään älytöntä tasoeroa, joka ratkaisisi lapsen muusikonuran, ei löydy. Kalliimmissa on tyypillisesti hienompi ulkomuoto. Lisäksi niissä on tehokkaampi kaijutin ja paljon lisää katetta hinnassa valmistajalle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «