Aihe: Opeth
1 2 3 4 560 61 62 63 64100 101 102 103 104
Geffen
12.11.2014 18:00:04

Decadetroll: Mielestäni opethin keikoille ei pitti sovi ja tykkään kaikista muista levyistä, kuin kahdesta viimeisestä. Ymmärrän pitin jonkun slayerin tai muun kohtuu vauhdikkaan rymistelyn kera, mutta tuollaine kohtuu hidastempoinen, tekninen ja progeileva metalli kera suvantokohtien ei oikein inspiroi reuhaamaan ja pyörimään muiden kanssa.
Ei oo pakko osallistua ja voi hyväksyä muiden osallistumisen.
More I learn, Less I know for sure.
Kanjonit
12.11.2014 18:00:47

Geffen: Olet näköjään rajoittanut kuuntelusi kahteen vikaan levyyn ja et tunnu tuntevan Opethia ja sen kokonaistuotannon tyyliin sopivia pittejä. Tai et taida olla metallimies. Tai sitten oli sarkasmia järkkäreiden osaamista kohtaan :D

Väärin meni kaikki olettamukset. Tosin metallimiehuudesta en tiedä, ehkä silloin en ole. Oletko sinä?

Sinänsä minulla ei ole mitään pittejä vastaan, mutta kyllä vaan on vittumaista seistä sellaisen vieressä odottaen että jonkun takaraivo/kyynärpää/hewimedal-nyrkki osuu hammaskalustoon. Ja kyllä Opeth on mulle aina ollut enemmän keskittyneeseen kuunteluun sopivaa musaa, kuin minkään riehumisen taustalle. Mikä ei tietenkään tarkoita että sinun tarvitsisi olla samaa mieltä asiasta.
"God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011-
Decadetroll
12.11.2014 18:15:55
Geffen: Ei oo pakko osallistua ja voi hyväksyä muiden osallistumisen.

Eipä ole ei, onneksi. Senkus reuhaat ihan vapaasti, niin kauan kun teet sen niitten kanssa, jotka siihen hommaan haluaa itse ryhtyä. Mikään ei ole vittumaisempaa keikalla kuin se, että joku känniurpo haluaa alkaa yhtäkkiä riehumaan keskellä rauhassa seisovia ihmisiä ja sitten tuleekin jo kyynärpäästä nenään. Pitti pittinä ja muu yleisö sitten erikseen.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Kanjonit
12.11.2014 18:28:07

Keikkapaikkoihin vois lanseerata röökikoppien hengessä sellaiset pittikopit. Niiden sisällä sais apinat telmiä rauhassa keskenään häiritsemättä muita.
"God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011-
laakeri
12.11.2014 18:29:46 (muokattu 12.11.2014 18:30:41)
Virkamiesmäisen kuiva keikankatselutekniikkani kyllä häiriintyi hieman päälle lentävistä kanuunankuulista ja kyllä siinä jokunen kova riffi meinasi mennä ohi kokonaan, kun piti keskittyä musiikin sijaan hengissä pysymiseen. Eipä tuo pieni vaaran tunne nyt kuitenkaan keikkakokemusta kokonaisuutena huonontanut.
Kärpäsruoska
12.11.2014 18:52:03
Surullista jos joku viisikymppisten ruotsalaissetien progebändi on nykynuorille sitä ranggaa kamaa, joiden keikalle mennään moshaamaan omat ja naapurin hampaat permannolle.
Rakastan teitä kaikkia.
Errata
12.11.2014 20:24:00
Mnii, tuntuu kyllä siltä että jotkut jaksoi sen 10 vuotta sittenkin itkeä siitä kun Opethin keikalla ei juniorit osanneet käyttäytyä. Eipä siis siinäkään mitään uutta auringon alla.

Itellä tuli mieleen wacken '06 keikka jolloin innokkaimmat jaksoi kehitellä pittiä closuren lopussa. Lähinnä koomista oli se :)

Häiriöksi asti voisi luokitella jokusen vuoden takaisen oulun keikan, jolloin joku helvetin kovaääninen fänipoika kuvitteli osaavansa laulaa kappaleet hyvin -> doh paikan vaihdolla selvisi siitäkin.
haunted
12.11.2014 20:35:14
Erikoista poraamista taas. Jos pitti ja läikkyvät kaljat ei kiinnosta, kannattaa siirtyä. Jos jännittää/vituttaa silti, kannattaa kattella keikka-DVD kotona. Onko noissa jotain sääntöjä/normeja että kenen keikalla saa olla pitti ja kenen ei? Ja ei, en ollu pitissä, tälläkertaa :) Yleensä olen niissä päällänipystys aina.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
Shredator
12.11.2014 20:35:16

Kohta alakaa!
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
ekikoo
12.11.2014 20:36:36
Livepätkissä esim. on upeinta skättäävät suulla riffittelijät.

https://www.youtube.com/watch?v=wywoRS-VS50

Esim. 4:00
I would if I could...! Bitch!
mindsnare
12.11.2014 23:55:52
Juuri tulin circuksen keikalta. Ja voisin sanoa , että minä ja eukko näin ekakertalaisina pidettiin molemmat. Eukko sano, että parempi ku steve vai ku sitä käytiin viimeks yytisii.. Ja, ne soitti stadissa jotain uutta meikäläisen takia. napalm deathin deadin tai jonkun. sitä ku huutelin ja slayeriä ja heir appparenttiä. sori vaan. mut hyvä keiikka oli, nauin 5&5
Scrobble
13.11.2014 00:53:52
You Suffer-coveri oli kova.

The Grand Conjuration saattaa olla bändin huonoin biisi akselilta Morningrise-Watershed.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Herrah
13.11.2014 01:13:35
Scrobble:

The Grand Conjuration saattaa olla bändin huonoin biisi akselilta Morningrise-Watershed.

On siellä se ripuli Porcelain Heart.
Burn
13.11.2014 08:55:31

Scrobble: The Grand Conjuration saattaa olla bändin huonoin biisi akselilta Morningrise-Watershed.

Herrah: On siellä se ripuli Porcelain Heart.

Mimimitäh?
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
haunted
13.11.2014 09:19:22
Mä en ymmärrä tota konjuraation huonoutta mitenkään. Johtuu varmaan siitä, että olen hiukan huono ihminen.
Hetfield
13.11.2014 09:22:03

haunted: Mä en ymmärrä tota konjuraation huonoutta mitenkään. Johtuu varmaan siitä, että olen hiukan huono ihminen.

Sama juttu. Koko levy on iham parasta.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
haunted
13.11.2014 09:58:26
Hetfield: Sama juttu. Koko levy on iham parasta.

Juum. Oli aika kovaa luettavaa tosta ens vuoden KostiReveri-juhlakeikasta:

"OPETH are set to celebrate their landmark 25th Anniversary as a band next year with a very special event at the legendary London Palladium on 18th October 2015. After being the heaviest band to play the Royal Albert Hall (in 2010), they will no doubt be the heaviest band to also play the Palladium.
The unique show, dubbed 'An Evening with OPETH' will feature two sets from the progressive Swedes, including 2005's much-lauded 'Ghost Reveries' album in its entirety (which in turn is celebrating its 10th anniversary), plus a second set of classics from their 25-year career."

Ai santuli mitkä kinkerit tulos. Toivottavasti tulee DVD-hommia tosta.
Herrah
13.11.2014 10:00:11
Burn: Mimimitäh?

Uudelleenlämmitely vanhoista riffeistä ja jopa Opethin mittapuulla sovitettu ihan päin honkia, joka riffin jälkeen katkaistaan biisi että saadaan seuraava sopimaan.
Hetfield
13.11.2014 10:02:56

haunted: Juum. Oli aika kovaa luettavaa tosta ens vuoden KostiReveri-juhlakeikasta:

"OPETH are set to celebrate their landmark 25th Anniversary as a band next year with a very special event at the legendary London Palladium on 18th October 2015. After being the heaviest band to play the Royal Albert Hall (in 2010), they will no doubt be the heaviest band to also play the Palladium.
The unique show, dubbed 'An Evening with OPETH' will feature two sets from the progressive Swedes, including 2005's much-lauded 'Ghost Reveries' album in its entirety (which in turn is celebrating its 10th anniversary), plus a second set of classics from their 25-year career."

Ai santuli mitkä kinkerit tulos. Toivottavasti tulee DVD-hommia tosta.

Vähän kyllä houkuttelisi lähteä katsomaan. Tukholmassa oli myös tuommoinen kahden setin keikka 2010 ja oli herkkuva.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)